گام به گام نقاشی گل نرگس برای کودکان

گل نرگس انواع مختلفی دارد؛ اما همه این گل زیبا را با شمایل زنگوله مانندش میشناسند. گل نرگس بومی اروپا و آفریقای شمالی است، اما امروزه در سراسر دنیا پرورش داده میشود. این گل گزینه ی خوبی برای باغبان های تازه کاری است که به پرورش گل علاقه  دارند؛ زیرا پیاز آن دائمی است و هرساله گل میدهد و در مناطق معتدل، جز اولین گل هایی است که از زیر برف سربیرون می آورد تا نوید رسیدن بهار را بدهد.

در فرهنگ و هنر، گل نرگس معانی متفاوتی دارد. در یونان قدیم، این گل را به مرگ و دنیای زیرزمین ربط میدهند، و آن را معمولا در کنار مقبره ها میکارند. در کشور ولز (یکی از کشورهای بریتانیا)، گل نرگس نمادی ملی محسوب میشود و نماد روز سنت دیوید است که در اولین روز ماه مارچ آن را جشن میگیرند.

این گل در ایران نماد سال نو است و در اشعار فارسی کنایه ای از چشم های زیباست، اما در کشورهای شرق آسیا نماد پول و ثروت است.

میدانستید نام دیگر گل نرگس، نارسیس است؟ طبق یکی از افسانه های یونانی نارسیس نام نیمه خدایی بسیار زیبا بود که روزی به کنار رودخانه میرود تا آب بنوشد و با دیدن تصویر خود در آب عاشق خودش می‌شود. او برای بهتر دیدن تصویرش آنقدر به آب نزدیک میشود که در آب میفتد و غرق می‌شود و در آنجا گل نرگس به عنوان یادبودی از او رشد میکند.

دوست دارید شما هم یاد بگیرید چه طور گل نرگس بکشید؟ این بار هم با سایت توپ تاپ همراه باشید تا به شما یاد بدیم چه طوری فقط با 10 مرحله ساده یک گل نرگس زیبا بکشید.

کاغذ، مداد، پاک کن و مداد رنگی هایتان را آماده کنید تا بریم سراغ کشیدن نقاشی!!

نقاشی گل نرگس برای کودکان مرحله اول

1. با کشیدن دو خط خمیده شروع کنید، که با زاویه ای مورب از هم فاصله گرفته اند. در این مرحله میتوانید یک زنگوله ناکامل را ببینید.

نقاشی گل نرگس برای کودکان مرحله دوم

2. دو خط اولیه را با کشیدن شکلی دایره مانند و موج دار بهم وصل کنید. سپس در نیمه پایینی آن، خط خمیده موج دار دیگری بکشید.

آموزش نقاشی گل نرگس مرحله سوم

3. در انتهای دو خطی که در مرحله اول کشیدید دو گلبرگ اضافه کنید. برای هر گلبرگ، با استفاده از دو خط خمیده شکلی اشک مانند بکشید.

نقاشی کودکانه گل نرگس مرحله چهارم

4. با توجه به تصویر، مانند مرحله قبل دو گلبرگ دیگر را به نقاشی اضافه کنید.

نقاشی گل نرگس برای بچه ها مرحله پنجم

5. دو گلبرگ دیگر را در پشت گل رسم کنید. این گلبرگ ها نیز اشک مانند هستند اما بخشی از آنها توسط قسمت زنگوله مانند گل پنهان شده است.

نقاشی گل نرگس برای کودکان مرحله ششم

6. ساقه گل را بکشید. خطی خمیده را که از کاسه گل (کاسبرگ) خارج شده است به سمت پایین رسم کنید. سپس خطی موازی با آن را در کنارش بکشید.

آموزش نقاشی گل نرگس مرحله هفتم

7. با استفاده از کشیدن دو خط خمیده برروی ساقه ، برگ های گل نرگس را بکشید. برگ ها را نوک تیز و باریک رسم کنید.

نقاشی اسان گل نرگس مرحله هشتم

8. برگ دوم را در پایین ساقه نقاشی کنید. سپس، رگبرگ ها را با خطی خمیده به وسط برگ ها اضافه کنید.

قدم به قدم نقاشی گل نرگس مرحله نهم

9. حالا نوبت اضافه کردن جزییات بیشتر به نقاشی است. میتوانید گلبرگ های بیشتری را به گل اضافه کنید؛ یا خط موج دار دیگری را در شکل زنگوله مانند رسم کنید تا عمق بیشتری داشته باشد. تعدادی خطوط کوتاه و خمیده را درون زنگوله نقاشی کنید و دایره کوچکی را در انتهای آنها بگذارید تا پرچم گل ایجاد شود. پرچم گل دارای دو بخش میله و بساک است که وظیفه گردافشانی را بر عهده دارند.

رنگ آمیزی گل نرگس

10. گل نرگس خود را رنگ آمیزی کنید. رنگ گل های نرگس معمولا زرد است، اما بعضی از آنها نارنجی، قرمز، سفید یا صورتی هستند. معمولا رنگ زنگوله گل با گلبرگ های آن  متفاوت است.


بچه های عزیز از آموزش های پایین هم دیدن کنید :

آموزش نقاشی گام به گام بوقلمون برای کودکان

گام به گام نقاشی قلب غیرممکن برای کودکان

گام به گام آموزش نقاشی ماشین برای کودکان


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...