جملات تاثیرگذار برای دانش آموزان (2)

یک دانش آموز نیاز به انگیزه و امید دارد، نیاز به کسی دارد که چراغ راه او در مسیر درس خواندنش شود،، نیاز به راهنمایی هایی دارد تا به واسطه آنها مسیر اصلی اش که درس خواندن است را به فراموشی نسپارد و بتواند از پس وظیفه ای که بر عهده اش است به خوبی بر بیاید.

در ادامه این مطلب متن ها و جملاتی تاثیرگذار برای دانش آموزان قرار داده ایم. شما می توانید این متن ها را به دانش آموزی که میشناسید هدیه دهید و به این شکل او را تحت تاثیر قرار بدهید. همراه ما باشید.

متن تاثیرگذار برای دانش آموز

وظیفه تو الان درس خوندنه پس سعی کن که از عهده اش به خوبی بربیای. اگه همین اول راه از پس این کار بر نیای در آینده هم ممکنه این پیشفرض ذهنی ات بشی که از پس هیچ کاری بر نمیای و اعتماد به نفست فروکش میکنه. منتهی در آینده وقتی این احساس به سراغت اومد دیگه مثل الان ضربه های کوچیکی به زندگیت وارد نمیشه بلکه واقعا ممکنه صدمات جبران ناپذیری به زندگیت وارد بشه. سعی کن درست رو بخونی و در اون موفق بشی تا همینطور اعتماد به نفس و قوت قلب بگیری که در ادامه راه هم بتونی موفقیت های بسیاری رو از آن خودت کنی.

*****************

موفقیت امکان پذیره اما در بعضی جاها زمانبر هم هست. اولین قدمی که تو قراره برای موفقیت برداری همین درس خوندنت هست و با اینکه زمانبره اما اگه به خوبی از پسش بر بیای میتونی قدم های بعدی رو هم به راحتی برداری و در آینده به یک فرد موفق و خوشبخت تبدیل بشی. این زمان رو بذار و درس هات رو بخون و در اونها موفق بشو، این الان وظیفه تو و هدف تو هست و باید به خوبی از عهده اش بر بیای.

*****************

به حرفای دیگران که میگن درس بده و درس تو رو به جایی نمیرسونه توجهی نکن. هر کس زندگی اش با زندگی فردی دیگه متفاوته و ممکنه برای شخصی درس تاثیرگذار نباشه اما برای شخصی دیگه درس موفقیت بیاره. همیشه ببین که خودت چی میخوای، خودت ته دلت چی هست و واقعا هدفت در زندگی چیه! اون موقع هست که میفهمی آیا درس میتونه به تو در رسیدن به هدفت کمک کنه یا خیر. دیگرانی که به تو مشاوره میدن با توجه به اهدافی که خودشون داشتن در مورد درس صحبت میکنن پس آینده خودت رو فدای حرف دیگران نکن و خودت ذهن تحلیلگرت رو دخیل ماجرا کن تا بفهمی که آیا درس واقعا به کارت میاد یا نه.

*****************

تنها وظیفه ای که الان به عهده تو گذاشته شده همین درس خوندنه پس سعی کن از پس وظیفه ات به خوبی بر بیای و در اون کم و کاستی نداشته باشی. سعی کن از همین ابتدا وظیفه شناس باشی، سعی کن برای هدفی که داری احترام قائل بشی و اونو نادیده نگیری. هدف الان تو موفقیت تحصیلیه پس براش ارزش قائل شو و تمام تلاشت رو بکن تا بتونی اون موفقیت رو از آن خودت کنی.

*****************

اگه میخوای به آرزوهات برسی، اگه میخوای به خواسته هات جامه عمل بپوشونی و اگه میخوای تبدیل به همون آدم موفق و تاثیرگذاری بشی که در ذهنت می پروروندی اولین قدمت میتونه همین درس خوندن باشه. درسته درس خوندن تنها راه نیست اما جزو بهترین راه هاست و تو به واسطه اون میتونی در مسیر خواسته هات قدم های بزرگتری برداری و به اونها نزدیک و نزدیک تر بشی. سعی کن همیشه بهترین انتخاب ها رو داشته باشی و شاید الان بهترین انتخاب همین درس خوندنت برای رسیدن به آرزوهات باشه پس اگه اونو انتخاب کردی با تمام وجود براش تلاش کن و در اون موفق ظاهر شو.

*****************

اگه میخوای شخصیتی بزرگ داشته باشی، اگه میخوای از لحاظ ذهنیتی رشد کنی، اگه میخوای دیدت نسبت به دنیا بزرگتر باشه و مثل خیلی از آدما سطحی نگر نباشی یکی از بهترین راه ها درس خوندنه. درس میتونه پنجره ای از آگاهی رو به روی تو باز کنی و تو رو با چیزهای ناشناخته ای که نمیدونستی حتی وجود دارن آشنا کنه. درس خوندنت میتونه تو رو با این دنیا بیشتر آشنا کنه و کاری کنه که تجربه هایی رو در اون رقم بزنی که واقعا باب میلته و به تاثیرگذار بودنت بیشتر کمک میکنه. درس میتونه پله ای برای تو باشه که به واسطه اون به سوی کمال قدم برداری پس راحت از کنارش نگذر و جدی اش بگیر.

*****************

دیدی وقتی آدمای موفق میان همه دوست دارن جای اونا باشن، همه دوست دارن که به جای اونا خودشون باشن که با انگشت به سمت شون اشاره میشه و ازشون به عنوان انسانی موفق یاد میشه؟ خواستم بگم که اون آدمای موفق فقط اون وظیفه ای که بر عهده شون بود رو به خوبی انجام دادن، همین! اونا وظیفه شون رو دوست داشتن، براش تلاش کردن و هر روز به دنبال رشد و ترقی در اون وظیفه بودن و برای همین الان تبدیل به اون شخص موفق شدن و این چیزیه که خیلی از مردم نمیدونن. حالا که تو میدونیش سعی کن از پس وظیفه هات به خوبی بر بیای. وظیفه الان تو درس خوندنه پس هر روز براش تلاش کن، هر روز به فکر رشد و ترقی در اون باش و طولی نمیکشه که میبینی چقدر در درس هات موفقیت از آن خودت کردی.

*****************

سال ها همینجوری پشت سر هم میگذرن و اگه درست رو نخونی ممکنه به جایگاهی برسی که فقط برات حسرت و اندوه باقی بمونه نه چیز دیگه ای. تو الان میتونی درس بخونی و در درس هات موفق بشی، تو الان زمانش رو داری و اگه همت کنی میتونی موفقیت رو از آن خودت کنی پس هنوز که زمان داری دست بجنبون که مبادا روزی برسه که حسرت این روزها رو بخوری که کاش درس میخوندی و کاش به جای بی توجهی به اون کمی جدی ترش میگرفتی.

*****************

در جامعه شغل های متفاوتی وجود داره، بعضی شغل ها سخت و بعضی از شغل ها آسون هستند، بعضی از اونها زمان زیادی نیاز دارن و بعضی ها هم در کوتاه ترین زمان انجام میشن، بعضی ها پر بازده هستند و بعضی ها هم بازدهی کمی دارند، تو میتونی به واسطه درس خوندن به بیشتر شغل هایی که آسون هستند، زمان کمی میبرن و بازدهی بالایی دارن دست پیدا کنی. درس خوندن به همراه تلاش به تو مهارت میده و همین مهارت باعث میشه که بهترین شغل ها رو پیدا کنی. حالا خودت هستی که تصمیم میگیری درست رو بخونی یا نه اما اگر درس بخونی آینده ای با یک شغل راحت و پردرآمد داری و میتونی به تموم اون خواسته هایی که الان داری و یا در آینده برات به وجود میان جامه عمل بپوشونی.

*****************

چقدر خوبه همه آدما اون وضعیتی که دارن رو بپذیرن و سعی کن در همون وضعیت به موفقیت برسن. هر کسی رو که میبینی میگه ای کاش جای فلانی بودم، ای کاش وضعیتم این نبود و ای کاش موقعیت بهتری داشتم اما مسئله اینجاست که موقعیت و وضعیت اونها همون چیزی هست که داخلش هستند و تا نخوان اون رو بپذیرن نمیتونن تغیرش بدن. تو الان وضعیت و موقعیتj درس و تحصیل هست و هر چقدر بگی کاش جای بقیه بودم، کاش درس هام تموم میشد، کاش مدرسه ای نبود و من سر کار میرفتم هیچ چیزی تغییر نمیکنه پس به جای این ای کاش ها همین وضعیتت رو بپذیر و سعی کن که در همین درس خوندنت موفق بشی. موفق شدن با پذیرش موقعیت ها و تلاش برای بهتر شدن وضعیت هست نه اینکه مدام با موقعیتی که در اون قرار داری سر جنگ برداری و نخوای که اونو بپذیری.

*****************

همیشه سعی کن برای خودت احترام بخری و احترام زمانی به دست میاد که جزو بهترین ها باشی. توی هر مسئله ای نگاه کنی میبینی اونا که جزو بهترین ها هستند همیشه مورد احترام قرار میگیرن و بقیه احترام خاصی رو براشون قائل هستند. این در مورد درس و مدرسه هم صدق میکنه. اگه سعی کنی جزو بهترین دانش آموزها باشی و بهترین نمرات رو کسب کنی احترامی که دوست داری رو بقیه بهت میذارن و همیشه از تو به عنوان شخصی قابل احترام و قابل تعریف و تمجید یاد میکنند.

*****************

چرا همیشه دوست داری یه شغل و حرفه داشته باشی؟ چرا همین موقعیتی که در اون هستی رو نمی پذیری؟ اگه درس خوندنت رو به دید یک شغل نگاه کنی و سعی کنی که در اون موفق بشی مطمئن باش که در آینده بهترین شغل ها و کسب و کار ها رو اختیار میکنی اما اگه الان مدام بخوای در حسرت داشتن شغل و حرفه زندگی بگذرونی و در کنارش درس رو هم نادیده بگیری مطمئن باش که در آینده اگه شغلی هم داشته باشی اونو جدیش نمیگیری همینطور که الان درس خوندنت رو جدی نمیگیری.

*****************

درسته که درس خوندن تنها راه موفقیت نیست اما یکی از راه هایی هست که میشه حتی از اون به عنوان یک راه میانبر یاد کرد. درس خوندن باعث میشه آگاهی تو در یک زمینه بالاتر بره و هر چقدر آگاهی هات در زمینه هایی که دوست داری رو بالا ببری میتونی در اون حوزه ها موفق تر عمل کنی و این یعنی شغلی بهتر، درآمدی بهتر و موفقیتهای روز افزون تر. سعی کن با انگیزه به درس خوندنت ادامه بدی و مطمئن باش اگه آگاهیت رو در زمینه مورد نظرت بالا ببری میتونی در اون بهترین جایگاه ها رو از آن خودت کنی.

*****************

درس خوندن راه و روش خاص خودش رو داره پس اگه درس میخونی و خسته میشی، اگه از کتاب متنفری، اگه حوصله نداری تمرین های کلاسیت رو انجام بدی اینو بدون که تو از راه و روش درستش درس نمیخونی. همیشه ببین که چطور میتونی بهتر درس هات رو فرا بگیری و چطور میتونی بهتر تکالیف مدرسه ات رو انجام بدی جوری که واقعا از انجام دادنشون لذت ببری. تلاشت بر این باشه که همیشه راهی رو برای درس خوندن انتخاب کنی که ازش حس خوبی میگیری اون موقع میبینی که درس و مدرسه اونقدرا هم که باید بد نیست.

*****************

تو یک دانش آموزی پس با خودت بگو که وظیفه های یک دانش آموز چیه؟ این وظایف رو برای خودت لیست کن و سعی کن که از پس تموم اونها به خوبی بر بیای و انجامشون بدی. همیشه ما برای اینکه از پس یک کاری به خوبی بر بیایم باید ببینیم که دقیقا در اون کار چه وظایفی بر عهده داریم، برای انجام اون وظایف چه اقداماتی باید انجام بدیم و چقدر هم زمان باید صرفشون کنیم. اگه همه چیز رو دقیق و مشخص شده تعیین کنیم و بهشون رسیدگی کنیم میتونیم موفقیت رو خیلی زود از آن خودمون کنیم. حالا هم که تو دانش آموزی سعی کن همین کار رو برای درس و مدرسه ات انجام بدی و وظایفت رو بشناسی، اقدامات مربوط برای رسیدگی به اونها رو مشخص کنی و زمانی که باید براشون صرف کنی رو هم تعیین کنی تا زودی به موفقیت برسی.

*****************

اصلا درس خوندن گرچه نسبت به بقیه کارها ساده هست اما بد، درس خوندن بدترین کار توی دنیا، وقتی که تو حتی از پس این وظیفه که در برابر سایر وظایف ما در زندگی آسون تره بر نمیای، چطور توقع داری که در آینده از پس وظایف سنگین تر بر بیای؟ نه اینکه درس خوندن هم خیلی ساده هست ها، ولی نسبت به خیلی وظایف دیگه آسون تره. با خودت تمرین کن که از پس وظیفه هایی که به تو سپرده میشه به خوبی بر بیای و در اونها بهترین خودت رو به نمایش بذاری تا اینجوری برای وظایف بزرگتر و سنگین تر هم آماده بشی. اگه مدام بخوای وظایفت رو نادیده بگیری، روز به روز وظایفت نسبت به زندگیت سخت تر میشه و به جایگاهی میرسی که میبینی یه عالمه وظیفه و کار داری که از پس هیچ کدومشون نمیتونی بر بیای.

*****************

در هر کاری تلاش داشته باشی میتونی امید داشته باشی که موفق هم بشی. وقتی که تو تلاشی برای در خوندنت نداشته باشی، نمیتونی امیدی برای داشتن نمرات خوب و کارنامه عالی هم داشته باشی. تلاش کن و از خودت همت به خرج بده تا اون موقع پل رسیدن به موفقیت رو به خوبی طی کنی و از روش رد بشی. اگه تلاش کردن هات رو متوقف کنی شاید وسط همون پل یهو افتادی پایین و به کل همه چیز خراب شد پس اگه نمیخوای این اتفاق بیفته تلاش کن تا به چیزی که میخوای برسی.


در ادامه ببینید:

جملات انگیزشی برای دانش آموزان ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان

جملات آرزوی موفقیت برای دانش آموزان


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...