روش های موثر برای بخشیدن همسر!

توانایی بخشیدن افراد و رهایی از آسیب های گذشته، ابزار مهمی برای روابط ماندگار و به خصوص ازدواج است. علاوه بر این، بخشیدن افراد، باعث می شود که از لحاظ فیزیکی و احساسی سالم بمانید. در حقیقت، یکی از روش های موثر و مهم برای حفظ ازدواج، توانایی بخشیدن همسرتان است.

جنبه های سالم برای بخشیدن

اگر شما ناامیدی ها، خیانت، عصبانیت و آسیب هایی که در گذشته دیده اید را در قلبتان نگاه دارید؛ وقت و انرژی خود را هدر می دهید. نبخشیدن همسرتان، می تواند شما را نابود کند. علاوه بر این، نبخشیدن دیگران، برای سلامت جسمی و ذهنی شما، بسیار مضر و مخرب است. دلخوری و رنجش ها، نیروی شما را در رابطه تان از بین می برند و باعث می شوند از لحاظ احساسی از همسرتان دورتر شوید.

چگونه همسرتان را ببخشید؟

تصمیم بگیرید تا همسر خود را ببخشید.

زمانی که به یاد خیانت و یا آزارهایی که همسرتان به شما رسانده است؛ می افتید؛ حواس خود را از پرداختن به افکار منفی منحرف کنید و به مکان های آرامبخش مثل دریا و جنگل، فکر کنید.

اشتباهات همسرتان را به رخش نکشید و از آن ها به عنوان ابزاری برای پیروزی در بحث هایتان استفاده نکنید.

قبول کنید که هرگز دلیل رفتارهای اشتباه همسرتان را نخواهید فهمید.

به یاد داشته باشید که بخشش به این معنی نیست که از رفتارهای آزاردهنده، چشم پوشی کنید.

صبور باشید. بخشیدن همسرتان احتمالا یک فرآیند زمانبر خواهد بود. پس در این باره عجله ای نداشته باشید.

اگر نمی توانید همسرتان را ببخشید و فکر می کنید که در حال آسیب دیدن هستید؛ لطفاً از مشاوره های حرفه ای کمک بگیرید تا از این بحران عبور کنید و همسرتان را ببخشید.

چگونه از همسرتان درخواست بخشش کنید؟

پشیمانی خود را در رابطه با کاری که کرده اید؛ ابرازکنید.

به همسرتان تعهد بدهید که دیگر رفتارهای آزاردهنده را مرتکب نخواهید شد.

عواقب اقداماتی را که باعث آسیب همسرتان شده اند را قبول کنید.

با همسرتان صبورانه رفتار کنید. بخشیدن افراد، پروسه ای است که نیاز به زمان دارد. احساسات منفی خود را دور بریزید و به همسرتان فرصت دهید تا با فکری باز و آگاهانه شما را ببخشد.

از صمیم قلب از همسرتان عذرخواهی کنید.

ازدواج، نیاز به بخشش دارد.

ازدواج، مانند هر رابطه دیگری نیاز به بخشش و از خودگذشتگی دارد. به خاطر داشته باشید که هر شخصی ممکن است اشتباه کند. همه ما ممکن است روزهای بدی را داشته باشیم. پس باید بخشیدن را یاد بگیریم. این قضیه، زمانی بیشتر باید مورد توجه قرار بگیرد که فردی که به شما آسیب رسانده است؛ درصدد جبران بربیاید و بخواهد شما او را ببخشید. بهتر است بدانید که هیچ رابطه طولانی و بخصوص ازدواج، بدون بخشش طرفین دوام نمی آورد.

آیا چیز غیر قابل بخششی روی داده است؟

اگر همسرتان از شما سوء استفاده می کند؛ به خیانتش ادامه می دهد؛ به شما دروغ می گوید و یا سعی نمی کند تا رفتارش را تغییر دهد؛ زمان آن رسیده است تا از رابطه تان خداحافظی کنید. شما باید یک ارزیابی از ازدواجتان داشته باشید و در صورت لزوم به جدا شدن از همسرتان و طلاق فکر کنید. هنگامی که علی رغم بخشیدن همسرتان، نگرانی هایی در زندگیتان داشته باشید؛ به احتمال زیاد، ازدواجتان دچار مشکل شده است. شما می توانید از مشاوران حرفه ای برای کمک به ازدواج و زندگی مشترکتان، کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید :

آیا به همسر خیانتکار شانس دوباره بدهید؟

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...