وقتی همسرتان باعث ناراحتی شما می شود؛ چکار کنید؟

این روزها، زمانی که همسرم از سر کار به منزل برمی گردد؛ مستقیم می رود و با لپ تاپش کارمی کند. زمان شام، غذایش را می خورد و دوباره کارهای قبل از شام را تکرار می کند. با اینکه، بعضی اوقات با کامپیوترش کارهای شرکت را انجام می دهد؛با این حال، این کار او باعث ناراحتی من می شود. چرا در زندگی خانوادگی مان دخالت نمی کند؟ چرا برای فرزندانمان برنامه ریزی نمی کند؟

بعد از فکر کردن به این قضیه، تصمیم گرفتم طور دیگری به موضوع نگاه کنم. شاید کار با کامپیوتر، تنها چیزی است که در شرایط کنونیش او را آرام می کند! او از شغلش خسته شده است و ترجیح می دهد با حضور فیزیکی خود در منزل کارهایش را انجام دهد. 6 دیدگاه ارائه شده در این مقاله به من کمک کرد تا زمانی که از همسرم ناراحت هستم؛ برای آرامش خودم کارهایی انجام دهم و از فکرهای بیهوده رهایی یابم. امیدوارم این دیدگاه ها برای حل مشکلات زناشویی شما نیز مفید واقع شوند.

1.خودتان را به جای همسرتان بگذارید.

اگر من در زمان مشغول بودن همسرم با کامپیوتر، خودم را به جای او می گذاشتم؛ شاید راحت تر می توانستم با موضوع کنار بیایم. دفعه بعدی که همسرتان با کارهایش باعث رنجش شما می شود؛ از خودتان بپرسید چه اتفاقی در حال رخ دادن است؟ آیا رفتار همسرتان دلیلی خاصّی دارد؟ شاید همسرتان در محیط کارش مشکلاتی دارد. به احتمال زیاد اتفاق مهمی افتاده است و همسرتان نمی خواهد شما با مطلع شدن از موضوع، ناراحت شوید.

2. از قانون 10 ثانیه استفاده کنید.

من نمی خواهم همسرم مرا به عنوان منتقد تمام حرکاتش ببیند. مطمئناً اگر مسئله ای واقعا باعث آزار و اذیت من شود؛ من با همسرم در موردش صحبت می کنم. امّا، اگر چیزی که باعث ناراحتی من شده است؛ چیز خاصّی نباشد؛ سعی می کنم که آن را نادیده بگیرم و در موردش فکر نکنم. من از قانون 10 ثانیه تبعیت می کنم. یعنی؛ اگر مسئله ای باعث رنجش من شد؛ 10 ثانیه صبر می کنم و سپس تصمیم می گیرم که در موردش با همسرم صحبت کنم یا موضوع را نادیده بگیرم.

3. به خودتان نگاه کنید.

زمانی که من از همسرم ناراحت می شوم؛ با خودم فکر می کنم که شاید اشتباهی از من سر زده است که رفتار همسرم با من تغییر کرده است. آیا خستگی من باعث می شود تا کمتر به او توجه کنم؟ آیا بچه ها مرا ناامید کرده اند و من شریک زندگیم را سرزنش کرده ام و او از دست من ناراحت است؟

4. دیدگاهتان را عوض کنید.

به عبارت دیگر، طور دیگری به مسائل دور و برتان نگاه کنید. می توانید نکات مثبت راجع به شوهرتان را به یادتان بیاورید و خدا را به خاطر خصلت های خوبی که در همسرتان می بینید شاکر باشید.

5. با مهربانی گفتگو کنید.

در مورد گفتگو با همسرتان یک نکته وجود دارد و آن لحن شما هنگام صحبت کردنتان است. سعی کنید با آرامش و مهربانی به همسرتان نزدیک شوید تا گفتگوی موثری با او داشته باشید. اگر همسرتان شخص شوخ طبعی است؛ با یک شوخی صحبتتان را شروع کنید. اگر همسرتان شخص حساسی است؛ با صحبت هایتان به او اطمینان دهید که او را شخص فوق العاده ای می دانید.

6. بر رابطه خود تمرکز کنید.

شاید رفتارهای همسرتان نشانه ای از ضعف در ازدواج شما باشد. اگر احساس می کنید که مشکلات زناشویی عمیقی دارید؛ بهتر است از مشاوران حرفه ای کمک بگیرید.

تهیه کننده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

1 نظر

  1. سهرابسهرابsays:

    سلام