انشا درباره گذر رودخانه از زبان خودش

گوش دادن و یا نوشتن انشایی با موضوع گذر رودخانه از زبان خودش ، حتما باید جذاب و قابل توجه باشد ، این انشا باید همراه با مقدمه ، بدنه و نتیجه گیری باشد که بتوان بدرستی به آن فکر کرد ، در این مطلب از توپ تاپ چند انشا مختلف با موضوع انشا درباره گذر رودخانه از زبان خودش ، گردآوری شده است که میتوانید از آن استفاده بفرمایید.

انشا درباره گذر رودخانه از زبان خودش

انشا اول

میتوان در تفکرات خودمان و یا در خیال پرواز خودمان به این موضوع بیندیشیم که اگر رودخانه و یا گذر رودخانه قرار بود صحبت کند و مانند انسان ها قدرت تکلم داشت ، چه صحبت هایی برای گفتن داشت ، بدون شک رودخانه و هر آنچه که خداوند مهربان آفریده است ، زبان مخصوص به خودشان را برای شکر و عبادت دارند اما انسان ها متوجه آن نیستند.

به نظر من گذر رودخانه قادر خواهد بود تا به آدمی تلنگرهای مختلفی بزن و با آن ها درباره ی گذشت سریع عمر صحبت کند ، یک رودخانه ممکن است ماه ها و یا حتی سال ها جاری باشد و این عمر انسان است که در حال سپری شدن می باشد. 

عمدتا تمام رودخانه ها در فصل بهار جان میگیرند و دوباره پر آز آب های زلال و جاری می شوند ، تماشا کردن به رودخانه و دیدن اینهمه زیبایی و خصوصا نگاه کردن به موجودات ریزی که در درون آب در حال زندگی هستند لذت بخش هست.

این مسئله بسیار قابل تامل است که تمامی رودخانه ها چه بزرگ و چه کوچک از طرف خداوند مامور هستند تا به محیط پیرامون خود به طور مثال انسان ها ، سبزه ها ، گیاهان و یا حیوانات نعمت زندگی را هدیه کند ، این آب زلال بوی زندگی و بوی امید و حال و هوای خوب می دهد ، برای همین هست که خانواده های زیادی بری رفتن به گردش و یا تفریح سعی می کنند که به کنار یک رودخانه بروند.

اینکه چگونه و به چه شکل رودخانه ها پدید می آیند یک پروسه ی پیچیده و بعد از طی کردن مراحل مختلفی می باشد ، و باید بدانیم که آبی که در رودخانه موجود است حال جمع شدن و دست به دست هم دادن میلیون ها قطرات باران می باشد که از کوه ها و از مسیرهای سنگی و یا کوه ها و دشت ها در یک مسیر مشخص به رودخانه میریزند و این نعمت بسیار زیبا را خلق میکنند. 

بدون شک تمامی انسان ها باید در حفظ و حراست رودخانه ها کوشا باشند ، خیلی دیده شده است که در حق رودخانه ها کم کاری میکنند و با ریختن زباله در آن صحنه ای غمگین را پدید می آورند. امیدوارم که همه ی ما قدردان رودخانه باشیم و از آن بدرستی استفاده کنیم.

استفاده های بسیار متعددی از آب رودخانه می شود ، خیلی ها از به عنوان آب آشامیدنی از آن استفاده می کنند ؛ عده ای برای آبیاری کردن مزرع های خود و یا درختان و گیاهان از آن استفاده میکنند ، مخصوصا در روستاهای مختلف بسیار دیده شده است که چگونه مردم از محل رودخانه بهره می برند.

بر اساس قدرت و حکمت خداوندی آب رودخانه ها بسیار شفاف و زلال می باشد ، شما اگر یک مرداب را تصور کنید خواهید دید که بعد از مدتی کوتاه آب آن میگندد و دیگر غیرقابل استفاده است ، اما برای اینکه مردم و حیوانات و درختان و گیاهان و خیلی دیگر از موجودات بتوانند از رودخانه بهره ببرند این گونه است که آب آن هر چقدر جاری می شود بیشتر زلال تر می شود  ، این امور شاید کوچک بسیاری از حرف ها را درون خود گنجانده اند که یکی از مهمترین آن ها انعکاسی از قدرت خداوندی می باشد.

انشا دوم :

من یک رودخانه هستم ؛ به صورت شبانه روزی و تمام وقت و رایگان خدمت میکنم ؛ و یکی از آرزوهای من این است که انسان ها به درستی از من استفاده کننده ، زباله های خودشان را داخل رودخانه نریزند ، به طبیعت احترام بگذارند ، از شکستن درختان اطراف رودخانه خودداری کنند ، آب رودخانه را آلوده نکنند ، بسیاری از موجودات داخل رودخانه در حال زندگی کردن هست و آلوده کردن رودخانه ممکن است به مرگ این جانوران بیانجامد. باید بدانید که چشمه های خیلی زیادی همکاری میکنند تا در نهایت رودخانه تشکیل شود ، رودخانه خیلی از پرنده های تشنه ای که را شاید از نقاط دور دست تر به سمت من آمده اند را از تشنگی سیراب میکند ، حیوانات چه از نوع وحشی و چه نوع رام ، مسیر رودخانه را بر اساس غریزه ی خود پیدا میکنند و از فاصله های بسیار دور دست به سمت من حرکت میکنند و من هم با گرمی و با مهربانی از آن ها استقبال میکنم و آن ها را سیراب میکنم.

به هر مسیر یا راهی که قدم میگذارم در اولین مرحله عطر و بوی زندگی را به آن جا می بخشم ، اگر زمینی خشک شده ، اگر گیاهی تشنه باشد با دیدن من و با گذر رودخانه بسیار خوشحال می شود. باید به شما بگویم که بدون وقفه در حال رد شدن و سپری شدن هستم ، تو اگر خوشحال بالای سر من ظاهر شوی من در حال رد شدن هستم و اگر غمگین هم بالای سر من بایستی باز هم در حال رد شدن هستم ؛ من اهل سکون و مکث نیستم ؛ هیچگاه تعلل نمی کنم ، در واقع میخواهم بگویم که در هر شرایطی باید عبور کنم و خیلی خوب میدانم که زندگی با چه سرعتی در حال طی شدن می باشد ، فرقی نمیکند در چه حالی هستید ، آیا از زندگی به درستی استفاده میکنید و یا خیر ، زمان در حال سپری شدن می باشد ، بنابراین این نکته ی خیلی مهمی برای این است که بدانی وقت کوتاه هست و باید حتما برای زندگی خودت برنامه ریزی دقیق و درستی داشته باشی ، برای زندگی خودت هدف مشخصی قرار بدهی.و زمان را که همچون برق و باد میگذرد از دست ندهی ، خود را مشغول چیزهای بی اهمیت و بی ارزش نکنی.

اما باید بگویم که از برخی از آدم ها گلایه دارم ، رفتارهای نادرستی مثل کثیف کردن آب رودخانه ، بریدن درختان ، و از بین بردن عمدی موجودات زنده داخل آب اشتباهی از طرف آدم ها هست که باعث گلایه تمامی رودخانه و دیگر دوستان من می شود . و امیدوارم روزی شاهد این مهم باشیم که از برکات و نعمت های خداوندی به صورت صحیح استفاده کنیم و فقط شکرگزار خداوند باشیم.

انشا سوم :

من رودخانه هستم ؛ اسم من همیشه نمادی از زیبایی می باشد ، همیشه در مورد من تفکرات مثبت و انگیزشی وجود دارد ، خیلی ها از من آرامش میگیرم و اعتقاد دارم که منبع عظیمی از آرامش را در دل خود جای داده ام و بخشی از آن را به افرادی که به من سر میزنند و یا برای مدت زمان کوتاه به صدای من گوش میدهند و یا حتی از کنار من به آهستگی رد می شوند هدیه میکنم ، این یک هدیه بی منت و کاملا رایگان هست ، خداوند مهربان به من دستور داده است تا در خدمت مردم و در خدمت موجودات و یا گیاهان و حیواناتی باشم که در نزدیکی و یا در اطراف من مشغول زندگی هستند. 

خیلی دوست دارم وقتی افرادی برای دیدن من می آیند در اولین مرحله مراقب من باشند و بعد از آن خداوند بزرگ را بخاطر تمامی زیبایی ها و نعمت هایی که خلق کرده است که البته من هم یکی از آن ها هستم ، شکرگزار باشند ، در واقع شکرگزاری همین است که هیچوقت خدا و نعمت هایش را فراموش نکنیم و دنیا و رنگارنگ بودن آن ما را از خالق آن غافل نسازد و هر وقت شاهد زیبایی هایی در طبیعت بودیم به خالق آن فکر کنیم.

خاصیت من پاک بودن است و این رفتار مشخص من است که از هر نوع آلودگی و زشتی بیزارم ، به هر نوع آلودگی در مسیر  خود برسم به سرعت آن را از میان برمیدارم ، باید بدانید که در من رحمت و برکت بسیار زیاد و غیرقابل وصفی از طرف خداوند قرار داده شده است ، بارها و بارها در مورد همین مسئله در کتاب ها نوشته شده است ، در واقع زندگی کردن بدون آب عملا غیرممکن است ، این آب است که آبادانی و شادمانی و نشاط و زندگی را به ارمغان می آورد و طبیعتا بدون آن زندگی رو به مرگ و نابودی خواهد رفت ، پس اگر کمی به این مسئله فکر کنیم خواهیم فهمید که چقدر نعمت بزرگی در دسترس مردم و سایر موجودات قرار داد و باید حتما قدر آن را بدانیم ، و خدای ناکرده آن را اصراف یا زایل نکنیم.

ماهی های خیلی زیادی درون من در حال زندگی کردن هستند ، آن ها از زلال بدن و جاری بودن آب رودخانه لذت می برند و با شور و ذوق وصف ناشدنی در حال جهش هستند ؛ حال اگر از این مسئله اگر غفلت کنیم و آب رودخانه را آلوده کنیم ، زندگی تمامی ماهی های ساکن رودخانه تهدید می شود. که این برای من بسیار ناراحت کنند و ناخوشایند است.

بهترین نتیجه ای که میتوان از این انشا گرفت هست که همه ی ما مراقب رودخانه ها باشیم ؛ و باید بدانیم که اگر از نعمت های خدا بدرستی استفاده کنیم و شکر آن را به جا بیاوریم ، خداوند هم هم نعمت های خود را برای ما گسترش میدهد ، اما اگر قدردان نباشیم و آن را زایل کنیم ، به خواست خدا آن نعمت کم کم از دست ما می رود و باید حسرت آن را داشته باشیم.

انشا چهارم :

من رودخانه هستم ، همیشه در حال گذر هستم ؛ شاهد اتفاقات بسیار زیادی هستم ؛ در مسیری که طی میکنم اتفاقات ریز و کوچک بسیاری را از نزدیک شاهد هستم ولی در کنار آن ها توقفی ندارم و فقط آن ها را نظاره گر هستم ، سعی میکنم به اکثر جاهایی که نیاز به آبادانی و سرسبزی هستند سر بزنم ؛ منظره های بسیار زیادی و تماشایی در مسیر من وجود دارد ، آن ها هر کدام به اندازه سهم خود از من برمیدارند ؛ در یک لحظه ی کوتاه به آن ها سلام میکنم ؛ آن ها به من سلام و خوش آمد میگویند و به سرعت از کنار آن ها عبور میکنم ، مکان های بسیار مختلفی هست که باید به آن ها هم سر بزنم و از حال آن ها با خبر بشوم ، خوشحالی اولین حالتی است که در چهره ی آن ها بعد از روبه رو شدن با خودم ، تماشا میکنم ، حواسم به حیوانات زیبایی که خود را به سختی به من رسانده اند هست و از آب گوارا به آن ها و فرزندانشان می نوشانم ، سنگ ها و صدف ها گویی که در انتهای رودخانه مشغول جشن و پایکوبی هستند ، در رودخانه تنها چیزی که بسیار مشخص است جریان داشتن زندگی و دور شدن از ناامیدی و نیستی است .

در فصل بهار وقتی در مسیر خود در حال حرکت هستم ، خانواده های بسیار زیادی را می بینم که اطراف من نشسته اند ، بعضی ها مشغول بازی کردن هستند ، بعضی ها در حال درس خواندن و مطالعه ، بعضی ها در حال میل کردن میوه و غذا هستند و بعضی ها هم مشعول ماهیگیری از آب زلال رودخانه هستند ، در مسیری که طی میکنم شاهد حمد و ستاسش پرندگان مختلف و درختان محیط اطراف خود هستم ، آن ها از من تشکر میکنند و به دیدن من می آیند ، صدای پرندگان زیبایی که روی درختان نشسته اند و جاری شدن همزمان آب رودخانه در کنار درختان صحنه ای بسیار تماشایی و لذت بخش را پدید می آورد .

خیلی ها برای استراحت کردن ، برای از بین بردن خستگی و برای دریافت آرامش به کنار رودخانه می روند ، صدای شرشر آب ، آهنگی بسیار شنیدنی است که فقط حامل آرامش است ، طبیعت من به گونه ای است که از هر نوع کثیفی و آلودگی بیزار باشم ، با اینکه خیلی ها این مطلب مهم را میدانند اما باز هم به آن توجهی ندارند و گاهی وقت ها رفتارهایی انجام میدهند که منجر به ناراحت کردن من می شود ، امروز من از زبان خودم کمی باشما درباره بعضی از ویژگی های خودم صحبت کردم ، تا شاید بیشتر و بهتر قدردان من باشید ، و بدانید که رودخانه فقط یکی از نعمت های بیشمار خداوندی است ، هیچ قلم و هیچ مرکبی نخواهد توانست زیبایی های این جهان هستی را بنویسد و فقط باید به صورت بسیار خلاصه به آن ها اشاره کند.

انشا گذر رودخانه نگارش نهم صفحه 21 :

گذر رودخانه  نشان دهنده زندگی و شکوفایی طبیعت می باشد . آب روان از سرچشمه به سمت دریا و اقیانوس حرکت می کند و در طول مسیر برای انسان و دیگر موجودات طبیعی زندگی ایجاد می کند. عبور از رودخانه نه تنها یک سفر فیزیکی است، بلکه می تواند نمادی از تلاش برای غلبه بر مشکلات و رویارویی با تغییرات در زندگی باشد.

گذر رودخانه‌ به‌ عنوان انعکاس طبیعت ، همواره غذا و آب شیرین اطراف خود را تأمین می‌ کند و به مردم کمک می‌ کند تا از منابع خود برای امرار معاش و کشاورزی استفاده کنند. همچنین گذر رودخانه ها به نوعی موجب پاکیزگی و دور کردن الودگی های مختلف از سطح زمین می شود.

گذر رودخانه را می توان نمادی از تغییر و تحول در زندگی انسان تعبیر کرد. این تجربه می تواند مانند گذر رودخانه و پیچیدگی آن باشد. گذر رودخانه می تواند به ما یادآوری کند تا زمانی که بر مشکلات و چالش ها غلبه نکنیم به مقصد نخواهیم رسید.

در زندگی همیشه با کشمکش ها و موانعی روبرو هستیم و گذر رودخانه می تواند نمادی از توانایی های ما برای غلبه بر این سختی ها باشد. برای رسیدن به موفقیت و تحقق رویاهایمان باید مانند یک ماجراجویی هیجان انگیز برای عبور از رودخانه ای پر از موج و سختی بر مشکلات غلبه کنیم و به سمت مقصد حرکت کنیم.

گذشته از این ، عبور از رودخانه نه تنها یک تجربه فیزیکی است، بلکه فرصتی برای تفکر عمیق در مورد زندگی، تغییر و تعقیب اهداف است. این تجربه می تواند ما را در مورد معنا و هدف زندگی و همچنین اراده و اشتیاق برای رویارویی با مشکلات به فکر وادار کند.

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...