متن طولانی درباره عشق و دوست داشتن

عشق یکی از زیباترین احساساتی هست که خدا خلق کرده. یه لحظه فکر کن که ما آدما درونمون حسی از عشق وجود نداشت، حسی از دوست داشتن وجود نداشت، حسی از علاقه و مهر ورزیدن وجود نداشت، اون موقع زندگی چقدر میتونست کسل کننده و خسته کننده باشه؟ حس عشق زیباترین هدیه ای هست که خدا به انسان ها داده.

در ادامه این مطلب متن ها و جملاتی درباره عشق و دوست داشتن آوردیم که پیشنهاد میکنیم حتما اونها رو بخونید. این متن ها طولانی هستند و شما میتونید اگه دوست داشتید اونها رو با عشقتون یا با دوستاتون در شبکه های اجتماعی به اشتراک بذارید. همراه ما باشید.

جملات طولانی برای عشق و دوست داشتن

وقتی پای عشق به وسط میاد، غرور بی معنا میشه. وقتی که عاشق کسی هستی، وقتی کسی رو از ته دل دوست داری، دیگه جلوش غرور نداری. مهم نیست که جلوی بقیه چجوری هستی، مهم نیست که بقیه تو رو سمبل غرور میخونن، مهم اینه که وقتی که جلوی اونی، پاک ترین و زیباترین احساساتی که در قلبت هستند جریحه دار میشن و همین احساسات خوب باعث میشن که غرورت رو نادیده بگیری. البته این حرف که میگه غرور در رابطه عاشقانه معنایی نداره به معنی این نیست که ارزش خودتو پایین بیاری. تو میتونی کسی رو از ته قلب دوست داشته باشی، پاک ترین احساساتت رو به اون بروز بدی اما با این حال ارزش خودت رو حفظ کنی. یادمون باشه به پای دوست داشتن و علاقه ای که نسبت به دیگران داریم، ارزشمون رو پایین نیاریم. نداشتن غرور تا بی ارزش کردن خود فاصله زیادی داره.

********************

خیلی ها به شخص خاصی وابسته هستند، خیلی ها به یک نفر عادت کردن، خیلی ها به واسطه این وابستگی نمیتونن از شخص مقابل شون جدا بشن و اسم این رو عشق و دوست داشتن میذارن. یادمون باشه که روی احساسات خودمون اسم اشتباه نذاریم. وقتی که کسی رو عمیقاً دوست داری، وقتی که عمیقاً عاشق کسی هستی، با خوشحالی اون خوشحالی و سعی نمیکنی که با بروز احساس وابستگیت اون رو تحت فشار بذاری. عادت کردن های خودمون رو، وابستگی های خودمون رو و رفتارهایی که از این نوع ویژگی ها برخورد هستند رو به اسم عشق نشناسیم. عشق یعنی حالش خوبه، حالم خوبه و من برای حال خوب خودم، برای گرفتن عشق از اون، اونو تحت فشار نمیذارم. هر وقت تونستیم به این معنا دست پیدا کنیم، میتونیم بگیم که به معنای واقعی عاشق یک نفر شدیم.

********************

عشق و دوست داشتن رو با وابستگی اشتباه نگیریم. وابستگی یعنی اینکه حتما طرف مقابل باید حضور داشته باشه تا با وجود اون حالمون خوب باشه و اگه از کنارمون بره، حال مون بد میشه و این حال بد لحظه به لحظه تجدید میشه. یادمون باشه قبل از اینکه بخوایم با کسی وارد رابطه شده و عاشقش بشیم، عاشق خودمون بشیم که در صورت نبودنش حالمون اونقدر تغییر نکنه که دیگه نتونیم به اوضاع قبلی برگردیم. اگه عاشق خودمون نباشیم، اگه خودمون رو دوست نداشته باشیم، وقتی که با شخصی وارد رابطه شدیم، عشق ما جای خودش را به وابستگی میده و یک لحظه نبود اون شخص میتونه ما رو به مرز نابودی و دیوانگی بکشونه.

********************

وقتی که عاشق کسی میشی، اون میشه همه دنیات و انگار تموم دنیا توی همون یه دونه آدم خلاصه میشه. اگه اون نباشه انگار که دنیا هم برات نابود شده، اگه اون نباشه انگار که دنیا هم روی سرت خراب میشه. وقتی که عاشق کسی میشی، اون شخص رو به اندازه خودت و حتی بیشتر از خودت هم دوست خواهی داشت و این دوست داشتن زیباترین حسی هست که میتونی در زندگیت تجربه کنی. یادمون باشه عاشق آدم های درست بشیم، یادمون باشه آدم های درستی رو دوست داشته باشیم، اگه برای این موضوع به سراغ شخص یا اشخاص نامناسبی بریم، به جای عشق هر روز و هر روز غم و ناراحتی هست که وارد زندگیمون میشه و ما به جای اینکه زندگیمون رو با عشق تزیین کنیم، با غم و اندوه از بین میبریم.

********************

وقتی کسی رو دوست داری بهش آزادی بده، بذار هر جور دوست داره باشه، بذار هر جور دوست داره زندگی کنه. اینکه اون رو محدود کنی و اینکه اون رو از چیزهایی که دوست داره تجربه کنه اما به نظر تو به نفعش نیست منع کنی باعث میشه که اون روز به روز ازت دورتر و دورتر بشه تا جایی که دیگه احساسی بهت نداشته باشه. ما آدمها برای این وارد رابطه با کسی میشیم تا بتونیم از زندگی لذت بیشتری ببریم و تجربه زندگی رو برای خودمون شیرین تر کنیم اما اگه این رابطه به منزله این باشه که وارد محدودیت های بیشتری بشیم، افسارمون زندگیمون رو به دست کس دیگه ای بدیم، این تجربه شیرین دیگه وجود نخواهد داشت. قبل از اینکه رابطه ای رو شروع کنیم، تعریف یک رابطه درست رو بفهمیم تا در طول رابطه با محدود کردن ها و منع کردن ها، حس طرف مقابلمون رو به خودمون نابود نکنید.

********************

یه دوست داشتن هایی هم هست که حتی اگه طرف مقابلت هر کار اشتباهی انجام بده، هر کار نادرستی انجام بده باز هم با این حال ته دلت یک احساس خاص نسبت به اون داری، یه احساسی که باعث میشه اون رو جدای از تموم آدمای روی کره زمین به حساب بیاری. بعضیا هستن که وقتی به دلت میشینن، دیگه از اون بیرون نمیرن. تو تموم تلاشت رو هم بکنی که از این آدما نفرت داشته باشی نمیتونی چون اونها با عشق وارد زندگیت شد و این عشق رو چنان در قلبت مستحکم کردن که حتی اگه بدترین کارها رو هم بکنن این عشق از قلبت بیرون نمیره و تا ابد در همون جایی که هست جا خشک میکنه. این عشق هم میتونه به آدم صدمه بزنه و هم میتونه زندگی اون رو شیرین تر کنه. قبل از اینکه وارد رابطه با کسی بشیم، یادمون باشه که از درست بودن اون آدم اطمینان پیدا کنیم تا مبادا به مرحله ای برسه که عمیقاً عاشق اون شخص بشیم ولی اون شخص اشتباهی باشه و هر روزه صدمات بیشتری به ما و زندگیمون وارد کنه. اگه با شخص اشتباهی وارد رابطه بشیم و عمیقاً اون رو دوست داشته باشیم، عشقمون بیشتر از کارهای بدش جلوی چشمامون میاد و همین باعث میشه صدمات زیادی رو برای عشقی که در قلبمون نسبت به اون آدم داریم تجربه کنی.

********************

توی زندگی هر کسی یه آدمی وجود داره که اون رو به اندازه خدا دوست داره، حس میکنه خدا دیگه به مانند اون رو خلق نکرده و اون از نوع خودش تک و خاص هست. توی زندگی هر کسی یه دونه از همین آدما وجود داره که فکر میکنه اون همیشه بهترین کارها رو انجام میده، اون همیشه به سراغ درست ترین روش ها میره و بهترین عکس العمل ها رو نسبت به مسائل مختلف از خودش نشون میده. اگه شما چنین آدمی توی زندگیتون دارید باید بگم که شما یک عدد عاشق هستید. وقتی که عاشق کسی میشی، این عشق باعث میشه که چشم هات رو روی تموم ویژگی های بد طرف مقابلت ببندی، این عشق مسبب این میشه تا فراموش کنی اون هم انسانه و ممکنه خطا کنه، فراموش کنی اون هم ممکنه دچار اشتباهاتی بشه و تنها چیزی که این عشق برات به ارمغان میاره اینه که چشم هات رو روی این مسائل میبندی و فقط خوبی های اون رو میبینی.

********************

وقتی که عاشق کسی میشی و وقتی که کسی رو عمیقاً دوست داری، بعضی وقتا الکی قهر میکنی، الکی لجش رو در میاری و الکی میخوای اون رو عصبانی کنی تا ببینی چقدر دوستت داره، ببینی چقدر نازت رو میکشه و چقدر هوات رو داره. وقتی که عاشق کسی میشی نسبت به رفتارهای اون به خودت حساس میشی و هر لحظه دوست داری ببینی که اگه فلان موقعیت بود اون چطور با من رفتار میکرد و چجوری هوام رو داشت. وقتی که دو نفر واقعا عاشق هم هستن و دعوا میکنن، این دعواهاشون رو جدی نگیرید چون این دعواها بعضی وقت ها از سر دوست داشتن زیاد هست، از سر این هست که به هم بگن بیشتر به هم توجه کنیم و بیشتر همدیگه رو توی موقعیت های بد دوست داشته باشیم. بعضی دعواها، دعواهای واقعی نیستن، فقط به این منزله از طرف یکی از طرفین رخ میدن که با اون بسنجن که طرفشون چقدر دوستشون داره و چقدر هنوز عاشقشونه.

********************

وقتی کسی رو عاشق خودت میکنی، وقتی باعث میشی که عمیقاً کسی تو رو دوست داشته باشه، یادت باشه که در برابر احساس اون مسئولی. اون میتونست عاشق آدم دیگه ای بشه، اون میتونست کسی دیگه ای رو دوست داشته باشه و بهش عشق بورزه و جواب این عشق ورزیدن هاش رو هم به بهترین شکل بگیره اما عاشق تو شد و حالا که عاشق تو شده تو باید سعی کنی که جواب عشق اون رو به بهترین شیوه ممکن بدی. اگه یه وقت نخوای این کار رو بکنی، اگه یه وقت به پای دوست داشتنی که اون نسبت بهت داری پس بکشی و خیال کنی که چون دوستم داره میتونم هر کاری بکنم، بدون که حق الناس به گردنته و تو حق اون آدمی که دل و قلبش رو به وجود تو بسته خوردی. یا از اول نباید میذاشتی که اون عاشقت بشه یا اگه گذاشتی که این اتفاق بیفته باید تا آخرش باشی وگرنه در حقش کم لطفی کردی و این کم لطفی ها باعث میشه که روزی که بهش میگن آخرت، جلوت رو بگیره و از تو بابت تموم صدمه هایی که بهش زدی تقاص بگیره.

********************

خودت رو از دوست داشتن منع نکن، خودت رو از عاشق شدن منع نکن، عشق زیباترین احساسی هست که خدا آفریده پس چرا خودت رو ازش منع میکنی؟ تو انسانی و حق داری که عاشق بشی، حق داری که دوست داشته باشی و دوستت داشته باشن پس وقتی که این حق برای تو وجود داره، خودت رو ازش منع نکن. وقتی که فهمیدی عمیقاً عاشق کسی شدی، وقتی که فهمیدی با بودن یه نفره که تازه به معنای دوست داشتن داری نزدیک میشی، به خاطرشرایط، به خاطر موقعیت، به خاطر جایگاه اجتماعی یا هر چیزی شبیه به این ها از عشقت دست نکش. عشق که زیباترین احساسه، به همراه خودش آرامش هم میاره و این رو بدون که وقتی که تو به عشقت رسیدی در کنار اون آرامش خواهی داشت و حتی بزرگترین دردها و ناراحتی ها هم نمیتونن در برابر آرامش تو قد علم کنن. حالا که این رو میدونی پس اگه عاشق شدی برای عشقت هر کاری بکن، پا پس نکش و خودت رو منع نکن و برای به دست آوردنش تلاش کن.

********************

عشق و دوست داشتن فقط در رابطه با دیگران نیست، در رابطه با خودمون هم هست. ما باید قبل از اینکه عاشق هر کسی بشیم یا هر کسی رو دوست داشتم باشیم، عاشق خودمون باشیم و بلد باشیم که به خودمون عشق بورزیم و خودمون رو دوست داشته باشیم. خدا یه بار فرصت زندگی در این دنیا رو به ما داده، خدا دیگه تاریخ رو برنمیگردونه و ما هر لحظه زمان مون رو از دست میدیم و به مرگ نزدیکتر میشیم پس باید سعی کنیم در دنیایی که به این شکل هست بیشتر از هر کسی خودمون رو دوست داشته باشیم و بیشتر از هر کسیم به خود علاقه داشته باشیم تا به پای این علاقه و دوست داشتن همیشه بهترین ها رو برای خودمون رقم بزنیم و همیشه شیرین ترین لحظات رو تجربه کنیم. اگه این کار رو نکنیم، اگه عاشق خودمون نباشیم، به انتهای مسیر زندگی که رسیدیم، تنها چیزی که برامون میمونه حسرته! پس اگه نمیخوای که این حسرت رو تجربه کنی، خودت رو دوست داشته باش، عاشق خودت باش تا همیشه بهترین لحظات و بهترین اتفاقات رو برای خودت به ارمغان بیاری که در انتهای اونها بتونی از زندگیت نهایت رضایتمندی رو داشته باشی.

********************

وقتی عاشق کسی میشی با اون مثل بچه ات رفتار کن. وقتی که فرزندی داری، همواره عاشق اون هستی، لحظه ای از عشقت به اون کاسته نمیشه و هر دم به فکر اینی که چطور بیشتر از قبل بهش عشق بورزی تا مبادا ناراحت بشه یا غم رو درون چهره اش احساس کنی. وقتی که بچه ای داری، مراقبی که زمین نخوره، مراقبی که لطمه ای بهش وارد نشه و مراقبی که همیشه و در همه حال حالش خوب باشه. وقتی که عاشق کسی میشی باید با اون به مانند بچه ات رفتار کنی. عمیقاً دوستش داشته باشی، هر دم به فکر عشق ورزیدن به اون باشی و هر کاری بکنی تا مبادا ناراحت بشه و غم درونش ریشه بزنه. وقتی که عاشق کسی هستی باید مراقبش باشی، باید محافظش باشی و در هر حالی تلاش کنی تا حالش خوب باشه.

مطالب پیشنهادی :

متن های زیبا درباره رسیدن به عشق (2)

جملات زیبا درمورد عشق واقعی

متن عاشقانه از راه دور دوستت دارم

متن در مورد دوست داشتن همسر + عکس نوشته

متن دوست داشتن یواشکی

گلچین متن های زیبا درباره عشق و زندگی

جملات ناب و عاشقانه درباره دوست داشتن

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...