آیا شوهر شما به مادرش وابسته است؟

ازدواج با مردی که به مادرش وابسته است چیز بدی به نظر نمی رسد؛ امّا، مشکلات مخصوص به خود را دارد. مردی که با مادرش احساس نزدیکی می کند؛ در واقع به مادرش وابسته نیست. امّا، مردی که به شدت با مادرش رابطه عاطفی دارد و به هیچ وجه حاضر نیست از او جدا شود؛ ممکن است در زندگی متأهلیش به مشکل بربخورد.

4 روش برای اینکه مردی که به مادرش وابسته است؛ یک شوهر خوب شود:

1.تسلیم درخواست هایش نشوید.

ممکن است همسر شما، کسی بوده است که در گذشته تمام نیاز ها و خواسته های مادرش را برآورده می کرده است. امّا، این کار او به این معنی نیست که باید نیازها و خواسته های شما را نیز بر آورده کند. بسیار مهم است که شما حد و مرزهایی را تعیین کنید و به شوهرتان بفهمانید که مانند مادرش با او رفتار نمی کنید. همسر شما هنگامی که کنار شماست؛ باید احساس مردی را داشته باشد که به خودش اهمیت می دهد. شاید او کارهایی انجام دهد که شما احساس کنید دوست دارد مانند مادرش با او رفتار کنید؛ امّا، شما باید مقاومت کنید و به نحوی با او رفتار کنید که عشق شما را به عنوان همسرش دریافت کند و از این طریق زندگی شیرینی را با او تجربه کنید.

2. قبول نکنید که در منزل مادر شوهرتان زندگی کنید.

اگر همسر شما، به مادرش وابسته است؛ زندگی کردن در منزل مادر شوهرتان ایده خوبی به نظر نمی رسد. این احتمال وجود دارد که رابطه مادر و فرزندی بر رابطه زن و شوهری شما غلبه کند و همسرتان در مورد هر موضوعی نظر مادرش را ارجح بشمارد و دلش نخواهد که مادرش را ناراحت کند. حتی زمانی که شما با هم اختلاف نظر داشته باشید؛ ممکن است او به مادرش پناه ببرد. اگرچه ممکن است همسرتان همیشه این کارها را انجام دهد؛ امّا، وجود فاصله به رفع این وابستگی کمک خواهد کرد. اگر شما از مادر شوهرتان فاصله داشته باشید؛ شما شخص سوم در زندگی همسرتان نخواهید بود. اگر هیچ کدام از شما، قدرت خرید یک منزل مسکونی را ندارید؛ نباید ازدواج کنید. اگر از لحاظ مالی تحت فشار هستید و خانواده همسرتان برای کمک به شما پیشنهاد می کنند که نزد آن ها زندگی کنید؛ این کار را به عنوان آخرین راه حل در ذهنتان نگه دارید. اگر برای صرفه جویی در هزینه هایتان این کار را انجام دهید؛ مطمئن باشید که ازدواجتان را به خطر خواهید انداخت.

3. از بحث و رویایی با مادر همسرتان اجتناب کنید.

کار درستی نیست که با مادر شوهرتان رو در رو شوید. تنها کسی که می توانید با او در مورد موقعیتی که در آن هستید صحبت کنید؛ همسرتان است. با عصبانیت با همسرتان گفتگو نکنید. احساسات خود را با همسرتان در میان بگذارید و به او بگویید که احساس تنهایی می کنید و دلتان می خواهد زمان بیشتری را با او سپری کنید. به همسرتان یادآوری کنید که مادرش را دوست دارید و دلتان نمی خواهد ارتباطتان با او محدود شود. ولی چون مادرش تنهاست؛ لازم نیست در تمام فعالیت ها و گردش های شما حضور داشته باشد. همچنین به همسرتان گوشزد کنید که نمی خواهید از مادرش فاصله بگیرید ولی به عنوان یک زوج به تنهایی خودتان نیاز دارید.

4. به مادر همسرتان اجازه ندهید تا تصمیمات زندگی شما را بگیرد.

مادر همسرتان حق دارد چیزهایی را که مربوط به خودش هستند انتخاب کند. شغل، لباس، غذا و ... تصمیماتی هستند که او می تواند در مورد خودش بگیرد. اگر همسرتان بدون اجازه مادرش جزئی ترین تصمیمات زندگی اش را هم نمی تواند بگیرد؛ مطمئنا زندگیتان را با مشکل مواجه خواهد کرد. مادر شوهرتان نباید در تصمیمات شخصی شما مثل مسائل مالی، مسیرهای شغلی، تربیت فرزند و مسافرت های شما، اظهار نظر کند. همچنین شما نباید او را از اختلاف نظرها و بحثهایتان مطلع کنید.

اگر همسر شما به شدت به مادرش وابسته است؛ باید به این نکته توجه کنید که ازدواجتان دچار آسیب خواهد شد. شما احتمالا این نکته را در زمان آشناییتان جدی نگرفته اید و مضرات آن را در ازدواجتان شاهد خواهید بود. اگر در تلاش هستید تا مشکلاتتان را حل کنید و به نتیجه دلخواهتان نمی رسید از یک مشاور حرفه ای برای حل مشکلاتتان کمک بگیرید.

گردآورنده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...