انشا روز دانش آموز کودکانه | انشا روز دانش آموز مبارک

انشا روز دانش آموز کودکانه

دوستان ، حالا من براتون یه انشا زیبا می‌ گم. انشا در مورد روز ۱۳ آبان و روز دانش آموز.

یه روز مخصوص داریم که بهش روز دانش آموز میگیم. خب ، پسر ها و دخترا ، برای یادگیری و دانش آموزی واقعاً مهمن.

میدونید چرا وقتی روز ۱۳ آبان اومد ، دانشجو ها و دانش‌ آموزا جمع  شدن و تو دانشگاه تهران تجمع کردن؟ تا حالا ازش چیزی شنیدید؟

حالا من بهتون میگم . اونا دلشون برای کشورشون تنگ شده بود. از اوضاع وضعیت کشور خوب نبود. می‌ خواستند تغییر بدن . واسه همین به خیابون رفتن و با شعار ها و مشت‌ های گره کرده، خواسته‌ هاشون رو اعلام کردن.

ولی خب ، دولت اون موقع خیلی دست به خشت زد تا اون‌ ها رو ترور کنه. گلوله‌ ها رو توی تاریکی پخش کردن و بیش از شصت تن از دانش‌ آموزان به شهادت رسیدن.

همچنین بخوانید ◀️ تحقیق درباره شهید حسین فهمیده خلاصه کوتاه

با این حادثه ، قیام ضد استکباری شروع شد و انقلاب اسلامی به مرحله بعدی پیش رفت. این نشون داد که حقوق ملت ایران مهم تر از هر چیز دیگه‌ ایه.

روز ۱۳ آبان به اسم "روز دانش‌ آموز" نامگذاری شد تا همیشه یادآور شجاعت و ایثار دانش‌ آموزان باشه.

پیام اصلی این روز به ما میگه که باید توی مسیر یادگیری و تحصیل ، قوی باشیم و از دانش و تحصیل به عنوان ارزشی مهم استفاده کنیم. تا بتونیم به کشورمون کمک کنیم و آینده‌ ی بهتری رو بسازیم. و خیلی مهمه که به ارزش‌ ها و اندیشه‌ های انقلاب اسلامی و اسلام وفا دار باشیم و در ترویج این ارزش‌ ها نقش داشته باشیم.

خلاصه کنم ، دانش‌ آموزان بزرگی هستن که می‌ تونن به کشورشون کمک کنن. برای همین باید برای یادگیری و تحصیل ، تلاش کنیم و در کار های خوب و مفید در آینده نقش داشته باشیم.

انشا در مورد 13 آبان با مقدمه بدنه و نتیجه گیری 

مقدمه انشا : به نام خداوند مهربان و یگانه ، . معلم مهربانم برای درس انشا موضوعی مهم و آموزنده ای را انتخاب کرده‌ اند که به یکی از وقایع بزرگ تاریخ انقلاب اسلامی ایران مربوط می‌ شود. در این انشا کودکانه ، من تلاش می‌ کنم تا درباره این موضوع و واقعه‌ های مهم مرتبط با آن صحبت کنم.

متن انشا : ۱۳ آبان یکی از روز های شکوهمند تاریخ انقلاب اسلامی ایران است. در این روز ، وقایع مهمی رخ داد که تأثیرات عمیقی بر سیر تاریخی کشور ما داشته‌اند.

یکی از این وقایع ، قیام دانش‌ آموزان علیه ظلم و فساد رژیم پهلوی بود. در آن زمان ، ظلم و ستم رژیم به حدی برای مردم ایران تحمیل شده بود که دانش‌ آموزان به شجاعت و انزجار از این وضعیت برخاستند. با شعار های مبارزه و آزادی ، آنها شهادت را جویا شدند و تاریخ انقلاب را با خون خود نوشتند.

واقعه دیگری که در این روز اتفاق افتاد ، تبعید امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به ترکیه بود. این واقعه نشان دهنده استقامت امام خمینی در مقابل سیاست‌ های ستم‌ آمیز رژیم  پهلوی بود.

همچنین ، در این روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان خط امام رخ داد. سفارت آمریکا به دست انقلابیون افتاد و دیپلمات‌ های آمریکایی به عنوان گروگان‌ ها درآمدند. این واقعه نشان از انزجار مردم ایران از نقض حرمت کشورشان توسط قدرت‌ های بیگانه بود.

چندین سال بعد ، در زمان جنگ تحمیلی توسط عراق ، واقعه دیگری در این روز رخ داد. حسین فهمیده ، نوجوانی ۱۳ ساله ، با شجاعت نادری نارنجک به خودش بست و جلوی پیشروی تانک‌ های عراقی ایستاد. او از شربت شهادت نوشید. این واقعه نماد شجاعت و ایمان برای دفاع از وطن و ملت بود.

نتیجه گیری انشا 13 آبان : در این روز ها، ما یاد می‌ گیریم که تاریخ کشورمان پر از وقایع مهم و جلوه‌ های تاریخی است که تاثیرات عمیقی بر مسیر توسعه و تغییرات اجتماعی داشته‌ اند. وظیفه‌ ی ما این است که این وقایع را به عنوان نماد های انقلاب و مبارزه برای حقوق و آزادی‌ های مردم به یاد بیاوریم و از ارزش‌ هایی که این وقایع نمایانگر آنها هستند ، الهام بگیریم و در مسیر رشد و پیشرفت کشورمان قدم بگذاریم.

انشا روز دانش آموز کلاس چهارم

مقدمه انشا : روز‌ های آغازین انقلاب اسلامی ایران ، دوره ای بود که از شور و هیجان پر رنگی برخوردار بود. مردم ایران ، چه زنان و چه مردان ، با همت و تصمیم به تکلیف‌ های تاریخی خود عمل می‌ کردند. اما جوانان و دانش‌ آموزان، از میان این انقلابیون ، با شور و حال خاصی به میدان آمده و به مسیر انقلاب علاقه‌ مندانه پیوسته‌ اند.

بدنه انشا :
 روز ۱۳ آبان ۱۳۵۷ ، دانش‌ آموزان با تعطیل کردن مدارس به جمعیت عظیمی تبدیل شده و به سمت دانشگاه تهران حرکت کردند تا اعتراضات و شکایت‌ های خود را به حکومت نمایان کنند.

در ورود به دانشگاه تهران ، به همراه دانشجویان و سایر مردم ، مورد حمایت و حضور پرشوری قرار گرفتند.

ساعت ۱۱ صبح ، مأموران رژیم با پرتاب گاز اشک‌ آور تلاش کردند تا جمعیت را پراکنده کنند. اما موفق نشدند. در ادامه، به تیراندازی پرداختند.

اما اجتماع کنندگان پرشورتر شدند و با نوای "الله اکبر" به شعار دادن و مقاومت ادامه دادند. 

متاسفانه در این روز سخت  ، ۵۶ نفر به شهادت رسیدند و صد ها نفر مجروح شدند.

در آن زمان ، امام خمینی (ره) در تبعید بود ، اما پیامی به مردم ایران ارسال کردند و آنها را به ادامه مبارزه دلگرم کردند.

نتیجه‌ گیری : این روز بزرگ نماد مقاومت و آزادی‌ خواهی جوانان ایران است. آنان با اندیشه‌ ها و اعتقاد های خود به عنوان نمایندگانی از جوانان کشور ، تاریخی جدید برای انقلاب اسلامی ایران نوشتند.

این روز بزرگ و به یاد ماندنی به نام "۱۳ آبان" و "روز دانش‌آموز" شناخته می‌ شود و یادآور شجاعت و تضحیه این نسل جوان و دانش‌ آموزان برای دفاع از انقلاب و آزادی کشور است. ما می بایست از آن‌ ها الهام گرفته و اراده برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی ایران را نیز تقویت کنیم.

انشا روز دانش آموز کلاس ششم

مقدمه انشا : همه ما بارها و بارها درباره ی شهید حسین فهمیده از زبان بزرگتر ها و یا دوستان ، معلمان و ...اطلاعاتی جالب و بسیار آموزنده ای را شنیده ایم ، در واقع ثابت شده است که همیشه برای انجام کارهای بزرگ و سخت نیازی به قامت ها بزرگ و قدرت های بالا نیست ، این موضوع مهم را شخصی با اسم حسین فهمیده با شهادت شجاعانه خودش به همگان اثبات کرده است.

بدنه انشا : 
یکی از این نمونه‌ ها حسین فهمیده بود ، نوجوانی شجاع که در تاریخ ایران به نام وی ثبت شده است. او به دلیل شجاعت و ایستادگی خود در مقابل نیروهای عراقی در جنگ تحمیلی ، جایگاه ویژه‌ ای در دل مردم ایران پیدا کرد. حسین فهمیده تا آخرین قطره خون خود در مقابل نیرو های عراقی ایستادگی کرد تا جلوی پیشروی آنها به خاک مقدس میهن خود بگیرد.

او به شهادت رسید و جاودانه شد. هر ساله در روز ۱۳ آبان ما این شهدا را گرامی می‌ داریم تا رشادت حسین فهمیده و امثال او به عنوان الگو های جوانان و نوجوانان این مرز و بوم ، که آینده‌ سازان کشور هستند ، یادآوری شود و رهنمودی در انتخاب مسیر آینده‌ شان باشد.

مانند حسین فهمیده ، شهدای ۱۳ آبان نیز به ما درس‌ های مهمی آموختند. آنها به ما آموختند که در هر شرایطی باید به حقوق و آزادی‌ های خود دفاع کنیم و در مقابل ظلم و ستم ایستادگی کنیم. 

در زمانی که ما در آرامش و رفاه زندگی می‌ کنیم ، این روز ها را مدیون این شهدای بزرگ هستیم و وظیفه‌ مان به دوش کشیدن آرمان‌ های انقلابی ایشان است. ما باید در یادگیری علم و دانش، اخلاق و رفتار نیکو و ایمان و تقوا تلاش کنیم تا بتوانیم آینده روشنی برای خودمان و کشور عزیزمان بسازیم. ما آینده‌ سازان این کشور هستیم و وظیفه‌ مان این است که دانش و اخلاقمان را به اندازه‌ ای توانا کنیم که نمونه و الگویی برای نسل‌ های آینده باشیم.

در زمان حاضر، جنگ‌ ها و تضاد ها به شکل‌ های جدیدی شکل گرفته‌ اند. دشمن از هر طریقی تلاش می‌ کند ما را از آموزش و دانش دور کند تا کشور را ضعیف کند. باید هوشیار باشیم و در این جنگ تازه ، از ارزش‌ ها و دانش خود دفاع کنیم تا به پیروزی برسیم.

نتیجه گیری :
 روز ۱۳ آبان و همچنین شجاعت مثال زدنی حسین فهمیده و شهدای ۱۳ آبان ۱۳۵۷، به ما یاد آوری می‌ کند که برای دفاع از حقوق و آزادی‌ های خود، باید به دانش و اخلاق اهمیت دهیم.

این روز نماد مقاومت و ایستادگی در مقابل ظلم و ستم است و یاد آوری مسئولیت ما در جلب دانش و پیشرفت اخلاقی و تربیت نسل‌ های آینده به عنوان الگو های خوب است. ما باید به ارزش‌ های انقلاب اسلامی ایران و تلاش برای پیشبرد اهداف آن پایبند باشیم تا آینده‌ ای روشن و موفق برای کشور خودمان بسازیم.

انشا روز دانش آموز کلاس پنجم

13 آبان ، روزی است که جلوه‌ ی جسارت و ایثار معنوی از دلهای شجاع دانش‌ آموزان خجسته می‌ شود. این روز نور و روشنی انقلاب اسلامی ایران را در تاریخ به وجود آورده و تداوم مبارزه برای آزادی و عدالت را یادآوری می‌ کند. در 13 آبان سال 1357، دانش‌ آموزانی که آینده‌ سازان انقلاب بودند ، با شجاعت و ایمان خود به تاریخ ایران برجسته‌ ترین صفحات را اضافه کردند.

این نسل شجاع از دانش‌ آموزان، اعتراض خود را به سختی‌ هایی که مردم در دهه‌ های پیش از انقلاب تحمل کرده بودند، نشان دادند. آن‌ ها با تعطیل مدارس و تجمع در دانشگاه تهران ، نه تنها اعتراض خود را به نظام پهلوی اعلام کردند بلکه پیامی از آزادی و عدالت به دنیا فرستادند.

با شعار های "مرگ بر شاه" و "معلم بپاخیز، محصلت کشته شد"، دانش‌ آموزان بر اصول انقلاب اسلامی پایبندی کردند و در مقابل سرکوب حکومتی قرار گرفتند. متأسفانه ، توجه به این خواسته‌ های عادلانه و اعتراض مسالمت‌ آمیز دانش‌ آموزان توسط حکومت پهلوی به طرز ناجوانمردانه ای هدف گلوله قرار گرفته و کشته شدند . 56 نفر از این نوجوانان به شهادت رسیدند و صد ها نفر مجروح شدند.

اما قیام 13 آبان نه تنها پیروز نیروی مستبدانه حکومت پهلوی شد ، بلکه نهضت جدیدی را برای قیام مردمی در سراسر کشور آغاز کرد. این قیام به تدریج به قیام عظیمتری ، به نام انقلاب اسلامی ، منجر شد. این انقلاب تغییرات عمیقی در سیاست ، اقتصاد، فرهنگ و جامعه ایجاد کرد و ایران را به سمت مسیری جدید هدایت کرد.

یوم اللّه 13 آبان به نام روز دانش‌آموز نامگذاری شد تا نقش بزرگی که این نسل دلیر در ایجاد انقلاب داشته است ، همواره یادآوری شود. این روز باید نه تنها به عنوان یادگاری از رشادت و ایمان دانش‌آموزان ، بلکه به عنوان نمادی از مبارزه و ایمان در جستجوی عدالت و آزادی ، همواره زنده نگه داشته شود. 

دانش‌ آموزان جوان باید از تاریخ 13 آبان الهام بگیرند و همیشه اتفاقات این روز را به خاطر بسپارند و البته که از آن درس های مهم و کلیدی را یاد بگیرند ، و در تلاش برای پیشبرد اهداف انقلاب باشند.

این روز باید در دل هر دانش‌ آموز به عنوان یک چراغی در مسیر دانش و ایمان نقش بازی کند . با حفظ ارزش‌ های انقلاب و اندیشه‌ های اسلامی ، دانش‌ آموزان باید به عنوان نیرو های آینده‌ این کشور ؛ توانمند و عادلانه برای ساختن جامعه‌ ای بهتر پرورش یابند .

از آن‌جا که دشمن این روز ها با روش‌ های مختلف تلاش می‌ کند تا از تحصیل و دانش‌آموزان دور نگه دارد ، باید هوشیار باشیم و با ارتقاء دانش و اخلاق در خود ، به پیروزی در این جنگ جدید دامن بزنیم.

با به خاطر آوردن رشادت‌ ها و شهادت‌ های دانش‌ آموزان دلیر ، باید همیشه در راه حق و عدالت ایستاده و تلاش کنیم تا به دانش و معرفت برسیم تا بتوانیم در ساختن آینده‌ ای بهتر برای خودمان و کشورمان نقشی ایفا کنیم.

از همه دانش‌ آموزان و جوانان خواهش می‌ کنم که به عنوان آینده‌ سازان این کشور ، در مسیر آموزش و پرورش ، در ترویج ارزش‌ های انقلاب اسلامی و اندیشه‌ های عالی اسلامی تلاش نمایند.

باید به عنوان نیرو های جوانی که از زحمات پیشینیان انقلاب الهام گرفته‌ اند، به پیشبرد اهداف انقلاب و ساختن یک جامعه عادلانه و پیشرفته مشغول باشند. این روز را فرصتی برای ارتقاء دانش و اخلاق در خود بدانند تا بتوانند به تلاش‌ ها و فداکاری دیگران ادامه دهند و به آینده‌ ای درخشان نائل شوند.

این روز باید همیشه یادآوری از ایثار و ایمان دانش‌آموزان دلیر باشد و نیروی محرکه‌ ای برای دستیابی به مقاصد انقلاب اسلامی و ارتقاء کشورمان در همه ابعاد باشد.

دانش‌ آموزان عزیز ، با دلی بزرگ و عزمی سنگین ، به عنوان جوانان آینده کشور ، باید از دانش آموزی به علم آموزی و از جامعه‌ سازی به ساخت جامعه مترقی پیش بروند. 

باید همیشه در مسیر حق و عدالت باشید و از ارزش‌ ها و اندیشه‌ های انقلاب اسلامی پیروی کنید. این روز را به عنوان نمادی از ایمان و اصولی که برای آن باید ایستاد، همواره جشن بگیرید و آن را به عنوان راهنما در سفر آینده‌ تان داشته باشید.

با بخاطر آوردن رشادت های حسین فهمیده و دیگر شهدای دانش‌ آموز ، با ایمان و اراده به جلو بروید و برای رشد علمی ، اخلاقی و تقوای دینی خود تلاش کنید. تا آینده‌ ای روشن را برای خودتان و کشورمان فراهم آورید. به امید آینده‌ ای بهتر و دانش‌ آموزانی پر از ایمان و اراده که کشورمان را به قله‌ های علم و پیشرفت هدایت می‌ کنند.

**********************************

انشا در مورد روز دانش آموز کوتاه ساده و کودکانه 1402

خب، بچه‌های عزیز ، امروز یه روز خیلی ویژه و مهمه. 13 آبان ، روزیه که به شهدایی از دانش آموزان اختصاص داره. این شهدا با شجاعت و ایثار جان خودشون، حماسه‌ هایی خلق کردن که حتی کلمات هم نمی‌تونه اون ها را وصف کنه.

این شهدا دانش آموزانی بودن که از امام خمینی ، که یک رهبر بزرگ انقلاب اسلامی بود ، چیزهای خیلی ارزشمندی یاد گرفتن . ایشون بهشون یاد دادن که نباید در برابر ظلم و ستم تسلیم شن و باید با شجاعت برای عدالت ایستاد.

13 آبان روزیه که دانشجویان و دانش آموزان به دانشگاه تهران رفتن و اعتراض کردن. اونا با شعار هایی مثل "الله اکبر" و "مرگ بر امریکا" و "مرگ بر شاه" علیه حکومت شاه تظاهر کردن و خیلی از اون ها به شهادت رسیدن. اونا با خون خودشون ، دشمنان اسلام  رو شکست دادن.

پس امروز ما باید به یاد شهدا و شجاعتشون باشیم. باید بصیرت داشته باشیم و در برابر ستم و ظلم ایستادگی کنیم ، و عدالت رو حفظ کنیم. شهدای دانش آموز به ما یاد دادن که عزت خودمون رو تا آخر حفظ کنیم و با توانایی‌ ها و قدرت‌ هایی که داریم ، برای عدالت بجنگیم.

به امید اینکه همیشه به یاد شهدای عزیز باشیم و با شجاعت و دانش ، کشورمون و اسلام رو پیش ببریم.

و اما در پایان :

در روز دانش آموز، دانش آموزان نقش مهمی در ترویج مفاهیم و ارزش‌ های مرتبط با تحصیل و دانش دارند. وظایف و نقش‌ های دانش آموزان در این روز می‌ تواند به صورت زیر باشد:

1. تقدیر از تحصیل:
این روز به عنوان روز دانش آموز تعیین شده است، بنابراین دانش آموزان می‌ توانند از تحصیل و ارتقاء دانش و مهارت‌ های خود تقدیر کنند. این به معنای اهمیت دادن به تحصیل و تعلیم است.

2.نقش آفرینی:
دانش آموزان می‌توانند در مدارس و جوامع خود نقش آفرینی کنند. این به معنای شرکت در فعالیت‌ های آموزشی، اجتماعی و فرهنگی باشد. مثلاً می‌ توانند در ارائه گزارش‌ هایی درباره موضوعات آموزشی و فرهنگی مشارکت داشته و نقش‌ های رهبری در مدرسه و کلاس‌ ها بپذیرند.

3. آگاهی‌بخشی:
دانش آموزان می‌ توانند به دیگران در مورد اهمیت تحصیل و یادگیری آگاهی بدهند. این شامل تشویق دیگران به تحصیل، مطالعه و توسعه مهارت‌ های شخصی و اجتماعی است.

4. معرفی به ارزش‌ ها:
دانش آموزان می‌ توانند به دیگران ارزش‌ های مهم تحصیل و دانش را معرفی کنند. این ممکن است شامل ارزش‌ های انسانی، اخلاقی و اجتماعی باشد که تحصیل می‌ تواند به آنها بیاموزد.

5. فعالیت‌ های جمعی:
دانش آموزان می‌توانند در فعالیت‌های جمعی مرتبط با روز دانش آموز شرکت کنند. این شامل تشکیل نمایشگاه‌ ها، کنفرانس‌ ها، سخنرانی‌ ها و خیریه در مدارس و دیگر مراکز آموزشی می‌ شود.

6. امتیاز به معلمان:
دانش آموزان می‌ توانند از فرصت روز دانش آموز استفاده کنند تا از معلمان خود قدردانی کنند. این می‌ تواند از طریق نوشتن نامه‌ها ، هدایا یا کلمات تشویقی باشد.

7. مشارکت در ارتقاء محیط آموزشی:
دانش آموزان می‌توانند در ترتیب و بهبود محیط آموزشی مدرسه خود مشارکت کنند. این شامل نقاشی دیوارهای مدرسه، ارتقاء کتابخانه‌ها و فضاهای آموزشی و حتی مشارکت در پروژه‌های نظافت مدرسه می‌شود.

8. انعکاس بر ارزش‌ ها و ارزش‌ آموزی:
در روز دانش آموز ، دانش آموزان می‌توانند به ارزش‌ های اخلاقی و انسانی اهمیت دهند و به دیگران نشان دهند که تحصیل نه تنها به معنای افزایش دانش فنی است ، بلکه به تربیت انسانی و شکوفایی انسانی نیز مرتبط است.

9 : زنده کردن یاد و خاطره شهدای 13 آبان ماه : می توان با اجرای برنامه های متنوع و مختلف در مدرسه ، با دانش آموزان  در مورد اهمیت این روز بیشتر صحبت کنند و وقایع مختلف 13 آبان ماه را برای آن ها شرح بدهند .

در کل ، دانش آموزان در روز دانش آموز می‌ توانند نقش مهمی در ترویج ارزش‌ های تحصیل و دانش داشته باشند و به تعزیز اهمیت تحصیل و یادگیری در جامعه خود کمک کنند.

دانلود تمام انشا ها به صورت فایل word

جملات تاثیرگذار برای دانش آموزان (2)

متن تشکر کودکانه از معلم کلاس اول

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...