انشا در مورد خواهر با زبان ادبی و زیبا

خواهر دریایی از عشق و محبت است، خواهر کسی است که وقتی که او را در کنارت داری گویی در بهشت بی بدیل خدا زندگی می کنی. خدا هر کسی را لایق نمی داند که خواهر دار شود پس اگر خواهری داری قدرش را بدان و بدان که تو یک بنده لایق هستی وگرنه خدا هرگز خواهرت را وارد زندگی تو نمی کرد.

اگر به دنبال انشاهایی با زبان ادبی و زیبا با موضوع خواهر هستید، ما در این مطلب 4 انشا با نگارشی ادبی و زیبا با موضوع خواهر تهیه کرده ایم که می توانید در ادامه همراه ما باشید و آنها را مطالعه کنید.

انشا اول

مقدمه:

خواهر به مانند مادر دومی است که با عشق و محبت فراوانش کاری میکند که ما احساس خلا در عشق و محبت نداشته باشیم. او با محبت های بی کرانش همواره ما را در اقیانوس عشقش غرق خواهد کرد و کاری میکند که ما هر لحظه برای داشتنش خدا را سپاسگزار باشیم. یقیناً این سخن را فقط کسانی درک میکنند که دارای نعمت خواهر بوده و خداوند آنها را لایق دانسته تا این فرشته مهربان در زندگی آنها حضور داشته باشد.

بدنه انشا:

خواهر فرشته مهربانیست که وقتی که مادر نیست یا وقتی که حضور مادر در زندگی بنا به دلایل مختلفی کم رنگ می شود مادر دوم ما می شود و با مهربانی ها و عشق ورزیدن هایش کاری میکند که مبادا اعضای خانواده خلا و کمبود مادر را احساس کند. از من بپرسند میگویم بهشت علاوه بر مادران زیر پای خواهران هم هست چرا که آنها دست کمی از مادر ندارند و تمام تلاش شان را برای خوشحالی خانواده شان می کنند.

خواهران همانطور که در ابتدا گفتم حکم مادران دوم خانواده را دارند. یعنی اگر مادر به هر دلیل نباشد، این خواهر است که وظیفه او را به دوش خواهد کشید و تمام تلاشش را خواهد کرد تا مبادا اعضای خانواده کمبودی را احساس کنند. به راستی که جایگاه چنین فرشته ای به جز بهشت مگر می تواند در جای دیگری هم باشد؟ خیر! من فکر میکنم از همان ابتدا که خواهر متولد میشود، سند بهشتی شدن او هم امضا می شود چرا که بدون شک او هم به مانند مادر مهربانی هایش را وقف خانواده خواهد کرد.

اگر دختر یا پسری هستی که خواهری داری باید قدرش را بدانی و هر کاری کنی تا دلش را شاد کنی چرا که همانطور که حال خوب مادر به مانند وظیفه ای برا توست، حال خوب خواهرت هم وظیفه توست و تو باید به بهترین شکل تلاشت را بکنی تا دل او را شاد کنی و لبخند را به لبانش آوری. او مادر جوان تر خانواده است و لیاقت چنین عشق و محبتی را از سوی اعضای دیگر خانواده دارد.

بسیاری از افراد ممکن است که قدر نعمت خواهر را ندانند، به راحتی دل او را بشکنند و موجبات ناراحتی او را به وجود بیاورند. در این بین چیزی که مسلم است این است که اگر دل خواهر بشکند، انگار که دل مادر شکسته چرا که همانطور که گفتم او به مانند مادر دوم است. به راستی که یک انسان چقدر می تواند کوچک باشد که با شکستن دل خواهرش بخواهد به او ظلم کند؟ اگر به خوبی به ماجرا بنگریم میبینم که این شخص بیشتر از اینکه به خواهرش می کند به خودش ظلم کرده چرا که ممکن است دیگر از آن عشق و محبت خواهرانه ای که از او می گرفت خبری نباشد و خواهر به خاطر دل شکسته اش از عشق ورزیدن به او دست بکشد.

نتیجه:

به طور کلی باید قدر این فرشته را دانست چرا که خدا هر کسی را لایق نمی داند تا خواهر دار شود. کسانی که خواهر دارند بهتر است این جمله را بارها به خود تکرار کنند که خواهرم همان مادر دومم است تا اینگونه اهمیت او را برای خود یادآوری کنند که مبادا دلش را شکسته با باعث ناراحتی اش شوند.

انشا دوم

مقدمه:

خواهر به مانند یک همراز، همدل، انیس و مونیس در کنار انسان است و در تک تک مراحل زندگی دست در دست او حضور دارد تا مبادا فرد احساس تنهایی کند و خودش را ببازد. در هر مرحله که آدمی کم می آورد می تواند روی موجودی مهربان و دوست داشتنی به نام خواهر حساب باز کند چرا که او در قلبش مهری فراتر از حد تصور می پررواند و این مهر و عاطفه را ارزانی خانواده اش می کند.

بدنه انشا:

اگر رازی داری که نمی دانی با چه کسی در میان بگذاری، اگر مسئله ای وجودت را آزار می دهد و نمی توانی آن را با هر کسی در میان بگذاری، اگر دوست داری که کسی تو را درک کند اما این شخص را در هیچ جا نیافته ای بهتر است به سراغ خواهرت بروی چرا که او فارغ از هر چیزی عشق خواهرانه اش را به پایت خواهد ریخت و مهم نیست چه رازی داشته باشی، چه مسئله ای وجودت را آزار دهد یا برای چه بخواهی درک شوی، او چیزی که میخواهی را به تو خواهد داد.

همین هاست که از خواهر یک موجود مهربان و دوست داشتنی می سازد که به مانند او را در هیچ جا از این کره خاکی نمی توانی بیابی. خواهر مهم نیست کوچکتر یا بزرگتر از تو باشد، او به هر حال با قلبی سرشار از هر حس خوب و زیبا به این دنیا قدم گذاشته و با هر سن و سالی می تواند همان نقشی که تو از او انتظار داری را برایت ایفا کند. کافیست به پیش خواهرت بروی و در مورد فلان مسئله با او صحبت کنی تا ببینی که چطور با محبت هایش به تو نشان خواهد داد که به جایی درست آمده ای.

خواهر فارغ از اینکه مشکلت چیست پا به پا همراه تو خواهد بود و دستت را خواهد گرفت و شاید همین وجه تمایز خواهر با دیگر انسان هاست. انسان های دیگر در ابتدا به دنبال چرایی مشکل تو می گردند و بعد به دنبال چگونگی رفع آن خواهند بود که اگر به آنها در مسیر حل این مشکل صدمه ای برسد زودتر از پیشت بروند اما خواهر اینگونه نیست و حتی اگر بدترین صدمات و ضربات در مسیر حل مشکل تو به او اصابت کند باز هم ادامه خواهد داد تا بالاخره مشکلی که داری حل بشود.

نتیجه:

به صورت کلی حال که این فرشته زمینی اینگونه تلاش میکند تا ما غرق در عشق و محبتش شویم، پس چه خوب که ما هم او را از چشمه عشق و محبت مان محروم نکنیم. خواهر موجودی لطیف و مهربان است که همانطور که عشق می ورزد نیاز است که گاهی به او عشق بورزی، گاهی او را تمجید و ستایش کنی و گاهی تمام حس خوب درونت را به پایش بریزی تا مبادا احساس کند محبت و عشقی که می ورزد فقط یک طرفه و از سوی خودش است.

انشا سوم

مقدمه:

وقتی از بعضی از پسرها میپرسی که دوست داشتی خواهر داشتی یا از اینکه خواهر داری خوشحالی، خیلی هاشون میگن نه و خیلی هاشون هم میگن آره. اونایی که میگن نه مسئولیت سنگینی که به خاطر داشتن خواهر روی دوششون احساس میکنن رو میبینن و کسایی که میگن آره اون عشق و محبتی که قراره از خواهرشون دریافت کنن رو میبینن. در هر صورت وجود این موجود دوست داشتنی در هر خانواده ای هر چند مسئولیت های سنگین برای اعضای اون خانواده به وجود بیاره الزامیه.

بدنه انشا:

خیلی ها به این دلیل داشتن خواهر رو یک مسئولیت سنگین میدونن چون فرهنگ غلط جامعه اونها رو به این واداشته. اونها خواهر رو به مانند گلی زیبا میدونن که در دنیایی آفریده شده که ممکنه هر لحظه یکی به اون صدمه ای وارد کنه و اونها باید سپری باشند در برابر ضرباتی که به خواهرشون وارد میشه و به همین جهت این کار رو یک مسئولیت سنگین میدونن.

ولی شاید چیزی که خیلی از این افرادی که چنین دیدگاه و باوری دارند نمیدونن اینه که خواهر اونها میتونه بزرگترین همدمشون باشه، میتونه رفیق شفیق شون باشه و اونها هر چند مسئولیت سنگینی رو احساس میکنن ولی نباید به خاطر این احساس مسئولیت نخوان که خواهری داشته باشن.

خب حالا از بحث افرادی که چنین دیدگاهی دارن میگذریم و می رسیم به سراغ افرادی که داشتن خواهر رو دوست دارن چون با داشتن اون انگار زندگیشون قشنگ تره و خواهر قراره که با عشق ورزیدن هاش زندگی اون ها رو زیباتر از هر وقتش بکنه. چه چنین دیدگاهی زیباست و چه چنین افرادی در این دنیا حال خوب و بهتری نسبت به افراد دسته اولی که در مورد اونها صحبت کردم دارن.

اونها خواهر رو نه به شکل یک مسئولیت سنگین بلکه به شکل یک عشق بی پایان میدونن که هر لحظه می تونن در دریای عشق او خودشونو غرق کنند و از هر حس خوب لبریز بشن. اون خواهرشون رو به مانند یک فرشته زمینی می بینن که می تونن با او بودن در بهشت رو تجربه کنند.

نتیجه:

وقتی که این دو دسته از افراد رو با هم مقایسه میکنیم، میبینم که در هر دوی اونها ممکنه عشقی به خواهر نهفته باشه اما دسته اول فقط با عشقی که دارن ممکنه خواهر رو در تنگنا قرار داده و موجب آزار و اذیت اون بشن اما دسته دوم نه تنها خواهرشون رو در تنگنا قرار نمیدن بلکه موجب میشن تا او از هر گونه حس خوب و زیبا که در این دنیاست بهره مند بشه. من این موضوع رو انتخاب کردم چرا که در جامعه بسیار مشهوده و خواستم به جای زیبایی داشتن خواهر در مورد این مسئله که مهم هم هست و یکی باید این موضوع رو به افراد دسته اول گوشزد کنه صحبت کنم.

انشا چهارم

مقدمه:

وقتی که خواهرت در کنارت باشد، تو انگار یک جان اضافه در برابر تمام مشکلات دنیا داری و می توانی با این جان اضافه به مصاف هر مشکلی بروی و آن را به زانو درآوری. خواهر به مانند خودت نگران توست و هر کاری می کند تا تو از چالشی که در آن گرفتار شده ای رها شوی. خوشا به حال آنهایی که خواهر دارند چرا که همانطور که گفتم جانی اضافه در برابر تمام مشکلات دارند که می توانند روی آن حساب باز کنند.

بدنه انشا:

خواهر هیچ وقت نمی گذارد که زمین بخوری و تمام تلاشش را خواهد کرد تا تو را به انتهای مسیر سعادت و خوشبختی برساند. موانع راه هر چه که میخواهد باشد، سد راه هر کسی می خواهد باشد، این ها برای خواهر مهم نیست، مهم این است که تو خواسته ای داری و او تمام تلاشش را خواهد کرد تا تو را به مقصد برساند.

به راستی به غیر از خواهر چه کسی می تواند چنین کاری را برای تو انجام دهد؟ چه کسی می تواند اینگونه بی دریغ و بدون مزد و منت زندگی اش را به پای تو بگذارد تا تو به خواسته و هدفی که داری برسی و به آن جامه عمل بپوشانی؟ اگر خوب به این ها فکر کنی می بینی که این کارها از عهده هیچ کس غیر از خواهر بر نمی آید.

حال که خواهر این چنین برای تو تلاش میکند، این چنین زندگی اش را وقف تو میکند، بدترین کاری که می توانی انجام دهی این است که او را از محبتی که از تو انتظار دارد دریغ کنی. خواهر قبل از اینکه خواهر تو باشد موجودیست به نام دختر یعنی آفریده ای که از جنس احساس است و تو باید هر احساس خوب را به پایش بریزی تا جبرانی باشد برای تمام زحماتی که برای تو می کشد.

عده زیادی هستند که محبت های خواهرشان برایشان طبیعی شده و فکر میکنند که تا ابد و تا همیشه خواهرشان هست که دستگیر و کمک حال شان باشد اما نمی دانند که اگر این محبت را خواهرشان از آنها دریغ کند، در مرداب غم دنیا گرفتار خواهند شد. اگر تو کسی هستی که خواهری داری و عشق ورزیدن او برایت طبیعی شده بهتر است که این را به خاطر بیاوری و از همین حالا تلاشت را بکنی تا در جواب عشقی که به تو می ورزد، عشقی دو چندان به او بدهی.

نتیجه:

خدا هر کسی را لایق داشتن خواهر نمی داند پس اگر تو لیاقتش را داشته ای و خدا این نعمت بی بدیل را به تو داده، قدرش را بدان چرا که روی این کره خاکی هیچ کس به اندازه خواهرت نیست که به فکر تو باشد. خواهر حتی از خود پله ای می سازد تا موجبات پیشرفت و تعالی تو را به وجود آورد و این تو را ملزم میکند که قدرش را بدانی و برایش ارزشی خاص، ارزشی که در خور شأن اوست برایش قائل شوی.

مطالب مرتبط...

3 نظر

  1. زهرا موسویزهرا موسویsays:

    خیلی عالیییییییییه🥰

  2. امیرحسینامیرحسینsays:

    انشای زیبایی بود

  3. ............says:

    خیلی بد بود