آموزش گام به گام نقاشی مرغ مینا برای کودکان

«هارپر لی در کتاب "کشتن مرغ مقلد" مینویسد: کشتن مرغ مقلد گناه بزرگی است! زیرا تمام کاری که او مي‌کند خواندن است تا موسيقي را به باغ برگرداند.»

مرغ مقلد یا مرغ مینا نام گونه ای از گنجشک سانان است که عادت به تقلید صدای دیگر پرندگان و حشرات و دوزیستان را دارد.

در ادبیات تلمیحات بسیاری به مرغ مقلد را میتوان پیدا کرد، اما شاید معروف ترین آنها رمان" کشتن مرغ مقلد" نوشته ی هارپر لی باشد. در این رمان کشتن مرغ مقلد نماد معصومیتی از دست رفته است. سوزان کالینز نیز درکتاب "سه گانه بازی های گرسنگی" از مرغ مقلد ایده میگیرد و " زاغ مقلد" را می آفریند. زاغ مقلد گونه ای از مرغ مقلد محسوب میشود که میتواند صحبت های انسان ها را به خاطر بسپارد و تقلید کند. زاغ مقلد در اینجا نماد شورش است.

مرغ مقلد همواره در فرهنگ و هنر جایگاهی ویژه داشته است. یکی از ابرقهرمانان مارول نیز "ماکینگ برد" نام دارد که به معنای مرغ مقلد است. این پرنده همچنین پرنده ایالتی اراکانزاس، تنسی، فلوریدا و می سی س پی محسوب میشود.

اگر دوست دارید یک مرغ مقلد طبیعی نقاشی کنید؛ آموزش گام به گام سایت توپ تاپ را از دست ندهید!

آموزش نقاشی مرغ مینا مرحله اول

1. با کشیدن سر پرنده شروع میکنیم. با خطوطی قوس دار بالای سر و قسمت جلوی گردن را بکشید. خطوط را طوری رسم کنید که در محل برخوردشان نوک پرنده ایجاد شود. نوک پرنده را تیز و کمی کج بکشید.در پایین گردن چند خط کوتاه و نزدیک به یکدیگر را رسم کنید تا مانند پرهای پرنده به نظر بیایند.

آموزش نقاشی مرغ مینا مرحله دوم

2. از پایین گردن با خطوطی خمیده و بلند شروع به کشیدن بدن پرنده کنید. به کمک تصویر، پشت و سینه پرنده را بکشید.

آموزش نقاشی مرغ مینا مرحله سوم

3. قسمت بالایی بال پرنده را بکشید. برای اینکار از خطی خمیده و بلند برای کشیدن بال جلویی استفاده کنید و انتهای آن را به داخل برگردانید. سپس تعدادی شکل U مانند کوچک را در کنار هم رسم کنید تا اولین ردیف از پرها را نقاشی کنید.

نقاشی کودکانه مرغ مینا مرحله چهارم

4. با خطی خمیده و بلند بال پرنده را بزرگتر کنید و ادامه دهید. انتهای خط را به داخل برگردانید و کج کنید. سپس با کشیدن خطوطی مشابه اما کوچکتر به بال پرنده جزییات بیشتری اضافه کنید تا طبیعی تر به نظر برسد. (مطابق تصویر) همچنین مانند مرحله قبل  از تعدادی شکل U مانند کوچک و در کنار هم استفاده کنید تا این قسمت از بال را نیز کامل کنید.

نقاشی مرغ مینا برای بچه ها مرحله پنجم

5. خطی بلند و خمیده را در پشت پرنده بکشید و انتهای آن را به داخل برگردانید تا دم پرنده نیز ایجاد شود. آن را با تعدادی شکل U مانند به بال وصل کنید. سعی کنید با ناهموار کشیدن خط ها دم را طوری حالت دهید که انگار پرهای آن مشخص است.

قدم به قدم نقاشی مرغ مینا مرحله ششم

6. پای پرنده را بکشید. خطوط خمیده و موازی را برای پای بالا رسم کنید. دقت کنید این خط ها با نزدیک شدن به بدن پرنده از هم فاصله بیشتری گرفته اند. از خطوط U شکل برای نقاشی کردن پنجه ها استفاده کنید.

نقاشی کشیدن مرغ مینا مرحله هفتم

7. با خطی خمیده پای بالا را به بال پرنده وصل کنید. سپس، با خطوط خمیده دیگری پای دوم را رسم کنید.

نقاشی مرغ مینا مرحله هشتم

8. چشم های پرنده را با دایره ای کوچک رسم کنید و درون آن را سایه بزنید. سپس، با کشیدن خطوطی کوتاه و نزدیک به یکدیگر بر روی سر، بدن، بال و دم پرنده به آن حالتی پردار بدهید.

نقاشی آسان مرغ مینا مرحله نهم

9. شاخه ای نقاشی کنید تا پرنده برروی آن بنشیند. یک جفت خط خمیده را در میان پاهای پرنده بکشید. در انتهای آن یک خط کج V شکل را بکشید که شکاف بین دو شاخه را به تصویر بکشید.

رنگ آمیزی نقاشی مرغ مینا

10. مرغ مقلد را رنگ آمیزی کنید. مرغ مقلد شمالی که بیشتر در آمریکای شمالی یافت میشود، شکمی کرم رنگ دارد و دم، بال و پشتش به رنگ قهوه ای- خاکستری همراه با رگه هایی از سیاه و سفید است.


بچه های عزیز ، از آموزش های پایین هم دیدن کنید :

آموزش نقاشی منظره پاییزی برای کودکان

گام به گام نقاشی گل سوسن برای کودکان

گام به گام نقاشی گل نرگس برای کودکان


2 نظر

  1. سجادسجادsays:

    نقاشی زیاد جالبی نیست لطفا نقاشی های بهتری بگذارید

  2. گروه صدری هاگروه صدری هاsays:

    خیلی قشنگ هستش . منتها من خودم مینا دارم . آبی نیست 🤐 و فکر میکنم توی نقاشی نتوانستد زیبایی مینا را توصیف کند . به عنوان پرنده ای عادی کشیده شده . البته نقاشی ش هم جالب نیست . برای کودکان هم حجم زیادی داره