آموزش نقاشی گام به گام بوقلمون برای کودکان

بوقلمون نوعی پرنده بزرگ است که بومی قاره آمریکا میباشد. بوقلمون ها در ابتدا، حدود سه هزار سال پیش، ساکن کشور مکزیک بودند و از آن زمان به خاطر گوشت لذیذ و پرهایشان پرورش داده میشوند.

وقتی مهاجران اروپایی به قاره آمریکا رفتند و با بوقلمون ها آشنا شدند، تصمیم گرفتند آن را با خودشان به اروپا ببرند. در زبان انگلیسی، به بوقلمون turkey گفته میشود که نام کشور ترکیه نیز هست!! احتمالا علت این نام گذاری این است که کشتی تاجرانی که از آمریکا به اروپا رفته و همراه خود بوقلمون ها را به اروپا آورده بودند از طریق کشور ترکیه سفر میکردند و مردمان ترکیه نیز کم کم شروع به پرورش بوقلمون کردند.

بوقلمون های اهلی را امروزه میتوان در تمام مزرعه های سراسر دنیا پیدا کرد. اما بوقلمون های وحشی که اندازه کوچکتری هم دارند هنوز در زیستگاه های بومی خود یافت میشوند. برای مثال، در کشور آمریکا دیدن چندتا بوقلمون که در حیاط پشتی خانه ها یا پارک ها در حال قدم زدن هستند، اصلا  موضوع عجیبی نیست! در مناطق روستایی آمریکا حتی ممکن است صدها بوقلمون را باهم ببینید! بوقلمون نر، در زمان جفت گیری پرهای رنگی دمش و غبغبش را به صورت موزون به حرکت در می آورد تا توجه بوقلمون ماده را به خود جلب کند.

بوقلمون ها همیشه جایگاه ویژه ای در کارهای هنری داشته اند. بومی های آمریکا از پرهای بوقلمون برای ساختن پتو، لباس و حتی لباس های تشریفاتی خود استفاده میکنند.

امروزه، مردمان کشورهای دیگر بوقلمون را بیشتر به خاطر مناسبت هایی مانند روز شکر گزاری و شب کریسمس میشناسند. آنها در این روزهای خاص با گوشت بوقلمون غذایی خوشمزه درست میکنند و در کنار اعضای خانواده شان آن را نوش جان میکنند.

براساس همین موضوع، در سال 2010 میلادی انیمیشنی به نام "پرندگان آزاد" ساخته شد که داستان آن درباره ی بوقلمونی است که میخواهد با سفر در زمان تاریخ را عوض کند و بوقلمون ها را از سرنوشت شوم خورده شدن در روز شکرگزاری نجات دهد.

خب بچه ها! دیگه وقتشه بریم سراغ کشیدن بوقلمون! فقط کافیه مراحل زیر را دنبال کنید تا به سادگی یک بوقلمون بامزه کشید. برای کشیدن بوقلمون فقط به مداد، پاک کن و کاغذ نیاز دارید. اگر هم دوست داشته باشید میتوانید با مداد رنگی، مداد شمعی یا آبرنگ آن را رنگ بزنید.

در هر مرحله، برای توضیح بهتر تصاویری قرار داده شده اند که میتوانید از آنها کمک بگیرید تا به راحتی بوقلمون خودتان را بکشید.

آموزش نقاشی بوقلمون مرحله اول

1. اول از همه یک دایره کوچک و یک بیضی بزرگ بکشید. دایره سر بوقلمون، و بیضی بال بوقلمون را تشکیل میدهد.

آموزش نقاشی بوقلمون مرحله دوم

2. سر و بال بوقلمون را مطابق شکل با یک خط خمیده بلند و یک خط خمیده کوتاه بهم وصل کنید، تا گردن  و بدن بوقلمون را ایجاد کنید.

آموزش نقاشی بوقلمون مرحله سوم

3. برای بال بوقلمون پر بکشید. برای اینکار میتوانید برروی بال تعدادی نیم دایره را در کنار هم بکشید تا شکلی دندانه دار ایجاد شود.

آموزش نقاشی بوقلمون مرحله چهارم

4. برای نوک بوقلمون با سه خط خمیده مثلثی رسم کنید و برای چشم بوقلمون دایره ای بکشید و در وسط آن دایره کوچکتری قرار دهید. سپس دایره کوچکتر را با مداد سایه بزنید.

آموزش نقاشی کودکانه بوقلمون مرحله پنجم

5. خطوط اضافی نوک و بال بوقلمون را پاک کنید.

آموزش نقاشی بوقلمون مرحله ششم

6. حالا نوبت کشیدن غبغب بوقلمون است. غبغب به همان آویز گوشتی دور نوک بوقلمون گفته میشود. برای غبغب چند تا خط خمیده نامنظم را دور نوک بکشید. سپس به سراغ پاها بروید. برای هر دو پای بوقلمون، دو خط منحنی را در کنار هم بکشید و بعد برای نوک پنجه ها تعدادی شکل U مانند را در کنار هم بکشید تا پاها تکمیل شوند.

آموزش نقاشی بوقلمون مرحله هفتم

7. خطوط اضافی پاها و غبغب را پاک کنید.

آموزش نقاشی بوقلمون مرحله هشتم

8. برای کشیدن دم بادبزن مانند بوقلمون، مانند کاری که برای کشیدن پرهای بوقلمون انجام دادیم، شکلی دندانه دار را با تعداد زیادی نیم دایره کوچک و بزرگ رسم کنید. دم بوقلمون را مانند شکل طوری بکشید که انگار سراسر بدن آن را در بر گرفته است.

نقاشی بوقلمون برای بچه ها مرحله نهم

9. حالا جزییات را به دم بوقلمون اضافه کنید. محل برخورد نیم دایره ها به یکدیگر را با خطوطی راست و مستقیم به مرکز دم وصل کنید تا پرهای دم ایجاد شوند.

رنگ آمیزی نقاشی بوقلمون

10. بوقلمون خود را رنگ کنید. رنگ واقعی بوقلمون ها معمولا قهوه ای و غبغب آنها به رنگ قرمز است. هرچند رگه هایی از رنگ های خاکستری، نارنجی، یا حتی سبز و آبی را هم میتوان در پرهایشان دید. بعضی از بوقلمون های نادر نیز کاملا به رنگ سفید هستند.


در ادامه ببینید :

گام به گام نقاشی قلب غیرممکن برای کودکان

آموزش نقاشی سر اژدها برای کودکان

گام به گام آموزش نقاشی ماشین برای کودکان


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...