تعبیر خواب دست دادن (3)

تعبیر خواب دست دادن با دیگران

سرزمین رویاها همیشه برای ما پیام های شگفت انگیزی دارد که به دلیل راز آلود بودن این پیام ها جز با تعبیر آنها برای ما آشکار نمی شود .گاه این پیام ها به ما از آینده می گوید و گاه روایت حال و احوال روزگار ماست .این پیام ها گویی از جایی فراتر از آگاهی ما می آید اما به شدت به ما و زندگی ما مربوطند. در این نوشته قصد داریم به یکی از نمونه های رویا بپردازیم و تعبیر و تحلیل آن را چه در آثار تعبیر کنندگان سنتی و چه  از منظر روانکاوی بررسی نماییم . موضوع بررسی ما تعبیر خواب دست دادن با دیگران است.

مفهوم نمادین دست دادن

کریستوفر اشنایدر ، استادیار جامعه شناسی UBC می گوید: «انسان موجودی نمادین است و ما با سکه های نمادین تجارت می کنیم. »کلدینز منشاه ، استاد علوم سیاسی در دانشگاه مک یوان در ادمونتون می گوید: «به طور کلی ، دست دادن یک روال معمول است اما وقتی بین دشمنان رخ می دهند ، معنای عمیق تری به خود می گیرد.»

دست دادن یکی از قدیمی­ترین حرکت های نمادین آدمیان است که نشان از اتحاد ، تقسیم ، تفاهم ، توافق در کسب و کار  و صلح دارد. این یک نمود ساده است که می تواند گویای ارتباطی انسانی بین آدم ها یا دولت ها باشد. تحلیلگران می گویند که کنشی همچون دست دادن در آگاهی فرهنگی ما نفوذ می کند ، حتی اگر صلح یا آشتی که قرار است به وجود بیاورد ، موقت یا به مصلحت بوده و هرگز در حافظه­ ی تاریخ باقی نماند.

پیج فورتنا ، استادیار علوم سیاسی در دانشگاه کلمبیا ، معتقد است که: «دست دادن  بخش مهمی از فرآیندی است که در آن هر یک از طرفین درگیری به آرامی تبدیل به فردی موجه و قابل مذاکره می شود .»

تعبیر خواب دست دادن با افراد   

رویای دست دادن گاه می تواند شفابخش باشد . دست دادن  نشانه حسن نیت است. اگر در خواب دیدید با شخصی دست می دهید نشانگر آن است که قصد دارید تصمیم درستی بگیرید که به نفع شما و اطرافیان باشد. همچنین دست دادن در خواب می تواند نمادی از این باشدکه در حال آغاز یک کار جدید هستید یا در حال نزدیک شدن به هدفی هستید که آرزویش را داشته­ اید .

دست دادن در در رویا نشانه توافق، همکاری یا مشارکت است که شما انجام داده اید یا در حال  انجام آن هستید. است. دست دادن شما در خواب با شخصی که او را بد یا بی اخلاق می دانید یا به بدی مشهور است نشانگر پذیرش یا تسلیم به افکار منفی بوده ودلیل بر وجود تأثیرات بد در زندگی زیر پا گذاشتن  اصول اخلاقی شما است.

تعبیر خواب دست دادن با افراد ممکن است نشانه یک تصمیم برای خریدی بزرگ ، انجام یک معامله،تصمیم­گیری در مورد زندگی شخصی­تان یا تغییرشغل باشد.گاه رویای دست دادن با کسی نشان از موفقیت آتی شما در زندگی حرفه ای خواهد بود. اگر چنین خوابی دیدید شاید اکنون زمان مناسبی باشد که از کارفرمای خود درخواست  افزایش حقوق کنید!  این رویا به شما این اطمینان را می­دهد که شما باید در این مورد اقدام کنید . 

خالد بن علی بن محد العنبری از خوابگزاران اسلامی رویای دست دادن یا کسی را نماد  گذشت، محبت یا بیعت کردن می داند. اگر خواب دیدید که دست های کسی را می گیرید نشانگر ارتباط و احتمالا رابطه عاطفی­تان با او یا بازتاب نگرانی پنهان شما  از قطع ارتباط یا جدایی است.گاه دست دادن با کسی در خواب این احتمال وجود دارد که شما به کسی قول یا تعهدی داده اید. بنابراین باید در به قول خود عمل کنید.

دست دادن با اعضای خانواده و فامیل

دست دادن با اعضای خانواده و فامیل در خواب نشانگر نیاز به ارتباط با آنها و و بیانگر نگرش، ارزش ها، شخصیت شما، میراث خانوادگی، ارزش های خانوادگی، یا رابطه شما با آنها است. گاه دست دادن با فامیل در خواب به جنبه ای از زندگی­تان اشاره دارد که از آن راضی نیستید و قصد دارید آن را بهبود ببخشید.

تعبیر دست دادن با برادر کوچک در خواب میل به بر طرف نمودن مشکلاتی که با رویکرد رقابت، عدم بلوغ یا آسیب پذیری با هم داشته اید و تعبیر دست دادن با برادر بزرگ تر بیانگر رسیدن به سطحی والاتر دانش و درک دو طرفه است.

دست دادن با دشمن

اگر در خواب دیدید با کسی که دشمن شماست دست می دهید ، به زودی امکان رفع مشکلات و تبدیل دشمنی به دوستی بین شما و ایشان فراهم خواهد شد.

دست دادن با فرادستان یا افراد معروف

اگر درخواب ببینید با فرد مهم، معروف و برجسته ای دست می دهید ، نشانگر آن است که در جمع افرادی برجسته حضور خواهد یافت . اگر خواب ببینید به هنگام دست دادن با آن فرد از او درخواستی  می کند ، یعنی از طرف دوستان لطف زیادی شامل حالش خواهدشد می شود . اگر به هنگام دست دادن فرد مهم ناچار شود دستش را دراز کند ، هشداربرای اوست که کسانی برای رسیدن به آرزویش مشکلاتی  ایجاد خواهند کرد . اگر در رویایش در دست دادن با شخص فرادست دستکش به دست داشت ، گویای این نکته است که با موفقیت مشکلاتی  راکه پیش می­آید  پشت سر خواهد گذاشت .

دست دادن با فرودستان یا زیردستان

اگر درخواب ببینید با کسی که از نظر موقعیت مالی یا اجتماعی از شما پایین­تر است دست می­دهید ، تعبیرش این است که بخاطر بخشندگی­یا خلق پسندیده­تان تقدیر خواهید شد . اگر دست کسی که با او دست می دهید آلوده باشد نشان از آن دارد که در اطراف شما اشخاصی دشمنان دوست نما هستند.

دست دادن با نامحرم

اگر کسی در رویایش ببیند که با نامحرم دست می دهد نشان از وارد شدن او در روابط عاطفی و عاشقانه است، گر خانمی در رویایش ببیند با مرد سالمند نامحرمی دست می دهد، فردی برایش ایجاد مزاحمت خواهد کرد. اگرکسی در رویایش دید پس از دست دادن با نامحرم دستش درد گرفت یعنی ارتباط آنها قطع خواهد شد. اگر کسی درخواب دیددست نامحرمی را می­فشارد، نشانگر افزایش علاقه و وفاداری به اوست.

دست دادن زن باردار با نامحرم

چنانچه خانم بارداری در خواب دید با مرد نامحرم دست می دهد، به زودی بین او و همسرش اختلاف نظر  و بحث های جدی پیش می آید.


سایر مطالب پربحث و پیشنهادی :

تعبیر خواب دست دادن با مرد نامحرم

تعبیر خواب گرفتن دست همدیگر

تعبیر خواب گرفتن دست معشوق

تعبیر خواب گرفتن دست مرده

تعبیر خواب گرفتن چیزی از دست سید


16 نظر

  1. سیده زهراسیده زهراsays:

    سلام خواب دیدم در یک مکانی مثل مسجد در صف نماز جماعت نشسته ام که ناگهان حضرت فاطمه سلام الله علیها را میبینم که ایشان هم در همان صف نشسته اند نزدشان میرم و به ایشان سلام میکنم و دست میدهم. ایشان بسیار مهربان زیبا بودند و لبخند به لب داشتند.(( قبل از خواب برای حاجتی متوسل شده بودم به امام زمان علیه السلام.)) لطفا خوابم را تعبیر کنید. ممنون.

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام ممکن است با انسانهای صادق و درستکار در زندگیتان اشنا شوید که برایتان خوشایند خواهدبود

  2. نازنیننازنینsays:

    با سلام خواب دیدم با فوتبالیستی که عاشقشم قرار ملاقات کنم وقتی تو راه بودم برم ببینمش خیلی شدید گریه میکردم وقتی دیدمش با هم دست دادیم بعد من متوجه خونی شدم تو دستش میشه به ایمیلم بفرستین جوابشو

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام خبر خوبی بهتون داده میشه

  3. زهرازهراsays:

    سلام خواب دیدم در جلسه ی روضه بودیم. صاحب این جلسه از اقوام فردی هست که عاشق من بود ولی من جواب رد دادم بهشون. بعد پذیرایی و تمام شدن مجلس اون فرد پیش من آمد و با همه مردها دست داد و من سرم رو انداخته بودم پایین که من رو نبینه ولی اون منو شناخته بود و اومد جلو و دستش رو سمت من دراز کرد تا بهش دست بدم .. من هم چون نا محرم بود انگشت کوچیکمو به نشانه دست دادن اوردم جلو با انگشت به هم دست دادیم‌ و انگشتش رو محکم به انگشتم قفل کرد.. خواهر برادرام هم شاهد صحنه بودن و متوجه شدن این همون فردی هست که خواستگارم بوده. بعد میخواستیم بریم یه مجلس دیگه که پیاده میشد رفت و ایشون رو دیدم که با یک خانم که با فاصله ایستاده بودن داشتن به یه مجلس دیگه و من شک کردم که این خانم همسرشون هست یا نه ولی در واقعیت میدونم که مجرد هست .ممنون میشم تعبیر کنید

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام رویای پریشان و درهم است

  4. کتیکتیsays:

    سلام خواب دیدم در جایی مانند منزلی نشسته بود چند نفر دیگر هم بودند که نمی شناختم بعد آشنایی وارد شد رفت دست هاشو شست اومد جلو با گشاده روی به من سلام کرد منم بخاطرش بلند شدم بعد دستشو دراز کرد که با من دست بده ولی چون دستش هنوز خیس بود من کمی بالاترازمچ دستشو گرفتم بعد هم هر کدوم رفتم دنبال کار دیگه البته همچنان در اون محیط بودیم

  5. عاطفهعاطفهsays:

    سلام من صبح خواب دیدم که رفتم با یک پسری که همکلاسیمم هس بیرون بعد دستمو گرفت

  6. سارا ریحانیسارا ریحانیsays:

    ما دچار مشکل مادی شدیم تصمیم گرفتم از فرد اشنایی پول قرص بگیرم تا مشکلم حل شه ‌در خواب دیدم رفتم معازه همون فرد دستش رو دراز کرد با من دست بده منم با او دست دادم ولی در خواب میدونستم این فرد از چه نیت دست داده ...این دست دادن به نشانه دوستی و احترام بود

  7. علیعلیsays:

    من خواب دیدم که با خانواده به خونه‌ی خالم رفتیم شب هم همونجا همه با هم خوابیدیم تعبیرش چیه؟

  8. مریممریمsays:

    امیدوارم خوب باشین- از سال 99 دیگه جواب نمیدین... :-(

  9. مریممریمsays:

    سلام؛شخصی خواب دیده که من با چند نامحرم دست داده ام میشه بگین تعبیرش چیه

  10. حسین احمدیحسین احمدیsays:

    سلام من خواب دیدم که با کسی که قهرم دست دادم و سلام کردم معنیش چی میشه طرف مقابلم دختره

  11. ..says:

    سلام خواب دیدم مادرم با دایی م به هم دست دادن اما اینا تو زندگی واقعی با هم قهرن.معنیش چی میشه

  12. ..says:

    سلام خواب دیدم مادرم با دایی م به هم دست دادن اما اینا تو زندگی واقعی با هم قهرن.معنیش چی میشه

  13. آیتکآیتکsays:

    سلام . خواب دیدم که پسری که مامانش به مامانم گفته دخترتو میدی فلان مامانم گفته نه ، بعدش دیدم عید هست اینا اومدن مهمون خونه ما سلام علیک کردیم پسره و مامانش با داییش اینا(چون ما فامیلیم)بعدش که منو خواهرم رفتیم اشپزخونه چای میوه بردیم اومدیم نشستیم آشپزخونه عمم آشپزخونه بود ، بعد اون پسره که مامانش خواستگاری کرده اومد اشپزخونه زیر چشمی نگام میکرددددد بعد دستاشو شست اومد در یخچالمونو باز کرده وسایل اینا برداشت بعدش به عمم برگشت گفت که میشه یه تابه بدی آیتک به زحمت میوفته(تیکه انداخت اینجا یه نیش خندیم زد)بعد من که جلو در یخچال نشستم با خواهرم هی این میگه بکش وسایل بردارم خواهرم یه کوچول میرفت اونورتر حالا کاراشو کرد رفت پیش مهمونا نشست از اونجام داشت نگام میکرد بعدش که خواستن برن منو ماماننم ابجیم بابام داداشم همگی داشتیم بدرقه میکردیم این پسره دستشو آورد که دست بدم منم دست دادم لبخندم میزد بعد که اینا میرفتن دیدم با مامانش پچ پچ میکنه و میخنده

  14. ژیلا .محمدیژیلا .محمدیsays:

    خاب دیدم اون کسی را که دوستش دارم اومد بهم دست داد .از بین اون همخ جمعیت منو انتخاب کرد .البته تو خاب دیدم تولدش رفتم با کت و شلوار کرمی کار شده اومد بهم دست داد .

  15. زهرا جلالیزهرا جلالیsays:

    سلام من زهرا جلالی هستم..١٢ ساله...خواب دیدم در کلاس اینگلیسی نشسته بودم و فرد نامحرم (که به او علاقه دارم ) که زرنگ هست...بلند شد و فقط به دخترای کلاس دست داد....به همه اروم دست داد اما وقتی سمتم اومد.. که پشتم وایساده بود ..از پشت دستش را دراز کرد و من هم به او دست دادم اما از این کارم ناراحتم...ولی احساس علاقه خیلی شدیدی داشتم💑اون خیلی خوشتیپه ولی اون موقع پجامه ابی پوشیده بود😂 خیلی خیلی ممنون میشم اگه تعبیر این خواب را جواب بدهید🙏🙏🙏

  16. ملیحهملیحهsays:

    خواب دیدم با کورش کبیر دست دادم البته موقع صبح خواب دیدم تعبیر این خواب چی میشه