متن درباره خدایا به امید خودت (2)

وقتی که فقط امیدت به خدا باشد و وقتی که فقط دل به خدا ببندی می توانی اطمینان داشته باشی که مشکل یا چالشی که بر سر راه زندگی ات سبز شده خیلی زود از بین می رود و خیلی زود همه چیز به حالت اول باز میگردد. کافیست انسان به خدا توکل کرده و به او امید داشته باشد تا ببیند که مشکلاتش چقدر راحت برطرف می شوند.

در ادامه این مطلب متن ها و جملاتی در رابطه با امید داشتن به خدا تهیه کرده ایم که شما را به خواندن آنها دعوت می نماییم. همراه ما باشید.

جملات درباره امید به خدا

خدایا، به امید خودت مسیر پیش رویم را شروع میکنم و میدانم که تنها همیار و یاور من در این مسیر تو خواهی بود و هیچ کس نخواهد توانست ذره ای به اندازه تو در مسیری که در آن می خواهم قدم بگذارم مرا همراهی کند و یار و یاور من شود. این آدم ها می توانند فقط برای لحظاتی به من احساس دلگرمی و احساس داشتن یار و همراه بدهند، می توانند برای لحظه ای با من هم قدم شوند و تنهایم نگذارند و می توانند برای لحظاتی دستم را بگیرند به نحوی که احساس تنهایی نکنم اما نمی توانند تا انتهای مسیر همراه من باشند، نمی توانند تا انتهای مسیر همچنان دستشان در دستانم باشد و با من بیایند چرا که خود در زندگی شان مسیرهایی دارند که هنوز در آن به نتیجه نرسیده و باید آنها را به نتیجه برسانند و همین باعث می شود که حتی اگر بخواهند هم نتوانند برای همیشه در کنارم باشند. خدایا، در این بین تنها کسی که به او امید دارم که هر لحظه پناه من باشد و هر لحظه در کنارم باشد و مرا همراهی کند تا احساس تنهایی نکنم خود تو هستی، تو هستی که می تونی یار و همراهی همیشگی برای من در مسیر پیش رویم شوی به نحوی که ایمان و اعتماد داشته باشم که هیچ مانعی و هیچ چالشی در این مسیر مرا نخواهد آزرد.

************

خدایا، امیدم را فقط به تو گره میزنم و جز تو از هیچ کس و هیچ چیزی در این دنیا یاری و مدد نمیخواهم. وقتی که تو هستی، وقتی که می دانم همراهمی و وقتی که می دانم هیچوقت رهایم نمی کنی چرا دل به انسان هایی ببندم که می دانم رها کردن و خیانت کردن عادت شان شده و اینکه دیگران را تنها بگذارند و حتی از آنها به نفع خودشان هم استفاده کنند بخشی از زندگی شان شده؟ خدایا، من تمام وجودم را در زندگی ام به تو میسپارم و تمام آینده و هر آنچه که می خواهم را در اختیار تو می گذارم که مرا بنا به حکمتت به هر آنچه که میخواهی برسانی و آنچه که سعادت و خوشبختی است را نصیبم کنی. خدایا، حتی اگر سرسخت ترین و بدترین موانع هم سر راهم سبز شوند هرگز امیدم را به تو از دست نخواهم داد چرا که می دانم همین موانع سرسخت هم شاید بنا به حکمت تو رخ داده اند و آمده اند تا مرا رشد داده و باعث پیشرفتم شوند پس از آنها نالان نخواهم بود و حتی وقتی که بسیار خسته شدم هم باز به تو امید خواهم داشت و باز هم فقط چراغ قلبم با نور حضور تو در زندگی ام روشن خواهد ماند. خدایا، تنها راهی که می توانم به واسطه آن به زانو در بیایم و سر خم کنم این است که تو رهایم کنی، این است که تو امیدم نشوی و تو وقتی که در خانه ات را میزنم در را به سویم باز نکنی در غیر این صورت همیشه ادامه می دهم و لحظه ای کوتاه نخواهم آمد.

************

خدایا، مگر می شود به تو امید بست و ناامید شد؟؟ مگر می شود دل به تو خوش کرد و ناخوش شد؟ مگر می شود حال خوب را به تو گره زد و بد حال شد؟ هرگز! تو وقتی امید کسی میشوی، وقتی دلیل خوشی کسی می شوی و وقتی که دلیل حال خوب کسی می شوی رفیق نیمه راه نیستی و تا انتها کنارش میمانی و به او امید بیشتر، خوشی بیشتر و حال خوب بیشتر می دهی. خدایا، حالا که این ها را می دانم در هر مسیری از زندگی ام فقط به امید خودت قدم می گذارم و فقط به امید خودت قدم بر میدارم چرا که می دانم اگر کاری غیر از این کنم به خود ظلم رسانده ام چرا که تو تنها مددرسانی هستی که هیچوقت مدد و یاری ات قطع نمی شود و همواره و در هر زمانی به بنده ات یاری خواهی رساند تا در زندگی و مسیرهایی که پیش رویش دارد بهترین اقدامات از او سر بزند و در نهایت به خوشبختی و سعادت دست پیدا کند. خدای من، هرگز حتی لحظه ای هم امیدم را از تو قطع نمی کنم و در هستی و عالم تنها تو را مدد رسان خود می نامم چرا که این انسان ها و هر چیز دیگری که می شناسم برای وجودشان هم به وجود تو نیازمند است پس موجودی نیازمند نمی تواند چراغ قلب مرا با مدد و یاری اش برای همیشه روشن بسازد.

************

خدایا، در دل تمام سختی ها و مشقت ها دل به تو می بندم و امیدم فقط و فقط تو هستی. اشکالی ندارد، بگذار هر چه سختی قرار است رخ دهد، بگذار هر چه مشقت قرار است اتفاق بیفتد و بگذار هر چه حال بد است به سراغم بیاید، من می دانم که در انتهای همه این ها حال خوب و آرامش است که نصیب من می شود چرا که به تو امید دارم و تو جواب کسی که امیدوار است را با تلخی و ناکامی نخواهی داد. من به این موضوع ایمان قلبی دارم و برای همین است که حتی در برابر سخت ترین چالش ها و مشقت ها باز هم کوتاه نمی آیم و باز هم ادامه می دهم. خدایا، من در آینده هم به همین شکل خواهم بود و در آینده هم فقط به امید تو ادامه خواهم داد. خدای من، تنها مگر روحم از جسمم پرواز کند و تنها مگر دیگر لیاقت زندگی را در من نبینی که امیدم ناامید شود در غیر اینصورت تا وقتی که زنده ام و تا وقتی که جان در بدن دارم می دانم که امیدی هست و به خاطر همان هم که شده ادامه خواهم داد و ذره ای کوتاه نخواهم آمد. خدایا، وقتی که تو هستی، وقتی دنیایی این چنین آفریده ای و وقتی که مرا لایق دانسته ای که در این دنیا باشم و نفس بکشم حتما برایم برنامه ای داری و حتما یاری رسان و مدد رسان من خواهی بود پس چرا وقتی که این ها را میدانم و به آنها اعتقاد و ایمانی راسخ دارم باز هم ناامید شوم و باز هم نگرانی و حال بد به دلم راه دهم؟

************

خدایا، فقط به امید خودت و نه به خلق روزگار زندگی می گذرانم و زندگی میکنم. در این دنیا اگر به این خلق دل ببندی و دل خوش کنی در واقع تیشه ای برداشته و به ریشه خود و زندگی ات میزنی چرا که این مردم خود محتاج هستند و نمی توانند امید کسی باشند. خدایا، از وقتی که دل به تو بستم و امیدم را فقط به تو گره زدم دیدم که اتفاقات زندگی ام دیگر دستخوش روزگار و دنیا نبوده و همواره به بهترین نحو رقم میخورند و از وقتی که امیدم را فقط به تو گره زدم دیدم که در زندگی ام آن اتفاقات تلخ و ناگواری که همیشه مرا می رنجاندند و ناراحت میکرند خیلی کمتر اتفاق می افتند و خیلی کمتر وارد زندگی ام می شوند و وقتی که با خود فکر میکنم می بینم که چرا از همان اول به تو امید نبستم تا از همان ابتدا زندگی ام با لطف و مرحمت تو زیبا شود. خدایا، یقینا تو حتی اگر بنده ای هم به تو امید نداشته باشد او را از گزند مشقات روزگار حفظ میکنی اما بنده ای که دلش را با عطر امید خوشبو کرده، مهر و محبت تو دو چندان نصیبش می شود.

************

خدایا، اکنون فقط دل به تو بسته ام و فقط از تو یاری و مدد می جویم و اکنون نیاز و وابستگی ام را به تمام مخلوقاتت روی زمین پایان داده ام و فقط دل به تو خوش کرده ام. وقتی که با خود می اندیشم می بینم که اگر از همان اول از مخلوقاتت خود را بی نیاز و خودم را به تو نیازمند می دانستم می توانستم پیشرفتی بسیار در زندگی ام داشته باشم و پله های ترقی را خیلی زودتر بپیمایم. اما اکنون هم مشکلی نیست، تو پاسخ هر کسی که به دامانت پناه آورد را می دهی و او را بدون پاسخ بر نمیگردانی و اکنون هم که من بعد از مدت ها دستم را به سوی تو دراز کرده می دانم که دستم را میگیری و آن را رها نمیسازی. خدای من، تو بخشنده تر از آنی که بخواهی مخلوقت را فراموش کنی و مهربان تر از آن که بخواهی درخواست بنده ات را نادیده بگیری، خدای من بارها برای محبت و مهربانی ات که باعث می شود هر لحظه انرژی بیشتری بگیرم که فقط به تو امید ببندم و دل به تو گره بزنم از تو سپاسگزارم و بی نهایت برایت سجده شکر به جا می آورم. از ته دل آرزو میکنم که آنقدر در زندگی قوی بمانم، قوی باشم که همیشه امیدم فقط به تو باشد و نه هیچ کس دیگری. تو به نیاز همه انسان پاسخ می دهی و امید هر ناامیدی می شوی اما این در زمان الهی اتفاق می افتد و خیلی ها شاید عجله و کم صبری شان به آنها اجازه ندهد که بخواهد منتظر پاسخ تو بمانند و دل به غیر خوش میکنند که همین موجب ضربه خوردنشان می شود. برای همین است که آرزویم این است که قوی بمانم و کم صبری و عجولی ام موجب نشود تا دوباره دل به انسان ها و موجوداتی ببندم که می دانم خود محتاج یاری و مدد هستند.

************

خدای من، اگر ناامیدم امیدم می شوی، اگر ناراحتم دلیل حال خوبم می شوی، اگر غمگینم دلیل شادی ام می شوی و اگر اشک میریزم دلیل خنده هایم می شوی. خدای من، تو نقطه مقابل هر احساس بد هستی و هر وقت که تو را در دل صدا میزنم و به تو روی می آورم میبینم که چقدر زود احساس منفی ام به احساسی مثبت و خوب تبدیل می شود. برای همین ها بارها تو را شکر می کنم و سپاست را به جا می آورم. خدایا، به راستی که اگر انسانی فقط امیدش را به تو گره بزند و در هر لحظه، در هر اتفاقی و در هر موقعیتی فقط و فقط نام تو را صدا بزند و دل به تو خوش کند می تواند اطمینان داشته باشد که مشکل و مسئله یا چالشی که برایش به وجود آمده برطرف خواهد شد و از آن خواهد گذشت. خدایا، تو کلید تمام دردها، مشقات و سختی های انسان ها را داری اما انسان به جای آنکه برای گرفتن کلید به سراغ تو بیاید به سراغ غیر می رود و همین است که موجب می شود با شکست مواجه شد و در همچنان به رویش بسته بماند و نتواند از آن مشکل یا چالش عبور کند. خدای من، با اینکه خود یکی از انسان هایی بوده ام که بارها به غیر پناه بردم و از آنها کمک خواستم اما با این حال بارها شکر و ثنایت را به جا می آورم که خیلی زود راه درست را به من نشان دادی و فهماندی که باید فقط و فقط به سایه تو پناه ببرم، از تو مدد و یاری بجویم و فقط امید تو ببندم.

************

از شما متشکریم که تا به انتهای مطلب همراه ما بودید. اگر نظر، انتقاد و یا پیشنهادی دارید که در رابطه با این مطلب است می توانید آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. همچنین اگر خودتان متن یا جملاتی در رابطه با امید داشتن به خدا دارید می توانید مجددا از بخش نظرات برای ما بفرستید تا دیگران هم متن شما را خوانده و در صورت نیاز از آن استفاده نمایند.

در انتها از شما درخواست میکنیم اگر مطلب را مفید دانستید حتما آن را با دوستان تان به اشتراک بگذارید.


در ادامه تماشا کنید :

عکس و متن زیبا از خدا (18 تصویر با کیفیت بالا)

متن درباره کمک خواستن از خدا

متن درباره امید به خدا

جملات کوتاه و زیبا درباره خداوند

جملات زیبا برای سپاس از خداوند

متن درباره خودم و خدا

متن خاص در مورد خدا کوتاه برای بیوگرافی


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...