چگونه برای شورای دانش آموزی تبلیغ کنیم؟

برای تبلیغ در شورای دانش آموزی اصلی ترین راه، شناخت خواسته های دیگر دانش آموزان است و پس از آن با توجه به شناختی که از توانایی های خود و خواسته های آن ها و البته خودمان داریم می توانیم پس از پیدا کردن جملات خوب و زیبا و تأثیرگذار تبلیغاتمان را انجام بدهیم.

طراحی یک نقشه ی دقیق و واضح

بعد از نامزد شدن در انتخابات شورای دانش آموزی و پذیرفته شدن مان از سوی اولیای مدرسه آنچه که دغدغه ی هر کدام از ما دانش آموزان می باشد این است که چگونه تبلیغ کنیم تا بتوانیم برای تبلیغ خود جذب بالاترین مخاطب، تأثیرگذاری ای اثر بخش تر و بیش تر و در نهایت جمع کردن رأی هایی افزون تر از رقیبان را داشته باشیم. به همین منظور خوب است که در ابتدا برای خود یک نقشه ی دقیق و واضح را برای پیمودن این راه طراحی کنیم و این راه را مو به مو و منظم و البته مرحله به مرحله با توجه به این نقشه ی دقیق طی کنیم؛ چرا که تمام دانش آموزان هم مدرسه ای مان، ما را زیر نظر می گیرند و اگر تبلیغات مان بدون شناخت شخصیت خودِ ما یا شناخت شخصیت دانش آموزان دیگر که مخاطبان ما هستند و یا شناخت راه های خوب تبلیغی باشد شانس جذب رأی همه یا لااقل عده ی زیادی از رأی دهندگان را از دست خواهیم داد.

نقشه ی راه شامل چه مسیرهایی است؟

اولین مسیر در این نقشه، مسیر خودشناسی است. مسیر خودشناسی مسیری است که ما باید با قرار گرفتن در آن و با طی کردن آهسته و پیوسته ی آن آنهم بادقت و باحوصله، حسابی با خودمان آشنا شویم و خلق و خوی خودمان را بشناسیم. دومین مسیر در این نقشه، مسیر شناخت ما از دانش آموزان دیگر و در حقیقت همکلاسی های ماست، همان هایی که باید در مورد تبلیغات ما فکر کنند، آن تبلیغات ما را تجزیه و تحلیل کرده، تمامی آن ها را باور کنند و در آخر به ما رأی بدهند و ما نیز باید بر روی آن ها تأثیری مثبت و صد البته زیاد بگذاریم. سومین مسیر، مسیر انجام تبلیغات و چگونگی کیفیت و کمیت آن است آن هم با توجه به دو مسیر قبلی مان. به طور قطع بدون طی کردن درست و به موقع دو مسیر قبلی یعنی شناخت خود و شناخت دانش آموزان دیگر هرگز مسیر سوم را درست و به جا طی نخواهیم کرد و تبلیغ موفقی نخواهیم داشت پس برای شناخت صحیح و کارساز مو به موی این نقشه و تجزیه و تحلیل درست آن هر سه مسیر را بررسی می کنیم.

شناخت خود

اولین کاری که در مسیر شناخت خود باید انجام بدهیم شناخت خود واقعی مان است؛ چرا که ما تا خودمان را درست و واقعی نشناسیم نمی توانیم درست و خوب تصمیم گیری کنیم و حتی برای دیگران هم به هیچ وجه مفید نخواهیم بود و در نتیجه هرگز نمی توانیم باری را از روی دوششان برداریم. برای شناخت خودمان، هم باید خصوصیات روحی خود را بشناسیم و هم خصوصیات فیزیکی خود را بسنجیم و به هر دوی این خصوصیات اشراف داشته باشیم.

شناخت خصوصیات روحی خود

شناخت خصوصیات روحی ما از این جهت مهم است که برای انجام تبلیغات در مورد آنچه که با روحیه ی ما سازگار نیست تبلیغ نکنیم و یا تبلیغی را بر پایه ی خصوصیت اخلاقی ای که در ما وجود ندارد تنظیم نکنیم. اگر در تبلیغ خود از انجام وعده ای نام ببریم که همه می دانند با خصوصیات روحی و شخصیتی ما هیچ سازگاری ای ندارد مسلما حتی دوستانمان هم به ما رأی نمی دهند و احتمالا برچسب دروغگو هم به ما زده می شود بخصوص از جانب بدخواهان.

شناخت خصوصیات فیزیکی خود

اگر بدون شناخت خصوصیات فیزیکی خود به تبلیغات بپردازیم و تمامی خصوصیات فیزیکی خود را نادیده بگیریم دیگران خیلی سریع به بی محتوا بودن تبلیغ ما پی برده، حتما به سراغ رقیب ما می روند و ما هم بیهوده خود را مورد تمسخر دیگران قرار خواهیم داد. مثلا اگر توان بدنی متوسطی داریم و همه می دانند که شب ها حتما باید ساعت ده شب بخوابیم تا صبح در کلاس درس چرت نزنیم، خوابمان نبرد و سرحال باشیم.  اگر با تمام این شناختی که دیگران از ما دارند در بروشور تبلیغاتی خود به همه وعده بدهیم که « شبانه روز و بدون لحظه ای استراحت در مسیر خدمت رسانی به شما گام برخواهم داشت. » حتما فقط اسباب خنده و تمسخر دیگران را جور کرده ایم تا یک تبلیغ مناسب برای تأثیر گذاری و جذب رأی دیگران.

شناخت کسانی که قرار است به ما رأی بدهند

شناخت کسانی که قرار است به ما رأی بدهند به ما این کمک را می کند تا در تمامی تبلیغات خود به علایق، خواسته ها، انتظارات، نیازها و مطرح کردن مشکلات آن ها بپردازیم. دانستن و سپس مطرح کردن این مسایل در تبلیغات مان علاوه بر اینکه به دیگر دانش آموزان نشان می دهد که ما آن ها و خواسته هایشان را می شناسیم و با آن ها هم دل و همراه هستیم این اعتماد را در آن ها به وجود می آورد که چون با آن ها و خواسته هایشان آشنا هستیم پس می توانیم نماینده ای مفید و راهگشا برای آن ها در مدرسه ی مان باشیم.

وقتی در تبلیغات مان متوجه این موضوع بشوند که کاملا از آن ها و هر آنچه که به آن ها مربوط می شود شناخت داریم خیال همه ی آن ها راحت می شود که به فرد مطلع و آگاهی رأی خواهند داد و با کمک ما که از نظر آن ها حالا فردی مطلع هستیم به هر آنچه که می خواهند حتما خواهند رسید.

یک مطلب مهم در شناخت کسانی که قرار است به ما رأی بدهند

مراقب باشیم خیلی ناشیانه و به قول دانش آموزان خیلی تابلو و مشخص از خواسته ها، نیازها، مشکلات و علایق دانش آموزان اطلاعات کسب نکنیم که حتما ذوق آن ها را کور خواهیم کرد و برای آن ها فردی سودجو به نظر خواهیم آمد که تمام این نمایش های همدلی و همراهی را برای تأثیر گذاری تبلیغاتش انجام می دهد تا در نهایت رأی بیش تری را به دست بیاورد. بالطبع با چنین رویه ی غلط تبلیغی ناموفق خواهیم داشت؛ چراکه آن ها در صورتی ما را با خود همدل می دانند که بدون پرسش و پاسخ و در خلال همراهی با آن ها و دقت و درک درست از آن ها به خواسته های شان پی ببریم.

چگونگی کیفیت و کمیت تبلیغات

به کیفیت و کمیت تمامی تبلیغات مان باید از سه جهت توجه کنیم؛ هم از نظر ظاهر، هم از نظر آنچه که به صورت نوشتاری و یا طراحی در آن به کار می بریم و هم از لحاظ روش ارائه ی آن.

کیفیت و کمیت تبلیغات از لحاظ ظاهر آن ها

- بهتر است در تبلیغات خود از رنگ های شاد و انرژی بخش استفاده کنیم؛ رنگ های بی روح و رنگ های تیره اصلاً خوشایند نگاه هیچ کس نیست.

- برگه هایی که برای تبلیغ استفاده می کنیم باید مرتب و تمیز بوده، خیلی باسلیقه و گاه با قیچی های تزیینی دوربری شده باشند و در اندازه ای که به راحتی قابل دیدن باشند تهیه شوند.

- نوشته های روی برگه های تبلیغاتی هم خیلی مهم هستند؛ اگر از نوشته های دستنویس شده استفاده می کنیم حتما خوش خط و خوانا باشند و اگر می خواهیم نوشته های تبلیغاتی خود را تایپ کنیم حتما از فونت های خوانا و زیبا استفاده کنیم و با توجه به متن تبلیغ مان فونت مناسب آن را انتخاب کنیم مثلا برای یک شعار و یا وعده ی انتخاباتی جدی از یک فونت طنز یا فانتزی استفاده نکنیم و یا برعکس برای یک شعار انتخاباتی طنز و بانمک مثلا از فونت نستعلیق، معلی و یا ثلث استفاده نکنیم. انتخاب رنگ را برای فونت ها هم باید رعایت کنیم و نوشته هایی بی رنگ و رو نداشته باشیم.

- طرح ها، عکس ها و نقاشی هایی که در تبلیغ خود به کار می بریم علاوه بر داشتن ارتباط با مفهوم نوشته های تبلیغ از نظر ظاهری هم باکیفیت و زیبا باشند و نظر بیننده را به سمت خود بکشند.

- نوشته ها تو هم تو هم و در هم فرو رفته و همچنین شلوغ و آزاردهنده نباشند تا مطلب اصلی در بین نقش و نگارها و یا مدل نوشته ها گم نشود.

- تزیینات طوری نباشند که شعار تبلیغاتی شما و وعده های انتخاباتی تان بین آن ها گم بشود.

خلاصه حتما حواسمان باشد که اصل مطلب که شعار تبلیغاتی و وعده های ما می باشند در ظاهر تبلیغات مان گم نشوند.

کیفیت و کمیت تبلیغات از لحاظ مفهوم آن ها

- حتما یک شعار تبلیغاتی برای خود انتخاب کنیم و از ابتدای تبلیغ آن را به کار ببریم تا در ذهن همه جای بگیرد. فقط این را به خاطر داشته باشیم که شعار تبلیغاتی باید کوتاه و آسان و در عین حال حاوی دقیق پیام ما برای مخاطب مان باشد.

- وعده های انتخاباتی مان واقعی و قابل دسترس باشند تا دانش آموزان آن ها را باور کنند.

- وعده هایی فراتر از آنچه که در حوزه ی اختیارات ما به عنوان دانش آموز وجود دارد ندهیم.

- از جملات کوتاه و در عین حال کامل که مفهوم را به طور رسا منتقل می کند استفاده کنیم.

- در تبلیغات خود هرگز به کسی توهین نکنیم و سعی نکنیم با بدگویی کردن از دیگران و یا نوشتن نقطه ضعف های آن ها خودمان را بین دانش آموزان موجه تر از آن ها نشان بدهیم. این کار درست نتیجه ی عکس دارد و ما را به دیگران یک انسان بی اخلاق نشان می دهد.

کیفیت و کمیت تبلیغات از لحاظ روش ارائه ی آن ها

- محکم و بااقتدار صحبت کنیم.

- با همه با ادب و احترام برخورد کنیم.

- هرگز به تخریب رقیبان نپردازیم و به جای آن فقط به توضیح آنچه که به خودمان مربوط است بپردازیم.

و در نهایت این که در هر شرایطی با اخلاق باشیم و صداقت را فراموش نکنیم.


پیشنهاد ویژه :

چگونه در انتخابات شورای دانش آموزی رأی بیاوریم


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...