آموزش نقاشی منظره پاییزی برای کودکان

در مناطق معتدل دنیا، با فرارسیدن پاییز و سرد شدن هوا اتفاقی شگفت انگیز میافتد. درختان آمدن زمستان را حس میکنند و خود را برای آن آماده میکنند. تولید غذا توسط برگ سبز درختان متوقف میشود و رنگ خود را از دست میدهند و تنها رنگدانه های زرد، قرمز، نارنجی و گاهی بنفش باقی میماند.

این رنگ های زیبای پاییزی الهام بخش بسیاری از هنرمندان و عکاسان است. در بعضی از کشورها مانند ژاپن و آمریکا حتی اصطلاحات خاصی برای نگاه کردن و عکاسی از برگ های پاییزی دارند. بعضی از افراد برای دیدن مناظر پاییزی مسافت های زیادی را مسافرت میکنند. ایالات نیوانگلند، کوه های آلاپاش در امتداد کوهستان بلوریدج از مقصد های پرطرفدار پاییزی در آمریکا است که مسافران زیادی هرساله برای تماشای برگ های رنگارنگ پاییزی به آنجا میروند.

میدانستید افرادی هستند که هیچ وقت  فصل پاییز را تجربه نکرده اند؟ در مناطق استوایی، برگ درختان نمی ریزد و تغییر رنگ نمیدهد، زیرا در این مناطق زمستانی وجود ندارد و فقط فصل خشک و فصل مرطوب وجود دارد. به درختان این مناطق، درختان همیشه سبز میگویند.

خب بچه ها! دوست دارید یک روز پاییزی را نقاشی کنید؟ مداد، کاغذ و پاک کن خود را آماده کنید تا به همراه سایت توپ تاپ یک منظره ی پاییزی زیبا را فقط در 10 مرحله ساده نقاشی کنید!

آموزش نقاشی منظره پاییزی مرحله اول

1. برای کشیدن افق دو خط بلند خمیده را نقاشی کنید.

آموزش نقاشی منظره پاییزی مرحله دوم

2. دو خط خمیده را به صورت عمودی بکشید. این خط ها برای کشیدن تنه درخت هستند. با  خطوطی کوتاه و شکسته در پایین تنه درخت ریشه های آن را رسم کنید.

آموزش نقاشی منظره پاییزی مرحله سوم

3. دو شکل U مانند را در کنار هم در بالای درخت بکشید تا شاخه های درخت را ایجاد کنند. سپس با رسم خطوطی کوتاه، خمیده و بهم چسبیده شکلی ابر مانند را برای برگ های درخت نقاشی کنید. توجه کنید که این خطوط نا منظم هستند و حتی در بعضی قسمت ها این خطوط باهم همپوشانی دارند تا به شاخه ها و برگ های درخت عمق بیشتری بدهند.

آموزش نقاشی منظره پاییزی مرحله سوم

4. چند برگ را نقاشی کنید که از درخت افتاده اند. برای هر برگ، خطی خمیده بکشید تا ساقه و رگبرگ هایش را ایجاد کند. سپس دو سر آن خط را با دو خط قوس دار بهم وصل کنید تا شکل برگ ها کامل شود.

نقاشی کودکانه منظره پاییزی مرحله پنجم

5. با کشیدن خطوطی خمیده در اندازه های مختلف در سراسر زمین، به آن حالتی پوشیده از چمن و علف بدهید. در نزدیکی درخت، با تعدادی خط خمیده کوتاه و بلند دسته ای چمن نقاشی کنید. سپس مانند مرحله قبل چند برگ دیگر را نیز برروی زمین رسم کنید.

نقاشی کودکانه منظره پاییزی مرحله ششم

6. بسیاری از درختان در فصل پاییز میوه میدهند. با دایره های کوچکی برای درخت میوه بکشید. اگر به تصویر دقت کنید متوجه میشوید که یکی از میوه ها درحال افتادن است. خطوط مستقیم و عمودی پشت سر آن برای نشان دادن حرکت میوه به سمت پایین کشیده شده اند.

نقاشی منظره پاییزی برای بچه ها مرحله هفتم

7. چند میوه دیگر را برروی زمین نقاشی کنید. میتوانید با اضافه کردن خطوطی کوتاه در دایره سطح میوه ها را ناهموار نشان دهید.

رسم نقاشی پاییزی مرحله هشتم

8. فضای خالی نقاشی خود را با نقاشی کردن تعدادی ابر در آسمان پر کنید. برای اینکار خطوطی خمیده را در کنار هم رسم کنید تا ابرهایی بوته مانند داشته باشید.

قدم به قدم نقاشی منظره پاییزی مرحله نهم

9. خطوطی موج دار رسم کنید تا وزیدن باد پاییزی را به تصویر بکشید. میتوانید برگ ها ی بیشتری را در هوا و برروی زمین نقاشی کنید. با خطوط کوتاه و بلند در سطح زمین به آن حالتی پوشیده از چمن بدهید.

رنگ آمیزی نقاشی منظره پاییزی

10. نقاشی خود را رنگ آمیزی کنید. آیا هنوز اوایل پاییز است و درخت شما رنگ سبز برگ هایش را حفظ کرده است؛ یا پوشیده از برگ هایی به رنگ قرمز، زرد و نارنجی است؟


بچه های عزیز اگر دوست دارید از آموزش های پایین هم دیدن کنید :

گام به گام نقاشی گل سوسن برای کودکان

گام به گام نقاشی گل نرگس برای کودکان

آموزش نقاشی گام به گام بوقلمون برای کودکان


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...