متن دعای خیر پدر و مادر برای فرزند دختر و پسر

دعای پدر و مادر برای فرزندشان می تواند به مانند چراغ راه زندگی آنها شود و آنها را حتی از تاریک ترین قسمت های زندگی به روشنایی هدایت کند. اگر پدر و مادر هستید و فرزندی دارید، فرقی نمی کند که فرزندتان دختر است یا پسر، برایش دعای خیر کنید چرا که همین دعای خیر شما می تواند بزرگترین کمک برای او باشد.

در این مطلب متن ها و جملاتی برای دعای خیر پدر و مادر برای فرزند دختر و پسر تهیه کرده ایم. همراه ما باشید.

متن دعای خیر پدر و مادر برای فرزند دختر

دختر عزیزم، چه چیزی به غیر از عاقبت به خیری تو میتونه دعای من و پدرت/مادرت باشه؟ ما برای تو عاقبتی خوش و زیبا مثل صورت ناز و قشنگت رو از خدا می طلبیم، ما از خدا میخوایم که سر انجام زندگیت هر چی که هست خوش باشه و همون چیزی باشه که تو میخواستی، ما میخوایم که مسیر زندگیت به سمت و سویی هدایت بشه که سعادت تو در اون هست و در نهایت خوشبختی رو برات به ارمغان میاره. دختر خوبم، اینها دعای من و پدرت/مادرت در حق تو هست که هر روز در پیشگاه خدا اونو از ته دل می طلبیم.

****************

دخترک عزیزم، همینکه تو خوشبخت و سعادتمند بشی برای ما بزرگترین و زیباترین اتفاق زندگیه. ما از خدا میخوایم که زیباترین اتفاق زندگیمون رخ بده. گل زیبای من، باور کن وقتی که تو به خواسته ای که از ته قلب دوستش داشتی رسیدی و از ته دل خوشحالی لبخند به لب های ما هم میاد و ما هم واقعا از ته دل خوشحال میشیم.

****************

دختر عزیزتر از جانم، صورت زیبا نمیتونه آدم رو به خوشبختی برسونه اما سیرتی زیبا همیشه باعث میشه که آدم احساس خوشبختی کنه و از زندگیش لذت ببره. از خدا میخوایم که همینطور که الان هم صورت و هم سیرتی زیبا داره بتونی حفظش کنی و در آینده هم به همین شکل باقی بمونی. دختر عزیزم، این دنیا دام های زیادی برای تو پهن کرده و گرگ های زیادی هستند که میخوان از سادگی تو استفاده کنند و تو رو هم به قبیله خودشون ببرن اما ما از خدا آرزو میکنیم که دخترمون همیشه در مسیرش ثابت قدم بمونه تا همیشه همینقدر سیرتش زیبا باشه.

****************

دخترک نازم، تو برای ما مثل فرشته هایی، فرشته هایی که جز رحمت و آرامش چیزی برای بندگان خدا به ارمغان نمی آورند. از خدا میخواهم که همیشه حضورت را در زندگی احساس کنم و نگاه مهربانت را هر روز به خودم ببینم و از ته دل احساس خوشبختی کنم. شاید ندانی اما وقتی که به من نگاه میکنی احساس میکنم سعادتمندترین انسان روی زمینم که دستاورد زندگی ام اینگونه زیبا مرا می نگرد.

****************

دختر نازنینم، هیچ چیز برایت جز حال خوب از خدا نمیخواهیم. امیدوارم که همیشه حالت دلت عالی و قلبت پر از حس عشق باشد و از خدا میخواهم که همیشه آرامش بخشی از زندگی تو بوده و هیچ وقت احساسات منفی به دل و قلبت حمله ور نشوند. باور کن که وقتی می خندی گویی شکوفه ای از عشق و احساس در دل ما باز می شود و گویی ما سرزنده تر از قبل می شویم. دخترم، دل ما نیاز به شکوفه های زیادی دارد تا زیبا بماند و احساس زنده بودن کند پس آرزویمان برایت حال خوب است تا بتوانی بخندی و با خنده هایت هر بار شکوفه ای از عشق در دلمان برویانی.

****************

دختر نازنینم، سلامت که باشی مابقی چیزها آسان است و می توانی به آنها برسی پس چیزی جز سلامتی برایت از خدا نمیخواهیم. ما می دانیم که دخترمان آنقدر قوی و قدرتمند است که حتی اگر فرهنگ و تابوهای اشتباه در مورد دختران سر به فلک بکشد باز هم او می تواند از بین این تابوها راه و مسیر زندگی اش را پیدا کند و به سوی چیزی که میخواهد حرکت نماید. تو دختر خاص و فوق العاده ای برای ما و حتی برای دنیایی که در آن زندگی می کنی هستی پس امیدوارم که همیشه سالم و سلامت باقی بمانی تا بتوانی به هر آنچه که میخواهی برسی و هم ما و هم دنیا را از داشتنت خوشحال و خشنود سازی.

****************

دخترکم، دعای پدر و مادرت از خدا همیشه این بوده که لحظات شادی آور زندگی ات سر به فلک بکشند و ما تو را همیشه خنده رو و شاد ببینیم. هیچ چیزی برای پدر و مادر جز اینکه فرزندشان از زندگی اش راضی بوده و حالش خوب باشد زیباتر نیست و برای همین است که از خدا میخواهیم که دنیای لطیف و دخترانه ات را با اتفاقات زیبا و فوق العاده پر کند تا تو همیشه لبخند به لب داشته باشی و از زندگی ای که داری راضی باشی.

****************

دخترم، مبادا اخم به ابرو بیاوری که اخم های تو گویی تیشه ای است که به ریشه ما زده می شود. تو همیشه باید بخندی و همیشه لبخند بزنی چرا که گل خوشبوی من با لبخندش است که گویی شکفته می شود و عطر عشق و محبتش همه جا پراکنده می شود. حال که خنده های تو برای من و پدر/مادرت اینقدر اهمیت دارد پس هر دوی مان برایت آرزو می کنیم که خدا این منحنی زیبا را هیچوقت از روی لب هایت محو نکند و آنقدر به تو قدرت و توانایی بدهد که حتی در سخت ترین شرایط هم بتوانی باز هم لبخندت را حفظ کنی.

****************

دخترم، برای تو هیچ چیز جز قدرت ایستادگی و مقاومت در برابر شرایط سخت روزگار نداریم. می گویند دخترها ضعیف هستند و نمی توانند شرایط سخت را تنها به دوش بکشند اما ما می دانیم که دخترمان اینگونه نیست و دختر بودنش نشان از ضعیف بودنش ندارد پس برایت چنین آرزویی می کنیم تا حتی اگر ما نبودیم که کنارت باشیم، نبودیم که تو را در مسیر خواسته هایت همراهی کنیم و دستمان در دستانت باشد، خودت باشی که راهت را می یابی و به سوی چیزی که میخواهی قدم برداری.

****************

دخترک زیبای من، تو لیاقت بهترین ها را دارد پس از خدا میخواهیم بهترین فردی که شایستگی تو را دارد وارد زندگی ات شود و لبخند و عشقی بیشتر را برایت به ارمغان آورد. دخترکم، ما از خدا برایت می خواهیم تا همان فردی که شایستگی عشق و محبتت را دارد وارد زندگی ات شود تا با عشق به یکدیگر بتوانید قدم هایی بزرگ به سوی خوشبختی و آرامش بردارید.

متن دعای خیر پدر و مادر برای فرزند پسر

پسرم، همه می گویند پسرمان بزرگ شود عصای دست پیری پدر و مادرش شود و وقتی بزرگ شود برای خودش مردی می شود و می تواند دستگیر پدر و مادر پیرش شود اما ما هیچکدام از اینها را نمی خواهیم، ما فقط خیر و صلاح تو را می خواهیم. حتی اگر خیر و صلاح تو با رفتن از زندگی ما بود ما با جان و دل آن را می پذیریم ولی فقط از خدا میخواهیم که چیزی جز صلاح و مصلحتت را به تو ندهد و در هیچ راهی جز چیزی که می دانی به صلاح توست قدم نگذاری.

****************

پسر دوست داشتنی و قدرتمندم، حتم داریم که تو برای خودت مردی می شوی و می توانی مرد و مردانه زندگی ات را خودت تنهایی به دوش کشیده و هر آنچه که می خواهی را خلق کنی. البته این به معنای این نیست که ما در این راه تو را رها میکنیم، هرگز، ما هم همراه تو هستیم اما می دانیم که حتی اگر همراهانی به مانند مانند ما نداشته باشی باز هم می توانی خودت تنهایی با چالش های زندگی مقابله کرده و آنها را از پا در بیاوری. خدا را شکر میکنیم که در وجودت غیرت و مردانگی خاصی آفریده که هیچ وقت تسلیم اتفاقات زندگی ات نشوی. از خدا میخواهیم که تا همیشه در برابر چالش های زندگی ات به همین شکل باشی و هیچوقت در برابرشان کوتاه نیایی.

****************

پسرکم، تو برای خودت مردی شده ای و مرد و مردانه افسار زندگی ات را در دست گرفته و آن را به همان سو که خود می خواهی هدایت می کنید. ما بابت این اتفاق بی نهایت خرسندیم و خدا را شکر می کنیم. تنها چیزی که از خدا میخواهیم این است که مبادا به بیراهه بروی و مبادا فریب دشمنان و شیطان را بخوری. این را بدان که شیطان و دشمنان تو هر لحظه در کمین هستند که کاری کنند تا تو افسار را رها کنی و در روزمرگی زندگی گرفتار شوی اما مبادا فریب آنها را بخوری. دعای پدر و مادرت برایت همین است که وقتی خدا لیاقت زندگی را در تو می بیند، در مسیر حق و درست باشی و هیچوقت از آن خارج نشوی.

****************

پسرم، مردی و مردانگی به زور و بازو نیست، به غیرت و معرفت و مرامیست که در وجودت داری. از خدا میخواهیم که همیشه در بازی دنیا بین نامردی و مردانگی، مرد بودن را انتخاب کنی و هیچگاه از غرور و شرف خود برای هیچ مسئله ای نگذری. این را بدان که غرور و شرف نه فقط برای مردان بلکه برای همه آدم ها نشانه ایست که به همه می گوید از مرحله آدم بودن به مرحله انسان بودن و انسانیت رسیده اند و اگر تو این ها را زیر پا گذاشتی یعنی شکست بزرگی در زندگی خورده ای.

****************

پسر عزیزم، برایت از خدا می خواهیم که صاحب خانه و خانواده شوی. هیچ چیز برای یک مرد نمی تواند زیباتر از این باشد که ببیند پاسدار خانواده اش است و از آنها در برابر روزگار محافظت می کند. از خدا میخواهیم که روزی ازدواج کرده و صحبت فرزند شوی تا احساسی که من و پدرت/مادرت به تو داریم را تجربه کنی و بدانی که این احساس چقدر زیباست و چقدر فوق العاده است.

****************

پسر عزیزم، از صمیم قلبمان دوستت داریم و تنها چیزی که از خدا برای تو می خواهیم این است که خوشبخت و سعادتمند شوی. وقتی که فرزندت در مسیر درست قرار می گیرد، وقتی که افسار زندگی اش را به دست می گیرد و به سوی خوشبختی حرکت می کند گویی پاداش تمام مراقبت هایت از او و تمام زحمت هایی که برایش کشیده ای را میپیری و ثمره اش را می چشی. پسرم، اگر می خواهی ما واقعا خوشحال شویم همیشه در مسیر درست زندگی بمان و همیشه چیزی که سعادت حقیقی تو را در پی دارد انتخاب کن.

****************

پسر عزیزم، تو از همان کودکی به ما نشان دادی که قرار است مردی قدرتمند و با غیرت شوی، مردی که با غیرت و مردانگی اش همیشه پاسدار حقوق و خانواده اش خواهد بود و لحظه ای از هیچ کدام از اینها عبور نخواهد کرد. این را بدان که در درجه اول حقوقی که داری و در درجه دوم خانواده ای که داری بسیار ارزشمند هستند و نباید از آنها بگذری و فدایشان کنی. با همین دو نعمت است که تو می توانی خوشبختی حقیقی را احساس کنی پس مبادا راحت از کنارشان بگذری و راحت برای دیگران فدایشان کنی. از خدا نیز می خواهیم که در این راه یار و همراه تو باشد تا همیشه با قدرت عمل کنی و پاسدار آنها باشی.

****************

پسر عزیزم، همه برای خوشبختی و سعادت فرزندشان دعا میکنند و من نیز برایت همین دعا را خواهم کرد اما بدان که خوشبختی تا خودت نخواهی ساخته نمی شود. تا زمانی که هیچ تلاشی نداشته باشی، تا زمانی که ذهنت را با افکار زیبا پر نکنی و تا زمانی که دست به عمل نزنی هیچ خوشبختی و حال خوبی برایت به ارمغان آورده نخواهد شد. دنیا فقط خوشبختی را از آن افرادی می کند که برایش تلاش کرده و با جان و دل آماده ورود آن به زندگی شان هستند.

****************

پسر عزیزم، دعای من برای تو رسیدن به هر آنچه که در داریست. من برای تو چیزی که خود میخواهم را از خدا نمیخواهم بلکه چیزی که خودت میخواهی و با رسیدن به آن احساس خوشبختی می نمایی را آرزو میکنم. امیدوارم هر چه که در دل داری و به صلاح توست برایت اتفاق بیفتد و تو با تجربه آن خوشبختی را بیش از پیش تجربه نمایی.

****************

از شما متشکریم که تا به انتهای مطلب همراه ما بودید. اگر انتقاد یا پیشنهادی نسبت به مطلب دارید و یا اگر خود دعایی زیبا برای فرزند دختر و پسر دارید می توانید در بخش نظرات آن را با ما در میان بگذارید.

در انتها از شما می خواهیم اگر مطلب را مفید دانستید حتما آن را با دوستان و نزدیکان تان به اشتراک بگذارید، شما با این کار حمایت بزرگی از ما خواهید کرد.


در ادامه تماشا کنید:

متن در مورد دوست داشتن فرزند + عکس نوشته

متن عاشقانه و زیبا برای فرزندانم + عکس نوشته

متن آرزوهای خوب برای دخترم

متن زیبا در مورد سربازی پسرم


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...