انشا درمورد مادر با مقدمه بدنه و نتیجه

مادر نعمتی بی بدیل از سمت خداست، مادر نعمتیه که خیلی ها وجودش رو نادیده میگیرن، مادر نعمتیه که اونقدر به فرزندش عشق ورزیده که خیلی از آدم ها عشق اون رو به مانند یک چیز طبیعی و عادی در زندگی میدونن. وای به حال روزی که مادر از زندگی این افراد برای همیشه بره، اون موقع هست که واقعا قدر اون رو خواند دونست.

در ادامه این مطلب 4 انشا فوق العاده زیبا و تاثیرگذار برای مادر تهیه کردیم که پیشنهاد میکنیم اگه نیاز به یک انشا زیبا در این زمینه دارید، حتما در ادامه همراه ما باشید. ما سعی کردیم به زیباترین نوع بیان این انشاها رو تهیه کنیم که امیدواریم مورد پسندتون واقع بشه.

انشا اول

مقدمه:

مادر با زحمت هایی که برای ما میکشه خودش رو از یک زندگی خوب و لذت بخش که میتونه داشته باشه محروم میکنه. حداقل کاری که ما میتونیم برای جبران زحمات مادر انجام بدیم اینه که با موفق شدنمون، با پیشرفتمون و با خوشبخت شدنمون مزد تمام زحمات و تلاش هایی که برای ما بی منت و بی دریغ به جون میخره رو بدیم. این میتونه لبخند رضایتی زیبا بر لب های مادر بنشونه.

بدنه انشا:

مادرها دل خیلی بزرگی دارن، دل بزرگی که به وسعت تموم دنیاست. اونا به خاطر بزرگی دلشون رنج و مشقت بسیاری رو برای ما تحمل میکنن تا ما رشد کنیم و پیشرفت داشته باشیم. اونا از خوشی های خودشون میزنن، اونا از لذت هایی که میتونن داشته باشن میزنن، اونا از کلی اتفاقاتی که میتونه باعث پیشرفت و تعالی خودشون بشه دست میکشن تا موقعیت پیشرفت و تعالی ما رو به وجود بیارن پس حداقل کاری که میتونیم در حق اونها انجام بدیم اینه که در مسیر پیشرفتمون ثابت قدم بمونیم و هر روز و هر روز پیشرفت کنیم تا اونها به هدفی که در ذهنشون دارن برسن.
من فکر نمیکنم برای یک مادر چیزی زیباتر از این وجود داشته باشه. یعنی یک مادر توقع نداره که فرزندش برای اون کار خاصی بکنه، مادر توقعی نداره که فرزندش برای زندگی اون قدمی برداره اما توقع داره که فرزندش حداقل برای زندگی خودش هم که شده قدمی برداشته و به سمت پیشرفت حرکت کنه. پس این نهایت خودخواهی فرزند هست که به این درخواست مادر توجهی نکرده و با تباه کردن زندگی خودش، آرزوهای مادرش که اینقدر برای اون زحمت میکشیده رو هم تباه کنه.

خیلی از افراد هستند که نه تنها موجبات پیشرفت خودشون رو به وجود نمیارن بلکه باعث میشن که مادرشون زحمت بیشتری براشون متحمل بشه و با زحمت کشیدن های اون میخوان که زندگی بگذرونن. این به نظرم نهایت ظلم و جفا در حق مادر هست و یقیناً شاید هرگز خدا هم برای این کار این افراد رو نخواهد بخشید. مادر به پای عشق مادرانه ای که داره تمام وجودش رو برای فرزندش میذاره اما اگه فرزند این کار مادر رو به شکل یک وظیفه ببینه و حتی تموم زندگیش رو به پای این عشق مادر طلف کنه و هیچ کاری نکنه یقیناً ظلم بسیاری در حق اون کرده.

نتیجه گیری:

به نظرم مادر برای همین عشق مادرانه اش هم که شده در بهترین جای بهشت خونه داره. مادران در این دنیا زحمت میکشن، تلاش میکنن و بی وقفه به فرزندشون عشق میدن و مزد تموم این ها رو خدا در بهشت به اونها میده. شاید برای همین هم هست که میگن بهشت زیر پای مادرانه چون به محض اینکه فرزند دار میشن و عشق مادران شون شروع میشه، حتی از خودشون هم میگذرن و دنیاشون رو فراموش میکنن تا دنیای فرزندشون ساخته بشه و به همین دلیل سند بهشتی شدنشون از سوی خدا امضا میشه که حداقل در اون دنیا بتونن طعم آرامش و طعم لذتی که نتونستن در این دنیا به خاطر زحمت های بی دریغی که برای فرزند میکشیدن بچشن رو بچشن.

انشا دوم

مقدمه:

ظلم به والدین پست ترین و نفرت انگیزترین کاری هست که یک انسان میتونه انجام بده. به نظر من کسی که به والدینش به خصوص به مادرش ظلمی میکنه، ضعیف بودن خودش رو نشون داده و کوچیک بودن و حقیر بودنش رو در این دنیا به رخ همه کشیده. والدین به خصوص مادر تلاش بسیاری میکنن تا فرزند به پیشرفت و تعالی برسه و اگه فرزند بخواد جواب این خوبی ها رو با ظلم کردن بده تنها کاری که کرده اینه که پست بودن خودش رو تبدیل به ویترین کرده و به نمایش درآورده.

بدنه انشا:

یکی از کارهایی که انسان های پست در حق والدین شون انجام میدن اینه که وقتی به مرحله ای از زندگی رسیدن که تونستن خودشون زندگیشون رو مدیریت کنن و حتی رفاه زندگی والدیون شون رو هم بر عهده بگیرن، والدین رو به محل هایی که مربوط به سالمندان هست میبرند. بعضی از افراد در توان شون نیست و این کار درستیه اما برخی از افراد تواناییش رو دارن اما والدین رو به شکل مزاحمی می بینند که مانع زندگی خوش اونها میشه.

حالا من در این انشا بیشتر در مورد مادر صحبت میکنم تا پدر چرا که مادر شبانه روز در کنار فرزند هست، با اون زندگی میگذرونه و فرزند رو تربیت میکنه، فرزند رو آماده وارد شدن به جامعه میکنه و باعث پیشرفت و تعالی اون به معنای واقعی میشه و پست ترین کاری که فرزند میتونه در جواب تموم خوبی های اون انجام بده اینه که بخواد در حق اون ظلمی به مانند ظلمی که در قبل از اون صحبت کردم بکنه.

حتی همینکه با مادر به بدی صحبت کنی، همینکه جواب مهربانی ها و عشق ورزیدن های اون رو به بَدی بِدی یعنی این که تو یک آدم پست هستی. مهم نیست چه اتفاقی وارد زندگیت شده، مهم نیست با چه چالشی روبرو شدی، مهم نیست که در چه موقعیتی هستی، مهم اینه که اون مادر از زندگی خودش گذشته و بدترین چالش ها رو تجربه کرده تا تو رو بزرگ کنه و اگه تو به خاطر چنین موقعیت هایی بخوای به اون بی احترامی کنی و حرمتش رو زیر سوال ببری فقط و فقط پست بودن خودت رو به نمایش گذاشتی.

نتیجه گیری:

مادر یا حالا بهتره بگم که والدین هدیه ای از طرف خدا برای خیلی از ما آدماست و شاید خیلی از ما قدر اونها رو ندونیم و پست ترین کارهایی که میتونیم در حق یکی انجام بدیم رو در حق اونها انجام بدیم. اما چیزی که مسلمه اینه که حتی اگه بدترین ظلم ها رو هم به اونها بکنیم اونها ذره ای از مهر و محبت شون به ما کاسته نخواهد شد چون این در وجود مادر و پدر هست که به فرزندشون عشق بدن و به اون حتی اگه بهشون بدی کرد مهربونی کنن. کاش ما آدم ها بدونیم که هیچ انسانی به اندازه این دو نفر به فکر ما نیست و هیچ کسی نمیتونه به اندازه ای که اونها ما رو دوست دارن دوست داشته باشه پس کاش جواب دوست داشتن هاشون رو به بدی ندیم.

انشا سوم

مقدمه:

مادر فرشته ای هست که خیلی ها قدرش رو نمیدونن و خیلی ها نادیده اش میگیرن. خیلی از ما اهمیت بودن مادر در زندگی مون رو فراموش کردیم و خیلی ها که مادرشون رو از دست دادن میدونن که الان ما چه نعمت بزرگی داریم و چه ساده داریم نادیده اش میگیریم. مادر تا وقتی که هست در سایه مهربونی و محبتش کاری میکنه که اونقدر غرق در عشق بشی که گاهی وجودش رو فراموش کنی اما همین که خدا اون رو از تو بگیره متوجه میشی که چقدر زندگی بدون اون تلخ و یکنواخته.

بدنه انشا:

مادر زیباترین نعمت خدا بر روی زمین هست و به مانند اون رو در هیچ جایی نمیتونی پیدا کنی. مادر فرشته ای هست که بال هاش زیر بار زحمت ها و مشقت هایی که برای ما به جون میخره میشکنه اما با این حال همواره تلاش میکنه تا خوشبختی و سعادت رو برای ما به ارمغان بیاره. شاید خیلی از افرادی که مادر دارن و حضور اون در زندگی براشون عادی شدف این حرف ها رو درک نکنن، اما کسایی که مادرشون رو از دست دادن، خیلی خوب میفهمن که منظور چیزهایی که گفته میشه چیه.

مادر با مهربانی هاش، با عطوفتش، با عشقش و با حس خوبی که به آدم میده باعث میشه که آدم در دنیا احساس تنهایی نکنه، در دنیا ظلمی رو احساس نکنه، در دنیا مشقتی بزرگ رو تحمل نکنه و در دنیا حال بد آنچنانی رو به جون نخوره. مادر تا وقتی که هست، هر چی بدی و ظلم هست رو به جون میخره تا فرزندش بتونه در خوشی به سر ببره و زندگی بگذرونه.

کاش خیلی از مایی که حضور مادر برامون در زندگی طبیعی شده لحظه ای به نبودنش فکر کنیم، به لحظه ای که دیگه نداریمش، اون موقع به ما چی میگذره؟ چه اتفاقی برامون رخ میده؟ اون همه عشق و محبتی که از مادر دریافت می کردیم رو از کجا قراره بگیریم؟ اگه فقط چند لحظه به این ها فکر کنیم، اون موقع دوباره اهمیت مادر برامون یادآوری میشه و به خودمون اجازه نمیدیم که حضورش رو در زندگیمون یک چیز معمولی و طبیعی بدونیم.

این جهان، جهانی از اتفاقاته و هر اتفاقی ممکنه بیفته. پیشنهاد من اینه که باید هر لحظه به مادر عشق ورزید، باید هر لحظه قدر اون رو دونست و باید هر لحظه به اون خوبی کرد چرا که اگه اتفاقی پیش بیاد که بخواد اون از ما گرفته بشه، حسرت یک لحظه خوبی کردن و عشق ورزیدن به اون بر سر دل ما خواهد موند. هنوز شاید خیلی ها ممکنه حسرتی فراتر از این به دلشون به خاطر ظلم هایی که به مادر کردند بمونه.

نتیجه گیری:

مادر یک فرشته مهربونه پس باید به مانند فرشته ها باهاش رفتار کرد، نباید دلش رو رنجوند، قلبش رو شکست و خم به ابروش آورد چرا که این پست ترین کارهایی هست که ما انسان ها میتونیم در حق یک فرشته که انگار از سمت خدا مامور شده تا زندگی ما رو قشنگ و زیباتر از هر وقتش کنه بکنیم.

انشا چهارم

مقدمه:

کاش همونجور که مادر به فکر خوشحال کردن فرزند هست، کاش همونجور که مادر به دنبال موقعیت میگرده تا دل فرزندش رو شاد کنه، کاش همینطور که مادر تلاش میکنه تا به فرزندش عشق بورزه، فرزند هم همین تلاش ها رو برای اون انجام بده و هر چی در توان داره بذاره تا مادرش رو از ته دل خوشحال ببینه.

بدنه انشا:

خوشحالی فرزند بزرگترین هدیه از سمت خدا برای مادر هست. مادر وقتی که خوشحالی فرزندش رو میبینه از ته دل شاد میشه و خدا رو شکرگزار میشه که فرزندش این چنین شاد و خوشحاله. چه خوب که ما در حق مادرانمون به مانند خودشون باشیم. یعنی خوشحالی اونها برامون بزرگترین هدیه از سمت خدا باشه.

اما خیلی از آدمها به جای این کار دل مادرشون رو به راحتی میشکنن، خیلی راحت از اون میگذرن و حتی بدترین کارها رو در حق اون انجام میدن. اینگونه انسان هایی شاید مقام و منزلت مادر رو فراموش کردن که اینقدر ساده اون رو نادیده گرفته و بهش ظلم میکنن. فقط کافیه مادر برای چند روز از این افراد دور بشه یا حتی دور نشه و فقط محبتش رو ازشون دریغ کنه تا اونها بفهمن که چقدر در زندگی تنها هستن و هیچ پشتوانه ای ندارند.

مادرها سعی میکنن که یک پشتوانه قوی برای فرزندشون باشن و کاش فرزندان هم بتونن حداقل تا جایی که در توان شون هست به مانند یک پشتوانه عمل کنند. چه دلیلی داره که یک انسان برای یک انسان دیگه زندگیش رو تباه کنه؟ مادر این کار رو برای فرزندش انجام میده! حالا فرزند لازم نیست در حد تباهی این کار رو بکنه اما خوبه که خوبی های مادر رو از یاد نبره و تا نهایت توان تلاش کنه تا بتونه خوبی های اون رو جبران کنه.

مادر هم یک انسان هست و حق زندگی کردن داره اما خیلی وقت ها از این حق خودش میگذره تا حق رو به ما بده که ما بتونیم زندگی کنیم. حالا پست ترین کاری که میتونیم انجام بدیم اینه که اون رو واقعا نادیده بگیریم و برای خوشحالی خودمون از اون پله ای بسازیم و ازش بالا بریم.

نتیجه گیری:

هر چقدر در توان دارید تلاش کنید تا مادرتون رو خوشحال کنید و لبخند رو به لباش بیارید. مادر اگه از پیشتون بره دیگه رفته و هیچ جوره نمیتونید به زندگیتون برش گردونید. خدا نعمت مادر رو از خیلی ها سلب کرده و الان اونها بهتر میتونن محتوای این انشا رو درک کرده و متوجه بشن. پس اگه شما نمیخواین که موقعیت از دست تون بره، از همین حالا عشق ورزیدن به مادرتون رو چندین برابر کنید و همینطور که اون به دنبال موقعیت های مختلف هست تا شما رو خوشحال کنه، شما هم به دنبال موقعیت های مختلفی باشید تا لبخند رو به لب های اون بیارید.

مقدمه:

با وجود مادر همیشه امنیت هست، همیشه عشق هست، همیشه آرامش خیال و حس خوب زندگی هست. مادر که باشد انگار همه غم ها و ناراحتی از تو فاصله میگیرند، همه دردها و رنج ها از تو دور می شوند و هر چه حس بد است در درون تو کشته می شود. مادر حتی اگر پایش برسد هر چه غم و درد و حس بد است را به جان می خرد تا تو آرامش داشته باشی و بتوانی حس خوب زندگی را به معنای واقعی تجربه کنی.

بدنه انشا:

مادر فقط یک انسان نیست، او را می توان فرشته ای نامید که خدا از آسمان ها به زمین آورده تا همه با وجود او درک کنند که بهشتی هم هست که زیباتر از اینجاست. خدا با آفریدن موجودی به نام مادر خواست تا قدرت نمایی کند، خواست تا اوج عشق خود را به رخ همه بکشد و خواست تا نهایت توان خود را به همه نشان دهد.

در وجود مادر عشقی پاک و بی بدیل است که در هیچ جا نمی توانی بیابی و برای همین هم است که مادر را به فرشته تشبیه می کنم چرا که فرشته ها هم از جنس عشق هستند.

به راستی که هر جا مادر باشد همان جا برای من به مانند بهشت است، بهشتی بی بدیل که هیچ جوره نمی خواهم آن را ترک کنم و به جای دیگر بروم. با وجود مادر حتی اگر در جهنم هم باشم احساس بدی نخواهم داشت و آن جهنم برای من دقیقا به مانند بهشت خواهد بود. به راستی که خدا در وجود این موجود آسمانی چه قرار داده که وجود فرزندش به وجود او گره میخورد؟ نمی دانم اما هر چه هست من یک لحظه ام طاقت دوری از مادرم را ندارم.

مادر با عشقی که از وجود خودش به فرزندش می بخشد کاری میکند که فرزند تمام وجودش وابسته مادرش شود تا به حدی که لحظه ای نتواند بدون او دوام بیاورد. خوشا به حال آنان که مادر دارند چرا که از عشق پاک او بهره میبرند و زندگی را به معنای واقعی تری زندگی میکنند. آنان که مادر دارند یک هیچ از آنان که مادری ندارند جلوتر هستند چرا که گویی غم زمانه را کمتر به دوش میکشند و از عشق پاکی .که خدا خلق کرده بیشتر استفاده میکنند.

با وجود مادر دیگر هیچ نیازی به مرهم و دارو برای درمان ناراحتی ها نیست چرا که او خود بزرگترین مرهم است و وقتی که در کنارت هست تو به هیچ چیز جز آرامشی که از او میگیری توجه نمیکنی.

نتیجه گیری:

خدا تمام مادران را برای فرزندان شان حفظ کند. این فرشته های زمینی تا وقتی که هستند تمام وجودشان را می گذارند تا فرزندشان لحظه ای احساس بد به دلش راه ندهد. به راستی که عشق مادران عشقی از جنس عشق خداست وگرنه این آدم ها عشق را فراموش کرده اند و نمی توان عشق مادر را با عشقی که در دل و قلب آنهاست یکی دانست. آرزوی سلامتی برای تمام مادران دارم و از خدا میخواهم که هیچوقت سایه هیچ مادری را از سر هیچ انسان و موجودی کم نکند. آمین.

انشا درباره مادر مناسب برای کلاس چهارم پنجم ششم و هفتم :

مادر، یک شعله‌ی عشق در زندگی ماست. او نه تنها زندگی ما را به وجود آورده، بلکه به ما نشان داده که چگونه عشق و مهربانی را به دیگران منتقل کنیم. مادران، قهری نهفته از اراده و توانایی در دلشان دارند و همیشه آماده‌اند تا به ما کمک کنند و ما را در مسیر درست هدایت کنند.

دست‌های مهربان مادر، همیشه آماده است تا به ما کمک کند. او در لحظات سخت، ما را در آغوش می‌گیرد و تازه‌ترین معنای عشق را به ما آموزش می‌دهد. مادران به معنای واقعی دلیل ایستادگی و پایبندی به اصول انسانی هستند.

به طور خلاصه، مادران تنها انسان‌ها نیستند، بلکه شعله‌ای از عشق و همدلی هستند. آنها به ما معنای واقعی عشق و مهربانی را می‌آموزند و در طول زندگی، همیشه پشتیبان و راهنمای ما هستند. این عشق ناب، بزرگترین دارایی ماست و ما همیشه به آن ارزش می‌دهیم.

مادر، همواره ستارهٔ راهنمایی و حمایت در زندگی ماست. او به عنوان اولین معلم ما، ما را به دریچهٔ علم و عقل وارد می‌کند و به ما چگونگی تفکر صحیح و اخلاقی را آموزش می‌دهد. از ویژگی‌های بی‌پایان مادر، صداقت و اخلاقیات بالاست که به ما می‌آموزد.

مادران به شکل‌های مختلف عشق را به ما می‌آموزند؛ عشق به خانواده، به مردم، به هم‌وطنان و به جامعه. او به ما نشان می‌دهد که چگونه دیگران را در زمینه‌های مختلف کمک کنیم و به خدمت به دیگران ارزش بدهیم.

به عنوان نتیجه‌ گیری، مادران بزرگ‌ترین ارمغان زندگی ما هستند و از آنها یاد می‌گیریم که چگونه انسان‌های بهتری شویم. آنها همیشه پشتیبان ما هستند و با عشق و مهربانی‌شان، دنیای زندگی ما را به رنگ و بوی دلپذیری پر می‌کنند. این عشق ناب و بی‌پایان، از بزرگترین معجزات زندگی است و ما همیشه به شکرانه‌گزاری از آن تمایل داریم.

انشا درمورد مادر کوتاه :

مادرم ، بزرگترین پناهگاه زندگی من

مادر نقشی حیاتی در زندگی انسان ایفا می کند، زیرا او فردی است که در تمام مراحل و زمان ها در کنار ما می ایستد و محبت، مراقبت و حمایت لازم برای رشد و تکامل ما را به ما می دهد. او بزرگترین پناهگاه زندگی من است و کسی است که نمی توانم بدون آن زندگی کنم.

مادر ویژگی های بسیاری دارد که او را به مهم ترین فرد خانواده تبدیل می کند. او دوست داشتنی و مهربان است و همه چیز را فدای فرزندانش می کند. او توانایی آرام کردن اعصاب را در مواقع پریشانی و ارائه مشاوره و حمایت عاطفی دارد. او کسی است که همیشه می داند چه کاری انجام دهد و از چه چیزی اجتناب کند.

من در این سال ها از مادرم چیزهای زیادی یاد گرفتم. ارزش های صبر، بردباری و سخت کوشی را به من آموختی. او به من آموخت که مستقل و قوی باشم و به خودم و توانایی هایم اعتماد کنم. او همیشه آنجا بود تا مرا در رسیدن به آرزوهایم حمایت و تشویق کند و از برجسته کردن موفقیت های من و برگزاری جشن های کوچک دریغ نمی کرد.

با این حال، مادر فقط کسی نیست که ما را بزرگ کند و به نیازهای روزانه ما رسیدگی کند، او اولین معلم زندگی ما نیز هست. چیزهای زیادی به ما می آموزد، از یادگیری اولین کلمات تا ارزش های اخلاقی. مادرم ، تو به من احترام ، بردباری و عدالت را آموختی و به من آموختی که در جامعه انسان خوب و مثبتی باشم.

مادر من یک نیروی غیرقابل توقف است ، او با ناملایمات روبرو می شود و بدون شکست بر آنها غلبه می کند. او فداکاری ها و خستگی های زیادی را متحمل شد تا به من زندگی ای را بدهد که شایسته آن هستم. او قوی، مشتاق و اراده قوی برای موفقیت است.

در پایان از مادرم به خاطر تمام کارهایی که برای من انجام داده تشکر می کنم. او بزرگترین پناهگاه زندگی من است و کسی که نمی توانم بدون آن زندگی کنم. من از او به خاطر محبت و حمایت بی وقفه ای که ارائه می کند سپاسگزارم. مادرم قهرمان و الهام بخش من است و من همیشه در طول زندگی ام از او قدردانی و احترام خواهم گذاشت.

مطالب پیشنهادی :

متن انگلیسی درباره مادر با ترجمه

انشا در مورد خواهر با زبان ادبی و زیبا

مطالب مرتبط...

6 نظر

  1. باران احمدیباران احمدیsays:

    خوب بود

  2. زهرا علیزادهزهرا علیزادهsays:

    خیلی عالی بود

  3. اکبر  کریمیاکبر کریمیsays:

    خوب بود

  4. ارشامارشامsays:

    واقعا عالی خیلی ممنون بهترین انشای عمرم بود

  5. محمد مهدیمحمد مهدیsays:

    خیلی عالی بود

  6. محمدرضا عباسیمحمدرضا عباسیsays:

    خوب بود