5 حقیقتی که باید در مورد شوهرتان بپذیرید

هیچ کس تغییر نمی کند». این جمله را خواهرم زمانی به من گفت که شوهرم با کارهایش مرا آزار می داد و من منتظر بودم تا او رفتارش را تغییر دهد و زندگی روی خوشش را به ما نشان دهد. خواهرم معتقد بود که من انرژی خود را هدر می دهم و به جای اینکه بخواهم شوهرم را تغییر دهم باید او را همانطور که هست بپذیرم.

1.ذات و فطرت

شوهر من یک انسان درونگراست. من با اطمینان فکر می کردم که دوست دارد هر هفته به دیدن والدین من برود امّا اشتباه می کردم. شوهران درونگرا ترجیح می دهند در خانه بمانند و شوهران برونگرا دقیقا عکس این الگو را دوست دارند. اگر وجود این مسئله در همسرتان، باعث ناراحتی شما می شود سعی کنید کمی او را در مسیر خود قرار دهید؛ بدون انتقاد کردن از او بپرسید که چه تمایلاتی دارد.

2. فکر اقتصادی

شوهر من یک انسان منضبط و عالی است. او قبض ها را به موقع پرداخت می کند و همیشه کارت های اعتباریمان را چک می کند تا خالی نباشند. امّا، هرگز دوست ندارد برای آینده از نظر اقتصادی برنامه ریزی داشته باشیم. این کار به عهده من است. من به خاطر این موضوع همیشه ناراحت بودم و به او انتقاد میکردم. امّا، حالا این اخلاق او را پذیرفته ام و بدون ناراحتی وظایفم را انجام می دهم.

3. خانواده

بهترین دوست من نزدیک به سی سال است که ازدواج کرده است. از روز اول ازدواجشان، او و مادر شوهرش نتوانستند با هم کنار بیایند. شوهر او مرد خیلی خوبی بود؛ او قبول می کرد که مادرش در زندگیشان دخالت می کند و همیشه طرف همسرش را می گرفت. اما زمانی که دوستم به مادر شوهرش حمله کرد؛ شوهرش خیلی از دستش ناراحت شد. به هر حال او با مادرش طرف بود.

ممکن است شما از خانواده شوهرتان خوشتان نیاید؛ امّا، آن ها خانواده همسرتان هستند و باید این را بپذیرید.

4. گذشته

حسادت می تواند رابطه شما و شوهرتان را نابود کند. اگر چیزی در گذشته همسرتان وجود دارد که شما را آزار می دهد؛ به این فکر کنید که او شما را برای ازدواج انتخاب کرده است. اگر به این روش آرامش نمی یابید؛ با او صحبت کنید و از او بخواهید که به شما اطمینان دهد شما تنها عشق او هستید.

5. سرعت

در یک مطالعه، کودکان را به دو گروه لاک پشت و خرگوش تقسیم کرده بودند. لاک پشت ها منظم بودند و دوست نداشتند عجله کنند. امّا، خرگوش ها تصمیم گیرندگان سریعی بودند؛ تکانشی بودند و در یک لحظه تصمیمشان را عملی می کردند. می توان شوهران را نیز، در این طبقه بندی جای داد. همسر من در گروه لاک پشت ها است و من در گروه خرگوش ها قرار دارم. سال ها پیش آموختم که تلاش من برای سرعت دادن به او کار بیهوده ای است. حالا او را همانطور که هست پذیرفته ام. عادت او به فکر کردن درباره همه چیز، باعث شده است که تصمیمات خانوادگی ما درست ترین تصمیم ممکن باشد.

پذیرش موارد فوق باعث می شود تا ازدواجمان قوی تر شود. به جای تمرکز بر روی آنچه که می خواهید در مورد شوهرتان تغییر کند؛ روی نکات مثبت او تمرکز کنید. اگر چیزی درمورد شوهرتان وجود دارد که نمی توانید بپذیرید؛ قبل از نزدیک شدن به همسرتان با یک دوست یا مشاور صحبت کنید. می توانید با شوهرتان یک گفتگوی صادقانه داشته باشید. ولی باید بدانید که ما نمی توانیم هیچ کس را تغییر دهیم. تنها چیزی که قابل تغییر است؛ نگرش ما در مورد آن شخص است.

تهیه کننده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...