متن سخنرانی شورای دانش آموزی دبیرستان

یک متن سخنرانی شورای دانش آموزی دبیرستان خوب، به دانش آموزی که کاندید شرکت در این شوری است، کمک خواهد نمود که بتواند در انتخابات اول شود. اما این متن باید به درستی انتخاب شود و شیوه ی نگارش آن به شکلی باشد که توجه دانش آموزانی که میخواهند رای بدهند را به خود جلب کند.

در این مطلب می خواهیم انواع متن سخنرانی شورای دانش آموزی دبیرستان را با شما به اشتراک بگذاریم. به این دلیل که مقطع دبیرستان، آخرین مقطع تحصیلی است، سعی کرده ایم که متن های سخنرانی حرفه ای را برایتان آماده کنیم تا به این واسطه بتوانید نظر دانش آموزان زیادی را به خود جلب کنید و همچنین از نظر مسئولین مدرسه، شخصی کارآمد و مفید به نظر بیایید. با ما در ادامه همراه باشید.

انواع متن سخنرانی شورای دانش آموزی دبیرستان

خوشحالم که هم اکنون در بین شما عزیزان قرار دارم. هدفم این است که در شورای دانش آموزی شرکت کنم و به شما در ترقی و پیشرفت مدرسه کمک نمایم. یقیناً اگر من در این انتخابات رای بیاورم، به تنهایی نخواهم توانست به تمامی اهداف و چشم انداز هایم دست پیدا کنم و به همین دلیل از همگی شما خواستارم که حتی اگر من هم رای نیاوردم، کاندیدی که رای آورده و یکی از اعضای شوری شده است را حمایت کنید و او را در رسیدن به اهدافش یاری نمایید. قطعا این حمایت و همکاری شما به او در رسیدن به اهدافی که در شورای دانش آموزی دارد، کمک خواهد نمود.

*******************************

من امسال برای شورای دانش آموزی کاندید شده ام و از همگی شما میخواهم که به شخصی لایق رای بدهید. حال اگر از نظر شما من شخصی لایق هستم، خوشحال می شوم که در برگه مربوط به رای تان نام من آورده شده باشد. من به هیچ وجه به انجام این کار اصراری ندارم و شما باید شایسته ترین فرد را انتخاب کنید. اگر کمی در وعده هایی که کاندیداها می دهند دقت کنید، متوجه این موضوع خواهید شد که کدام یک به حرف های خود عمل می کند و کدام یک تنها به خاطر رای آوردن این وعده ها را می دهد. به هر حال امیدوارم که بهترین افراد برای شورای دانش آموزی امسال انتخاب شوند که بتوانند به پیشرفت مدرسه کمک کنند. من هم یکی از همین افراد هستم و خوشحالم می شوم که وظیفه ای رادر شورا به عهده بگیرم.

*******************************

من قرار است در شورای دانش آموزی امسال شرکت کنم! البته اگر شما بخواهید که به من رای بدهید. از همین رو از تمامی شما تقاضا میکنم که به من رای بدهید. من اهداف کوتاه مدت و بلند مدت زیادی دارم که می توانم برای مدرسه آنها را پیاده سازی کنم و از شما می خواهم که با رای دادن به من کمکم کنید که قدم اول برای رسیدن به تمامی این اهداف را بردارم. تمامی اهدافی که تعیین کرده ام، قابل دسترسی است و می توانیم به آنها دست پیدا کنیم.

*******************************

من اگر در شورای دانش آموزی رای بیاورم، میتوانم مدرسه را برای شما تبدیل به جایی کنم که در آنجا احساس خوبی از درس خواندن دارید. متاسفانه سیستم آموزشی ما در مدارس به گونه ای است که برای ما دانش آموزان خسته کننده شده و دیگر تحمل ماندن در چنین وضعیتی را نداریم! اما مجبوریم که در کلاس ها شرکت کنیم. با اهدافی که من برای کلاس های درسی دارم و از قبل با مدیر مدرسه مان هماهنگ کرده ام، می توانم این حالت خسته کننده ی کلاس ها را برایتان از بین ببریم و در نهایت به شما کمک کنم که بتوانید با ذوق و شوق بیشتری به کسب علم و دانش بپردازید.

*******************************

هر جامعه ای نیاز به رهبر دارد که بتواند آن را هدایت و راهنمایی کند. یک جامعه بزرگ تر مانند کشور ایران هم رهبر دارد و یک جامعه کوچکتر مانند مدرسه ما هم باید رهبر داشته باشد! مدیر مدرسه ما نقش رهبر را بازی می کند. اما همواره این رهبر نیاز دارد که کسانی میتوانند نیازهای جامعه را به گوش او برسانند که شوری دانش آموزی نقشش در اینجا مشخص می شود. به واسطه ی شورای دانش آموزی ما می توانیم نیازهای خود را به گوش مدیر مدرسه مان برسانیم که در صورت توافق، این نیازها برطرف شوند. اگر می خواهید که به تک تک نیازهای شما در صورت امکان پاسخ داده شود و شما بتوانید به شیوه ی بهتری در این مدرسه درس بخوانید، از شما میخواهم که به من رای بدهید و من را لایق این عنوان بدانید که در شورای دانش آموزی شرکت کنم.

*******************************

من برای شورای دانش آموزی امسال طرح ها و برنامه های ویژه ای دارم که از شما میخواهم که به من رای بدهید که بتوانم این طرح ها را پیاده سازی کنم. کسانی که من را از نزدیک می شناسند، می دانند که اگر طرح یا هدفی در ذهنم به وجود بیاید، تا به آن نرسم، دست نخواهم کشید. در مورد مدرسه نیز به همین صورت است! اما من برای رسیدن به این اهداف نیاز به رای شما دارم. نگران هم نباشد! تمامی اهداف من به عنوان یک پله ترقی برای مدرسه خواهند بود و به مدرسه کمک خواهند کرد که بتواند پیشرفتی چشم گیر و فوق العاده داشته باشد. در این میان از شما می خواهم که به دیگر کاندیداها هم توجه کنید و با بررسی دقیق تری انتخاب خود را بکنید که همه ی ما بتوانیم نقشی در رشد مدرسه مان داشته باشیم.

*******************************

شاید برخی از افراد با خود خیال کنند که شورای دانش آموزی نقش زیادی در مدرسه ندارد و تصمیم نهایی را مدیر و مسئولین مدرسه می گیرند. در اینکه این کار بر عهده مسئولین مدرسه است، شکی نیست. اما این شوری دانش آموزی است که به مسئولین گوشزد می کند که کدام یک از کارها در اولویت هستند و باید زودتر نسبت به مابقی کارها به آنها رسیدگی شود. ما در شورای دانش آموزی این نقش را سعی می کنیم که به خوبی ایفا کنیم! منتهی فراموش نکنید که شما هستید که اعضای شورای دانش آموزی را انتخاب می کنید و اگر نتوانید شخص لایقی را انتخاب نمایید، در واقع به خود ضرر رسانیده و نمی توانید آن چنان که باید پیشرفت مدرسه تان را ببینید.

*******************************

از یاد نبریم که همگی ما به عنوان یک جامعه در این مدرسه دور هم جمع شده ایم. اگر بخواهیم در یک جامعه پیشرفت کنیم، باید افرادی وجود داشته باشند که نیازهای ما را تجزیه و تحلیل کنند و در واقع موجب رشد ما شوند. از تمامی شما خواستارم که در انتخاباتی که در پیش رو است، به کسانی رای بدهید که واقعا لیاقت دارند. این انتخابات را جدی بگیرید و به سادگی از کنار آن عبور نکنید. اگر تنها یک فرد نالایق وارد انجمن دانش آموزی مدرسه بشود، ممکن است عاملی شود برای پسرفت مدرسه. پس این کار خود را با دقت انجام دهید. من نیز به عنوان یکی از کاندیداها، از شما میخواهم که به من رای دهید! اما تقاضا دارم که این کار را با توجه و دقت بسیاری انجام دهید که شاید همان فرد نالایق خود من باشم.

*******************************

تا به امروز ممکن است وعده های دروغین زیادی را شنیده باشیم که به مرحله ی انجام نرسیده اند! اما این مسئله نباید ما را نسبت به انتخابات مدرسه سرد کند. اگر ما سرد شده ایم، شاید به این دلیل باشد که در سال های قبل شخص نالایقی را برای شرکت در شورای دانش آموزی انتخاب نموده ایم. معمولا افراد یا بر پایه ی دوستی و صمیمیت و یا بر مبنای مسائلی غیر ضروری به کاندیداها رای می دهند که نتیجه ی این کار همان سرد شدن خواهد بود. از شما می خواهم که گول وعده های غیر قابل باور را نخورید و همه ی کاندیداها را از تمامی جوانب بسنجید که بتوانید مناسب ترین شخص را انتخاب کرده و به پیشرفت مدرسه تان کمک کنید.

*******************************

اگر من وارد شورای دانش آموزی امسال شوم، مطمئن باشید که تنها خود را وارد این شوری نخواهم کرد و همگی شما را به نوعی در این شوری دخیل خواهم کرد. همگی شما حق دارید که در تصمیماتی که برای مدرسه اتخاذ می شود سهم داشته باشید و من اگر در این انتخابات رای بیاورم، مطمئن باشید که مشکلات شما را مورد بررسی قرار خواهم داد و با مدیر و مسئولین مدرسه در میان خواهم گذاشت تا بتوانیم با هم و در کنار هم چاره ای برای آن بیندیشیم! اما قبل از همه ی این کارها، من راه حل خودتان را برای حل مشکلات خواهم پرسید که دقیقا در صورت امکان مطابق با آنچه که میخواهید مشکلات را حل کنیم.

*******************************

با تصمیماتی که قصد دارم در شورای دانش آموزی بگیرم، حتم داشته باشید که پیشرفت مدرسه مان حتمی خواهد بود. اشتباه نکنید! من تصمیمات دور از ذهن و غیر واقعی ندارم. بلکه تمامی تصمیمات من از قبل با مدیر مدرسه مان هماهنگ خواهد شد تا در صورتی که امکان داشت، آن تصمیمات را اتخاذ کنیم. اما برای اینکه بتوانم تصمیم گیری کنم، نیاز دارم که شما در این راه به من کمک کنید و شما این کار را می توانید به واسطه ی رای دادن به من انجام دهید.

*******************************

موفقیت به وجود نمی آید؛ بلکه ساخته می شود! موفقیت مدرسه ما در گرو تلاش ها و زحمات خود ما خواهد بود. اگر در فعالیت های مدرسه که مختص دانش آموزان است، کوتاهی کنیم، نباید از سیستم آموزشی مدرسه مان گله مند باشیم. انتخابات یکی از فعالیت هایی است که قرار است در آینده آن را انجام دهیم. من یکی از کاندیداها هستم! اما به هیچ عنوان از شما تقاضایی ندارم و نمی خواهم که چشم بسته به من رای بدهید. از شما می خواهم که اهداف و وعده های من را با دیگر کاندیداها بررسی کنید و در زمانی که من را لایق دانستید، به من رای دهید.

*******************************

اگر بگویم که می خواهم به صورت کلی سیستم آموزشی مدرسه را تغییر دهم، می دانید که دروغ گفته ام! اما اگر بگویم که قصد تغییراتی در این سیستم آموزشی دارم، برایتان قابل باورتر خواهد بود که البته این هم با موافقت مسئولین مدرسه امکان پذیر خواهد بود. من ساعت ها درگیر این موضوع بوده ام که چه تغییراتی باید در این سیستم به وجود بیاید و به نتایج فوق العاده ای رسیدم که قطعا اگر مسئولین مدرسه از آنها باخبر شوند، با کمال میل خواهند پذیرفت. اما برای این کار ابتدا نیاز دارم که شما من را قابل بدانید که وارد شورای دانش آموزی مدرسه شوم.

*******************************

گاهی اوقات دانش آموزان می توانند نسبت به مسئولین مدرسه تصمیم گیری بهتری داشته باشند. شورای دانش آموزی نیز این امکان را به دانش آموزان می دهد که بتوانند تصمیماتی را برای مدرسه خود اتخاذ کنند. منتهی فراموش نکنید که تنها افرادی وارد این شوری خواهند شد که شما اجازه ورود به آنها را بدهید و این اجازه را شما با رای هایتان خواهید داد. از شما تقاضا می کنم که تنها به اشخاصی رای دهید که به آنها اعتماد کامل دارید. اگر کسی را نمی شناسید، بهتر است که اصلا رای ندهید. چرا که اگر شخص مورد نظر شما نالایق باشد، شما تنها در حق خود ظلم نکرده اید! بلکه در حق دیگر دانش آموزان هم ظلم کرده و باعث پسرفت مدرسه شده اید. من وعده هایم کاملا مشخص است و از شما می خواهم که کامل این وعده ها را بررسی کنید و در صورتی که از نظرتان مورد قبول بود، به بنده رای دهید.

*******************************

من شخصی هستم که زیاد اهل تجزیه و تحلیل است. از همان ابتدا که وارد این مدرسه شدم، احساس کردم که اگر تغییراتی جزئی در آن به وجود بیاید، بسیار بهتر خواهد بود و بارها این تغییرات را تجزیه و تحلیل کردم که مبادا اشتباه باشند. اکنون انتخابات شورای دانش آموزی در پیش است و این به من فرصتی را می دهد که بخواهم این تغییرات را با مسئولین مدرسه در میان بگذارم. از شما تقاضا دارم که به بنده رای دهید و به من در به وجود آوردن این تغییرات کمک کنید. اگر این تغییرات درمدرسه اعمال شوند، فراموش نکنید که خود شما خواهید بود که ثمرات این اتفاق را لمس خواهید کرد.

*******************************

با شورای دانش آموزی امسال، من می توانم قدمی هر چند کوچک برای پیشرفت مدرسه بردارم. از شما تقاضا میکنم که با دقت تمامی کاندیداها را مورد بررسی قرار دهید و سپس شخص مورد نظرتان را انتخاب کنید. شاید انجام این کار برایتان کمی وقت گیر و دشوار باشد؛ اما از همین حالا ما باید خود را تمرین دهیم که برای انتخابات جدی تر در سطح جامعه، بتوانیم به شکل مناسبی اقدام کنیم. بیایید از همین حالا شیوه مناسب انتخاب شخص درست را یاد بگیریم. من هم یکی از کاندیداها هستم! اما از شما نمی خواهم که تمام توجه تان را روی من قرار دهید. بلکه میخواهم که همگی ما را بررسی کنید و وعده هایمان را تجزیه و تحلیل کنید تا نهایتاً بتوانید لایق ترین شخص را انتخاب کنید.


سایر مطالب پیشنهادی :

متن سخنرانی شورای دانش آموزی راهنمایی

متن سخنرانی شورای مدرسه و شورای دانش آموزی ابتدایی

مجلس شورای دانش آموزی چیست؟

وظایف شورای دانش آموزی مدرسه چیست؟

شعار برای شورای دانش آموزی مدرسه

مجموعه شعر درباره شورای دانش آموزی

چگونه برای شورای دانش آموزی تبلیغ کنیم؟

چگونه در انتخابات شورای دانش آموزی رأی بیاوریم


5 نظر

  1. دیتا محمدیدیتا محمدیsays:

    عالی بود ممنونم

  2. ‌.‌.says:

    پرفکت

  3. ناشناسناشناسsays:

    احسنت

  4. ناشناسناشناسsays:

    عالی

  5. محمدمحمدsays:

    عالی