متن های زیبا در مورد طبیعت

در این مطلب می خواهیم در مورد طبیعت برایتان متن هایی زیبا به اشتراک بگذاریم. درس های زیادی می توان از طبیعت آموخت. ما در قسمت اول، درس هایی از طبیعت را با شما به اشتراک میگذاریم، سپس به سراغ قوانین طبیعت می رویم و در انتها در مورد طبیعت انسان ها به شما متون فوق العاده ای را هدیه خواهیم کرد. همراه ما باشید.

رودخانه، نمایانگر زیبایی و آرامشی است که در گرداب تندی از زندگی می‌ توانیم پیدا کنیم. آبی که به خوشی از کوهستان‌ ها سرازیر می‌ شود، همیشه به یک سفر معنوی و ذهنی می‌ تواند دعوت کند. وقتی کنار رودخانه قدم می‌ گذاریم، احساس می‌ کنیم که از آن زمینها نهفته در زمان و فضا به اصلی‌ ترین حالت خود بازگشته‌ایم.

همچنین، رودخانه به ما یادآوری می‌کند که طبیعت یک سیکل مداوم و بی‌ پایان است. هر چیزی در جریان زندگی خود به سمت جلو حرکت می‌کند، به همان شیوه‌ ای که آبهای رودخانه به سمت دریا می‌ رود. این ارتباط عمیق با طبیعت ، ما را به پذیرش تغییرات و ادامه دادن به جلو ترغیب می‌کند. رودخانه یادآوری از شیرینی گذر زمان و نیروی بی‌ پایان طبیعت است و در همه این امور، زیبایی بی‌ پایانی دارد.

متن درباره طبیعت و گل ها :

زمین یک باغ زیباست و گل‌ ها در این باغ نشانه‌ ی حساسیت و زیبایی‌ اند. وقتی نگاهی به طبیعت می‌ اندازیم، گل‌ ها از بین انواع زیبایی‌ ها به ما می‌ خندند. آن‌ ها به ما مفهومی عمیق‌ تر از زیبایی و انسانیت ارائه می‌ دهند.

گل‌ها با طع م‌ها و رنگ‌ های متعدد خود به ما نشان می‌ دهند که زندگی چقدر گوناگون و زیباست. از گلهای رنگارنگ در یک مغازه گل فروشی گرفته تا گلهای وحشی و خودرو در جنگل‌ ها و مرتع‌ ها، هر کدام داستانی از زندگی و زیبایی دارند.

گلها همچنین نمایانگر احساسات و ارتباطات انسانی هستند. وقتی یک نفر به شما گلی هدیه می‌دهد، این به معنای نشان دادن عشق، تقدیر و اراده به خوشی با شما است. این نماد ملموس زیبایی احساسی انسانی است و به ما یادآوری می‌کند که زندگی به عنوان یک گل در باغ زمین، باعث شادی و زیبایی می‌شود.

در این باغ طبیعت، گل‌ها به ما نشان می‌ دهند که زندگی چقدر عاری از حسادت و رقابت است. هر گل به دور خود، با آرامشی فراگیر و بی‌ پایان می‌ رقصد و ما را به دیدن زیبایی در تفاوت‌ ها ترغیب می‌کند. این آموزه طبیعت باعث می‌شود که انسان‌ها نیز در محبت و همدلی با یکدیگر گل بکارند و زیبایی‌ های حسی و احساسی را ایجاد کنند.

متن زیبا درباره طبیعت گردی :

هرگز نمی‌ توان به اندازه‌ ی کافی در مورد تجربه‌ ی گشت و گذار در طبیعت حرف زد. وقتی پایمان را به سمت کوه‌ ها می‌ گذاریم یا در یک جنگل سرسبز قدم می‌ نهیم، حس می‌کنیم که دنیا به سبب زیبایی‌ های بی‌پایان طبیعت تازه متولد می‌ شود.

گردش در طبیعت، ما را به عالمی از آرامش و انسجام می‌برد. برخورد با درختان بلند که به آسمان می‌ رسند و شیار های رودخانه که جریان پیوسته دارند، باعث می‌ شود که احساس کنیم که بخشی از این جهان زیبا هستیم. زمین زیر پاهایمان به مثابه تخته سیاهی برای نقش‌ های جدید و زیباست که می‌ توانیم بکشیم.

طبیعت گردی، احساساتی عمیق از اتصال به زمین و اجدادمان را در ما بیدار می‌کند. این تجربه، زمانی که پشت ساعت‌ های الکترونیکی و شهر ها با همه پیچیدگی‌ هایشان پنهان می‌شویم، به ما یادآوری می‌ کند که زندگی در این جهان زیبا چقدر ساده و ارزشمند است. به طبیعت گردی نیز همچون بازگشت به خانه می‌ باشد، به خانه‌ ای که در آغوش طبیعت و آرامش قرار دارد و در آن احساس می‌ کنیم که جایی که به واقعیت‌ ها و حس‌ های واقعیت باز می‌ شویم.

متن درباره زیبایی طبیعت :

زیبایی طبیعت از جلوه‌ های بی‌ پایان خداوند است. زمین چمن‌ زارهای سبز، آسمان نیلی پر از ابر های نرم و آفتابی که چشمان ما را می‌ پوشاند، همگی نمونه‌ هایی از عظمت طبیعت هستند. 

زمین همچون کتابی بی‌ پایان است که هر روز ما را به درونش می‌کشاند تا از زیبایی‌ های نهان آن بهره‌ بریم. این زیبایی‌ ها به ما یادآوری می‌کنند که زندگی به اصول ساده و طبیعی خود بازمی‌ گردد. از جنگل‌ های انبوه تا کوه‌ های بلند و از دریاچه‌ های آرام تا گل‌ های کوچک در کنار جاده‌ ها، همه جا زیبایی وجود دارد. این زیبایی‌ ها برای ما یادآوری از خداوند و هنر خداوند در آفرینش می‌ کنند.

زیبایی طبیعت ما را به عمق‌ های حسی و روحی می‌ کشاند. هنگامی که در طبیعت قدم می‌گذاریم، احساس می‌کنیم که به جهانی از خوشی و شگفتی‌های بی‌پایان وارد می‌شویم. این زیبایی‌ها ما را شادی می‌دهند و به ما یادآوری می‌کنند که زندگی باید با توجه به طبیعت و زیبایی‌های آن زیسته شود.

" " " " " "

گاهی وقت ها هیچ چیز به اندازه تامل و دقت در طبیعت و جاذبه های آن انسان را در مسیر خودشناسی و خداشناسی قرار نمی دهد پس با پناه برون به طبیعت این فرصت را برای خودتان مایا کنید.

" " " " " "

کتاب مورد علاقه ات را بردار و بی مقدمه بزن به دل طبیعت و ساعتی با خودت خلوت کن و در زیبایی های آن غرق شو تا معنی زندگی کردن و زنده بودن را بچشی.

" " " " " "

به دامان طبیعت برو روی چمن های نمناک دراز بکش و چشم هایت را ببند و فکر و ذهنت را پاک کن از همه دغدغه های دنیایی تا روحت آب دیده و جسمت رها شود از نگرانی ها و بی قراری های دنیایی .

" " " " " "

طبیعت همه چیزش زیباست آنان که می گویند با آمدن پاییز دلمان می گیرد و دلتنگ می شویم چیزی از طبیعت نمی دانند و آن را درک نکرده اند.

" " " " " "

باور کن طبیعت زیبا تنها بهار و اردیبهشت ماه نیست. فندیل های اویزان دی ماه و کولاک بهمن ماه هم طبیعت زیبای خدادادی هستند با این تفاوت که هر چشمی قادر به دیدن آن نیست مگر چشمی که صاحبش اهل تفکر و تامل در عالم خلقت باشد.

" " " " " "

همه بخش های طبیعت زیباست از کوه و جنگل و درخت و دریا گرفته تا چشمه و رودخانه و دشت و چمن. اگه فرصت دیدن این  ها  رو نداری خودت رو از طبیعت محروم نکن، به گلفروشی سرخیابان سری بزن و یک گلدان کوچک شمعدانی بخر و اونو لب پنجره بزار. گل ها هم جزء زیبای طبیعت هستن.

" " " " " "

 لب جوی ابی بشین و پاهایت را برهنه کن و آن ها را در آب بگذار، چشم هایت را ببند بگذار همه وجودت لبریز شود از آرامش طبیعت.

" " " " " "

طبیعت برای آنان که چشمی برای خوب  دیدن دارند و گوشی برای خوب شنیدن الهام بخش خواهد بود.

" " " " " "

 از سبزه رویده کنار جوی آب هم می توان به عظمت و زیبایی  طبیعت پی برد اگر چشم های تان را به خوب دیدن عادت دهید.

" " " " " "

طبیعت هر گز تکراری و خسته کننده نمی شود این را از تغییر فصل ها می توان فهمید.

" " " " " "

روی زمین دراز بکش و گوشت را به زمین بچسپان و اندکی سکوت کن آن چرا که خواهی شنید زیباترین صدای طبیعت یعنی آواز زمین است.

" " " " " "

درس های زندگی از طبیعت

بیاییم از طبیعت درس زندگی بگیریم. طبیعت در بهار آغاز می شود و سرسبز و خوش و خندان است! اما به آن تکیه نمی کند و دوست دارد که باز هم تجربه کند. سپس به تابستان وارد می شود و بعد از آن هم پاییز. بعد از سه بار تجربه کردن، باز هم می خواهد چیزهایی جدیدی را تجربه کند و به همین خاطر وارد زمستان می شود. کاش ما انسان ها هم همینطور بودیم. تنها به داشته های خود اکتفا نمی کردیم و سعی می کردیم که زندگی را به معنای واقعی زندگی کنیم و همواره به فکر تجربه چیزهایی جدید باشیم. درست است که طبیعت سرسبزی اش را در زمستان از دست می دهد، اما در عوض زیبایی های زمستان را تجربه می کند که این فوق العاده با ارزش است.

*〰* متن درباره طبیعت زیبا *〰*

در طبیعت که قدم می زنی، می فهمی که خداوند چقدر کنترل همه ی امور در دستش است. به قول همان مثل معروف که میگوید برگی از به اذن خداوند روی زمین نمی افتد، اگر به دور و اطرافت نگاه کنی، می بینی که همه چیز طبق یک سیستم خاص پیش می روند. درختان آرام آرام، شکوفه داده و سپس به بار می نشینند؛ هوا گرم بوده و کم کم شور و حال هوای زمستانی خود را نشان می دهد و ... . در همه ی اینها نشانه هایی از قدرت خداوند نهفته است. کاش ما هم بدانیم که اگر خداوند به همه ی اینها نظارت می کند، پس قطعا زندگی ما که روح او در وجودمان نهادینه شده است هم برایش اهمیت دارد و هیچ وقت ما را وا نمی گذارد. پس کاش تنها به او توکل کنیم و برای اجابت خواسته هایمان به دنبال غیر از خدا نرویم.

*〰* متن درباره طبیعت زیبا *〰*

زمین را دیده ای؟ زمانی که خشک خشک است، خداوند بر آن بارانی می باراند و آن را سیراب می کند. این زمین هیچوقت آنقدر خشک نخواهد ماند که ماهیت وجودی خود را از دست بدهد. خداوند در لحظه ای که فکرش را نمیکنید، به فریادتان خواهد رسید. به زمین خشک تان نگاه نکنید، به آسمانتان بنگرید که بارانیست. آن موقع خواهد بود که باران نعمت خداوند زندگی شما را غرق خواهد کرد و در نعمت و ثروت او، آرامش خواهید یافت.

*〰* متن درباره طبیعت زیبا *〰*

گاهی وارد طبیعت شو و بگذار که نسیمی خنک و زیبا چهره ات را نوازش کند. اگر کمی با خود بیندیشی، می بینی که تمام زیبایی های زندگی در همین است. عده ای همواره به دنبال ثروت هستند، عده ای به دنبال جای و مقام هستند و عده ای هم کامل از همه چیز بریده اند و دیگر امیدی به زندگی ندارند. آنها زیبایی های زندگی را فراموش کرده اند. همینکه گاهی اوقات وارد طبیعت شوی و از زیبایی های آن لذت ببری، خود یک نعمت بزرگ است. همینکه بگذاری آن نسیم خنک صورتت را نوازش کند، خود یک ثروت بزرگ است. ثروت ها همین ها هستند که گاهی نادیده گرفته می شوند.


مطلب پیشنهادی :

شعر زیبا درباره ی طبیعت


در طبیعت همه چیز طبق یک قانون خاص پیش می رود. اگر به طبیعت نگاه کنی، متوجه می شوی که در سیستمی که دارد، به هیچ وجه دلرحمی و دلسوزی وجود دارد. او زیبایی اش را به همگان نشان خواهد داد، اما زمانی که موقع اش باشد، این زیبایی از بین خواهد رفت. به عنوان مثال درختی سرسبز و تنومند را بنگر که چقدر در فصل بهار خودنمایی می کند! اما همینکه به فصل زمستان رسید، این درخت خشکیده خواهد شد. به هر چیز دیگری هم بنگری، همین قانونمندی را خواهی دید. آیا تا به حال دیده ای که در نظام طبیعت خللی وارد شود؟ هرگز. زیرا همین قانون هاست که آن را پابرجا نگه داشته است. انسان هم گاهی باید برای زندگی اش قوانینی وضع کند و طبق این قوانین به پیش برود که شکست نخورد. این قوانین در صورت درست بودن، نباید با هیچ دلسوزی یا دل رحمی از بین بروند.

*〰* متن درباره طبيعت*〰*

بگذار دیگران حرف بزنند، تو کاری که دوست داری را انجام بده. بهار که می شود همه از زیبایی طبیعت حرف می زنند و زمستان که می شود همه از هوای سرد و خسته کننده ی آن. طبیعت به هیچکدام از این حرف ها توجه نمی کند و کار خودش را ادامه می دهد. وارد بهار می شود، سپس تابستان، بعد پاییز و در انتها زمستان. هر کدام از این فصل ها، عاشقان خاص خود را دارند. اما طبیعت به حرف هیچکدام توجه نکرده و همواره در حال گذر از هر کدام از این فصل هاست. ما هم گاهی اوقات باید کاری که می خواهیم را انجام دهیم. اگر از بخشی از زندگیمان رضایتی نداریم یا دیگر وقتش رسیده که آن را تغییر دهیم، به خاطر اینکه برخی از افراد آن بخش زندگیمان را دوست دارند یا نمی خواهند تغییر کند، از کارمان دست نکشیم. این بهترین کاری است که می توانیم انجام دهیم.

*〰* متن درباره طبیعت خدا

مانند طبیعت باش و بگذار که همه از وجودت بهره ببرند. حیوانات، درختان، کوه ها، ما انسان ها و ... همه و همه از وجود طبیعت بهره برده و از آن استفاده می کنیم. اما آیا دیده ای که از زیبایی آن چیزی کاسته شود؟ خیر! چون هر بار که می بخشد، ممکن است حتی چند برابرش را دریافت می کند. ما انسان ها گاهی اوقات باید به مانند طبیعت باشیم و از بخشیدن صرف نظر نکنیم. کافیست سخنان خداوند در مورد بخشش و انفاق را بخوانیم تا به زیبایی این کار پی ببریم. لازم نیست که در موارد خیلی خاص به دنبال چیزی باشیم که این حرف را تایید کند. کافیست یک بار به طبیعت و نظام آن بنگریم تا متوجه آن شویم.

*〰* متن درباره طبیعت خدا

شاید ندانی، اما همان گرمایی که در طبیعت خداوند احساس می کنی، حکمتی دارد. سرمایی هم که در آن وجود دارد، به همین شکل است. هیچ چیز نیست که در طبیعتی که خدا آفریده، بی دلیل خلق شده باشد. اگر چیزی را می بینی و احساس خوبی نسبت به آن نداری، بدان که شاید دلیل خلقتش را نمی دانی. به همین شکل در زندگی ات گاهی اتفاقاتی می افتد که به نظر تو بد بوده، اما این را به خودت بگو که شاید حکمتی دارد. اتفاقاتی در زندگی ات می افتد که ممکن است در آن لحظه تو را ناامید کند، اما فراموش نکن که به خودت بگویی این هم حکمتی دارد.

متن های زیبا درباره قوانین طبیعت و نظام آفرینش

یکی از قوانین طبیعت، قانون رهایی است. قانون رهایی به تو می گوید که اگر برای خواسته ای تمام تلاشت را کردی و دیگر کاری نماند که انجامش بدهی، رهایش کن. رها کردن به معنی این نیست که کلا بیخیال خواسته هایت شوی. بلکه به معنای این است که دائما ذهنت را به آن مشغول نکنی و احساس نگرانی و اضطراب و یا ترس از دست دادن را در خود به وجود نیاوری. به این شکل، زمانی که جهان ببیند که شما به خواسته تان وابسته نیستید، خیلی سریعتر به شما خواسته تان را خواهد رساند.

*〰*جملات کوتاه و ادبی در مورد طبیعت *〰*

طبیعت قوانینی دارد که به واسطه ی آنها زندگی انسان ها رقم می خورد. اگر انسان ها اتفاقاتی تلخ در زندگیشان تجربه می کنند، به این خاطر است که خود آنها را جذب کرده اند و اگر اتفاقاتی زیبا و خوب در زندگیشان می افتد، باز هم به همین خاطر است که آن را جذب نموده اند. به صورت کلی انسان ها خالق زندگی خودشان هستند و این مهمترین قانون طبیعت است. اگر این را باور کنیم، میتوانیم زندگیمان را آن طور که میخواهیم شکل دهیم. خلق کننده ی زندگی ما، باورهایمان هستند. شخصی که باورهای منفی در مورد زندگی دارد، نباید توقع داشته باشد که چرا اتفاقات خوب در زندگی او در جریان نیستند.

*〰*جملات کوتاه و ادبی در مورد طبیعت *〰*

خداوند به واسطه ی سیستمی این جهان را مدیریت می کند و در این سیستم قوانینی نهادینه کرده است که به قوانین طبیعت مشهور هستند. اگر بتوانید طبق این قوانین در زندگیتان پیش بروید، خوشبختی تان حتمی خواهد بود. اما اگر به هر دلیلی، خلاف قوانین عمل کردید، دیگر نباید توقع داشته باشید که چرا اتفاقات تلخ و منفی را در زندگی تجربه می کنید. این قوانین نگاه نمی کنند که شما ضعیف هستید یا قوی، مظلوم هستید یا ظالم، فقیر هستید یا ثروتمند! در هر صورت کار خود را در حق شما انجام خواهند داد. سرچشمه ی همه ی این قوانین این است که به زندگی به هر شکلی که بنگری، همان را تجربه خواهی کرد.

*〰*جملات کوتاه و ادبی در مورد طبیعت *〰*

خیلی از انسان ها موفقیت را در عرق ریختن می دانند! خیلی از آنها فکر میکنند که برای رسیدن به خواسته هایشان باید شب و روز کار کنند. اما شاید آنها از مهمترین قانون طبیعت بی اطلاع باشند که آن هم این است که ما زندگیمان را به واسطه ی افکار و باورهایمان شکل می دهیم. مهم نیست که شما چقدر عرق می ریزید و چقدر تلاش می کنید. تا زمانی نظام باورهایتان فقیرانه باشد، شما فقیر خواهید ماند و نمی توانید به خواسته هایتان برسید و اگر هم برسید با سختی فراوان به آنها خواهید رسید. مثلا شخصی را فرض کنید که می خواهد ثروتمند شود، اما در ذهنش این است که فقط با اختلاس و زد و بند می تواند به ثروت رسید. به خاطر همین نوع باورش، هر چقدر که تلاش کند، نمی تواند به چیزی که می خواهد برسد.


همچنین بخوانید :

متن انگلیسی درباره ی طبیعت با ترجمه فارسی


اگر در زندگیت، موفقیت و خوشبختی را می خواهی، پس با قوانین طبیعت و نظام آفرینش مقابله نکن. سعی نکن که به طبیعت چیزی را اثبات کنی. قوانین آن غیر قابل تغییر هستند و تو هر چه کنی، باز هم در برابر قوانین او شکست خواهی خورد! مگر اینکه به آنها عمل کنی و طوری که طبیعت تو را راهنمایی میکند به سمت خواسته هایت بروی. به عنوان مثال یکی از قوانین طبیعت میگوید که هر چقدر که افکار منفی داشته باشی، اتفاقات منفی بیشتری را تجربه می کنی. حال تو هر چقدر که بخواهی با افکار منفی ات با این قانون طبیعت مقابله کنی، باز هم در نهایت شکست می خوری. پس بهتر است که طبق قانون آن افکار مثبتی را در ذهنت به وجود آوری که بتوانی اتفاقات خوب را هم خلق کنی.

*〰*جملات کوتاه و ادبی در مورد طبیعت *〰*

به این قانون طبیعت توجه کن که میگوید احساس خوب تو، اتفاقات خوب زندگیت را به وجود می آورند و احساست بد تو، اتفاقات منفی زندگیت را شکل می دهند. اگر یک روز دائما به سختی و مشقت گذشت و دائما برایتان اتفاقات منفی شکل گرفت، دیگران را مقصر ندانید. به اول روز خود باز گردید و ببینید که با چه احساسی روز خود را شروع کردید. این احساس خالق اتفاقاتی بوده است که تجربه کرده اید و تا آن را تغییر ندهید، اتفاقات منفی برایتان به وجود خواهند آمد. کافیست یک بار دیدتان را نسبت به این اتفاقات تغییر دهید و به آنها به شکلی مثبت نگاه کنید تا کم کم اتفاقات خوب را تجربه کنید.

*〰*جملات کوتاه و ادبی در مورد طبیعت *〰*

اگر مال و ثروت زیادی را در زندگی ات می خواهی، پس به قانون فراوانی طبیعت اعتماد کن. این قانون به تو می گوید که در جهان بی اندازه مال و ثروت وجود دارد و هرگز هم تمام نخواهد شد. عده ای هستند که فکر می کنند اگر به یک ثروت برسند، این ثروت به زودی تمام می شود و دیگر آن را به دست نخواهند آورد. این افراد باید به این قانون توجه نمایند و زندگیشان را به اساس آن شکل دهند. آنها باید باور کنند که باران رحمت و نعمت خداوند همواره بر سر آنها می بارد و هرگز پایان نمی پذیرد.

*〰*جملات کوتاه و ادبی در مورد طبیعت *〰*

به واسطه ی قوانین طبیعت می توانید یک زندگی فوق العاده داشته باشید. خیلی ها فکر می کنند که حتما باید تلاش فیزیکی خاصی داشته باشند تا به موفقیت برسند! این در حالی است که در صورتی که از قوانین طبیعت برای رسیدن به خواسته هایتان استفاده کنید، خیلی زودتر نتیجه خواهید گرفت.

متن هایی زیبا در مورد طبیعت انسان ها

به طبیعت انسان ها احترام بگذار. هر کس خلق و خویی دارد و هر کس دوست دارد به شکلی که می خواهد زندگیش را بسازد. اگر کسی را دیدی که ساکت و آرام است، نام او را خجالتی نگذار و اگر کسی را دیدی که پر جنب و جوش است، نام او را شر نگذار. هر کس دوست دارد به نحوی زندگی کند و هر کس دوست دارد به شیوه ای سبک زندگی اش را تغییر دهد. تو فقط می توانی بر زندگی خودت حکم رانی کنی. هیچوقت کسی را که طبیعتش با تو فرق دارد را متهم نکن و دست روی چیزهایی که تو در او می بینی ولی دوست نداری، نگذار.

*〰*متن در مورد طبیعت انسان *〰*

کاش ما انسان ها به طبیعت یکدیگر احترام بگذاریم. بی نهایت طرز فکر در این دنیا وجود دارد. شخصی روز را دوست دارد و شخصی شب؛ شخصی رنگ سفید را دوست دارد و شخصی هم رنگ سیاه؛ فردی هوای بارانی را دوست دارد و شخصی هم هوای آفتابی. هر کس سلیقه ای دارد و هر کس می خواهد به همان شیوه ای زندگی کند که به او احساس خوبی می دهد. ما به جای اینکه طبیعت خود را بر آنها غالب کنیم، باید سعی کنیم که به طبیعت شان احترام بگذاریم و به هر شکل که آنها دوست دارند، بگذاریم که آن را شکل دهی کنند. فراموش نکنیم که تا زمانی که سبک زندگی شخصی به ما و دیگران آسیبی وارد نکرد، حق دخالت در آن را نداریم.

*〰*متن در مورد طبیعت انسان ها *〰*

طبیعت انسان ها باعث می شود که آنها برخی کارها را انجام بدهند. اگر کسی را می بینی که در خیابان به سمت گربه یا سگی سنگ پرت می کند، بدان که طبیعتش همینطور بوده و کسی هم که جلوی آنها غذا می گذارد، طبیعتش به همین شکل است. این طبیعت از باورهای ما نشات می گیرد. باورهایی که در وجودمان نهادینه شده و نمی گذارند که کاری غیر از آن چه که آنها می خواهند انجام دهیم. در واقع برخی اوقات به صورت ناخودآگاه کارهایی که آن باورها می خواهند را انجام خواهیم داد. کاش بیاموزیم که طبیعت زندگیمان را به زیبایی تغییر دهیم و نگذاریم که زشتی در آن شکل بگیرد.

*〰*متن در مورد طبیعت انسانها *〰*

گاهی طبیعت انسان ها موجب می شود که برخی کارهایی که ما دوست نداریم را انجام دهند. ما باید ببینیم که کاری که می کنند، تا چه اندازه به ما ربط دارد. اگر این کار را انجام دهیم، دیگر به خود اجازه نخواهیم داد که در خیلی از امور آنها دخالت کنیم یا اظهار نظر کنیم. گاهی اوقات آنها بسته به سلیقه ی خود دوست دارند فلان رنگ لباس را بپوشند یا فلان مدل مو را برای خود بگذارند. ما حقی نداریم که به سلیقه و خواسته های آنها بی احترامی کنیم و یا برای آن ها نظر بدهیم که اگر چه کاری انجام دهند بهتر است. آنها طبق طبیعتشان پیش رفته اند! چیزی که حق مسلم آنهاست.

*〰*متن در مورد طبیعت انسان ها*〰*

گاهی اوقات طبیعت انسان ها باعث میشود که آنها کارهایی بکنند که بعداً از انجام دادن آن پشیمان می شوند. به عنوان مثال برخی بیش از اندازه مهربان هستند و به همین دلیل ممکن است کارهایی را انجام دهند که بعداً به خاطر انجام دادن آنها پشیمان شوند. چه خوب است که ما یاد بگیریم برخی از امیال و حس های خود را مدیریت کنیم و نگذاریم که بر ما حکم فرمایی کنند. برای این کار، باید قبل از هر اقدامی، به عاقبت آن بیندیشیم و سپس ببینیم که آیا عاقبتش به نفع ما خواهد شد یا خیر. آن موقع است که می توانیم به راحتی احساساتمان را کنترل کنیم و نگذاریم که افسار زندگی ما را در دست خود بگیرند.

*〰*متن در مورد طبیعت انسان ها *〰*

طبیعت انسان ها با هم فرق می کند. هر کس به شیوه ای زندگی می کند. یکی بیش از حد مهربان است، اما شخصی دیگر بیش از اندازه تندخو. فردی بیش از اندازه سخاوتمند است و شخصی هم بیش از اندازه خسیس. همه ی این ها با هم تضاد هایی هستند که باعث زیباتر شدن دنیا می شوند. ما نباید دعا کنیم که کاش این تضادها وجود نداشتند. به واسطه ی همین تضادهایی که انسان ها با هم دارند، خیر از شر مشخص می شود و خوبی از بدی خود را جدا می کند. اگر همه ی انسان ها به مانند هم بودند، دیگر زندگی آنچنان لذتی نداشت و همه چیز یکنواخت می شد.

*〰*متن در مورد طبیعت انسان ها *〰*

همواره در زندگی فراموش نکن که به سمت کسانی بروید که طبیعتشان با تو یکی است. در این دنیا انسان های زیادی هستند که هر کدام خلق و خوی خاص خودشان را دارند. اگر برای برقراری رابطه به سراغ افرادی بروی که طبیعتشان کاملاً با تو فرق می کند، نمی توانی زندگی آرامش بخشی داشته باشی. برای اینکه آرامش را در زندگی ات به وجود آوری، به سراغ هم فرکانس های خودت برو! کسانی که سیستم باورهایشان به مانند توست و به مانند تو فکر می کنند. آن موقع است که می توانی یک زندگی زیبا و سرشار از آرامش، برای خود بیافرینی.

*〰*متن در مورد طبیعت انسان ها *〰*

اینکه کسی را می بینی که کاملاً ثروتمند است و در مقابل کسی را می بینی که کاملا فقیر است، به طبیعت زندگی آنها باز می گردد. فردی که ثروتمند است، در جایی بزرگ شده که به او گفته شده است که پول به دست آوردن آسان است و به همین دلیل ایده هایی به دست می آورد که به آسانی پول خلق کند! اما شخصی که فقیر است، در جایی بزرگ شده که به او گفته اند پول زیر پای فیل است و نمی توان به راحتی به آن رسید و به خاطر همین، همیشه ایده هایی سخت برای رسیدن به پول به دست خواهد آورد. طبیعت این افراد باعث می شود که آنها دو نوع طرز فکر متفاوت از هم را داشته باشند. آن ها می توانند طبیعت شان را مانند شخص مقابلشان کنند! فقط باید به مانند او فکر و عمل نمایند.

*〰*متن در مورد طبیعت انسان ها *〰*

طبیعت زندگی انسان ها از باورها و افکار آنها نشات می گیرد. اگر کسی دائما بگوید که بدبخت و بیچاره است، طبیعت زندگی اش به همین شکل خواهد شد و کلا همیشه اتفاقات بد و تلخ زندگی او را محصور خواهند کرد. اما اگر کسی بگوید که خوشبخت و سعادتمند است، اقیانوسی از اتفاقات خوب، زندگی او را غرق خواهد نمود. طبیعت انسان ها قابل تغییر است! به این شکل که آنها باید افکار و باورهایشان را تغییر بدهند.


پیشنهاد داغ و جدید :

متن زیبا درباره رودخانه و طبیعت

متن زیبا درباره خدا و طبیعت


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...