مجموعه متن شب جمعه فاتحه برای اموات

شب جمعه که میشه، اندوه و غم به سراغ آدم میاد و این رو هیچ کسی جز کسایی که عزیزی از دست دادن درک نمیکنن. در این شب شما میتونین با یک متن و یا جملاتی خاص از دیگران بخواین که به همراه خودتون برای اون عزیز فاتحه ای ختم کنند تا اینجوری تسلی و آرامش بیشتری به قلبتون ببخشید.

در ادامه این مطلب متن ها و جملاتی آوردیم که برای شب جمعه فاتحه برای اموات هست. شما میتونید از این متن ها استفاده کنید و به واسطه اونها از دیگران بخواین که برای عزیزان از دسته رفته تون یا همه اموات فاتحه ای ختم کنند تا این فاتحه باعث شادی روح اونها بشه. همراه ما باشید.

جملات درباره شب جمعه فاتحه برای اموات

امشب شب جمعه است و چه خوب است که با ذکر فاتحه ای برای اموات و از دست رفتگان، شادی روح آنها را از خداوند طلب کنیم. آنها هم روزی به مانند ما روی زمین نفس می کشیدند و زندگی می گذراندند تا اینکه نوبت شان سر رسید و خداوند آنها را آسمانی کرد. حال تنها کاری که از دست ما بر می آید تا موجبات شادی روح آنها را فراهم سازیم همین ذکر فاتحه برای آنهاست پس از جمیع عزیزان خواهشمندم که برای شادی روح از دست رفتگان فاتحه ای ختم کنند.

*************

هیچ کس از یک ثانیه بعد خودش خبر ندارد، شاید همین چند لحظه بعد نوبت ما باشد که آسمانی شویم و دیار این دنیا را برای همیشه ترک کنیم پس بیایید خوب باشیم و با خوبی هایمان کارنامه اعمال خود را نزد خداوند زیباتر کنیم. آنها که رفته اند اکنون دیگر نمی توانند بازگردند و کارنامه اعمالشان را تصحیح کنند اما ما هنوز فرصت این کار را داریم پس چه خوب که با دوری از گناهان و انجام کارهای نیک و شایسته هنوز که فرصت داریم کارنامه اعمال مان را نزد خداوند زیبا سازیم. حال در این شب جمعه برای روح از دست رفتگانی که دیگر نمی توانند در کارنامه اعمالشان تغییر به وجود آورند فاتحه ای ختم می کنیم، باشد که روح آنها شاد شود.

*************

وقتی که عزیزی را از دست داده ای دوست داری کاری بکنی تا دل و قلبت تسکین یابد، دوست داری طوری وانمود کنی که گویی او با اینکه از تو دور است ولی خوشحال است، یکی از کارهایی که می توانی انجام دهی تا هم وجودت آرام گیرد و هم بدانی که موجبات شادی روح از دست رفته ات را فراهم ساخته ای، ذکر فاتحه در شب جمعه و حتی روزهای دیگر هفته برای اوست. پس بیایید امشب با ذکر فاتحه ای روح عزیزان از دست رفته مان را شاد کنیم و همچنین اندکی آرامش به وجود خود تزریق نماییم.

*************

شب جمعه است، برخیز و برای از دست رفتگانت نذری پخش کن، اگر نمی توانن نماز به پادار و اگر این کار را هم نمی توانی انجام دهی فاتحه ای برای شادی روح آنها ختم کن. امشب شب جمعه است و رفتگانت منتظر تو هستند تا ببینند که چقدر آنها را یاد می کنی و چقدر به فکرشان هستی. روح آنها شاید اکنون پیش تو باشد، پس آنها را از خود ناامید نکن و با ذکر فاتحه ای برای شادی روح شان، به فکرشان باش.

*************

اموات و از دست رفتگان را یاد کن، برای آنها فاتحه بخوان و حتی اگر می توانی برایشان نذری پخش کن. این کارها وجودت را آرام می سازند، قلبت را تسکین می دهند و درد فراق دوری را کمی برایت آسان تر می سازند. وقتی برایشان فاتحه ای میخوانی یا نذری پخش میکنی، حس میکنی که هستند اما فقط تو آنها را نمیبینی و همین حس و حال تا حد بسیار زیادی وجودت را آرام می سازد. این کار را انجام بده تا ببینی چگونه معجزه کرده و تو را به آرامشی که می خواهی می رساند. امشب شب جمعه است پس چه خوب که امشب را با این کار سپری کنی و از تاثیرات مثبت این کار بهره مند شوی.

*************

امشب شب جمعه است پس برای رفتگان و امواتت فاتحه ای بخوان تا روح آنها شاد شود. حتی اگر این کار را به منظور شادی روح آنها انجام ندهی، روی خودت تاثیر مثبتی خواهد گذاشت و بعد از انجام این کار آرامشی فوق العاده به تو خواهد رسید. هم اکنون هر کاری که داری را متوقف کن و با ذکر یک فاتحه اول روح از دست رفته ات را شاد کن و سپس وجودت را آرامش ببخش. یک فاتحه گرچه زمانگیر نیست و وقت زیادی را از تو نمی گیرد اما با این حال می تواند تاثیرات شگرفی داشته باشد.

*************

امشب شب جمعه است، چه خوب است که آلبوم عکس ها و خاطراتت را باز کنی و با هر ورق زدن یادی کنی از عزیزانی که روزی پیش تو بودند و اکنون پیش خدا هستند. این کار تو را به گذشته ها و آرامشی که از آن افراد میگرفتی می برد و وجودت را از هر درد و اندوهی که اکنون داری رها می سازد. هر ورقی که در آلبوم میزنی و هر عزیز از دست رفته ای را که می بینی برای آنها فاتحه ای ختم کن و برای شادی روح شان صلواتی بفرست تا بدانی که آنها هم شاد می شوند و به همراه تو این آرامشی که تجربه می کنی را تجربه می کنند.

*************

امشب شب جمعه است، به یاد بیاور مسافرانی که در کنار تو زندگی می گذراندند و روزی ایستگاه آخرت برای آنها سر رسید و مجبور شدند که در آن ایستگاه پیاده شوند. برای شادی روح این مسافران فاتحه ای ختم کن تا نبودن شان کمتر بر رویت تاثیر بگذارد و حتی اگر می توانی برایشان نذری پخش کن تا با این کار هم وجود خودت را آرامش بیشتری ببخشی و هم روح آن ها را بیشتر شاد کنی.

*************

مگر دنیا چقدر طولانیتس که غم و اندوه آن را به جان بخری؟ مگر دنیا چقدر طولانیست که درگیر پیچیدگی های آن شوی؟ امشب شب جمعه است! به یاد بیاور تمام عزیزانی را که از دست داده ای. آنها هم روزی به مانند تو فکر میکردند که زمان زیادی دارند و می توانند تا بی نهایت زنده بمانند اما اکنون زیر خروارها خاک هستند. امشب آنها را به یاد بیاور و در کنار ذکر فاتحه ای برایشان به خود یادآوری کن که خدا آنقدر به تو در این دنیا زمان نمی دهد که بخواهی مدت زیادی را درگیر چالش ها، مشکلات و درگیری های زندگی ات شوی، پس از همین حالا سعی کن که بیشنر شاد باشی و از زندگی لذت ببری.

*************

امشب شب جمعه است و می دانم که دلت گرفته، دلت برای تمام کسانی که روزی کنارت بودند و اکنون نیستند گرفته و می خواهی کاری کنی تا وجودت آرام گیرد و اندکی غم و اندوهت تسکین یابد. تو هیچ کاری نمی توانی بکنی جز ذکر فاتحه ای برای شادی روح تمام از دست رفتگانت. رسم دنیاست! برای همه پیش می آید، پیر و جوان، زن و مرد، همه باید روزی تجربه اش کنند و از دست رفتگان تو آن را تجربه کرده اند و تو خود نیز روزی آن را تجربه خواهی کرد. تنها کاری که اکنون می توانی انجام دهی تا غمت را تسکین دهی هم فاتحه برای شادی روح عزیزانت است.

*************

کاش رسم دنیا این نبود، کاش خدا آدم ها را از ما نمیگرفت و عزیزان مان را از ما جدا نمی کرد اما چه کنیم که دنیا این رسم را در پیش گرفته. آدم هایی که دوستشان داریم، آدم هایی که با تمام وجود به آنها وابسته شده ایم و آدم هایی که لحظه ای از ما دور باشند بدون آنها حالمان بد می شود را برای همیشه از ما می ستاند و می برد. ما در این جبر دنیا گرفتار شده ایم و هیچ کاری از دستمان جز کنار آمدن بر نمی آید. حال در این شب جمعه برای اینکه اندکی قلب دردناک مان را از نبودن اموات مان تسلی بخشیم، فاتحه ای ختم کنیم برای روح تمام از دست رفتگان و درگذشتگان.

*************

شب جمعه تلخ ترین شب است، این شب نداشته هایت را به یادت می آورد، آنچه که دنیا از تو ستاند را به یادت می آورد و تو مجبور به تحمل دردی عمیق هستی که مرهمی جز فاتحه خواندن برای امواتت نداری. بیاییم در امشب برای تمام اموات و از دست رفتگانی که روزی بخشی از زندگی ما بودند اما اکنون زیر خروارها خاک خفته اند و به منزلگاه ابدی شان تبعید شده اند فاتحه ای ختم کنیم. باشد که با این فاتحه هم روح آنها شاد شود و هم اندکی درد، غم و اندوه ما تسلی یابد.

*************

شب جمعه است، یادی کنیم از همه آنهایی که دوستشان داشتیم اما حالا برای همیشه از ما جدا شده اند، عاشقشان بودیم اما دیگر نیستند که به آنها عشق بورزیم، دلمان به داشتن شان گرم بود اما دنیا ما را با گرفتنشان دلسرد کرد. بیاییم فاتحه ای برای روح امواتی ختم کنیم که روزی مهمترین بخش زندگی ما بودند، فکر میکردیم رابطه ما با آنها رابطه ای طولانی مدت و عمیق است اما دنیا به ما ثابت کرد که سخت در اشتباهیم.

*************

به راستی اگر دنیا از عشق میان انسان ها خبر داشت، این چنین ساده آنها را از هم جدا میکرد؟ این چنین میان شان فاصله می انداخت؟ این چنین غمی عمیق بر دلشان می نهاد؟ عشق مقدس ترین و پاک ترین احساسی است که خدا در وجود آدمی نهادینه کرده و وقتی که عاشق انسان ها می شوی دور شدن از آنها برایت سخت است. حال دنیا انسان هایی که عاشقشان هستی را برای همیشه از تو جدا می کند و میان تان فاصله می اندازد و تو هیچ کاری جز کنار آمدن نمی توانی بکنی. کاش کمی دنیا احساس عشق را می شناخت. بیایید در امشب که شب جمعه است فاتحه ای ختم کنیم برای همه آنهایی که دوستشان داشتیم و عاشقشان بودیم اما دنیایی که با عشق غریبه است آنها را برای همیشه از ما جدا کرد.

*************

خدایا، روح تمام اموات و در گذشتگانی که روزی عزیزترین های یک نفر بودند را شاد فرما و آنها را مورد آمرزش و مغفرت خود قرار بده. خدایا، از تمام گناهان آنها بگذر، آنها اکنون دستشان از زمین و آسمان کوتاه است و هیچ از پس شان بر نمی آید. خدای من، دعای من را برای آنها مستجاب فرما. برای شادی روح تمام درگذشتگان فاتحه ای ختم کنیم.

*************

امشب شب جمعه است، همان شبی که دل می گیرد، قلب دوباره می شکند و از چشم ها اشک جاری می شود آن هم برای عزیز از دست رفته مان که دیگر به پیش مان باز نمی گردد. به راستی که درد از دست دادن عزیز عمیق است و با هیچ چیزی جز زمان مرهم نمی یابد. کاش آنها که عزیزی از دست داده اند، زودتر روزهای تلخ و اندوه شان تمام شود و با غم نداشتن عزیزشان کنار بیایند. برای شادی روح همه از دست رفتگان و اموات فاتحه ای ختم کنیم.

*************

امشب شب جمعه است و ما می توانیم برای اموات مان هدیه ای پیشکش کنیم، این هدیه یک فاتحه است. بیایید فاتحه بخوانیم برای همه آنهایی که دست شان از زمین و آسمان کوتاه است و اکنون چشم انتظار ما هستند تا آنها را یاد کنیم و با ذکر فاتحه ای برایشان روحشان را شاد گردانیم. این فاتحه هدیه ایست که شادی روح آنها را به ارمغان می آورد پس از این کار دریغ نکنید و با خواندن آن، روح عزیزان از دست رفته تان را شاد گردانید.

*************

شب جمعه است، ممکن است خاطراتی که با او داشتی را به خاطر آوری، همان خاطراتی که وقتی به آنها فکر میکنی لبخند به لبانت می آید. خواستم بگویم بعد از اینکه خاطراتت را مرور کردی، فاتحه ای برای روح از دست رفته بخوان. او اکنون دستش از زمین و آسمان کوتاه است ولی تو می توانی با ذکر فاتحه ای برای او شادی را به روحش ببخشی.

*************

یه سری از آدما هستن که جاشون رو هیچ کسی نمیتونه توی قلبمون پر کنه، یه سری از آدما هستن که فقط یکی هستن و دیگه مثل اونا رو نمیتونی پیدا کنی. این آدما عزیز دلت هستن و دوست داری که تا ابد کنارت بمونن اما یه زمانی میرسه که دنیا اونها رو برای همیشه ازت جدا میکنه و به پیش خدا میبره. اون موقع تو میمونی و یک دنیا اندوه و غصه که از فراق اون ها در دلت شکل میگیره. خواستم بگم که تو میتونی با ذکر فاتحه ای برای اونها اندکی از درد فراق و دوری خودت رو کم کنی چرا که با این کار روح عزیزان از دست رفته ات شاد میشه و تو که این رو میدونی میتونی اندکی آرامش خاطر با خوندن اون فاتحه به دست بیاری.


در ادامه تماشا کنید :

دلتنگی متن زیبا برای شادی روح اموات

متن فاتحه شب جمعه برای مادر

متن روز پنجشنبه برای پدر فوت شده

متن شب جمعه برای پدر فوت شده

متن دلتنگی غروب پنجشنبه

متن پنجشنبه برای برادر فوت شده

دلنوشته پنجشنبه برای اموات

متن روز پنجشنبه برای مادر فوت شده


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...