جملات تاثیرگذار و زیبا درباره امام حسین (ع)

گاهی آنقدر وجودت از عشق به امام حسین علیه السلام لبریز می شود که میخواهی سخنانی تاثیرگذار و زیبا در مورد او در شبکه های اجتماعی یا هر جای دیگر به اشتراک بگذاری. برای این کار باید به دنبال جملات و متن هایی زیبا باشی که نهایت عشق به امام حسین در آنها هویدا باشد.

در این مطلب ما انواع متن ها و جملات تاثیرگذار و زیبا درباره امام حسین علیه السلام رو با شما به اشتراک گذاشتیم. پس اگه به دنبال متن هایی زیبا از ایشان می گردید تا با دیگران به اشتراک بذارید یا حتی به دنبال جملاتی هستید تا با خوندن اونها وجودت رو حس و حالی خوب ببخشید، می تونید در ادامه همراه ما باشید.

متن در مورد امام حسین علیه السلام

اگر دین نداری لااقل آزاده باش. همین یک حدیث از امام حسین کافیست تا آدمی بتواند راه درست زندگی را بیابد. اگر دینی نداشته باشی اما آزادگی از خود به خرج دهی اینگونه می توانی در مسیر زندگی سر خود را بالا بگیری، نزد خدای متعال سر خود را بالا بگیری و از خود و از کارنامه اعمال یا بهتر است بگویم همان محصولی که در مزرعه آخرتت کاشته ای راضی باشی. همین یک حدیث می تواند زندگی آدمی را از فرش به عرش برساند، آزادگی و آزاده بودن می تواند غرور و عزت آدمی را حفظ کرده و به او ارج و قرب ببخشد.

*************

زندگی ات را امام حسینی کن و آن را با عطر امام حسین معطر نما. کسی که زندگی اش امام حسینی باشد، آخرتش هم تضمین خواهد شد. مگر می شود در مسیر حسین قدم بگذاری و اهل جهنم باشی؟ مگر می شود پیرو راه حسین باشی و روی زیبای زندگی که همان خوشبختیست را نبینی؟ هرگز! در مسیر حسین که قدم بگذاری، الگویت که حسین باشد، آن موقع خوشبختی تو در دنیا و آخرت تضمین می شود. به راستی حسین که بود که هر که او را الگوی خود کند، خوشبخت دنیا و آخرت می شود؟ به راستی او که بود که هر که در مسیرش قدم بگذارد، جز زیبایی چیزی نخواهد دید و جز عطر عشق و محبت در زندگی چیزی به مشامش نخواهد رسید؟

*************

می خواهم امام حسینی شوم، می خواهم عاشق امام حسین شوم. عاشق حسین بودن فقط این نیست که هر تاسوعا و عاشورا لباس سیاه بر تن کنم و زنجیر بزنم، عاشق حسین بودن یعنی او را در زندگی الگوی خود قرار دهم، در زندگی پیرو احادیث و سخنان گوهر بار ایشان باشم، بر راهی که برایش جان داد و خون سرخش را برای آن تقدیم خاک کربلا کرد قدم بگذارم و لحظه ای از پیمودن آن کوتاه نیایم. اصل حسینی بودن را من در اینکه زندگی ام هر لحظه و هر ثانیه با یاد و ذکر امام حسین سپری شود تعبیر میکنیم، در اینکه هر لحظه از زندگی ام با عطر حسین خوشبو شود.

*************

یا امام حسین به تو نیاز دارم، من به عطر حضور تو در زندگی ام نیازمندم، شفاعتم میکنی؟ عطر حضورت را در زندگی ام می پراکنی؟ از اینکه بوی ناخوشایند گناهان را در این دنیا حس کرده ام پشیمانم، از اینکه اجازه دادم بوی آنها مشامم را در بر بگیرد پشیمانم، می خواهم تو شفاعتم کنی، می خواهم تو باشی که نزد خدا مرا شفاعت میکنی. به جز از عطر شفاعت و حضور تو در زندگی ام، هیچ چیزی نمیتواند بوی نامطبوع گناهان را در مشامم از بین ببرد! یاحسین، می خواهم زندگی ام را امام حسینی کنم، آیا این لیاقت را دارم که تو بشوی مولایم و من بشوم بنده ای که هر لحظه راه مولایش را می جوید؟

*************

یا حسین، صدها سال از واقعه کربلا می گذرد، صدها سال از خونی که از تو در واقعه تاسوعا و عاشورا ریخته شد می گذرد، اما چه داشتی که تا به اکنون ذره ای از عشق عاشقانت به تو کم نشده؟ چه داشتی که هنوز هم چراغ مسیرت روشن است، همه میخواهند که زندگی شان را امام حسینی گونه کنن و در مسیر تو قدم بگذارند؟ راه و مسیری که درست باشد یقیناً اینگونه خواهد شد اما اینکه بعد از صدها سال انسان ها این چنین عاشقانه در مسیری ثابت قدم باشند جای حیرت دارد. در عجبم که دشمنان اسلام چگونه از این درس نمی گیرند؟ چگونه از راهی که تو صدها سال پیش رفتی و هنوز هم این راه زنده است و محبان زیادی از تو را در خود جای داده درس نمی گیرند؟

*************

یا حسین، عاشق زیارتت هستم، میخواهم به حرمت بیایم و در آنجا خون گریه کنم، این اجازه را به من می دهی؟ می گذاری زائر حرمت باشم؟ می دانم که گناه کرده ام، می دانم که معصیت کرده ام، اما مولایم، تو که این بنده گناهکار را به حرمت راه می دهی؟ او پشیمان است، او از غفلتی که کرده آگاه است و اکنون یاری مولایش را می جوید، اکنون می خواهد دست به سوی مولایش دراز کند تا سرورش دست گیر او باشد و نزد خداوند شفاعتش کند؟ یا حسین، به من این اجازه را میدهی که به حرمت بیایم و در آنجا با گریستن و اشک ریختن بر گناهانم و توبه در نزد خداوند، شفاعت گر من باشی؟

*************

یا حسین، می خواهم برای گناهانم به نزد تو بیایم، می خواهم به پیش تویی بیایم که صدای مظلومیت به تمام جهان رسیده. اکنون من نیز مظلوم شده ام، من از گناهانی که کرده ام بیزارم، از اشتباهاتی که کرده ام پشیمانم و بار گناهانی که کرده ام بر من ظلم می کنند و من مظلوم شده ام. می خواهم به پیش تو بیایم که نزد خدا شفاعتم کنی که اندکی هم که شده مظلومیتم را بکاهی تا برای ذره ای هم که شده بار سنگین گناهان را کمتر روی دوشم احساس کنم. یا حسین، می خواهم برای توبه به پیش تو بیایم، میخواهم به پیشت بیایم و از مظلومیتم سخن بگویم تا بدانی که اکنون چه بر من می گذرد. تنها کسی که حرف های مرا متوجه می شود تو هستی چرا که تو خود مظلوم بوده ای و می دانی که بر مظلومان چه می گذرد.

*************

یا حسین، قلبم با نور عشق و محبت تو روشن شده، وجودم با عشق به تو لبریز از حال خوب شده. از وقتی که زندگی ام را حسینی کرده ام، چیزی جز عشق را احساس نمی کنم. به راستی صد ها سال پیش که تو دشمنان را به راه حق دعوت کردی، چرا سر باز زدند؟ مگر راهی بهتر و آسانتر از راه تو را یافته بودند؟ هرگز فکر نمیکنم که راهی زیباتر و بهتر و آسانتر از راه تو به سوی خدا راه دیگری هم وجود داشته باشد. در عجبم که خونت را ریختند اما هرگز به زیبایی راهی که تو در آن قدم گذاشتی پی نبردند. یا حسین مظلوم، دارم به این فکر میکنم که زیبایی راه تو چقدر زیاد بوده و هست که تو حاضر شدی سرت را برای آن تقدیم دشمن کنی اما از آن خارج نشوی.

*************

یا حسین مظلوم، تو خود مظلومی و مظلومان را میشناسی. در دنیایی قرار گرفته ام که مشکلات و چالش های زندگی کم کم دارند مرا از پا در می آورند، هجوم دنیا و مشکلاتش به زندگی به من ظلم میکنند و من اکنون مظلومی شده ام که جز تو راه دیگری برای نجات نیافته ام. می خواهم نزد خدا شفاعتم کنی. یا حسین، در تمام مشکلات ذکر تو را بر زبان دارم، شفاعتم می کنی؟ یا حسین، میخواهم زندگی ام را با عطر شفاعت تو معطر و خوشبو کنم چرا که وقتی عطر شفاعتت در زندگی ام پراکنده شود دیگر هیچ مشکل و چالشی نمی تواند مرا بیازارد چرا که این شفاعت مانند سپری محکم در مقابل تمام بلاها و چالش های سخت و دشوار مقاومت خواهد کرد.

*************

یا حسین، قصد زیارتت را کرده ام. میخواهم به کربلا بیایم، میخواهم به حرمت بیایم و در آنجا با تو از رازی که در دل دارم سخن بگویم. میخواهم از عشقم به تو صحبت کنم، میخواهم از محبتی که به من در زندگی ام داشته ای صحبت کنم. یا حسین، در زندگی اتفاقات خوب بسیاری را تجربه کردم، حال خوب بسیاری را تجربه کردم و من تمام این ها را مدیون شفاعت تو میدانم. اگر شفاعتت در زندگی ام نزد خدا نبود شاید من اینگونه طعم خوشبختی و آرامش را حس نمیکردم. یا حسین، می خواهم به زیارت حرمت بیایم و از اینها با تو سخن بگویم، از اینکه زندگی ام را چگونه با وجودت زیبایی بخشیدی.

*************

یا حسین مظلوم، راهت ادامه خواهد داشت، در مسیرت ثابت قدم خواهیم بود و ذره ای از آن کوتاه نخواهیم آمد. دشمن در زمان تو با نیزه و شمشیر بر راه تو حمله می برد و اکنون سلاحش شده رسانه اما باید بداند که سلاحش هر چقدر حرفه ای تر شود، شیوه های جنگی اش هر چقدر به روزتر شود اما راه حسین تا ابد زنده است و هیچ سلاحی نمی تواند راه او را تخریب کرده و از بین ببرد. ما مسلمانان تا ابد در راه حسین خواهیم بود تا به سوی خدا برویم، به سوی کمال و سعادت قدم برداریم.

*************

یا حسین، دشمنان اسلامِ زمان حال اکنون دیگر سلاح شان شمشیر و نیزه نیست، حتی توپ و تانک و تفنگ هم نیست، آنها اکنون جنگی نرم در پیش گرفته اند، جنگی نرم که سلاحش رسانه است. اما شاید دشمنان نمی داند که ما حسینیان تا جان در بدن داریم از راه تو دفاع خواهیم کرد و هیچگاه نخواهیم گذاشت که به آن هجوم برند. ما هم از همین رسانه قدرت و زیبایی راه تو را به رخ همگان می کشیم تا دنیا بفهمد که حسین که بود و چه کرد، دنیا بفهمد که راه حسین چه بود و چگونه سعادت حقیقی را برای آدمی به وجود می آورد.

*************

یا حسین، تاسوعا و عاشورا که می شود به عشق تو لباس سیاه بر تن می کنم و در دسته های زنجیرزنی قرار میگیرد و زنجیر می زنم. هر زنجیری که میزنم گویی گناهانم ریخته می شوند و وجودم از هر حس و حال بد تهی می گردد. به راستی که حتی زنجیر زدن برایت می تواند حال خوبی به وجود انسان تزریق کن، حال فکر کن اگر راهت را هم در پیش بگیرم چه می شود. یا حسین، مرا ببخش اگر در راهت نبودم، اگر در بیراهه قرار گرفته بودم. از این به بعد من یک حسینی ام، چه در تاسوعا و عاشورا و چه در تمام روزهای سال عشق تو را می جویم، راه تو را در پیش میگیرم و به سوی هدفی که تو داشتی قدم بر میدارم.

*************

خوشبختی واقعی چیست؟ خوشبختی واقعی این است که حسین را بشناسی، در راه او قدم بگذاری و هدف او هدف تو بشود. وقتی که زندگی ات را امام حسینی گونه کردی آن موقع است که تو به خوشبختی حقیقی رسیده ای، تو توانسته ای سعادت واقعی را در این دنیا درک کنی. به راستی که چه راهی جز راه حسین می تواند آدمی را به خوشبختی برساند؟ چه هدفی جز هدف حسین می تواند ثمره ای به اندازه سعادت در دنیا و آخرت برای آدمی در بر داشته باشد؟ هیچ! جز راه حسین هیچ راه دیگری نیست که سعادت انسان را در دنیا و آخرت تضمین کند.

*************

یا حسین، دلتنگ حرمت هستم، می خواهم به زیارتت بیایم، میخواهم حرم آقایم را دوباره ببینم و بر ضریح او بوسه بزنم. کی زمانش می رسد؟ کی می توانم دوباره با حال و هوای عاشقی تو بر حرمت قدم بگذارم و درونم را لبریز از عشق و محبت به تو کنم؟ یا حسین، دلتنگت هستم، دلم پر می کشد یک بار دیگر به آنجا بیایم و در حرم مولایم نماز بخوانم و دعا کنم. می شود مرا دعوت کنی؟ تو اگر دعوت کننده من به حرمت باشی بدون شک همه مشکلات رفع خواهند شد، همه چالش ها برطرف می شوند و من به راحتی به آنجا خواهم آمد.

*************

یا حسین، غلامی دلتنگم که هوای عاشقی مولا از سرش بیرون نمی رود. این غلام می خواهد به حرم آقایش بیاید، میخواهد نوکری سرورش را بکند، چرا این اجازه را به او نمی دهی؟ لیاقت زیارت حرمت را ندارد؟ لیاقت نوکری ات را ندارد؟ چیست که هنوز که هنوز است نتوانسته به خواسته اش برسد؟ چیست که هنوز که هنوز است آرزوی زیارت ضریح آقایش در دلش مانده و از بین نمی رود؟ این غلام خسته شده، می خواهد که به پیش سرورش بیاید و در آنجا نوکری اش را بکند. یا حسین، فقط یک حاجت دارم و آن هم زیارت حرمت و نوکری توست از تو میخواهم مرا لایق بدانی، قول می دهم غلامی خطاکار نباشم.


مطالب پیشنهادی :

متن های خوب در مورد فرا رسیدن ماه محرم

دلنوشته های غمگین برای امام حسین

جملات کوتاه مذهبی برای بیو تلگرام و اینستاگرام

جملات زیبا در مورد پیاده روی اربعین


مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...