انشا درباره حسین فهمیده کودکانه ساده و قشنگ

انشا درباره حسین فهمیده کودکانه :

حسین فهمیده یک پسر شجاع از ایران بود. وقتی او 13 سال داشت ، به جنگ رفت تا از کشور و وطن ما دفاع کند . او از قم به کرج نقل مکان کرد و از اونجا به تهران رفت.

حسین با دوستانش به کردستان رفت تا با دشمن مقابله کنند. او به شجاعت و ایثار جان خود اهمیت می‌ داد و همیشه می‌ گفت که امرشان امر امامشان است. او حتی وقتی مجروح شد، ادامه داد و به تانک‌ های دشمن حمله کرد.

حسین نارنجک‌ ها را به تانک‌ های دشمن بست و به شهادت رسید. هدف او از این کار این بود که حمله دشمن به دوستانش را به تاخیر بیاندازد.

باید به یاد داشته باشیم که حسین فهمیده یک پسر نوجوان بود که با شجاعت و ایثار خودش و به ما یادآوری کرد که جوانان امروزی نیز می‌ توانند پهلوان باشند و برای امنیت و راحتی کشور خود تلاش کنند.

انشا قشنگ و ساده حسین فهمیده :

در مناطق جنگی کردستان ، حسین فهمیده، یک رزمنده شجاع و مجروح ، با نارنجک‌ هایی که به کمرش بسته بود ، به سوی تانک‌ هایی که به سمت نیروهای ایرانی در حرکت بودند ، حرکت کرد.

او قصد محاصره آن تانک‌ ها را داشت. اما با توجه به ایثار و شجاعتی که داشت ، نه تنها تانک‌ ها را محاصره کرد بلکه به شهادت رسید. این تصمیم شجاعانه او باعث شد که دشمنان به اشتباه فکر کنند که این منطقه به عنوان یک منطقه مین‌ گذاری شده است.

در تاریخ 8 آبان سال 1359، حسین فهمیده نشان داد که شجاعت و ایثار در خون جوانان ایرانی نهفته است و این تصمیم شجاعانه او در ذهن همه دشمنانمان خواهد ماند. او با شهادت خود نماد ایثار و شجاعت جوانان ایرانی شد.

انشا کودکانه درباره حسین فهمیده :

محمد حسین فهمیده ، یک پسر نوجوان ایرانی بود که در جنگ ایران و عراق شجاعانه عملیات انتحاری انجام داد. او در تاریخ ۸ آبان ۱۳۵۹، در سن ۱۳ سالگی ، در مقابل تانک‌ های عراقی به شهادت رسید.

محمد حسین در شهر قم متولد شد و تحصیلات ابتدایی و راهنمایی خود را در شهر های قم و کرج ادامه داد. او در سن ۱۳ سالگی به جبهه جنگ در کردستان اعزام شد.

در یک روز جنگی ، تانک‌ های عراقی به سمت نیرو های ایرانی حمله کردند. محمد حسین با دلیری و شجاعت ، نارنجک‌ هایی را که به کمرش بسته بود، به سمت تانک‌ های دشمن پرتاب کرد. این تصمیم شجاعانه باعث شد که دشمنان فکر کنند این منطقه مین‌ گذاری شده است و از آنجا عقب‌ نشینی کنند.

محمد حسین با انفجار نارنجک‌ ها تانک عراقی را منهدم کرد و خود نیز به شهادت رسید. این عملیات انتحاری نشان داد که شجاعت و ایثار در قلب جوانان ایرانی نهفته است.

سردار مسعود بختیاری ، یکی از فرماند هان نیروی زمینی ارتش ایران در آن زمان ، تأکید داشت که این عملیات به منظور مقابله با تانک‌ های عراقی انجام شد و از آنجا که دشمن به عقب‌ نشینی رفت ، محمد حسین فهمیده به خوبی هدف خود را به دست آورد.

با شهادت محمد حسین فهمیده ، او به عنوان یک قهرمان جوان و فداکار شناخته شد و حضرت خامنه ای هم درباره ی او صحت کردند و از ایشان به عنوان یک قهرمان یاد کردند. او با این اقدام شجاعانه به جوانان و نوجوانان و مخصوصا دانش آموزان ، درس های بزرگ و مهمی را یاد داد .

انشا روان و کودکانه در مورد حسین فهمیده :

شهید حسین فهمیده ، یک پسر نوجوان اهل یکی از روستاهای شهر قم بود. او سال‌ های جوانی خود را در شهر قم گذراند.

وقتی جنگ تحمیلی آغاز شد، حسین فهمیده یکی از داوطلبانی بود که می‌ خواست به جبهه جنگ اعزام شود . او با دلایل ایمانی و محکم خود اعزام به جبهه را پذیرفت.

دشمن با تانک‌ هایش به سمت خرمشهر حمله کرد. حسین فهمیده، تعدادی نارنجک به کمر خود بسته و نارنجکی در دستش گرفت ، به سمت تانک‌ ها حرکت کرد. وقتی از قسمت ران زخمی شد و تیری به او برخورد کرد، با اراده قوی به سمت تانک‌ ها حرکت کرد و به اولین تانک رسید. لحظاتی بعد تانک را منفجر کرد و با این عمل شجاعانه خرمشهر را نجات داد.

حضرت امام خمینی رحمه الله او را به عنوان رهبری کوچک و شجاع توصیف کرد و از شجاعت و ایثار او تعریف کرد. این کلام امام نشان می‌دهد که حسین فهمیده به عنوان یک قهرمان و الگوی جوانان به یادگار مانده و به عنوان نمونه‌ ای از ایثار و شجاعت در تاریخ ملت باقی ماند.

شهید حسین فهمیده الگوی مناسبی برای نوجوانان و جوانان کشور ما بود. او در سراسر زندگی‌ اش عشق به خدا و اسلام را برای خودش الگو قرار داده بود. امیدواریم راه شهدا مانند حسین فهمیده ادامه داشته باشد و جوانان از آن‌ ها درس های بزرگی یاد بگیرند.

انشای کودکانه و زیبا در مورد حسین فهمیده :

سلام بچه های عزیز ، حسین فهمیده یکی از جوانان شجاع کشورمان بود. او در شهر قم متولد شد و در خانواده‌ ای مذهبی بزرگ شد. او به دنیا در ماه اردیبهشت آمد و نامش را به نام امام حسین(ع) گذاشتند ، چون پدرش عاشق امام حسین بود.

حسین فهمیده هنگامی که هنوز جوان بود، به جبهه جنگ اعزام شد. در یک نبرد خیلی مهم با دشمن ، وقتی تانک‌ های دشمن به سمت نیرو های ما حرکت می‌کردند ، حسین با شجاعت و ایمان ، با نارنجک‌ ها به کمرش و یک نارنجک در دستش ، به سمت تانک‌ ها حرکت کرد.

حتی وقتی او زخمی شد و تیری به او اصابت کرد، با اراده قوی به سمت تانک‌ ها حرکت کرد. او به تانک اولی رسید و با انفجار نارنجک‌ ها، تانک دشمن را منهدم کرد. این اقدام شجاعانه او نقش بزرگی در مقاومت ما داشت.

پسرک حسین فهمیده با این عمل شجاعانه نشان داد که حماسه‌ های جوانان می‌ تواند به تاریخ کشورمان ارزش های زیادی بدهد. او الگوی خوبی برای همه‌ ی ماست.

در روز ۸ آبان هر سال به یاد شهادت حسین فهمیده ، روزی به نام "روز نوجوان و جوان و بسیج دانش‌آموزی" نام گرفته تا جوانان از او یاد بگیرند و با شجاعت و ایمان به پیروزی و موفقیت دست یابند.

پسر ها و دختر ها  ، هر کجا که باشید، همواره در مقابل دشمنان کشورتان با ایمان و شجاعت باید ایستاد. همانند حسین فهمیده ، شما نیز می‌ توانید قهرمانانه به میهنتان خدمت کنید.

پس، هر روز به تاریخ و مقام شجاع حسین فهمیده فکر کنید و تلاش کنید به عنوان جوانان مسلمان کشورتان ، به آرمان‌ های انقلاب و اسلام پایبند باشید و به مردانه دفاع از وطنتان بپردازید.

مطالب پیشنهادی :

تحقیق درباره شهید حسین فهمیده خلاصه کوتاه

انشا روز دانش آموز کودکانه | انشا روز دانش آموز مبارک

انشا در مورد دانش آموز بهترین انشا درباره دانش آموز

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...