چند انشا درباره طبیعت و طبیعت گردی کوتاه

در پایین ، شاهد چند انشا مفید و کوتاه درباره ی طبیعت هستید که تقریبا با زبانی روان و ساده بیان شده است تا دانش آموزان در پایه های تحصیلی مختلف بتوانند از آن استفاده کنند ، انشاهای پایین طبیعت و آنچه در طبیعت وجود دارد و همچنین وظایف ما در قبال آن را به خوبی شرح داده اند.

انشا درباره طبیعت و طبیعت گردی کوتاه

انشا اول :

بی تردید طبیعت و هر آنچه که در طبیعت از زیبایی و سرسبزی و زندگانی وجود دارد ، یک امانت و یک هدیه بزرگ از طرف خداوند مهربان به مردم زمین و به تمامی موجوداتی هست که در روزی زمین مشغول زندگی کردن هستند ، هیچکس حق ندارد که خودش را مالک طبیعت بداند و با طبیعت رفتاری نادرست و ناشایست داشته باشد ، چنان چه طبیعت سرسبز از دست برود ، زندگی سخت و ناممکن خواهد بود ، در واقع زمانی ارزش آن را می دانیم که خدای ناکرده خلل و یا اسیبی در آن احساس کنیم .

بطور مثال جنگلی را تصور کنید که در میان شعله های آتش در حال سوختن می باشد ، دیدن این صحنه بسیار سخت و غم انگیز است ، چرا که شاید سال ها و سالها طول بکشد تا یک درخت تنومد شود ، بنابراین از دست دادن یکباره ی آن ناراحت کننده است ، پس باید بسیار تلاش کنیم تا به آن آسیبی نرسانیم .

کوه ها ، سبزه ها ، درختان ، چشمه ها ، رودخانه ها ، پرندگان ؛ جانوران ، ماهی ها ، دشت ها ، گل های رنگارنگ ، و هزاران موجود دیگر در طبیعت در حال زندگی کردن هستند . یکی از بهترین مکان ها برای رفتن به تفریح و آرامش یافتن ، رفتن به دل طبیعت است ، اما باید مراقب باشیم تا به طبیعت احترام بگزاریم و مراقب درختان هم باشیم.

همیشه طبیعت در فصل های تابستان و بهار بسیار زیبا و چشم نوزا هست ، درختان و گیاهان در این دو فصل شروع به رشد و نمو میکنند و لباسی بسیار زیبا را روی زمین میپوشانند ، در واقع طبیعت زیبای خداوندی شامل چهار فصل می باشد ، نام این فصل ها بهار ، تابستان ، زمستان و پاییز می باشد ، در مورد قشنگی های هر کدام از این فصل ها مطالب بسیار زیادی می توان نوشت ، هر کدام از آن ها خصوصیات مشخصی دارند و در هر فصل تغییراتی حاصل می شود .

در واقع هر کدام از فصل ها شگفتی های بسیار زیادی دارند ، ما موظف هستید تا در این زیبایی ها و شگفتی ها تحقیق و جستجو کنیم و از این طریق متوجه قدرت پروردگار و خالق آن باشیم.

یکی از وظایف مهم ما این است که هنگام عبور از طبیعت و وقتی که در حال تفریح و یا استفاده از آن هستیم این است که سعی کنیم زباله ها و یا آلودگی ها را در آن جا نگذاریم و همیشه تمرین کنیم تا به بهترین شکل ممکن از طبیعت استفاده کنیم.


انشا دوم :

یکی از دلایلی که شاید من و سایر دانش آموزان در مدارس مختلف ، موظف هستیم تا درباره ی طبیعت و طبیعت گردی انشا تهیه کنیم و یا چند مقاله ی کوتاه درباره ی آن بنویسیم این می باشد که نحوه ی استفاده کردن از آن را یاد بگیریم و اینکه چگونه سعی کنیم از آن مراقبت کنیم و از همه مهمتر اینکه از زیبایی های متنوعی که در طبیعت وجود دارد آگاه شویم.

هر موجود زنده ای که روی زمین نفس میکشد و در حال سپری کردن زندگی می باشد ، بدون شک مدیون طبیعت می باشد ، تقریبا هیچگونه شادی ، نشاط ، سرسبزی و آبادانی بدون طبیعت ، وجود نخواهد داشت .

انواع و اقسام مختلف پرندگانی که در آسمان در حال پرواز هستند ؛ انواع مختلف درختان و گیاهان که اسم و نوع ها بسیار زیاد و متفاوت می باشد و همچنین انواع کوه ها ، دشت ها و دریاهای مختلف چه بزرگ و چه کوچک ؛ همه و همه با یکدیگر طبیعت را تشکیل می دهند.

بعضی وقت ها کودکانی هستند که اشتباهات خیلی بدی را مرتکب می شوند ، بطور مثال ممکن است روی تنه ی درختان شروع به نوشتن کنند و یا شاخ و برگ درختان و گیاهان را بشکنند و حتی ممکن است پرندگان و موجودات را مورد آزار و اذیت قرار بدهند ، باید بدانیم که وقتی کسی به ما محبت و مهربانی کرد در جواب فقط باید به او مهربانی کنیم ، بنابراین طبیعت هم شبانه روزی در حال محبت کردن به ما می باشد و به ما خدمت های رایگان بی شماری را هدیه می دهد ، پس در جواب ما هم باید در حق طبیع مهربان باشیم و از آن حفاظت کنیم و چنان چه شاهد چنین صحنه هایی توسط دیگران بودیم ، فورا به آن ها تذکر بدهیم و از این کار جلوگیری کنیم.

یکی از اجزای بسیار مهم حیاتی که جزوی از طبیعت می باشد و در واقع طبیعت را تشکیل میدهد آب و هوا می باشد ، در کتاب خدا قرآن بارها به نعمت هایی که در طبیعت و در روی زمین یافت می شود اشاره شده است ، به طور مثال : زمین ، ماه ، ستاره ها ، خورشید ، ابرها ، چند نمونه از نعمت های خداوند می باشد که در طبیعت هستند.

در احادیث و روایت های مختلفی ، انسان را همیشه به گشت و گذار در طبیعت سفارش کرده اند ، چون سفر کردن و رفتن به طبیعت انسان را از بیماری های مختلف روحی و روانی دور می سازد ، پس اگر دوست داریم تا سلامت روحی خود را حفظ کنیم باید سفر کردن و یا رفتن به دل طبیعت را در میان برنامه های زندگانی خود بگنجانیم و آن را موضوع دست کمی نگیریم ، خیلی از ناامیدی ها و افسردگی ها با رفتن به طبیعت بهبود پیدا میکنند.


انشا سوم :

پدر و مادر من و همچنین بزرگ ترها همیشه به من یادآوری میکنند که مسافرت کردن و یا گشت و گذار در دل طبیعت برای سلامتی ام ، بسیار مفید و تاثیرگزار است ، خوشبختانه در کشور ما ایران مناطق خوش و آب هوای بسیار زیادی وجود دارد ، که دارای مناطق خیلی سرسبز می باشد . در واقع طبیعت را خداوند به گونه ای خلق کرده است و به گونه ای قرار داده است که برای انسان و سایر موجودات فواید غیرقابل شمارش و زیادی داشته باشد. و اتفاقا خداوند متعال توصیه کرده و دستور داده است تا به نعمت های خدا روی زمین فکر کنیم ، هر وقت نعمتی را مشاهده کردیم به یاد بیاوریم که خالقش چه کسی بوده ؟ چه کسی این زیبایی را خلق کرده است ؟ چه کسی قادر بوده است این همه زیبایی و تنوع رنگ را خلق کرده باشد؟ اگر دنبال جواب این سوال ها باشیم بنابراین می توانید در مسیر خداشناسی قدم های خیلی مهم و بزرگی برداشته باشیم.

در مسیر خانه تا مدرسه ی ما درختان خیلی زیادی وجود دارد ، گیاهان و گلهای فراوانی وجود دارد ، من و دوستانم همیشه در راه مدرسه به این طبیعت قشنگ نگاه میکنیم و لذت میبریم ، حتی چند بار خودم درخت کاشته ام و از آن مراقبت کردم .

هر چیز زنده ای که روی زمین یافت می شود ، بنا به گفته ی خداوند از آب خلق شده است ، رودخانه ها ، دریاها ، نهرها و ریزباران ها همه و همه از نعمت های خداوندی هستند ، و ادامه ی زندگی بشر و سایر موجودات فقط و فقط با آب بستگی دارد ، برای همین هست که در مورد نحوه ی مصرف آن نکات مهم و جدی نوشته و گفته می شود.

یکی دیگر از زیبایی هایی که می توان در هر طبیعتی پیدا کرد ، متنوع بودن رنگ ها است ، به هر گوشه و کناری که نگاه میکنیم رنگ های مختلفی را شاهد هستیم ، اگر کمی تامل کنیم میفهمیم که چنان چه همه چیز روی زمین با یک رنگ یکنواخت  و تکراری بود ، چقدر خسته کننده می شد ، ولی با قدرت خداوند هر چیزی رنگ مخصوص به خود را دارد ، بطور مثال کوه ها قهوه ای هستند ، آب آبی هست ، گیاهان و درختان به رنگ سبز هستند ، و پرندگان و سایر موجودات نیز با رنگ های مختلف و زیبایی رنگ آمیزی شده اند. 

در همین طبیعت زیبا خیلی از مکان ها زیارتی و معنوی وجود دارند ، در ایران ما شهر مشهد و حرم امام رضا علیه اسلام وجود دارد که افتخاری بزرگ برای ایرانی ها می باشد و یکی از نعمت های خیلی بزرگی است که خداوند برای مردم قرار داده است ، خیلی دیگر از زیارت گاه ها نیز در سایر شهرها و یا در دیگر کشورها قرار دارد.

باید همیشه با دیدن طبیعت از آن درس های بزرگ بگیریم و از آن عبرت بگیریم ، در آن تامل و تفکر بسیار کنیم ، در دل دریاها موجوداتی زندگی میکنند که اصلا شماره کردن آن ها ناممکن هست ، این ها همه به ما یاد میدهند که چقدر این جهان هستی و زمین و آسمان با نظم دقیقی آفریده شده اند.

انشا چهارم :

من طبیعت را دوست دارم ، من در تعطیلات تابستان و در زمان های اوقات فراغت به همراه بزرگتر ها به طبیعت می رویم ، ایران کشور ما یکی از کشورهایی است که با کوه های بسیار بلند و زیبا ، با بیابان های وسیع ، و همچنین با دشت های بسیار وسیع ، پوشیده شده است.

همیشه در فصل بهار ، درختان و پرندگان جشن بسیار بزرگی برپا میکنند و شادمانی میکنند ، تمامی انسان ها روز اول فروردین را گرامی میدارند و در این روز جشن میگرند.

گل های و گیاهان و شادابی و انرژی آن ها باعث می شود تا انسان ها احساس بسیار خوبی داشته باشند ، در روستاها طبیعت های خیلی زیبایی وجود دارد ، گوسفندان و دام های مختلفی در روستاها در طبیعت در حال چرا هستند . و دیدن این مناظر خیلی زیبا هست.

اگر ما تلاش کنیم تا به طبیعت احترام بگذاریم و همیشه آن را پاکیزه نگداری کنیم ، و هر قدری که خودم سهم داریم مسئول و مراقب آن باشیم ، آن وقت خداوند نیز ما را دوست دارد و نعمت های بیشتری را به ما هدیه میکند.

من کلاس چهارم هستم یکی دیگر از دوستانم هم کلاس پنجم می باشد ، اتفاقا هر دوی ما باید در مورد طبیعت انشا تهیه کنیم ، و تصمیم گرفتیم تا با همدیگر به طبیعت نزدیک به محل و خانه ی خودمان برویم و در مورد طبیعت کنجکاوی کنیم ، به مناظر و به درختان و به پرنده ها به دقت نگاه کردیم ، تا به حال انقدر با دقت به اطراف خودم توجه نکرده بودم ، فقط و فقط زیبایی بود ، صدای پرندگان ، صدای آب ، واقعا تماشایی بود.

بدن هر انسانی ، به گردش در طبیعت نیاز دارد و این یک نیاز مهم می باشد ، حتی اگر در طول روز زمانی مشخص را برای یک پیاده روی ساده قرار بدهیم ، میتوانیم از منافع زیاد آن برخوردار شویم ، و حتما قرار نیست که با وسایل نقلیه به مناطق دور دست سفر کنیم ، خیلی ساده هم می شود از طبیعت استفاده بهینه داشت ، بطور مثال یک برف بازی ساده ، شنا کردن در حوض آب ، و یا کوهنوردی کردن ، همگی از جمله کارهایی هست که می توان انجام داد و هیچ هزینه ای هم ندارند.

یکی دیگر از فایده های مهم سفر کردن و یا گشت و گذار کردن در طبیعت این هست که ذهن و فکر ما تقویت می شد ، وقتی که به محیط پیرامون اطراف خود دقت کنیم ، در نحوه ی پدید آمدن آن ها و در مورد خیلی دیگر از صفات آن ها به تفکر وادار می شویم و این خودش باعث می شود تا ذهن ما تقویت شود. و از محیط اطراف خود آگاهی های علمی زیادی کسب کنیم و از همه مهمتر اینکه به بزرگی و قدرت خداوند نیز پی خواهیم برد.

اما خورشید با عظمت وصف ناشدنی که دارد خودش فایده های بسیار زیادی برای انسان و سایر موجودات دارد ، و همیشه در کتاب های درسی معلم های ما به این نکته ی مهم اشاره کرده اند که چقدر نور خورشید برای سلامت انسان موثر هست چون ویتامین های مشخصی در نور خورشید وجود دارند و اگر به اندازه کافی در معرض نور خورشید باشیم این ویتامین ها را دریافت میکنیم.

انشا در مورد طبیعت کلاس سوم :

طبیعت یعنی همه چیزی که در دور اطراف ما وجود دارد. طبیعت شامل اشیاء زنده مثل درخت‌ ها ، گل‌ ها ، حیوانات و انسان‌ ها ، و همچنین اشیاء غیر زنده مثل کوه‌ ها، رودخانه‌ ها و اقیانوس‌ ها می‌ شود. طبیعت به ما چیز های زیبا و قشنگی را نشان می‌ دهد.

درخت‌ ها بزرگترین بخش از طبیعت هستند. آنها از زمین بالا می‌ روند و از میوه های آن ها استفاده می کنیم . برگ‌ ها هوای تمیز تولید می‌ کنند و باعث می شوند تا هوا پاک تر شود . گل‌ ها نیز بسیار زیبا هستند و مورد علاقه زنبور ها و پروانه‌ ها هستند.

حیوانات هم جزء طبیعت هستند. آنها متنوع و جالب هستند. برخی از حیوانات دریایی در اقیانوس‌ ها زندگی می‌ کنند و برخی دیگر در جنگل‌ ها و صحرا ها. حیوانات می‌ توانند بسیار دوست‌ داشتنی باشند و برای حفظ طبیعت بسیار مهم هستند.

همچنین ، طبیعت مناطق زیبا و جذابی را نیز دارد. کوه‌ ها از بلندترین نقاط زمین هستند و از آنها می‌ توانیم مناظر زیبا ببینیم.  رودخانه‌ ها آب شیرین به ما می‌ دهند و مکان‌ های خوبی برای شنا و ماهیگیری هستند. اقیانوس‌ها نیز بسیار بزرگ و عمیق هستند و حیوانات زیادی در آنها زندگی می‌ کنند.

در کل ، طبیعت یک دنیای جالب و زیباست که باید از آن محافظت کنیم تا بتوانیم لذت ببریم و به آینده قشنگ تری برای کودکانمان بسازیم. بنابراین ، مراقبت از محیط زیست و حفظ طبیعت برای همه بسیار مهم است.


مطالب بیشتر :

انشا درباره گذر رودخانه از زبان خودش

انشا درباره یک روز بارانی

انشا احساسی درباره ی صدای باران

انشا در مورد تابستان را چگونه گذراندید

انشا در مورد زمستان با مقدمه و نتیجه

متن زیبا در مورد چهار فصل


مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...