متن زیبا در مورد متفاوت بودن

اینکه سبک زندگی کسی با تو متفاوته و اینکه عقیده کسی با تو تفاوت داره، مبنی بر این نیست که اون داره اشتباه میکنه. این سرنوشت آدماست که نشون میده تفاوت شون خوب بوده یا بد. ما آدما باید تفاوت مون با هم رو بپذیریم! چون اینجوریه که میتونیم در کنار هم زندگی کنیم.

این بار در این مطلب قصد داریم متن هایی درباره متفاوت بودن رو باهاتون به اشتراک بذاریم. همه ما آدما یه تفاوت هایی با هم داریم! حالا چه در سبک زندگی میخواد باشه، چه در عقاید میخواد باشه و چه در تقدیر و سرنوشت مون. در این مطلب قصد داریم که در مورد همه ی این ها متن های زیبایی رو براتون آماده کنیم. پس با ما باشید.

جملات کوتاه و زیبا درباره متفاوت بودن

متن درباره متفاوت بودن در سبک زندگی

سبک زندگی آدما با هم متفاوته و هر کس سبک زندگی خودش رو داره. سعی نکن که زندگی خودت رو مثل زندگی بقیه کنی! چون اینجوری اونطور که خودت دوست داری زندگی نخواهی کرد. از خودت بپرس که بهترین نوع زندگی ای که میخواستی چی بوده و جوابت هرچی که بود، دقیقا همونطور سبک زندگیت رو تغییر بده.

******************

از سبک زندگی دیگران الگو برداری کن اما هیچوقت نخواه که از اونها تقلید کنی. اگه این کار رو بکنی، هیچوقت نمیتونی لذت زندگی کردن به سبک و روشی که خودت میخوای رو بچشی. از اونا فقط الگو برداری کن و بعد سعی کن سبک شخصی خودت رو بشناسی.

******************

توی زندگیت سبک شخصی خودت رو پیدا کن. اگه به دنبال این باشی که سبک زندگیت رو اونطور که بقیه میخوان طراحی کنی و بچینی، هیچوقت نمیتونی از زندگیت لذت ببری. اگه سبک زندگی ای که دوست داری با سبک زندگی دیگران متفاوته، به پای تفاوتش بایست چون لذتی بهت میده که وصف ناپذیره. اما یادت باشه که منظور ما سبک زندگی سالمه نه سبکی زندگی ای که بیشتر بهت آسیب وارد میکنه.

******************

برای خودت زندگی کن و به سبکی که دوست داری زندگیت رو جلو ببر. مگه چقدر زنده ای؟ مگه چقدر عمر میکنی؟ پس چرا همونطور که میخوای زندگی نمیکنی؟ نگران حرف بقیه ای؟ پس اونا رو ببین که چطور برای سبک زندگی شخصی خودشون تلاش میکنن و هر روز به دنبال اینن که اون رو زیباتر کنن. پس تو هم اینطوری باش!

******************

سبک زندگی آدما با هم متفاوته. نمیتونیم توقع داشته باشیم که همه ی ما یه نوع سبک زندگی داشته باشیم چون اگه اینطوری بود، زندگی توی این دنیا خیلی یکنواخت و بی روح میشد. سعی کنیم به سبک زندگی هم احترام بذاریم. اگه سبک زندگی انسانی با اون سبکی که ما میخوایم تطابق نداشت، بی احترامی رو کنار بذاریم و اونها رو بپذیریم. اینجوری زندگی قشنگ تر میشه.

******************

اگه آدما یاد میگرفتن که به سبک زندگی هم احترام بذارن، شاید هیچوقت هیچ دعوایی به وجود نمیومد. اغلب دعواها به خاطر اختلاف سبک فکری و زندگی انسان ها با هم به وجود میاد. کاش ما انسان ها درک کنیم که هر کسی یه نوع سبک زندگی ای رو دوست داره و میخواد به همون شکلی که دوست داره زندگیش رو بگذرونه.

******************

متفاوت بودن سبک زندگی تو بنا به بد بودن اون نیست. آدما یاد گرفتن که هر چیزی که متفاوت باشه رو پس بزنن یا از خودشون دور کنن. اگه سبک زندگی ای داری که میدونی درسته و همچنین به دیگران آسیبی وارد نمیکنه، به خاطر حرف این آدما تغییرش نده. حتی اگه میتونی به خاطرش بجنگ چون تو اون سبک از زندگی رو دوست داری و فقط به خاطر حرف مردم نباید ازش بگذری.

******************

حتی نزدیک ترین افراد هم با هم اختلاف سلیقه دارن و با اینکه توی یک خونه زندگی میکنن اما هر کدومشون از سبک خاص خودشون پیروی میکنن. پس توقع نداشته باشیم که همه ی آدما سبک زندگیشون مثل ما باشه. اونا انسان هستند و حق انتخاب دارن که هر طور که میخوان زندگی کنن و این به ما هیچ ارتباطی نداره.

متن درباره متفاوت بودن انسان ها

انسان ها با هم متفاوت هستن. توی میلیون ها انسانی که تا به الان متولد شده و از دنیا رفته، نمیتونی حتی یک نفر رو پیدا کنی که شبیه یکی دیگه باشه. ما باید یاد بگیریم که اگه میخوایم زندگی ای همراه با آرامش داشته باشیم، به این تفاوت ها احترام بذاریم و آدما رو صرفاً به خاطر اینکه با ما متفاوتن از خودمون دور نکنیم.

******************

زندگی آدما وقتی شیرین میشه که یاد بگیرن با وجود تفاوت هاشون در کنار هم زندگی کنن. این قانون جنگله که فقط اونایی که شبیه به هم هستن در کنار همن و متفاوت ها با هم جنگ و دعوا دارن. دنیای انسان ها با جنگل فرق داره. کاش بتونیم تفاوت های هم رو به پای متفاوت بودن خلقتمون بذاریم و در کنار هم به اون آرامشی که میخوایم دست پیدا کنیم.

******************

هر روزه ممکنه صدها انسان فقط به این خاطر که متفاوتن، قربانی بشن. یکی به خاطر رنگ پوستش کشته میشه، یکی به خاطر اینکه عقایدش با بقیه فرق داره کشته میشه، یکی به خاطر گرایش جنسی ای که داره کشته میشه، یکی دیگه هم به خاطر اینکه سبک زندگی شخصی خودش رو داره کشته میشه. همه ی این کشتارها فقط به خاطر اینه که ما آدما هنوز یاد نگرفتیم که همه نباید شبیه ما باشن و بقیه هم حق دارن اونطوری که خودشون میخوان زندگی کنن.

******************

اگه روزی کسی رو توی خیابون، توی مترو، توی اتوبوس یا هر جای دیگه دیدی که به هر دلیلی با بقیه متفاوته، با نگاه کردن و زل زدن یا انگشت نشون کردنش اذیتش نکن. شاید این برای تو یک نگاه کردن ساده باشه، اما برای اون خیلی سنگینه که فقط به خاطر تفاوتش با بقیه بخواد انگشت نشون باشه و بقیه با دست اونو به هم نشون بدن.

******************

تلخی زندگی برای کسایی که متفاوت زندگی میکنن تا ما انسان های معمولی خیلی بیشتره. انسان هایی که به هر دلیل از زندگی عادی محرومن و مجبورن که به سبک متفاوتی زندگی کنن، خیلی سختی میکشن. حالا ممکنه یک نفر ناتوان جسمی باشه و یک نفر هم سبک زندگی متفاوتی داشته باشه؛ در هر صورت اونا طعم این سختی رو میچشن. سعی کنیم با انگشت نشون کردنشون یه بار بیشتری برای زندگی رو روی دوششون نذاریم.

******************

همه ی انسان ها محترم هستن و به همه باید به یک اندازه احترام گذاشت. کسایی که به هر دلیل با ما تفاوت دارن، قابل احترام هستن. اونایی که برای ما متفاوت خونده میشن، اگه ما بریم توی جمع اونها، ما برای اونها متفاوت خواهیم بود. پس اگه دوست نداریم فقط به خاطر تفاوت بهمون نگاه بد کنن یا بهمون احترام نذارن، پس به انسان هایی که متفاوت اند احترام بذاریم.

******************

آدما با هم متفاوتن و همینه که دنیا رو قشنگ کرده. یکی به موسیقی علاقه داره، یکی به نجاری، یکی به نقاشی و یکی دیگه هم به ...؛ همه ی این ها در کنار هم جمع شدن که الان این دنیا اینقدر سریع داره پیشرفت میکنه. یادمون باشه که راز پیشرفت کردن توی اتحاده. سعی کنیم همدیگه رو با هر نوع سلیقه و علاقه ای که داریم بپذیریم و با هم متحد بشیم تا در نهایت یک زندگی زیبا رو هم برای خودمون و هم برای دیگران خلق کنیم.

متن درباره متفاوت بودن عقاید

هر کسی یه عقیده ای داره. یکی عقیده اش اینه که اگه ساز بزنه به خدا نزدیک تر میشه و یکی هم عقیده اش اینه که اگه نماز بخونه به خدا نزدیکتر میشه. به این عقیده ها حتی اگه از نظرمون اشتباهه، احترام بذاریم. به سراغ همون مثل معروف بریم که میگه مرده ی ما رو توی قبر بقیه نمیذارن. ما مسئول اعمال خودمون هستیم. با متهم کردن بقیه به خاطر تفاوت عقیده هاشون، زندگی رو برای خودمون و اونها سخت تر نکنیم.

******************

احمق ترین انسان ها کسایی هستن که به یک موضوع عقیده صد در صد داشته باشن. توی هر چیزی جای شک هست چون در موقعیت های مختلف ممکنه ماهیت اون چیز تغییر کنه و ما نمیتونیم به صورت صد در صد به اون اعتماد کامل داشته باشیم. پس اگه روزی احساس کردی از یک چیزی کاملا مطمئن هستی، باز هم به خودت زمان بودن چون ممکنه ماهیتش تغییر کنه و در نهایت بین عقیده تو و اون چیز تفاوت به وجود میاد.

******************

راز یک زندگی خوب و زیبا در کنار دیگران احترام گذاشتن به عقایده. به خاطر همین مسئله هم هست که الان روستاها، شهرها و حتی کشورها به وجود اومدن. چون در بیشتر مواقع آدما یاد گرفتن که به عقیده هم احترام بذارن و در کنار هم زندگی کنن. اگه اینطور نبود، هر کسی سمت و سوی خودش میرفت و هیچوقت اتحاد بین انسان ها شکل نمی گرفت. از همین موضوع میشه نتیجه گرفت که اگه عقیده ای داری که با دیگران متفاوته، این رو بپذیر و به جای تغییر دادن اونها یا سعی کن عقیده خودت رو تغییر بدی یا جمعی رو پیدا کنی که با تو هم عقیده اند.

******************

آدمها با عقایدشون زندگی میکنن. یکی هست که برای عقایدش حتی حاضره از جون خودش هم بگذره. هیچوقت به عقاید هیچکس بی احترامی نکن چون این خط قرمز آدماست. اگه دوست داری که همیشه با بقیه دوست باشی و رابطه ی خوبی با اونها داشته باشی، از روی این خط قرمزشون رد نشو.

******************

هیچوقت نمیشه گفت که فلان عقیده ای که آدما دارن درسته و فلان عقیده اشتباهه. چون از جهات مختلف میشه به عقاید مختلف نگاه کرد و از هر جهتی ممکنه عقیده ها نقاط مثبت و منفی زیادی داشته باشن. تنها کاری که ما آدما برای عقاید همدیگه میتونیم انجام بدیم اینه که به این عقاید احترام بذاریم. وگرنه اگه بخوایم درست یا غلط بودن اون رو به هم ثابت کنیم، کل زندگیمون رو باید صرف همین کار کنیم که در نهایت هم بی نتیجه خواهد بود.

******************

عقاید انسان ها مسیر زندگی اونها رو شکل میده. یکی دوست داره مسیر زندگیش کامل به سمت دین و مذهب بره و یکی هم دوست داره که مسیر زندگیش کلا خارج از دین و مذهب باشه. اگه انسانی با بینش کامل مسیر زندگیش رو انتخاب کرد، ما هم حق نداریم که در این انتخابش دخالتی داشته باشیم.

متن درباره متفاوت بودن سرنوشت انسان ها

به سرنوشت آدمایی که قبل از ما اومدن و رفتن نگاه کن! همه ی اونها سرنوشت شون حاصل عملکردهایی بوده که داشتن. یکی تو دنیا عملکرد خوبی داشته و به سرنوشت خوبی دچار شده و یکی هم عملکردش بد بوده و سرنوشتش تلخ و غم انگیزه شده. این تفاوت سرنوشت ها به خاطر تفاوت عملکردهاست. پس اگه تو هم میخوای که سرنوشت خوبی داشته باشی، از همین الان عملکردت رو بهتر کن.

******************

اگه از نظر تو یکی مسیر اشتباهی رو میره و هر چقدر که بهش گوش زد میکنی به حرفت گوش نمیده، از نصیحت کردنش دست بردار. سرنوشت انسان ها بالاخره خودش رو نشون میده و اگه مسیر اونا اشتباه باشه، بالاخره به سرنوشت شون دچار میشن. اگه تو میخوای سرنوشتت خوب باشه، پس از دنبال کردن زندگی اونها دست بردار و زندگی خودت رو سر و سامون بده. بالاخره تفاوت سرنوشت تو با اونا خودش رو یه جایی نشون میده.

******************

چیزی به اسم سرنوشت وجود نداره و ما آدما چوب انتخاب هامون رو میخوریم. هر کی انتخاب درستی داشته باشه، زندگی خوبی براش رقم میخوره و هر کی هم انتخاب بدی داشته باشه، به همون چیزی که ما ازش به نام سرنوشت بد یاد میکنیم دچار میشه. این تفاوت سرنوشت ها فقط به خاطر همین انتخاب های کوچک و بزرگی هست که ما در زندگیمون داریم. پس اگه دوست دارید که به اصطلاح به اون سرنوشت خوبه دچار بشید، از همین الان انتخاب هاتون رو مدیریت کرده و درست انتخاب کنید.

******************

اگه کسی یه مسیری رو رفته و سرش به سنگ خورده، فکر نکن که اگه تو مسیر اون رو بری، نتیجه ی دیگه ای برات به وجود میاد. نه! در بیشتر مواقع سرنوشت مسیرها مشخصه. پس سعی نکن پا در جای پای کسی بذاری که در زندگیش شکست خورده وگرنه تو هم فردا به سرنوشت امروز اون دچار میشی. بیشتر سعی کن مسیری رو بری که با مسیر اون متفاوت بوده تا نتیجه ی متفاوتی هم بگیری.

******************

میخوای سرنوشت متفاوتی از آدمای بیچاره رو برای خودت رقم بزنی؟ دوست داری که زندگیت بهتر از چیزی بشه که الان بوده؟ اگه پاسخت به این سوال ها مثبته، پس باید برای ساختن یک سرنوشت خوب تلاش کنی. اگه همینطوری دست روی دست بذاری، هیچوقت سرنوشتت تغییر نمیکنه و حال و روز فردای تو میشه مثل حال و روز امروز کسایی که از زندگیشون ناراضین. اگه میخوای سرنوشتت رو متفاوت از این افراد کنی، پس از همین الان برای ساختن اون سرنوشت دست به کار شو.

******************

چیزی به اسم سرنوشت وجود نداره. نذار که افراد فریبکار با این اسم بخوان زندگیت رو خراب کنن. افرادی وجود داشتن که اگه به زندگیشون نگاه میکردِی، توی سرنوشتشون فقط بدبختی میدیدی اما اونا خواستن و تغییر کردن. اگه اونها تونستن پس تو هم میتونی. اینکه آدما توی زندگیشون تفاوتی به وجود میارن، به خاطر تلاش کردنشونه. اگه اونا از همون اول به اون چیزی که اسمش تقدیر یا سرنوشت از پیش نوشته شده هست اعتقاد داشته باشن و به خاطرش کاری نکنن، هیچوقت رنگ خوشبختی رو توی زندگیشون نخواهند دید.

تهیه کننده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...