زیباترین دلنوشته پدرانه برای دخترم

فرزند دختر نعمتی بی بدیل از سوی خداست. درست است که هم پسر و هم دختر هر کدام به یک اندازه خاص و خواستنی هستند اما فرزند دختر مهر و عطوفتی در قلب پدر و مادر می اندازد که بی بدیل است و هر چه بزرگ تر می شود با وجودش این مهر را بیشتر و بیشتر میکند.

در ادامه این مطلب متن ها و دلنوشته های پدرانه زیبایی برای فرزند دختر تهیه کردیم که آنها را با شما به اشتراک میگذاریم. همراه ما باشید.

دلنوشته پدرانه برای عشق به دخترم

دخترم، عزیز دردانه من، می دانستی یکی از مهمترین دلایل تپیدن قلبم چیست؟ تو هستی، لبخند توست و نگاه مهربانیست که هر روز به من میکنی و وجود مرا پر از حس زندگی و حس انگیزه میکنی. خیلی دوستت دارم و میخواهم بدانی که اکنون تو در این قلب جایگاه ویژه ای داری. نمی دانم عشق و علاقه ای که به تو دارم را چگونه توصیف کنم چرا که آنقدر بزرگ است که اصلا قابل توصیف و توضیح دادن نیست.

دخترک نازنینم، درست است که من قبل از تو با پدرت/مادرت عشق را تجربه کردم اما بعد از اینکه خدا تو را در آغوش من قرار داد من عشق را به شیوه ای دیگر تجربه نمودم و باید بگویم که واقعا لذت بخش و بسیار خاص بوده و هست. خدا وقتی به کسی فرزندی آن هم دختر می دهد عشق را به شکلی دیگر و وجه دیگری به او نشان می دهد و او باید بسیار خوشبخت باشد چرا که چنین عشقی را هر کسی در این دنیا تجربه نمی کند. چقدر خوشحالم که من با وجود تو توانستم وجه زیبای دیگری از عشق را تجربه کنم.

************

دخترم، برای یک پدر هیچ چیز مهمتر از خوشبختی فرزندش نیست و خواستم این را بدانی تا بفهمی که پدرت هر کاری میکند تا تو خوشبخت شوی. از تو عشق بزرگی در دل و قلب من جا گرفته و به پای همین عشق است که حاضرم هر کاری برای خوشبختی تو انجام دهم. حتی اگر به من بگویند از حال خوب و خوشبختی خود بگذر تا دخترت خوشبخت شود یا کمال میل این کار را انجام میدهم چرا که تمام وجود من به وجود تو وابسته است و تو حتما باید خوشبخت و شاد باشی تا من بتوانم احساس کنم که به وظیفه پدر بودنم به درستی عمل کرده ام.

************

دخترک نازنینم، عشق به تو اندازه و معیاری ندارد، من بی اندازه عاشق تو هستم، من بدون هیچ معیاری عاشق تو هستم، در قلب من بی نهایت عشق و علاقه نسبت به تو نهفته شده است. مگر می شود پدری شرطی دخترش را دوست داشته باشد؟ هرگز! خدا در وجود یک پدر عشقی محض می آفریند که این عشق هیچ شرط و هیچ معیاری ندارد. این را بدان که تو حتی اگر با پدرت دشمنی کنی باز هم او تو را دوست خواهد داشت چرا که عشق وجودش بدون قید و شرط است.

************

دختر نازم، بی اندازه دوستت دارم و عاشقت هستم. پدرت تو را یک فرشته الهی می داند که به زندگی اش آمدی و زندگی اش را متحول کردی. تو با آن ناز و اداهای دخترانه ات، تو با آن لبخند زیبایت و تو با آن مهربانی ها و عواطفت به من ثابت کردی که واقعا یک فرشته هستی و حتی از فرشته ها هم بالاتری. به خود غبطه میخورم که پدر دختری به مانند تو هستم و خودم را بسیار لایق می دانم چرا که با خود میگویم اگر خدا مرا لایق داشتن این فرشته دانست قطعا لیاقت بسیار زیادی در زندگی ام دارم.

دلنوشته پدرانه برای تولد دخترم

دخترم، امروز تولد توست، امروز شروع لبخند پدرت است. میدانی از وقتی که به دنیا آمدی بر لب های پدرت لبخند بود که همیشه نقش بست؟ نمی دانم در وجودت چه نیرویی داری که تا تو را میبینم لبخند میزنم و تمام غم ها و ناراحتی هایم را از یاد میبرم. خدا را شکر میکنم که تو را به من داد، تویی که بدون هیچ کار خاصی مرا شاد میکنی و لبخند را لب هایم هدیه می دهی. حتی اگر سخت ترین شرایط را هم بگذرانم در کنار تو آن شرایط برایم سهل و آسان می شود چرا که تو خوب بلدی حال مرا خوب کنی و کاری کنی که سختی شرایط را احساس نکنم. دوستت دارم و تولدت را تبریک میگویم.

************

دختر نازنینم؛ امروز تولدت است، به من بگو که از پدرت چه میخواهی تا همان را برایت مهیا کنم. درست است که هر روز من به خواسته هایت گوش می دهم اما امروز روز متفاوت تریست، امروز تولدت است، امروز روز خاص توست و امروز روزی است که تو فقط باید در آن شاد و خوشحال باشی پس هر چه میخواهی را دریغ نکن و به من بگو تا برایت مهیا کنم. نمی دانی از اینکه تو را دارم چقدر خوشحالم و میخواهم بدانی که هر وقت که خواسته ای از تو را برآورده میکنم وجودم سرشار از حس رضایت می شود، رضایت از خودم برای اینکه توانسته ام نیاز دخترم را برآورده کنم، پس هر چه میخواهی بگو. تولدت مبارک باشد.

************

دخترک نازنینم؛ امروز تولدت است، پدرت تولدت را به تو تبریک می گوید. خواستم بدانی که پدرت تو را با دنیا هم عوض نمیکند و حتی اگر تمام کائونات تو قرار بگیرند او هم در مقابل کائنات و در کنار تو قرار خواهد گرفت و تو را تنها نخواهد گذاشت.

************

دخترک ناز من، امروز تولد است، در روز تولدت پدرت می خواهد نصیحت هایی به تو بکند که دوست دارد تا همیشه به گوش بسپاری و آنها را فراموش نکنی. پدرت مرد است و تو یک خانم هستی، می گویند که مردها در جامعه از ارزش بیشتری برخوردار هستند، اما منی که پدرت هستم این را رد میکنم و میگویم تو و تمام دخترها و زن ها با مردان برابری میکنید و ارزش تان با آنها مساویست. هیچوقت به خاطر دختر بودنت خودت را محکوم نکن و هیچ وقت به خاطر دختر بودنت خودت را سرزنش نکن. حتی اگر تمام جامعه هم به تو گفتند که تو ارزش کمی داری تو حرف پدرت را به یاد بیاور که می گوید ارزش تو با همه مردان برابر است و هیچ فرقی میان تو و مردان وجود ندارد. خواستم اینها را در روز تولدت به تو بگویم که در همین مراحل اول شروع زندگی ات هیچوقت به خاطر دختر بودن کم نیاوری و هیچ وقت جا نزنی. همیشه رو به جلو حرکت کن و همیشه به خودت و جنسیتی که داری افتخار کن. دوستت دارم و از صمیم قلبم تولدت را تبریک می گویم.

دلنوشته پدرانه برای ازدواج دخترم

دخترم، هنوز هم ازدواج تو باورم نمی شود. من تو را هنوز همان دختر کوچولوی ناز و دردانه ای می دانم که با عروسک هایش دنیایی برای خودش ساخته بود و پر از شادی و خوشحالی بود. به راستی تو چقدر زود بزرگ شدی یا اینکه آنقدر کنار تو به من خوش گذشت و انقدر حس خوب زندگی را با تو تجربه کردم که نفهمیدم چقدر زود زمان می گذرد. حالا تو به خانه بخت رفته ای و قرار است پس از مدتی به جای عروسک ها، بچه واقعی خودت را در بغل بگیری. نمی دانی که چقدر بابت این اتفاق برای تو خوشحالم. دوستت دارم و ازدواجت را تبریک می گویم.

************

دختر نازنینم، در ابتدای ازدواجت می خواهم مسئله ای را با تو در میان بگذارم و آن هم این است که هیچوقت حس نکن که از همسرت پایین تری. متاسفانه جامعه و فرهنگ ما به گونه ایست که می گوید زن همیشه باید فدای مردش شود در صورتی که این اشتباه است و زن باید هم قدم با مرد شود تا زندگی را بسازد. هیچوقت خودت را قربانی ندان و هیچ وقت خودت را فدای کسی یا چیزی نکن. همیشه خودت را دوست داشته باش چرا که این است که از تو یک زن قدرتمند می سازد. ازدواجت را به تو تبریک می گویم.

************

دخترکم، حالا تو برای خودت خانمی شده ای، حالا تو قرار است به خانه بخت بروی، حالا تو قرار است بعد از مدتی صاحب فرزند شوی و من هم نوه دار شوم. باورم نمی شود، من؟ نوه داشته باشم؟ این یکی از آرزوهایم بود که خدا به واسطه تو قرار است آن را برآورده کند. چقدر خوشحالم بابت اینکه ازدواج کرده ای و زندگی ات در کنارت همسرت معنایی بیش از پیش گرفته. برای یک پدر چه چیزی می تواند بهتر از این باشد که لباس عروس را به تن دخترش ببیند؟ من حالا خوشحال ترین و خوشبخت ترین مرد روی زمین هستم. ازدواجت را تبریک می گویم.

************

دخترم، به من قول بده که حالا که از خانه پدرت رفتی باز هم به او سر میزنی، باز هم ملاقاتش میکنی و باز هم به دیدنش می آیی. مبادا حالا که ازدواج کرده ای دیگر نگاهت هم به این سمت نیفتد چرا که تو دنیای پدرت هستی و اگر نباشی زندگی پدرت واقعا مختل خواهد شد. به من قول بده که همیشه به دیدنم می آیی و با آمدنت مرا خشنود و شاد میکنی. شاید زدن این حرف ها در امروز که روز ازدواجت است درست نباشد اما نمی دانی که چقدر برای رفتنت ناراحت و برای خوشبخت شدنت خوشحالم. دوستت دارم.

************

ازدواج دخترم است، ازدواج دردانه ام است و من در پوست خود نمیگنجم. زیباترین اتفاق برای یک پدر همین است که دخترش رخت سفید عروسی را بر تن کند. دخترکم، وقتی که تو را بر رخت سفید عروسی دیدم، آن چنان زیبا شده بودی که گویی فرشته های خدا را دیده ام. حتم دارم که تو حتی از فرشته ها هم زیباتر هستی و خدا اوج هنرش را در خلقت تو نشان داده. دوستت دارم و از ته دل برای خوشبختی ات دعا می کنم. امیدوارم که همیشه در کنار همسرت شاد و خوشحال باشی.

دلنوشته پدرانه برای فوت دخترم

دخترکم، بلند شو، تو باید رخت سفید عروسی را بر تن کنی نه رخت میت، الان وقت ازدواج توست نه وقت به خاک سپردنت، الان وقت آن است که من برای جشن عروسی تو خوشحال باشم نه برای مراسم وداع با تو ناراحت، بلند شو و به من بگو که دخترم مرا ترک نکرده و از پیشم نرفته. این ناراحتی را چطور به جان بخرم؟ اینکه تو قرار است از پیشم بروی ناراحت کننده ترین ضربه ای بود که دنیا می توانست به قلب و روح من وارد کند.

************

ای کاش که هیچ وقت این صحنه را نمیدیدم، ای کاش کور میشدم، ای کاش میمردم اما جسد بی جان دخترم را نمی دیدم. کدام پدری می تواند این لحظه را تحمل کند؟ کدام پدری می تواند جسد بی جان دخترکش را ببیند و دم نزند؟ حالا من چطور آرام بگیرم؟ حالا من چطور غم درونم پنهان کنم؟ مگر می توانم؟ من دخترم، تاج سرم، اویی که زندگی ام تماما با او معنا میشد را از دست دادم و اکنون زندگی برایم بی معنا شده. خدایا، کاش مرا به جای دخترم میبردی و این همه مرا عذابم نمیدادی.

************

خدایا، بس است، غم روزگار کم بود کمتن عاشقانه و زیبا برای فرزندانم + عکس نوشتهه حالا غم از دست دادن دخترم را هم به من دادی؟ کافیست، کاری کن که دخترم برخیزد و من بفهمم که این توهمی بیش نبود. کافیست این همه عذاب، کافیست این همه درد، درست است که می گویند مردان قوی هستند اما تا به کجا؟ حتی غم دخترم را هم درون سینه ام حبس کنم و دم نزنم؟ نمی توانم! می خواهم فریاد بزنم، میخواهم داد بزنم و از زمین و زمان گلایه کنم. خدایا، کاش به جای دخترکم مرا میبردی و این غم را به جانم نمی انداختی.

************

دخترم، امروز روز آخرین دیدار ماست، از امروز آغوش تو را خاک و آغوش مرا غم است که در بر می گیرد. زین پس من و تو جفتمان چیزی در اغوش داریم که سرد است و بی روح. فقط با خود می گویم که خدا چرا مرا به جای تو نبرد؟ پدرت که همیشه پشتت بود، به خدا قسم که همین جا هم پشتت بودم و نمی گذاشتم که خدا تو را به جای من ببرد. کاش خدا حق انتخاب به من میداد آن موقع من صد بار مرگ را برای خودم و هزار بار زندگی را برای تو انتخاب میکردم. دخترم، مرا ببخش که پدرت زنده است و تو اکنون قرار است به زیر خروارها خاک بروی.

از شما متشکریم که تا انتهای مطلب همراه ما بودید.


در ادامه تماشا کنید :

متن برای دختری که پدرش فوت شده

متن درباره به دنیا آمدن فرزندم

دلنوشته مادرانه و زیبا برای فرزند دختر (2)

دلنوشته مادرانه برای تولد دخترم

مجموعه متن زیبا برای دختر کوچولوم

متن عاشقانه و زیبا برای فرزندانم + عکس نوشته

متن درباره بزرگ شدن دخترم

متن آرزوهای خوب برای دخترم

متن دلبرانه برای دخترم + عکس نوشته


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...