متن در مورد رفتن به کلاس دوم

کلاس دوم هم به اندازه کلاس اول از اهمیت بالایی برخورداره و نباید ساده گرفته بشه. خیلی خوبه که والدین قبل از اینکه فرزندشون قراره به کلاس دوم بره باهاش حرف بزنن و نکاتی و هر چی که لازمه رو بهش بگن تا اون بتونی در کلاس دوم هم مثل کلاس اول موفقیت آمیز عمل کنه.

در ادامه این مطلب متن ها و جملاتی زیبایی در رابطه با رفتن به کلاس دوم تهیه کردیم که اونها رو باهاتون به اشتراک میذاریم. همراه ما باشید.

جملات در مورد رفتن به کلاس دوم

همیشه برداشتن اولین قدم سخته اما وقتی که اولین قدم رو برداشتی دیگه قدم های بعدی اونقدر که باید برات سختی نداره و خیلی راحت میتونی موفقیت ها رو از آن خودت کنی. تو الان تونستی کلاس اول که قدم اول توی راه مدرسه بود رو برداری و مطمئنم که از این به بعد میتونی کلاس دوم، سوم و کلاس های بعدی رو خیلی خوب و موفقیت آمیز پشت سر بذاری. بهت تبریک میگم که کلاس اولی رو خیلی خوب و قشنگ گذروندی و مطمئنم که توی کلاس دوم هم همین اتفاق میفته.

*******************

چقدر خوبه از اینکه دارم میبینم که کلاس اولت تموم شده و داری میری کلاس دوم. پسر/دختر کوچولوی من داره کم کم بزرگ میشه و برای خودش آقایی/خانومی میشه. تو الان توی کلاس اول موفق شدی و من میدونم که تک تک کلاس هات رو قراره همین قدر موفقیت آمیز بگذرونی و برای خودت کلی نمرات قشنگ و عالی به ارمغان بیاری. از خدا ممنونم که به بچه زیر و زرنگ و باهوش و زیرک رو بهم داده. تموم شدن کلاس اولت رو بهت تبریک میگم و در آغاز کلاس دومت برات آرزوی موفقیت میکنم، ان شاء الله که بتونی اونو هم به خوبی کلاس اولت پشت سر بذاری.

*******************

اصلا بابت اینکه قراره وارد کلاس دوم بشی و درس های کمی سخت تر رو بخونی نگران نباش. تو توانایی این رو داشتی که درس های کلاس اول رو بخونی و در اونها بهترین نمرات رو کسب کنی پس اطمینان داشته باش که توی کلاس دوم هم همینه و میتونی در کلاس دومت هم بدرخشی. روزای نخست کلاس اولت رو به یاد بیار، مگه اونجا هم ترس اینو نداشتی که درس هات سخت باشه؟ دیدی چقدر آسون بود؟ این برای اینه که تو زرنگی و درس هات هر چی که باشن یاد میگیری پس اصلا نترس و با قدرت برو سر کلاس دومت هم بشین.

*******************

چقدر خوبه که داری کم کم قد میکشی. دارم به اون روزی فکر میکنم که تو دیگه کلا بزرگ شدی و قراره ازدواج کنه. وای که چقدر اونجا من خوشحالی کنم و از خوشحالی بال در بیارم. دیدی چقدر کلاس اولت زود تموم شد؟ زندگی همینه، اونقدر زمان زود میگذره که نمیفهمی چطور گذشت. فقط ازت میخوام که تلاش کنی. دیدی توی کلاس اول تلاش کردی و موفق شدی و دیدی که این موفقیت چقدر برات شیرین و لذت بخش بود؟ اگه میخوای دوباره این شیرینی رو بچشی پس از تلاش دست بر ندار تا بزرگ بشی و یه آدم موفق بشی.

*******************

چقدر ذوق دارم که قراره باز دوباره بری مدرسه. اصلا وقتی که میبینم که داری آماده میشی بری مدرسه یا داری از مدرسه بر میگردی کلی ذوق میکنم و کلی انرژی میگیرم. امیدوارم مقاطع تحصیلیت رو یکی پس از دیگری به خوبی پشت سر بذاری و مدام برای خودت موفقیت به بار بیاری و منم مدام از اینکه تو رو میبینم که داری برای زندگیت و آینده ات تلاش میکنی ذوق کنم. موفقیت تو آرزوی همیشگی منه و میخوام که اینو درک کنی و بفهمیش. برات توی کلاس دوم آرزوی موفقیت میکنم.

*******************

خب کلاس دومت هم شروع شد. به من قول بده که توی کلاس دومت هم مثل کلاس اول خیلی خوب به حرف های معلمت گوش میدی و سر کلاس حواست پرت هیچ چیزی نمیشه. اینو بدون که این درس ها هستن که بهت کمک میکنن آدم موفق تری بشی. اگه الان بخوای حواس پرتی کنی، مطمئن باش که در آینده هم ممکنه که از خودت یه آدم حواس پرت که به هیچ چیزی توجه نمیکنه بسازی. پس الان که در اول راهی حواست رو خوب جمع کن و نذار که چنین آینده ای برات به بار بیاد.

*******************

دوستت دارم و عاشقتم و دست دارم این دو تا عبارت رو بارها تکرار کنم و بارها بهت بگم. آخه چجوری بگم که از اینکه میری مدرسه کلی خوشحالم؟ وقتی میبینمت که داری میری مدرسه به خودم و زندگیم نگاه میکنم و به خودم غبطه میخورم که الان دیگه دارای فرزندی هستم که مدرسه ایه و میره مدرسه. تو الان کلاس دومی و من خیلی خوشحالم که هنوز کلی قراره ذوق و شوقای بیشتری برای مقاطع تحصیلی بالاتر هم بکنم. تموم کردن کلاس اولت رو بهت تبریک میگم و امیدوارم که توی کلاس دومت هم بتونی مثل کلاس اول بدرخشی.

*******************

چقدر خوبه که یه پسر/دختر دارم که تلاشگر هست و به هیچ وجه در راه خواسته هاش کوتاه نمیاد. تو تلاش کردی و خواسته ات این بود که کلاس اول رو تموم کنی و دیدی که تمومش کردی؟ تو اگه برای هر چیزی تلاش کنی و واقعا بخوای که موفقیت رو در اون از آن خودت کنی مطمئن باش که به هدفت میرسی و چیزی که خواستی رو برای خودت به ارمغان میاری. الان کلاس درسه ولی تو توی هر موقعیتی میتونی همینطوری عمل کنی و انتظار موفقیت داشته باشی. من میدونمم که توی کلاس دوم هم قراره تو کلی تلاش کنی و توی این کلاس هم موفق بشی. پسر/دختر موفق من، بهت میبالم و میخوام بگم که دوستت دارم.

*******************

رفتن به کلاس دوم هم آسونه درست مثل کلاس اول و هیچ سختی و مشقتی نداره. باور کن که تو میتونی از پسش بر بیای. اگه نمیتونستی که از پس کلاس اولت هم بر نمیومدی؟ دیدی کلاس اولت چقدر خوب تموم شد و معلمت کلی ازت تعریف کرد؟ من اطمینان دارم که کلاس دوم هم همینطور میشه و وقتی که اومدم تا کارنامه کلاس دومت رو بگیرم معلمت باز هم ازت تعریف میکنه و میگه که چقدر بچه زبر و زرنگی بودی. به هیچ وجه نگران رفتن به کلاس دوم نباش.

*******************

کلاس دومت هم شروع شد و از این به بعد قراره بری مدرسه. یادت باشه توی مدرسه مهمترین موضوع درس خوندنت و بعد هم دوست پیدا کردنته. از هیچ کدوم از اینها غافل نشو و سعی کن که هر دوشونو به بهترین شکل انجام بدی. بعضی از بچه ها فکر میکنن فقط درس خوندن مهمه و نباید دوست پیدا کنن که این اشتباهه. تو باید توی مدرسه یاد بگیری که چطور با بقیه ارتباط برقرار کی پس به اندازه درس خوندن به پیدا کردن دوست هم اهمیت بده. اینا رو گفتم چون آینده ات برام مهمه و میخوام که فرزندی داشته باشم که هم فوق العاده اجتماعیه و هم کلی زرنگ و زیرکه.

*******************

دوران دبستان به دوران خیلی خاص و قشنگه که خاطراتش تا همیشه توی ذهن آدم میمونه. تو کلاس اول رو تموم کردی و تازه کلاس دومی و قراره هنوز چند سال دیگه توی دبستان باشی پس هنوز که اول راهی بهت میگم که از این دوره زندگیت بی نهایت استفاده کن و منتظر بزرگ شدنت نباش. تا میتونی لذت ببر و تا میتونی بچگی کن و توی دبستان خوش بگذرون چون هر چی بزرگتر میشی مسئولیت هات هم بیشتر میشه. اینو از طرف من به یاد داشته باش.

*******************

کلاس دومی که میشی یه حس بزرگ بودن به سراغت میاد، اینکه از یه مقطع تحصیلی بزرگتری و اونا کوچیکتر از تو هستن واقعا بهت حس غرور میده. هنوز این تا وقتی که بری کلاس پنجم بیشتر هم میشی و اون موقع دیگه جزو بزرگهای مدرسه هستی و همه بهت احترام میذارن. کلاس اول درسته که قشنگی های خاص خودشو داره اما خب در نهایت از همه کوچکتری اما توی کلاس دوم دیگه اینجوری نیست و تو حداقل از یک مقطع هم که شده بزرگتری و واقعا حس شیرین و خیلی خوبی داره. وقتی که رفتی و سر کلاس دوم نشستی تا میتونی از این حس قشنگ لذت ببر.

*******************

کلاس دوم هم سر رسید و تو نه ماه سر کلاس اول نشسته بودی. اصلا متوجه زمان شدی که چجوری گذشت؟ متوجه شدی که قدر بزرگ شدی و الان دیگه هشت سالته؟ متوجه شدی که نه ماه با یک معلم سر کلاس بودی و از این به بعد هم قراره نه ماه با یک معلم دیگه باشی؟ میخوام بهت بگم که زمان زود میگذره و چشم روی هم بذاری میبینی تو دبستان و کلاس مدرسه رو تموم کردی و وارد دانشگاه شدی. اینا رو بهت گفتم که بگم زمان زود میگذره پس اگه دست نجنبونی و برای موفقیتت کاری نکنی در نهایت هیچی عایدت نمیشه و وقتی که به عقب برگشتی و زندگیت رو دیدی فقط برات حسرت باقی میمونه.

*******************

رفتن به کلاس دوم رو بهت تبریک میگم. الان سن تو عدد هشت رو نشون میده، ان شاء الله بزرگ و بزرگ تر بشی و سنت یک عددی رو نشون بده که بهمون بفهمونه موقع ازدواجته و قراره برات زن بگیریم/عروست کنیم. بی صبرانه منتظر اون روزم و از همین الان دارم براش لحظه شماری میکنم. اینکه ببینی فرزندت بزرگ و بزرگتر میشه واقعا لذت بخش و شیرینه. الانم که تو کلاس اول رو تموم کردی و رفتی کلاس دوم خدا انگاری که دنیا رو به من داده.

*******************

قشنگ ترینم، یادت نره که توی کلاس دوم هم تلاش کنی ها، یادت نشه که برای موفقیتت برنامه ریزی کنی و منظم باشی. همونطور که با این شیوه توی کلاس اول موفق شدی ازت میخوام که کلاس دوم هم همینطور باشی. اگه این روش رو توی همه مقاطع تحصیلیت به کار بگیری دیگه هیچ درسی برات سخت نخواهد بود و تو توی هیچ درسی لنگ نخواهی زد. توی این راه منم هستم که کمکت کنم و همراهیت کنم پس فکر نکن که تنهایی و قراره تنهایی از پس تموم این کارها بر بیایی.

*******************

کلاس دومت شروع شد، ازت میخوام وقتی که رفتی و سر کلاس درس نشسته به حرفای معلمت خوب گوش کنی. تو توی مقطع تحصیلی خیلی خاصی هستی، درسته که کلاس اول مهمه اما کلاس دوم که قدم بعدی هست هم اهمیت داره و اگه جدی گرفته نشه ممکن در آینده ات مشکل به وجود بیاره. تو قراره درس های کلاس اول رو به صورت بیشتر و حرفه ای تر توی کلاس دوم با معلمت پیش ببری پس دقت و تمرکز به حرف های معلم خیلی میتونه بهت کمک کنه که توی این مقطع تحصیلی هم موفقیت رو از آن خودت کنی.

*******************

یادت نشه که وقتی رفتی و سر کلاس دومت نشستی، اولین کاری که میکنی اینه که برای خودت تا میتونی دوست پیدا میکنی. مدرسه تا وقتی که دوست داشته باشی و دورت شلوغ باشه هیچوقت بهت بد نمیگذره. حتما به این حرفی که زدم عمل کن و سعی کن که با همه ارتباط خوبی برقرار کنی. البته یادت هم باشه که مدرسه فقط جای دوست پیدا کردن نیست پس باید تمرکز جدی و کافی روی حرفای معلمت هم داشته باشی پس اینا رو فراموش نکن تا بتونی توی کلاس دوم موفق ظاهر بشی.

*******************

الان کلاس دوم میری و مطمئن باش که حتی اگه دانشگاه بری و بعد اون سر کار بری و زندگی هم برای خودت تشکیل بدی باز هم دست یاری من توی دستاته و هیچ وقت کمکم رو ازت دریغ نمیکنم. از همین الان که قراره بری کلاس دوم تا همون موقع که زنده هستم هر کاری میکنم تا تو بتونی موفقیت های بیشتری رو از آن خودت کنی. فقط یادت باشه هر چقدر هم که من بهت کمک کنم باز این تلاش های خودته که اهمیت بیشتری داره پس هیچ وقت از تلاش کردن دست نکش.

*******************

پسرک/دخترک نازنینم، الان دیگه تو توی سیکل مدرسه رفتن افتادی و قراره مدام مقاطع تحصیلی بالاتر رو از آن خودت کنی و بعد اونها رو به پایان برسونی. تو کلاس اول رو تموم کردی و الانم داری میری کلاس دوم و طولی نمیکشه که کلاس سومت هم شروع میشه و باید به کلاس سوم هم بری. مدرسه رفتن کیف و حال عجیب و خاص خودش رو داره. درسته یه سختی هایی داره اما لذت های هم کم نیستن. از این مدرسه رفتن تا میتونی لذت ببر و خوش بگذرون و در کنارش درس هم بخون. این حرفیه که قبل از رفتن به کلاس دومت خواستم بهت بگم. دوستت دارم و شروع سال دوم مدرسه رفتنت رو بهت تبریک میگم.


در ادامه تماشا کنید :

متن تبریک باسواد شدن فرزند پسر و دختر

مجموعه متن خداحافظی دانش آموز از معلم

متن کلاس اولی شدنت مبارک

متن و عکس زیبا درمورد آخرین روز مدرسه خداحافظی و خاطرات

متن تبریک موفقیت تحصیلی به فرزند

متن در مورد مدرسه رفتن خواهرزاده

متن تشکر کودکانه از معلم کلاس اول


1 نظر

  1. نسترننسترنsays:

    متن ها یکی از یکی افتضاح تر. متاسفم برای نویسنده