دلنوشته در مورد عشق به خدا

عشق به خدا زیباترین عشقی است که می توان در زندگی یافت کرد. این عشق ماندگار است و تا زمانی که تو بخواهی ادامه خواهد داشت. میدانی خوب ماجرا کجاست؟ اینجا که معشوقت هم عاشقانه دوستت دارد، همواره در کنارت خواهد بود و هیچ وقت تو را در زندگی تنها نخواهد گذاشت. چه چیزی بهتر و زیباتر از این عشق؟

توی این مطلب جملات و متن های دلنوشته ای در مورد عشق به خدا رو قرار دادیم که پیشنهاد میکنیم حتما اونها رو بخونید و از خوندنشون لذت ببرید. همچنین اگه میخواین حس تون نسبت به خدا رو با بقیه به اشتراک بذارید، این متن ها میتونن به کارتون بیان. همراه ما باشید.

دلنوشته کوتاه و زیبا درباره عشق به خدا

متن دلنوشته درباره عشق به خدا

در پس مشکلاتم خدایی را یافتم که از همه آنها بزرگتر بود. وقتی که احساس میکردم که غرق در مشکلات زندگی شده و کم کم لذت از زندگی ام پر میکشد و برای همیشه می رود، همان موقع خدایی بود که همراه من شد، کنار من قرار گرفت و کاری کرد که به واسطه ایمانم به او و قدرتش تمام مشکلات سد راهم از بین بروند و آن لذتی که به خاطرش اشتیاق به زندگی درونم موج میزد را از دست ندهم.

********************

عشق به خدا کاری کرد که من عشق دنیایی ام را فراموش کنم. نه شعار نمی دهم! وقتی که خدا را درک کنی، وقتی به ماهیت وجودی خدا پی ببری و وقتی که خدا را با قلبت در هر چیزی ببینی آن وقت عشق او را به هر چیزی ترجیح خواهی داد و بودنش را به بودن هر کسی در کنارت اولویت خواهی داد. وقتی که خدا باشد، وقتی که عشقش باشد، دیگر بی نیاز از همه عالم می شوی، آن موقع تو هستی و عشق پاک خدا که می توانی در آن عشق روحت را طهارت دهی.

********************

خدایا من مانند همان تشنه ای هستم که در بیابان دنیا عشق دنیایی سرابی را به او نشان میدهد و او احساس میکند که می تواند در دل این عشق تشنگی اش را برطرف کند اما متوجه نیست که این سرابی بیش نیست. خداوندگارا مرا از عشق وجودت همواره سیراب گردان و کاری کن که هیچوقت این سراب ها به چشم من نیایند. گرچه که زیبا هستند اما گول زننده هم هستند و به راحتی می توانند تو را از مسیر خدایت جدا کنند. خدایا کاری کن که همواره عشق تو شیرین تر از هر عشق دنیایی باشد و آن را بر هر چیزی ترجیح دهم.

********************

عشق به خدا ایمانی در دلت می آفریند که همین ایمان جای هر چه استرس و نگرانی هست را می گیرد و حس خوب و آرامش را در تمام وجودت بر می انگیزد. عشق به خدا ایمانی در دلت قرار می دهد که به خاطر آن می توانی همواره آرامش را تجربه کرده و فکر و ذهنت را آرام از هر چیز نگه داری. چه خوشبختند آنهایی که عشق به خدا را یافته اند. من نیز خودم را جزو خوشبخت ترین انسان های روی زمین می دانم چرا که از وقتی عشق به خدا را یافتم و فهمیدم که این عشق چقدر زیباست و چقدر می تواند زندگی ام را زیبا کند، دل از هر چیز دنیایی کندم و خودم را به وجود خدا گره زدم. حالا من احساس میکنم وضعیتی که دارم، خوشبختانه ترین حالت ممکنی است که یک انسان می تواند آن را در این دنیا تجربه نماید.

********************

در کوچه پس کوچه دلم به دنبال عشقی می گشتم تا آسمان تیره قلبم را روشن کند و به آن زیبایی ببخشد. همه جا را گشتم اما نتوانستم چنین عشقی بیابم. وقتی عشق به خدا را یافتم فهمیدم که خوب نمی گشتم. وقتی که این عشق را کشف کردم، نه تنها آسمان قلبم بلکه آسمان تمام وجودم روشن گشت. اکنون به نور عشق خدا من توانسته ام وجودم را سرزنده و شاداب کنم و توانسته ام تیرگی غم و ناراحتی را به صورت کامل از خود به دور کرده و شادی و نشاط را جایگزینش کنم.

********************

وقتی که عاشق خدا می شوی آن موقع می فهمی که عشق واقعی یعنی چه. عشق های دنیوی ماندگار نیستند، همیشگی نیستند، تاریخ انقضا دارند اما تنها عشقی که تاریخ انقضایی ندارد و حتی تا لحظه مرگ و بعد از آن هم همراه توست عشق خداوند است. برای همه چنین عشق پاکی را آرزو میکنم چرا که همه می توانند از سرچشمه این عشق بهره مند گردند. صاحب این چشمه خداست و او عشقش را به همه بندگانش ارزانی می دارد و چه خوشبختند آنها که توانسته اند خود را به چشمه عشق خدا متصل گردانند. خوشحالم که توانسته ام یکی از عاشقانی باشم که خود را به چشمه عشق خدا متصل کرده است.

********************

عشق به خدا نیروی فوق العاده در وجودت قرار می دهد. تا قبل از آن عشق گویی هیچ اثری از این نیرو نبود. نام این نیرو را نه انرژی و انگیزه بلکه چیزی فراتر از آن می توان نامید. وقتی که عاشق خدا می شوی، چیزی فراتر از انگیره در وجودت شکل میگیرد و تو زندگی را بیش از هر آنچه که در پیش دوست داشتی، دوست خواهی داشت. عشق به خدا آنقدر درونت شور و شعف بر می انگیزد که دوست داری فقط عشق او در زندگی ات در جریان باشد تا همیشه و همه حال از این فرا انگیزه بهره ببری و به خاطرش عاشق زندگی ات هم بشوی.

********************

عاشق خدا باش، بندگی او را بکن، اوست که لایق عشق توست، اوست که لایق بندگی توست. در این دنیا بنده هر کسی شوی، عاشق هر کسی شوی، بالاخره روزی تو را تنها خواهد گذاشت و خواهد رفت. حتی اگر خود نخواهد، مرگ او را از تو جدا خواهد کرد اما عاشقی و بندگی خدا را که کنی، او تا ابد همراه توست و مانند اربابی دل سوز به بنده اش همواره لطف و مهربانی نشان خواهد داد. از وقتی که عشق به خدا در زندگی ام را یافتم، توانستم معنای واقعی بندگی، آزادگی و عاشقی را هم درک کنم.

********************

عشق به خدا تو را تغییر می دهد. بد باشی، خوبت میکند، خوب باشی خوب ترت میکند و خوب تر باشد عالی ات می کند. بودن خدا در قلبت از تو انسانی شادتر، انسانی سرزنده تر و انسانی بزرگتر از آنچه بودی خلق خواهد کرد. وقتی که عشق به خدا را بیابی و آن را در قلبت زنده کنی، عشق او تمام وجودت را تغییر میدهد و اگر در نقطه صفر بودی تو را به اوج می رساند. عشق او حالت را خوب میکند و از تو نمونه واقعی یک انسان که جانشین خدا روی زمین است خلق خواهد کرد.

********************

نمی دانم اما میخواهم همین مسیر عاشقی خدا را ادامه دهم. سر راهم چه خواهد بود، چه موانعی در راه خواهند بود، چه اتفاقاتی برایم خواهد افتاد؟ هیچ یک را نمی دانم فقط می دانم که مقصد راه عاشقی خدا از من انسانی کامل خواهد ساخت و من نیز در این راه عشق واقعی را کشف خواهم کرد. من در راه خدا و عشق او قدم گذاشته ام و تمام اتفاقات پیش رویم را پذیرفته ام چرا که ایمان دارم که وقتی که عاشق خدا شوی، او معشوقش را تنها نخواهد گذاشت و به قول معروف برای معشوقش سنگ تمام میگذارد.

********************

می گویند با خدا باش و پادشاهی کن. حالا من میخواهم خدا را به قلبم راه دهم، می خواهم او را پادشاه قلبم کنم تا به این واسطه من هم پادشاه زندگی ام شوم. وقتی که همه افسار را به دست خدا میسپاری، وقتی که عشق او را هدف قرار می دهی و آن را در بالاترین قسمت قلبت قرار می دهی، آن موقع است که تو پادشاهی زندگی ات را به عهده خواهی گرفت، آن موقع است که تو پادشاهی تمام دنیا را می توانی به دست آوری. پادشاهی قلبت را به خدا بسپار تا او هم تو را پادشاه تمام دنیایش کند. خدایا شکرت که من پادشاهی قدرتمند ساختی.

********************

خواستم همه عاشقم شوند، خواستم که همه دوستم داشته باشند و به دنبال این خواستن و دوست داشته شدن مدت ها دویدم اما به هیچ سود و نتیجه ای دست نیافتم. آزرده از همه جا به کنج تنهایی ام پناه بردم. تنهایی معجزه می کند. در این تنهایی عشقی محض را یافتم، عشقی که اگر از همان اول به دنبال آن بودم، آن را میخواستم و آن را دوست داشتم می توانست کاری کند که محبوب قلب همه شوم و همراه مرا دوست داشته باشند. آن عشق، عشق خدا بود. وقتی که در تنهایی هایم عاشق خدا شدم و عشق او را در قلبم نهادینه کردم، به هر عشق دیگری بی نیاز گشتم و همین باعث شد که محتاج عشق دیگری نباشم. وقتی که محتاج به عشق دیگران نباشی، آنها به عشق تو محتاج خواهند شد و برای به دست آوردن عشقت هر کاری خواهند کرد.

********************

میگفتم دنیای نامردیست، خوب بلد است نارو بزند و خوب بلد است اتفاقاتی سر راهت سبز کند که برای همیشه زمین گیرت میکنند. آن زمان عشق به خدا را که نیافته بودم، آن زمان خدا را که نشناخته بودم. و واقعا هم همینطور بود و اتفاقاتی که برایم به وجود می آمدند مرا به گونه ای متوقف می کردند که امکان دوباره حرکت کردن و ادامه دادن را نداشتم. آن موقع وقتی که تازه با عشق خدا آشنا شدم، توانستم عاشق دنیایی هم که در آن زندگی می کنم بشوم. کم کم با عشق خدا توانستم دنیا را از دید دیگری بنگرم. دنیا همان دنیا بود اما این بار من یاد گرفتم عاشق خالق آن شوم. اکنون این دنیا کاملا بر وفق مراد من است. وقتی که عاشق خالق دنیا شوی، او هم اتفاقاتی برایت به ثمر خواهد آورد که در نتیجه تمام آنها حال خوب توست که درونت موج خواهد زد.

********************

می خواهم عاشق خدا باشم و عاشقی را با او تجربه کنم. کم ندیده ام عشق های زمینی که برای یکدیگر جانشان را هم می دادند اما بعد از مدتی سایه هم را با تیر میزدند. من چنین عشق هایی را نمی خواهم، من عشقی پاک میخواهم که درونم را سرشار از حس خوب کند و این حس خوب همیشگی باشد. جز عشق خدا نتوانستم چنین عشقی را بیابم برای همین میخواهم عاشق خدا باشم و عاشقی را با او تجربه کنم. حس میکنم این بهترین تصمیمی است که می توانستم برای زیباتر کردن زندگی ام بگیرم.

********************

خدا عاشقان را دوست دارد، خود به خاطر عشق بود که بنده اش را آفرید، انسان را خلق کرد. حال فرض کن که تو عاشق شوی آن موقع مورد توجه خدا قرار میگیری و حال فرض کن که معشوق تو خود خدا باشد آن موقع به قول معروف تو عزیز دردانه خداوند خواهی شد. اگر میخواهی پادشاهی این دنیا را به دست آوری، اگر میخواهی تمام وجودت سرشار از حس خوشبختی و آرامش شود، پس عشق به خدا را جایگزین هر عشق دیگری کن و فقط عاشق محض خدایت باش آن موقع پادشاه دنیا خواهی شد همانطور که من پادشاه دنیای خودم شدم چرا که از وقتی که عاشق خدا شدم، گویی زندگی به من لبخند میزند.

********************

عشق به خدا جنگی درونم به پا انداخت. نه جنگی که نتیجه اش احساس بد باشد نه، جنگی که نتیجه اش تماماً احساس خوب بود. این جنگ میان احساسات خوب و احساسات بد من شکل گرفت و در نتیجه این احساس های مثبت بودند که پیروز شدند. عشق به خدا به احساسات خوبت قدرت می دهد و آن قدر آنها را تقویت می کند که بزرگترین احساسات منفی و بد هم نمی توانند آنها را از بین ببرند. اگر میخواهی همیشه حس و حالت خوب باشد و احساسات مثبتت بر منفی ها پیروز شوند پس عاشق خدا شو و عشق را در وجود خداوند بیاب.

********************

از وقتی که عشق به خدا را یافته ام نمی توانم عاشق هیچ کس دیگری غیر از او شوم؟ چه کنم؟ من انسان هستم و انسان هم همیشه به دنبال بهترین چیزها برای خودش است. خب وقتی که من با کیفیت ترین و بهترین نوع عشق را یافته ام، چرا دوباره به دنبال آن بگردم؟ چرا وقتی چنین عشقی در وجود خدایم یافته ام به دنبال آن در میان این انسان ها بگردم؟ به نظر من وقتی که عاشق خدا میشوی، عشق های دیگر جلوی چشمت بسیار کوچک خواهند شد چرا که عشق به خدا در صدر هر نوع عشق دیگری قرار میگیرد.

********************

می گویند زندگیت نابود خواهد شد، می گویند قرار است فلان اتفاق بد رخ دهد، می گویند دنیا دگرگون می شود و حتی می گویند که قرار است دنیا نابود شود. اما شاید این ها فراموش کرده اند که در وجودشان روح خدا دمیده شده. آنها از خدا هستند و به سوی خدا باز میگردند، آن ها از خدا هستند و وجودشان به وجود خدا گره خورده. پس چرا باید نگران باشیم؟ چرا باید ترس داشته باشیم؟ چرا باید از اتفاقات پیش رو هراس داشته باشیم؟ هر چه که قرار است رخ دهد، رخ بدهد مهم نیست مهم این است که ما عشق به خدا را درونمان یافته باشیم، مهم این است که ما عشق به خدا را درونمان زنده کنیم آن موقع همین عشق ایمانی خلق می کند که به واسطه آن می توانیم به جنگی نابرابر با اتفاقات دنیا برویم! به این دلیل می گویم نابرابر چرا که پیروز قطعی میدان ما خواهیم بود چون خدا همراه ماست. هر چه که قرار است پیش بیاید، بیاید، وقتی که خدا با ماست، نباید هراسی داشته باشیم.


در ادامه حتما تماشا کنید :

جملات عاشقانه کوتاه درباره خدا

عکس و متن زیبا از خدا (18 تصویر با کیفیت بالا)

جملات زیبا درباره راز و نیاز با خدا

متن درباره خودم و خدا


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...