متن طولانی و زیبا درباره خدا (2)

خدا همدمی همیشگی برای ما انسان هاست که حتی وقتی که صداش نمیزنیم یا وقتی که از یادمون رفته باز هم پیشمون هست و کنارمونه. ما آدما کافیه این یار و همدم رو توی زندگیمون ببینم تا اون موقع از هر یار و همدم دیگه ای دست بکشیم. وقتی که این همدم رو پیدا میکنی، میفهمی چقدر ساده وقتت رو برای پیدا کردن همدم توی این دنیا تلف کردی.

در ادامه این مطلب متن ها و جملاتی زیبا و طولانی در رابطه با خدا آوردیم. این متن ها احساس بسیار خوبی درون تون ایجاد میکنند و برای لحظه ای هم که شده آرامشی وصف ناپذیر درون تون شکل میدن. همچنین این متن ها و جملات روی افزایش ایمان تون به خدا تاثیرگذار تر هستند پس پیشنهاد میکنیم حتما اونها رو بخونید. همراه ما باشید.

جملات طولانی راجب خدا

جملات طولانی برای خدا

میدونستید جواب تموم دلتنگی هات توی ارتباطت با خدا نهفته هست؟ وقتی که خدا رو وارد زندگیت میکنی، وقتی که اون رو به عنوان همدم و همرازت انتخاب میکنی، دلتنگی در وجودت برای موقعیت ها و افراد مختلف کم کم پر میکشه و از بین میره. بالاخره خدا خالق تموم اون موقعیت ها و افراد بوده و وقتی که تو به جای اون ها خالقشون رو انتخاب میکنی و سعی میکنی اون رو به زندگیت وارد کنی، کم کم میبینی که چقدر دلتنگی هات برای افراد و موقعیت هایی که دلت میخواست همیشه باهات باشن بی دلیل بوده. البته خودت رو نباید به خاطر دلتنگی هات سرزنش کنی اما یادت باشه بیکار هم نشینی و سعی کنی اونقدر ارتباطت رو با خدا خوب کنی که کم کم دلتنگی هات از یادت برن. خدا تنها همراهی هست که هیچوقت تنهات نمیذاره، خدا تنها همراهی هست که بهترین موقعیت ها رو پیش روت میذاره، خدا بهترین همراهی هست که باعث میشه هیچ وقت احساس دلتنگی نکنی پس به جای آدما و موقعیت هایی که توی زندگیت میان و میرن، به خدایی دل ببند که هست و همیشه میمونه و حتی بعد از مرگت هم تنها نمیذاره.

*******************************

وقتی که درگیر چالش ها و مشکلات سخت زندگیت بودی، به خدایی فکر کن که هر لحظه کنارته و تنها نمیذاره. با خدا که باشی حتی اگه درگیر بدترین مشکلات هم باشی میدونی که یک پشتوانه قوی داری و برای همین کم نمیاری. ما آدما در بیشتر موقعیت هایی که باعث ضعفمون میشن احساس میکنیم که تنهاییم و به همین حس مون ادامه میدیم و بهش پر و بال میدیم تا وقتی که تمام وجودمون رو در بر میگیره. اما میون تموم این موقعیت ها بهتره که کمی با خودمون صحبت کنیم، بگیم که آیا واقعا تنهاییم؟ پس اون خدایی که این زندگی و موقعیت ها رو به وجود آورده چی؟ پس خالق من چی؟ یعنی اون هم منو تنها گذاشته و رفته؟ یعنی اون دیگه دستم رو نمیگیره؟ تا حالا چند تا موقعیت این چنینی بوده که همون خالق معجزه کرده و اون موقعیت برطرف شده؟ یعنی الان دیگه تواناییش رو از دست داده و نمیتونه کاری کنه؟ وقتی به این ها فکر میکنیم، قدرت پروردگاری رو به یاد میاریم که هر لحظه و هر دم حواسش به ما هست و لحظه ای ما رو تنها نمیذاره و همین فکر به ما قدرت میده، انگیزه میده و باعث میشه که کم نیاریم.

*******************************

خدا رو توی زندگیت باور کن تا ببینیش. بعضیا میگن خدایی که دیده نمیشه و خدایی که خودش رو نشون نمیده به چه دردی میخوره و کجای زندگی ماست؟ مسئله اینه که خدا توی قلب ماست و دیده نمیشه اما باور میشه، وقتی که خدا رو باور کنی اون موقع میتونی رد پاش رو توی قسمت های مختلف زندگیت ببینی، اون موقع میتونی موقعیت هایی از زندگیت رو ببینی که اگه خدا در اونها نقش نداشت قطعا تو شکست میخوردی و در همون موقعیت ها طعم خوش زندگیت به پایان میرسید. بعضی ها به دنبال اینن که خدا رو با چشم سر ببینن و حرفش رو با گوش سر بشنون اما نکته ای که هست اینه که خدا با این ها دیده و شنیده نمیشه، خدا با چشم دل دیده میشه و صداش با گوش دل شنیده میشه. هر وقت تونستی خدا رو در قلب باور کنی، یعنی با چشم دل اون رو دیدی و با گوش دل صداش رو شنیدی.

متن های طولانی و قشنگ درباره خداوند

چقد خوبه که ما آدما دستمون رو به سمت کسی به غیر از خدا دراز نکنیم. خالق تموم کسایی که ما توی ذهنمون داریم تا برای کمک به سمتشون بریم کیه؟ خداست! این خدا خالق من و تو هم هست پس چرا وقتی که میتونیم دست مون رو به سمت خدا دراز کنیم تا اون دستمون رو بگیره، دستمون رو به سمت بنده خدا دراز می کنیم؟ این مسئله ای هست که باید توی ذهنمون حلش کنیم. تا وقتی که دستمون رو به سمت غیر دراز کنیم، ارزشمون رو کمتر و کمتر میکنیم و ممکنه حتی پاسخی هم نگیریم اما وقتی که دستمون رو به سمت خدا دراز می کنیم، نه تنها ارزش مون از قبل بیشتر میشه بلکه پاسخی هم که قراره از اون بگیریم حتمی هست و خدا حتما پاسخی به ما میده تا به واسطه اون بتونیم چالشی که در اون گرفتار شدیم رو برطرف کرده و از بین ببریم.

*******************************

خدا رو در موقعیت های مختلف زندگیت از یاد نبره، خدا که همراهت باشه دیگه به هیچ کسی نیاز نداری. چه تو موقعیت های خوب، چه تو موقعیت های بد، باور کن که یکی کنارته، یکی هست که حواسش بهته و تو رو از تموم خطرات و اتفاقات بد مصون میکنه. وقتی که این رو باور کنی، در تموم موقعیت ها، چه موقعیت های خوب و چه موقعیت های بد یه اعتماد قوی درونت شکل میگیره، یک اعتماد که بهت میگه به دل موقعیت پیش روت بزن و مطمئن باش که در اون پیروز میشی چون خدایی رو در کنارت داری که همه جوره ساپورت و حمایتت میکنه.

*******************************

منتظری تا فلان شخص خاص کمکت کنه؟ منتظری تا به کمکت بیاد و تو رو در دل چالشی که به اون گرفتار شدی یاری کنه؟ برات دعا میکنم تا خدا رو در زندگیت کشف کنی! اون همراهی هست که بدون اینکه ازش درخواست همراهی کنی کنارته، اون همدمی هست که بدون اینکه ازش بخوای همدمت توی لحظات سخت و آسون زندگیته، اون همرازی هست که میتونی باهاش هر رازی رو در رابطه با موقعیتی که در اون گرفتار شدی در میون بذاری تا بهت کمک کنه، اون انیس و مونسی هست که وقتی از فلان موقعیت خاص طاقتت سر اومد میتونی به سایه اون پناه ببری تا آرومت کنه. خدا بهترین یار و همراه زندگی آدماست و اگه تو منتظر کسی غیر از خدا هستی، برات دعا میکنم تا خدا رو در زندگیت کشف کنی تا اون موقع بفهمی تا به اون موقع چه یار و یاوری رو از دست دادی که میتونست توی همه موقعیت های زندگیت کنارت باشه و بهت قدرت بده.

متن طولانی برای خدا

ایمانی که به خدا داری توی لحظات سخت خودش رو نشون میده. اینکه توی شرایط آسون و سهل بگی خدا رو باور دارم و فقط به اون تکیه میکنم خیلی آسونه، اما ایمان واقعی وقتی خودش رو نشون میده که درگیر شرایط سخت و دشوار شدی، درگیر چالش های سخت زندگیت شدی، درگیر اتفاقاتی شدی که اون آسایش همیشگیت رو ازت میگیرن. در چنین مواقعی نشون میدی که چقدر به خدا ایمان داری! هر چقدر که تونستی آرامشت رو حفظ کنی، هر چقدر که تونستی توی این راه روی خدا حساب باز کنی و آسایشت رو از دست ندی یعنی به خدا ایمان و باور داری. کسی که باور داره خدا کنارشه، کسی که باور داره خدا همراهشه، کسی که باور داره که دست یاریگر خدا همواره توی دست های اونه، باز هم توی سخت ترین شرایط آرامشش رو حفظ میکنه و به خودش میگه که خدا تکیه گاه منه پس لازم نیست که به دلم ترس راه بدم چون خدا اون مشکل و چالش رو از بین میبره.

*******************************

خدا دوستیه که از دوستی کردن باهاش پشیمون نمیشی. توی این دنیا دنبال دوست نگرد، این دنیا و آدمهاش سوء استفاده کردن و از تو پله ای ساختن برای پیشرفت کردن رو خوب بلدن. این دنیا و آدماش تو رو بازیچه ای برای سرگرمی های خودشون میکنن و در نهایت برای اینکه سرت رو شیره بمالن میگن که دوستت هستن اما یادت باشه که اونها هیچوقت نمیتونن دوست های واقعی تو باشن، دوست واقعی تو خالق توئه که هر لحظه و هر دم کنار توئه و تنهات نمیذاره اما چون تو چشم روی اون بستی نمیتونی ببینیش. از همین حالا به بعد با خودت عهد ببند که به هیچ دوستی غیر از خدا احتیاج نداری! وقتی که این کار رو کردی میبینی که چطور همون دنیا و آدما برای اینکه یک لحظه با تو دوستی کنن، یک لحظه کنار تو باشن و بخوان بخشی از زندگی تو باشن هر کاری میکنن. دوستی با خدا برات مقام و منزلت میاره و شان و شخصیتت رو بالا میبره و همین کاری میکنه که هر کسی که در قبل تو رو پس میزد یا از تو سوء استفاده میکرد بخواد کنارت باشه و بخشی از زندگیت باشه.

*******************************

هر روز صبح وقتی که از خواب پا میشی اولین کاری که باید انجام بدی اینه که برای تمام داشته هات و برای اینکه خدا یک روز دیگه به تو فرصت داده تا جهانی که خلق کرده رو تجربه کنی، احساس سپاسگزاری رو در دل و قلبت به وجود بیاری و بعد از این کار این احساس رو به زبون بیاری. وقتی که روزت رو با سپاسگزاری کردن از خدا برای تموم اون چیزی که بهت داده شروع میکنی، این روز میتونه یک روز فوق العاده زیبا و قشنگ باشه. با سپاسگزاری کردن انگار خدا رو در رودربایستی قرار میدیم و اون اتفاقات و شرایط بهتر و عالی تری رو وارد زندگیمون میکنه پس اگه همون ابتدای روز از خدا برای تموم چیزهایی که بهت داده شکرگزاری کنی، این شکرگزاری باعث میشه که خدا رو در رودربایستی با خودت قرار بدی و کار کنی که شرایط و موقعیت های زیبای بسیاری رو در طی روز سر راهت قرار بده.

متن بلند درباره خدا

برای نفسی که میکشی خدا رو شکر کن، برای تن سالمی که داری خدا رو شکر کن، برای اینکه روح سالمی داری و از خیلی از دغدغه ها و نگرانی هایی که میتونن روحت رو عذاب بدن فاصله داری خدا رو شکر کن. ما گاهی برای این مسائل مهمی که جزو بدیهی های زندگیمون شده یادمون میره که خدا رو شکر کنیم اما اگه همین ها لحظه ای ازمون گرفته بشن اون موقع هست که قدرشون رو میدونیم. مثلا اگه لحظه ای نفست بند بیاد اون موقع قدر نفس کشیدنت رو میدونی، لحظه ای آسیبی به جسم و جونت وارد بشه اون موقع قدر سلامتیت رو میدونی و اگه لحظه ای تنش و اضطرابی در دل و قلبت به وجود بیاد اون موقع قدر شرایط متعادل زندگیت رو خواهی دونست. گاهی لازمه که ما برای این موارد خدا رو شکر کنیم تا با این کار به خودمون یادآوری کنیم که زندگی ما بدون همین چیزهایی که الان برامون بدیهی چقدر میتونست بد باشه.

*******************************

دستات رو بذار توی دستای خدا تا اون موقع ببینی که آرامش واقعی یعنی چی. ما آدما در هر چیزی به دنبال آرامش میگیردیم، در هر موقعیتی به دنبال آرامش میگردیم اما سایه خدا رو فراموش میکنیم. تنها جایی که آرامش واقعی در اونجا موج میزنه سایه خداست! وقتی که به زیر سایه خدا اومدی، تازه میفهمی که آرامش واقعی یعنی چی و تازه میفهمی که تنها جایی که میتونستی در اون این آرامش رو کسب کنی همین جاست نه هیچ جای دیگه ای. وقتی که درگیر چالش های زندگیت هستی، وقتی که با مشکلات زندگیت میجنگی و به دنبال اندکی آرامش میگیردی، به سایه خدا پناه ببر تا به جای اندکی آرامش، تو رو از حس آرامش و آسایش لبریز کنه و در کنار این آرامش بهت بهترین راه حل برای از بین بردن چالش پیش روت رو بده.

متن طولانی و زیبا درباره خدا سری دوم

ترس از بی ایمانی شکل میگیره. وقتی که نسبت به مسئله ای ایمان نداشتی کم کم در اون زمینه ترس در دلت شکل میگیره و همین ترس ممکنه افسار تو رو در دست بگیره. اما کاری که تو میتونی انجام بدی اینه که خدا رو در کنارت باور کنی. وقتی که به حضور خدا در کنارت باور داشته باشی، لازم نیست در موقعیت های دلهره آور به دنبال چیزی به غیر از خدا باشی که بهت قوت قلب بده تا بتونی از پس اون موقعیت ها بر بیای. وقتی که حضور خدا رو در زندگیت احساس کردی، خدا به کمکت میاد و تو به واسطه کمک اون میتونی ایمان رو به قلبت راه بده و همین ایمان و باور باعث میشه که ترسی که داشتی به صورت کامل ریشه کن بشه و از بین بره.


در ادامه تماشا کنید :

عکس و متن زیبا از خدا (18 تصویر با کیفیت بالا)

جملات عاشقانه کوتاه درباره خدا

متن های زیبا در مورد مهربانی خدا

جملات تاثیرگذار در مورد خدا

جملات کوتاه و زیبا درباره خداوند

متن درباره امید به خدا

متن خاص در مورد خدا کوتاه برای بیوگرافی

متن درباره خودم و خدا

دلنوشته در مورد عشق به خدا


3 نظر

  1. مائدهمائدهsays:

    خدایا شکرت ک هستی مرسی ک اینقد هوامو داری

  2. LLsays:

    خیلی عالی🌼

  3. روشنفکر بی سوادروشنفکر بی سوادsays:

    میان تمام مشغله هایت خستگی هایت یادم کردی میان تمام شادی هایم خنده هایم فراموشت کردم...! نویسنده ی تنهااااااااااا🙂