متن در مورد مدرسه رفتن خواهرزاده

اولین قدم گذاشتن خواهرزاده به مدرسه بیش تر از این که برای او مهیج باشد، برای بزرگ ترهایش هیجان آور است، زیرا همگی احساس می کنند این عزیزترین اولین قدم های وارد اجتماع شدن را برمی دارد. چند نمونه متن در مورد مدرسه رفتن خواهرزاده ایده های خوبی برای بزرگ ترهاست تا آن ها را در کتابی که مخصوص سن خواهرزاده ها باشد، بنویسند و به آن ها هدیه دهند.

متن درباره مدرسه رفتن خواهرزاده

هیجان بزرگ ترها برای مدرسه رفتن خواهرزاده

اولین قدم گذاشتن خواهرزاده به مدرسه بیش تر از این که برای او دارای هیجان باشد، برای مادر و پدر، مادربزرگ و پدربزرگ، خاله و دایی پر از هیجان و لحظه ای به یاد ماندنی است، زیرا همگی احساس می کنند که این عزیز دوست داشتنی در حال برداشتن اولین قدم های وارد اجتماع شدن می باشد، آماده ی رفتن در اجتماعی می شود که پر است از اتفاقات خوب و خوش و شیرین، و البته شاید خدای نکرده تجربه کردن تجربه هایی دوست نداشتنی، به همین دلیل است که تمامی اعضای خانواده، هم زمان با این که خیلی خوشحال هستند، در عین حال نگران هم هستند که چه اتفاق هایی قرار است پیش روی این عزیزترین شان اتفاق بیفتد؟! با تمام این نگرانی ها حتما جمله هایی به ذهن همه می رسد که به خواهرزاده ی کوچک شان بگویند و یا برای او بنویسند، و درست در همین جاست که چند نمونه متن در مورد مدرسه رفتن خواهرزاده می تواند ایده های خوبی برای بزرگ ترها باشد، که البته می توان این متن ها را در کتابی که مخصوص سن خواهرزاده ها باشد، نوشت و به آن ها هدیه داد تا وقتی با سواد شدند خود آن ها این متن ها را بخوانند، حتی می توان این متن ها را مثل یک معما برای آن ها قرار داد تا زمانی که با سواد شدند و خودشان توانستند آن را بخوانند، معما برای شان حل شود.

چند نمونه متن در مورد مدرسه رفتن خواهرزاده

1- خواهرزاده ی عزیزم، با مدرسه رفتن حسابی با سواد می شوی و می توانی کلی مطلب جدید یاد بگیری. آفرین به تو دانش آموز باهوش.

2- خواهرزاده ی نازنین خودم، مدرسه رفتن، با سواد شدن، بزرگ شدن، خانم (آقا) تر شدن، مبارکت باد، عزیز دوست داشتنی خاله (دایی).

3- خواهرزاده ی کوچولوی خودم، با مدرسه رفتن  الفبا را کم کم یاد می گیری و بعد هم به راحتی می توانی کلمات بزرگ را بنویسی و بخوانی، مدرسه رفتنت مبارک.

4- خواهرزاده ی باهوش نازنینم، حسابی درس بخوان تا بتوانی هر کاری را که دوست داری انجام بدهی، در آینده بتوانی به بهترین شکل ممکن و عالی از عهده ی انجام آن بربیایی.

5- خواهرزاده ی دوست داشتنی نازنین، خیلی خوشحالم که به مدرسه رفتی و کم کم داری با سواد می شوی، چون یک خواهرزاده ی با سواد خیلی بهتر دنیا را می بیند تا یک خواهرزاده ی بی سواد.

6- خواهرزاده جان، مدرسه رفتن مثل جان دادن به اطلاعات آدم هاست که بتوانند زنده شوند، اطلاعات آدم ها باید همیشه رشد کنند و بیش تر و بیش تر بشوند تا آدم ها کم تر و کم تر اشتباه کنند.

7- خواهرزاده ی دوست داشتنی خودم، جشن شکوفه ها یعنی این که شکوفا شدن استعدادهای تو شروع شده است، مراقب خودت و شکوفا شدن استعدادهایی که خداوند به تو هدیه داده است، باش، و هرگز از تلاش کردن برای رسیدن به هدف های کوچک و بزرگ خودت ناامیدی به وجود نازنینت راه نده.

8- خواهرزاده ها چه باسواد باشند و چه بی سواد، عزیز دل خاله و دایی خودشان هستند ولی خواهرزاده های با سواد چون در زندگی موفق تر و داناتر می شوند، هم خودشان در زندگی خوشحال تر هستند و هم خاله و دایی آن ها از موفقیت های پشت سر هم آن ها لذت می برند و نگران آینده ی زندگی آن ها نخواهند بود.

9- خواهرزاده چه باسواد باشد و چه بی سواد، عزیز است ولی خواهرزاده ی باسواد، عزیزتر، و البته خیلی هم داناتر. حالا کدام بهتر است؟ کاملا معلوم است، عزیزتر و داناتر.

10- وقتی به مدرسه بروی، با سواد می شوی، وقتی با سواد بشوی، می توانی کتاب بخوانی، وقتی توانایی کتاب خواندن را به دست بیاوری، اطلاعات بسیار زیاد و جدیدی را به دست می آوری و خیلی مطالبی را که قبلا نمی دانستی، یاد می گیری، هنگامی که اطلاعات جدید به دست بیاوری، دنیا را بهتر می شناسی، وقتی دنیا را بهتر بشناسی، خودت را بهتر می شناسی و متوجه می شوی که چه چیزی برای تو خوب است و چه چیزی برای تو خوب نیست و با همین اطلاعات و شناخت از خودت و دنیای اطراف خودت، بهتر می توانی برای زندگی ات تصمیم بگیری و اشتباه هایت کم تر می شود، البته حتما باید حواست به خدای مهربانی که همیشه حواسش به تو هست، هم باشد.


مطلب ویژه و پیشنهادی :

متن کلاس اولی شدنت مبارک


11- خواهرزاده ی دوست داشتنی عزیزم، مدرسه رفتن و با سواد شدن مبارکت باشد، امیدوارم از درس خواندن و با سواد شدن و کلی مطلب جدید یاد گرفتن لذت ببری.

12- مدرسه یک دنیای کوچک است برای این که تمرین کنی که چگونه در یک دنیای بزرگ به خوبی زندگی کنی، سعی کن با بچه هایی که دوست دارند و تلاش می کنند که انسان های خوبی باشند دوست باش و همگی تان در کنار هم تلاش کنید که خوب باشید.

13- خواهرزاده ی عزیزم با سواد شدن خیلی خوب است ولی یک انسان با سواد خوب و درست کار بودن عالی است، سعی کن همیشه در خوب بودن عالی باشی.

14- خواهرزاده ی خوب من، امیدوارم در مدرسه با پیدا کردن دوست های خوب، علاوه بر با سواد شدن، از دوستان خوب خودت کلی کارهای خوب یاد بگیری و کارهای خوبی که بلد هستی را نیز به آن ها یاد بدهی.

15- من خیلی بوی مداد و دفتر و کتاب را دوست داشتم، به نظرم بوی با سواد شدن و دانستن می داد، اطمینان دارم که تو هم از مدرسه خوشت خواهد آمد و بوی مداد و کاغذ را دوست خواهی داشت. امیدوارم تمام لحظات زندگی ات پر از بوهای خوب و خوش باشد، مثل بوی بهار و شکوفه ها و مثل بوی پاییز و جشن شکوفه ها. مدرسه رفتنت مبارک خواهرزاده ی نازنین.

16- الآن که به مدرسه می روی برگ های درختان رنگارنگ و زیبا شده اند و وقتی با سواد بشوی درختان برگ های سبز و تازه و جدید دارند، درست مثل تو خواهرزاده ی دوست داشتنی خودم که یک خواهرزاده ی جدید می شوی، یک خواهرزاده ی باسواد.

17- مدرسه رفتن مثل پارک رفتن می مونه با این تفاوت که در پارک تمام لحظات زنگ تفریح هستند ولی در مدرسه یک ساعت هایی درس می خونی و مطالب جدید یاد می گیری و بعضی ساعت ها هم زنگ تفریح هستند و می توانی با بچه های هم سن و سال خودت بازی کنی؛ هم یک دنیا مطالب جدید یاد می گیری و هم با دوستان خوبت بازی می کنی. مدرسه رفتنت مبارک خواهرزاده ی زرنگم.

18- صبح زود از خواب ناز بیدار می شوی و به مدرسه می روی، اولش کمی سخت است ولی به دوست های جدید پیدا کردن و با سواد شدن خیلی می ارزد. مدرسه رفتن خواهرزاده ی زبر و زرنگ خودم مبارک.


مطلب پیشنهادی :

متن تبریک باسواد شدن فرزند پسر و دختر


19- جشن شکوفه ها یعنی جشن برای شکوفه هایی مثل تو خواهرزاده ی عزیزم که قرار است در مدرسه با سواد بشوی و مثل یک گل قشنگ شکفته شوی. زندگی قشنگت گلستان، گل وجود خاله (دایی).

20- فرشته ها بال های شان را زیر پای کسانی که به دنبال علم و دانش می روند، باز می کنند، خواهرزاده ی عزیزم، آرام آرام در راه یادگرفتن قدم بردار و تلاش کن که هم دانستنی هایت بیش تر شود و هم اخلاق و رفتارت خوب تر و خوب تر گردد، تا فرشته ها از قدم برداشتن های تو بر روی بال های لطیف شان لذت ببرند. فرشته ی نازنینم، شاگرد مدرسه ای شدنت مبارک.

21- وقتی همه جا تاریک باشد هیچ کدام از ما نمی توانیم درست ببینیم و به همین دلیل هر آنچه که در اطراف ما هستند را نیز به خوبی نمی شناسیم ولی وقتی چراغ را روشن می کنیم، همه چیز را هم خوب و واضح می بینیم و هم همه ی وسایل را می شناسیم. الآن که به مدرسه می روی و با سواد می شوی مثل این است که یک نور زیاد وارد زندگی ات می شود و تو می توانی خیلی از چیزهایی را که تا به حال نمی دانستی، یاد بگیری و بشناسی. تابیدن نور دانستن به زندگی با ارزش خواهرزاده ی نازنینم مبارک.

22- سواد که داشته باشی مثل این است که یک چراغ قوه ی پر نور داری و همه جا را با آن روشن می کنی و می توانی همه چیز و همه جا را خیلی خوب ببینی. مدرسه رفتن، این چراغ قوه ی پر نور را به تو می دهد و با با سواد شدن دنیا را بهتر می بینی. مدرسه رفتن مبارک شاگرد زرنگ خانواده ی ما.

23- درست است که با مدرسه رفتن کم تر می توانی بازی کنی و بعضی از ساعت ها را در طول روز باید درس بخوانی ولی در عوض خیلی بهتر می توانی زندگی کنی چون داناتر می شوی. مدرسه یک شهر خیلی خیلی کوچک برای دانا شدن است. رفتنت به شهر دانایی مبارک خواهرزاده ی عزیزتر از جان.

24- مدرسه رفتن مثل سفر کردن است، سفر کردن به یک شهر کوچک که در آن جا کلی مطالب جدید یاد می گیری. سفرت به سلامت خواهرزاده ی دوست داشتنی.

25- ماه مهر زمان آغاز مدرسه رفتن تو خواهرزاده ی مهربان من است، مدرسه رفتن مبارک مهربان ترین خواهرزاده ی دنیا. زندگی با ارزش خواهرزاده ی مهربان و دوست داشتنی ام پر از مهربانی و آدم های مهربان.

26- همیشه در زندگی می بینی که بابا آب می دهد، بابا نان می دهد، وقتی به مدرسه بروی هم می توانی این جمله ها را بنویسی و هم می توانی این جمله ها را بخوانی، بعد هم می توانی پایین این جمله ها بنویسی: «بابا جان! متشکرم.». همین می شود یک هدیه ی قشنگ و دوست داشتنی برای روز پدر. وقتی به مدرسه بروی می توانی کلی کارهای جدید یاد بگیری و از انجام دادن آن ها لذت ببری. مدرسه رفتن یعنی یاد گرفتن کارهای خوب جدید برای خوب تر و نوتر زندگی کردن. زندگی جدیدت در مدرسه مبارک، شاگرد مدرسه ای خوب و خلاق.

27- علم و دانش مثل یک خورشید درخشان هستند که وقتی مدرسه می روی بر زندگی تو می تابند و زندگی ات را روشن می کنند تا دنیا و تمام موجودات داخل دنیا را بهتر ببینی. بهتر دیدن خیلی حس خوبیه. بهتر دیدنت مبارک خواهرزاده ی باهوش و پر تلاش.


حتما تماشا کنید :

متن زیبا برای خواهر زاده 96 جدید


28- هیچ کس دوست ندارد پشت در بماند و در بزند و در به روی او باز نشود، ندانستن مثل پشت در ماندن است و مدرسه رفتن مثل این است که دری بزرگ به روی باغ دانایی را مقابل قدم های تو باز می کند و تو هم با سعی و تلاش می توانی در این باغ بزرگ گردش کنی و کلی مطالب جدید و مفید یاد بگیری. ورودت به باغ دانایی مبارک، خواهرزاده ی دانای دوست داشتنی.

29- مدرسه که بروی با خوب درس خواندن می توانی کلاس ها را یکی یکی بالا بروی، درست مثل بالا رفتن از پله ها برای رسیدن به پشت بام و دیدن آسمان پر ستاره ی زیبا، هر قدر که کلاس های تو بالاتر می رود، بیش تر و بیش تر مطالب جدید یاد می گیری و قشنگی های دنیا را بهتر می بینی. زندگی ات پر از قشنگی خواهرزاده ی نازنینم.

30- در فصل پاییز و در جشن شکوفه ها شما شکوفه های نازنین وارد باغ مدرسه می شوید، چه جشن و چه مهمان های قشنگی. خیلی دوستت دارم خواهرزاده ی عزیزم، مدرسه رفتنت مبارک.

نکته ی مهم در رابطه با نوشتن متن در مورد مدرسه رفتن خواهرزاده

ذکر این نکته در زمان نوشتن متن در مورد مدرسه رفتن خواهرزاده خیلی مهم است که در هیچ کدام از متن ها نباید به این مسأله اشاره کنیم که مثلا «مدرسه رفتنت مبارک دکتر کوچولوی نازنین» و یا «خواهرزاده ی مهندسم مدرسه رفتن مبارکت باشه»، این که بچه ها را در همان بدو ورود به مدرسه با الفاظی مثل دکتر و مهندس خطاب کنیم در ناخودآگاه آن ها یک مسیر را مشخص می کنیم که شاید اصلا آن کودک برای طی کردن این مسیر نه توانایی ها و استعدادهای لازم را داشته باشد و نه این که در زمان تصمیم گیری نهایی زندگی خود، علاقه ای واقعی به آن را دارا باشد، و فقط به دلیل تکرارهای ما یک علاقه ی توخالی و واهی برای او به وجود آمده باشد و مسیر زندگی اش را به غلط هدایت کند، و در آخر همین امر باعث شود تا در میانه ی راه پشیمان از انتخاب خود، زمان بسیار زیادی را برای رسیدن به آنچه که واقعا باید به دنبال آن می رفته است، از دست داده باشد.

زندگی تان پر از اتفاقات قشنگ

نویسنده : محبوبه عباسی


در ادامه ببینید :

متن‌های زیبا در مورد دوست داشتن خواهر زاده (2)


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...