جملات زیبا در مورد شخصیت انسان

شخصیت انسان ها با هم متفاوت هست و هر کسی شخصیت خاص خودش رو داره. ما باید به ویژگی های شخصیتی هم احترام بذاریم و هیچ وقت نخوایم که به خاطر اینکه یکی مثل ما نیست، اون رو تغییر بدیم. اگه این کار رو بکنیم اوج بی شخصیتی خودمون رو نشون دادیم و به بقیه فهموندیم که شخصیت ما چقدر کوچیک و سطح پایینه.

توی این مطلب قصد داریم جملات آموزنده و زیبا درباره شخصیت انسان رو با شما به اشتراک بذاریم. همراه ما باشید.

متن زیبا درباره شخصیت انسان

متن درباره تغییر شخصیت انسان

شخصیت انسان طوری نیست که همیشه به یک شکل باشه! بلکه شخصیت اون طی اتفاقات مختلف ممکنه که تغییر کنه. مثلا کسی که خیلی راحت به بقیه اعتماد میکرده، زمانی که چند بار بهش خیانت بشه و یا در حقش ناجوانمردی بشه، ممکنه که اعتماد رو ببوسه و بذاره کنار کنار.

*******************************

وقتی که یکی باهات خیلی با شخصیت رفتار کرد اما بعد از مدتی دیدی که رفتارهاش کم کم داره تغییر میکنه، دنبال مشکل در اون نگرد. در خودت به دنبال مشکلی باش که باعث شده اون رفتارش با تو تغییر کن.

متن و عکس درباره  شخصیت انسان

آدما شخصیتشون در رابطه با ما طوری تعیین میشه که ما باهاشون رفتار میکنیم. اگه کسی رو میبینیم که در مقابل همه بی ادبه اما به ما که میرسه ادب رو رعایت میکنه، یعنی ما رفتارمون طوری بوده که اون چنین شخصیتی داشته باشه و اگه هم دیدیم که با همه با ادبه ولی به ما که میرسه بی ادب میشه، باز هم تقصیر خود ما بوده که اون چنین شخصیتی در برابر ما پیدا کرده.

*******************************

یه چیزی وجود داره به اسم برانگیختگی در روابط که معنیش اینه که هر جور که فکر کنی و هر جور که خودت رو در ذهنت تصور کنی، همونجور هم مردم با تو رفتار میکنن. این نشون میده که شخصیت آدما در برخورد با خودمون رو ما برنامه ریزی میکنیم نه اینکه اونا پیشفرض بیان و با ما رفتار بدی داشته باشه.

*******************************

اگه از همون ابتدای ایجاد روابطمون با دیگران چارچوب هایی رو تعیین کنیم و به کسی اجازه ندیم که اون چارچوب ها رو زیر پا بزاره، هیچوقت گلایه نمیکنیم که چرا فلانی شخصیتش عوض شده و چرا فلان رفتار رو با ما داره. اگه کسی شخصیتش با ما تغییر میکنه به خاطر اینه که ما از همون اول چارچوبی تعیین نکردیم و اون به خودش اجازه داده که شخصیتش رو در رابطه با ما تغییر بده.

متن در مورد شخصیت انسانها

بعضی وقتا آدما شخصیتشون به خاطر شرایطشون تغییر میکنه. بعضی وقتا اینقدر شرایط روی آدم فشار میاره که اون نمیتونه شخصیت قبلی خودش رو حفظ کنه. کسی که شخصیت خیلی آرومی داشته، به خاطر مشکلات زمانه و شرایط سختش شروع به پرخاشگری میکنه. این آدم ممکنه که در درونش هنوز هم اون آدم آروم رو داشته باشه، اما به خاطر شرایط چنین شخصیتی رو از خودش به نمایش میزاره.

*******************************

بیخودی روی بقیه ایراد نذاریم که به خاطر اون بوده که من شخصیتم عوض شده و به خاطر اون بوده که من تغییر کردم! هیچوقت اینطوری نیست. ما آدما اگه خودمون نخوایم، حتی خدا هم نمیتونه ما رو تغییر بده. اگه فلان ویژگی شخصیتی بد در ما به وجود میاد، به گردن بقیه نندازیم. مثلا اگه دروغ گفتن شده کار هر روزمون و یا خیانت کردن شده عادتمون، این رو به گردن بقیه نندازیم. خودمون خواستیم که این تغییر در ما شکل بگیره.

*******************************

همیشه هم نباید با کسی به یه شکل برخورد کنی. بعضیا لیاقت خوبی تو رو ندارن و بعضیا جنبه شون اینقدر نیست که بتونن شخصیت خوب تو رو درک کنن. اونا به خاطر این خوبی ها ممکنه که از تو شروع به سوء استفاده کردن بکنن. به خاطر همینم سعی کن که همیشه شخصیتت رو با توجه به ویژگی های طرف مقابلت بروز بدی. اینجوری بین آدما میتونی زندگی کنی. ولی وقتی که با همه یک ویژگی شخصیتی داشته باشی، ممکنه اونا قدر این شخصیت تو رو ندونن.

جملات ناب در مورد شخصیت انسان

متن درباره شخصیت داشتن انسان

شخصیت داشتن به بزرگ و کوچیک بودن نیست. گاهی بعضی از آدما سن شون خیلی زیاده اما متاسفانه شخصیتی ندارن و بر خلاف اونها بعضی از افراد هم هستن که با وجود سن کمشون، از نحوه صحبت کردنشون تا رفتارشون متوجه شخصیت بالاشون میشی. پس نباید داشتن شخصیت رو به سن و سال ربط داد.

*******************************

اینکه شخصیت داشته باشی به نفع خودته و خودت میتونی کارهات رو بهتر پیش ببری. انسان با شخصیت به دل آدما میشینه و باعث میشه که در اونها تاثیر خوبی گذاشته بشه. زمانی که تاثیر خوبی در دیگران گذاشتی، اون موقع میتونی از اونها کمک بگیری که به سمت اهدافت حرکت کنی. اما اگه بر خلاف این کاری رو بکنی.

متن راجب شخصیت انسان

شخصیت داشتن باعث افزایش کیفیت زندگی انسان میشه. اینکه هر کاری رو انجام ندی و هر حرفی رو نزنی، باعث میشه که در زندگیت رشد و پیشرفت داشته باشی و همینطور هم بقیه یه حساب دیگه ای روت باز کنن.

*******************************

هیچ وقت شخصیت خودت رو فدای رابطه با دیگران نکن. اگه توی جمعی که هستی، شخصیت تو رو قبول ندارن، از اون جمع فاصله بگیر و نخواه که به خاطر اونها خودت رو تغییر بدی که این نشدنیه و روزی به پشت سرت نگاه میکنی و میبینی که چه مسیری بیهوده ای رو پیمودی. به جای این کار سعی کن جمعی رو پیدا کنی که شخصیتشون با تو یکسانه.

*******************************

با شخصیت بودن انسان اصلا به این برنمیگرده که در جمعی که در اون قرار داره بقیه هم با شخصیت هستن یا نه. یک انسان اگه بخواد میتونه در بین صدها انسان بی شخصیت، باز هم شخصیت خودش رو حفظ کن و اون رو ارتقاء بده. همه چیز به درون ما آدما برمیگیرده. تا وقتی که ذهن انسان باز نباشه، امکان تغییر شخصیت یا ارتقاء شخصیت هم وجود نداره. ذهن انسان که باز و خواهان ارتقاء شخصیت بود، دیگه فرقی نداره که بین یک جمع کوچیک باشه یا بین صدها انسان.

*******************************

شخصیت داشته باش! حتی اگه با تو بدترین رفتارها رو هم کردن و بدترین توهین ها رو هم شنیدی. وقتی که به بقیه اجازه میدی که شخصیتت رو زیر سوال ببرن و میخوای که تو هم مثل اونها رفتار کنی، یعنی بهشون گفتی که من اینقدر ضعیف بودم که اجازه دادم شما به بی احترامی هاتون از من هم یک انسان بی ادب بسازید. وقتی که در مقابل تمام این بی احترامی و توهین ها، شخصیت بالای خودتون رو نشون دادید، اون موقع همین آدم هایی که بهتون توهین میکردن، از رفتاری که با شما داشتن خجالت زده میشن.

متن در مورد شخصیت انسانها

شخصیت داشتن رو نمیشه همیشه توی کتاب ها یاد گرفت؛ ارتقاء شخصیت همیشه هم با بزرگان نشستن نیست؛ گاهی حتی نمیشه با رابطه با افراد مودب و با شخصیت، خودمون رو هم با شخصیت کنیم. همه چیز برمیگرده به درون ما. ما از درون باید بخوایم که با شخصیت باشیم تا بتونیم این کار رو بکنیم. وگرنه اگه صدها کتاب بخونیم، با صدها نفر انسان با شخصیت ارتباط داشته باشیم و با بزرگان هم همنشینی کنیم، باز هم همون انسانی که قبلا بودیم هستیم! چون ذات ما باید تغییر کنه و این تغییر ذات برمیگرده به درون ما.

متن درباره ویژگی های شخصیتی انسان

انسان ها شخصیت های متفاوتی از همدیگه دارن و همین تفاوت ها هست که به دنیا رنگ و جلا میبخشه. یکی درونگرا هست و یکی برونگرا؛ یکی عاشق ماجراجویی هست و یکی هم عاشق خلوت و تنهایی؛ یکی عاشق کتاب خوندن هست و یکی هم بیزار از کتاب. همه ی اینها باعث میشه که شخصیت انسان ها شکل بگیره و از هم متفاوت بشن. وقتی که همه ی آدما مثل هم باشن، اون موقع دیگه روند زندگی خیلی تکراری میشه.

*******************************

اگه کسی رو دیدیم که شخصیتی خلاف شخصیت ما داشت بهش احترام بذاریم و سعی نکنیم که اون رو هم مثل خودمون بکنیم. خدا انسان ها رو متفاوت آفریده. همونطور که هیچ انسانی پیدا نمیشه که دقیقا از نظر شکل و قیافه مثل یکی دیگه باشه، همونطور هم ممکنه آدم هایی وجود داشته باشن که شخصیت شون به هیچ وجه مثل دیگران نیست. به این شخصیت و منش احترام بذاریم تا بتونیم با وجود تفاوت ها، در کنار هم زندگی کنیم.

متن درباره شخصیت انسان + عکس نوشته

بعضی وقت ها بعضی ویژگی های شخصیتی هست که باید تغییر کنن وگرنه با اونها باعث میشیم که به بقیه آسیب وارد کنیم. حالا این آسیب هم میتونه روحی باشه و هم جسمی. مثلا یکی از ویژگی های شخصیتی ما ممکنه عصبانیت باشه که همین باعث میشه به دیگران از طرف ما صدمه ای وارد بشه و یا ممکنه که ما یکی از ویژگی های شخصیتمون دروغ باشه که با همین دروغ طناب پوسیده ای درست کنیم و باهاش بقیه رو به درون چاه بفرستیم. پس خوبه که قبل از آسیب زدن به بقیه، این ویژگی ها رو تغییر بدیم.

*******************************

ویژگی های شخصیتی انسان به دو دسته خوب و بد تقسیم میشن. اما اینکه از کجا بفهمیم که فلان ویژگی خوب هست یا بد به ماهیت اون ویژگی برمیگرده. به وضوح میشه خوب و بدن بودن یک ویژگی رو تشخیص داد. مثلا اگه دیگران از ما به خاطر داشتن فلان ویژگی ناراحت هست، این یعنی این ویژگی بده و اگه رضایت داشتن این یعنی خوبه. سعی کنیم ویژگی های شخصیتی خوب و بد خودمون رو در برخورد با دیگران پیدا کنیم. اما یادمون باشه که دیگه کلا خودمون رو به خاطر بقیه عوض نکنیم.

*******************************

در زندگیت برای خودت با دقت زیاد چارچوب هایی رو انتخاب کن و سعی کن که همیشه طبق اون چارچوب ها رفتار کنی. اینجوری دیگه ویژگی های شخصیتی تو هم در قالب همون چارچوب ها تعیین میشن و تو طوری شخصیت خودت رو بروز میدی که اونها برات تعریف میکنن. اما نکته اینجاست که همونطور که گفتیم، باید چارچوب هات رو با دقت انتخاب کنی تا مبادا همون ها باعث تخریب تو بشن.

متن درباره بی شخصیتی بعضی از انسان ها

بی شخصیتی بعضی از انسان ها رو بذار به پای محیط بدی که در اون بزرگ شدن. تو نمیتونی همه انسان ها رو مثل خودت کنی و تو نمیتونی کاری کنی که همه انسان ها با شخصیت باهات رفتار کنن. اگه دیدی که کسی اونطوری که تو میخوای نیست، به جای اینکه سعی در تغییر اون داشته باشی ازش فاصله بگیر. تو نمیتونی تا وقتی که خودش نخواد در درون اون شخصیت بالایی رو به وجود بیاری.

*******************************

هیچ وقت نمیتونی شخصیت انسان ها رو حدس بزنی. تو باید با اونها وارد رابطه بشی تا دقیقا متوجه بشی که چه شخصیتی دارن! گاهی بعضی از آدما از دور انگار که خیلی خوبن و خیلی با شخصیت به نظر میرسن، اما در واقعیت به گونه ای دیگر هستن و بعضی از آدما هم هستن که فکر میکنی بی شخصیت تر از اونها وجود نداره اما زمانی که باهاشون وارد رابطه میشی، تازه میفهمی که چقدر در اشتباه بودی. پس هیچوقت انسان ها رو از دور قضاوت نکن.

متن شخصیت انسان ها

ما انسان ها بسته به موقعیتی که در اون قرار میگیریم، ممکنه ویژگی های شخصیتی متفاوتی رو از خودمون نشون بدیم. پس اگه کسی رو دیدی که در یک موقعیت بد گرفتار شده بود و رفتاری ازش سر زد که خلاف شخصیتی بود که تو انتظارش رو داشتی، فکر نکن که اون همیشه همینطوریه. شاید اون به خاطر موقعیتی که در اون قرار گرفته اینطوری رفتار کرده یا حرف زده. حتی خود تو هم اگه به خاطراتت برگردی، متوجه میشی که گاهی مثل اون بودی.

*******************************

بحث کردن با احمق ها اوج حماقته. اگه یک انسان بی شخصیت رو میبینی که در مورد چیزی اظهار نظر میکنه و بحثی رو شروع میکنه، اگه تو هم بخوای مثل اون وارد بحث بشی، یعنی نشون دادی که تو هم شخصیت کمی داری. به جای این کار از اون شخص فاصله بگیر.

*******************************

اوج بی شخصیتیه که به شخصیت انسان ها احترام نذاریم. هر کس هر طوری میتونه رفتار کنه، هر طوری میتونه حرف بزنه و هر طوری میتونه حتی زندگی کنه تا وقتی که به بقیه آسیبی وارد نکنه. پس اگه کسی رو دیدیم که به ما آسیبی نرسوند، به جامعه ی ما آسیبی نرسوند اما شخصیت متفاوتی داشت، این اوج بی شخصیتی ما هست که بخوایم به شخصیت اون توهین کنیم و بخوایم به زور اون رو طوری کنیم که نبوده.

*******************************

گاهی وقت ها آدم های بی شخصیت، بی شخصیتیشون در این معلوم میشه که مدام ادعای شخصیت بالا میکنن و فکر میکنن که بهترینن. بعضی وقت ها بی شخصیتی در همین لایه های پنهان قرار گرفته و با کمی دقت میشه متوجه اون شد.

جملات زیبا در مورد شخصیت انسان

انسان های بی شخصیت بعضی موقع ها خوب بلدن نقاب آدم های باشخصیت رو بزنن. به حرف ها توجه نکن بلکه به رفتارها و منش توجه کن. درسته که شخصیت آدما از طریق حرف زدنشون هم مشخص میشه، اما بعضیا استاد سخنرانی کردنن ولی وقتی موقع عمل میرسه، شخصیتشون مشخص میشه.


سایر مطالب پیشنهادی :

تصویر نوشته روانشناسی

متن درباره آدم بی شخصیت

عکس پروفایل انسان بودن + عکس نوشته انسانیت

متن انگلیسی درباره شخصیت افراد + ترجمه

مجموعه‌ای زیبا از متن و شعر درباره ادب و احترام

متن زیبا در مورد اصالت و ریشه

گلچین بهترین سخنان بزرگان در مورد انسانیت

متن کوتاه درباره مسئولیت پذیری + عکس نوشته


2 نظر

  1. رضا عراقیرضا عراقیsays:

    از نویسنده بابت توصیف خیلی خوب و موًرش،سپاسگزارم.

  2. محسن اسدیمحسن اسدیsays:

    جالب، متفاوت و البته زیبا بود.