زمانی که شوهرتان عصبانی است؛ چگونه با او برخورد کنید.

صمیمی ترین دوست من، با شخصی ازدواج کرده است که خلق و خوی تندی دارد و سریعاً به همه چیز واکنش نشان می دهد. او می گوید وقتی شوهرم عصبانی می شود لحظات سختی را سپری می کنم؛ به خصوص که آن ها بچه هم دارند. دوستم می گوید: «وقتی چیزی می گویم که شوهرم با آن مخالف است یا موضوعی را مطرح می کنم که نمی خواهد درباره اش چیزی بشنود؛ فوراً کنترل اعصابش را دست می دهد و عصبانی می شود». او می گوید که هیچ بحث و گفتگویی وجود ندارد؛ چون شوهر من به سرعت از حالت گوش دادن به حالت عصبانیت تغییر موضع می دهد.

حتی اگر شوهر شما مرد معقولی باشد؛ خوب است که بدانید هنگام عصبانیتش چگونه با او برخورد کنید. نگاهی به موارد زیر بیندازید تا بتوانید موقعیت پیش آمده را مدیریت کنید.

1.آرام بمانید.

تا جایی که ممکن است خود را با عصبانیت او تطبیق دهید و خود را عقب نگه دارید. اگر بتوانید آرامش خود را حفظ کنید تفکر آرامتر و شفاف تری خواهید داشت.

2. به نظرات و دیدگاه او توجه داشته باشید.

دلیل عصبانی شدن همسر شما چیست؟ آیا روز سختی در سر کارش داشته است؟ آیا نگرانی های مالی او را عصبانی کرده است؟ دلیل ناراحتی او، هرگز این حالات عصبانیت و خشمش را توجیه نمی کند. امّا، دانستن منشا ناراحتی او باعث می شود بتوانید به او کمک کنید تا به جای عصبانی شدن، به مشکل رسیدگی کنید و به کمک همدیگر آن را حل کنید.

3. او را سرزنش نکنید.

شاید بخواهید با گفتن جمله هایی مانند «آرام باش»؛ او را به آرامش دعوت کنید؛ امّا، بهتر است بدانید که این کار ایده جالبی نیست. اگر می خواهید کاری کنید که او بر عصبانیتش غلبه کند؛ به او بگویید: «بسیار خوب، تو خیلی ناراحت به نظر می رسی؛ واقعاً مشکل چیه؟».

4. به همسرتان احترام بگذارید.

همه ما بعد از عصبانی شدن، پشیمان می شویم و تأسف می خوریم. بنابراین زمانی که شوهرتان متوجه اشتباهش شود و بداند با عصبانیتش به شما آسیب زده است؛ از رفتارش ناراحت می شود و عذرخواهی می کند. امّا، زمانی که آرام شد و از شما عذرخواهی کرد؛ بهتر است به او بگویید: «من از پوزش تو قدردانی می کنم. می دانم وقتی این حرف را زدی عصبانی بودی ولی احساسات من به شدت جریحه دار شد».

اگر شوهر شما عصبانی است و به صورت کلامی شما را سرزنش می کند؛ به آرامی بگویید: «می دانم که عصبانی هستی و دوست دارم صحبت هایت را بشنوم؛ امّا، به آشپزخانه می روم تا تو آرام شوی و بتوانی با احترام با من صحبت کنی».

در نهایت، اگر عصبانیت شوهرتان دائمی است و شما مورد سوء استفاده قرار می گیرید؛ بهتر است به مشاوران حرفه ای مراجعه کنید. شما همچنین می توانید از شوهرتان درخواست کنید که همراه شما به مشاور مراجعه کند. یک مشاور حرفه ای، می تواند با ارائه راهکارها و تاکتیک های موثر، راه هایی برای غلبه برخشم و عصبانیت به همسرتان معرفی کند.

تهیه کننده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...