دلایلی که همسرتان به حرف های شما گوش نمی دهد.

زمانی که یکی از شما یا هر دویتان به حرف های همسرتان گوش ندهید؛ در ازدواجتان دچار مشکل خواهید شد. اگر باز هم این قضیه ادامه داشته باشد؛ رابطه زناشویی و ازدواجتان در معرض خطر قرار خواهد گرفت. مشکل گوش دادن همسرتان به شما، ممکن است به علت مشکلات شخصی همسرتان و یا عدم توانایی بیان و رساندن مفهوم توسط شما باشد. امکان دارد این مشکل ترکیبی از هر دو مسئله باشد.

روش رساندن مفهوم

ـ ممکن است شما زمان زیادی لازم داشته باشید تا منظورتان را به همسرتان برسانید. شما باید زیاد مقدمه چینی نکنید و سریع بروید سر اصل مطلب.

ـ در طول گفتگو باید به همسرتان نیز فرصت صحبت کردن بدهید.

ـ اگر عادت دارید که هنگام بحث، همسرتان را تحقیر کنید؛ به او توهین کنید و یا به او بی احترامی کنید؛ طبیعی است که همسرتان نخواهد به حرف های شما گوش دهد.

ـ اگر شما مثل یک سخنران با همسرتان صحبت می کنید و یا به طور مداوم او را سرزنش می کنید؛ شاید همسرتان نخواهد که به حرف های شما گوش دهد. وکیل یا معلم بودن را در ازدواجتان رها کنید.

صحبت های خود را عمومیت ندهید و از کلماتی مانند «هرگز» و «همیشه» در صحبت هایتان استفاده نکنید.

ـ زمان مناسبی را برای صحبت با همسرتان انتخاب کنید. اگر همسرتان در حال کار روی یک پروژه باشد؛ تلویزیون تماشا کند و یا با کامپیوتر کار کند؛ احتمالاً نمی تواند روی صحبت های شما تمرکز کند. قبل از شروع گفتگو، از همسرتان بپرسید که آیا وقت دارد یا خیر؟

ـ صحبت در مورد مسائل گذشته، همسرتان را ناراحت خواهد کرد. مسائل و موضوعات قدیمی را به بحث هایتان وارد نکنید.

ـ شاید همسرتان از شکایت های مداوم شما خسته شده باشد. مثبت باشید و فکر کردن به مسائل منفی را رها کنید.

ـ شاید شما به همسرتان گوش نمی دهید. زمانی که همسرتان درباره یک موضوع مهم با شما در حال صحبت کردن است؛ به نحوه گوش دادن خودتان توجه کنید.

مشکلات شخصی همسرتان

ـ شاید همسرتان علاقه ای به صحبت های شما در مورد یک موضوع خاص نداشته باشد.

ـ شاید همسر شما از صمیمیت و نزدیکی به شما می ترسد.

ـ ممکن است همسر شما در مورد موضوع مورد بحثتان با شما موافق نباشد و نخواهد از دید شما به موضوع نگاه کند.

ـ احتمالاً همسرتان به حرف های شما گوش داده است و دیگر ظرفیت شنیدن صحبت هایتان را ندارد. زیاد اصرار نکنید.

ـ اگر عادت دارید که به همسرتان توصیه هایی ارائه دهید و او را نصیحت کنید؛ احتمالاً او فکر می کند که همه صحبت های شما در مورد پند دادن به او است و تمایلی به گوش دادن به شما و بحث های تکراریتان نخواهد داشت.

ـ ممکن است همسرتان تصور کند که نادیده گرفتن صحبت های شما، باعث می شود که مشکل خود به خود رفع شود.

ـ شاید همسرتان دلش نمی خواهد صحبت های شما را در مورد یک موضوع خاص بشنود.

ـ محققان آمریکایی دریافته اند که مردان فقط با نیمی از مغز خود گوش می دهند؛ در حالی که زنان از دو طرف مغزشان برای گوش دادن استفاده می کنند. این جمله به این معنی نیست که زنان لزوماً شنونده های بهتری باشند؛ بلکه به این معنی است که زنان از بیشتر مغزشان برای گوش دادن به دیگران استفاده می کنند. آن ها می توانند به دو مکالمه همزمان گوش دهند.

ـ ممکن است همسرتان از ابراز مخالفت با شما احساس ترس کند. بگذارید او راحت باشد و مخالفتش را به طور صریح بیان کند.

ـ ممکن است همسر شما محدوده توجه کوتاهی داشته باشد. تحقیقات نشان داده اند که محدوده توجه بزرگسالان 7 ثانیه است؛ بعد از 7 ثانیه باید مکث کنید و سپس به صحبت هایتان ادامه دهید. به همسرتان اجازه دهید تا سوالاتش را بپرسد و صحبت های شما برایش روشن شود.

ـ همسر شما ممکن است در زمان مکالمه حواسش پرت شود. اگر توجه کامل همسرتان را می خواهید؛ از او بخواهید تا تلفن همراهش را چند دقیقه کنار بگذارد تا صحبت های شما تمام شوند.

ـ ممکن است همسرتان حرف های شما را بشنود امَا نخواهد به خواسته شما عمل کند و یا باور متفاوتی داشته باشد. پس برای او راحت تر است که شما تصور کنید به حرف هایتان گوش نمی دهد.

بیشتر بخوانید :

چکار کنید تا همسرتان به گله و شکایت های شما گوش دهد؟

منبع : verywellmind

ترجمه : توپ تاپ

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...