گام به گام آموزش نقاشی چشم برای کودکان

پندی قدیمی هست که میگوید" چشم ها دریچه روحند." اما دانشمندان دیدگاه جالبی به چشم ها دارند. برای مثال، محققان هم اکنون در حال توسعه فناوری هستند که با استفاده از آن میتوان اشخاص را براساس الگوهای عنبیه چشم شناسایی کرد، درست مانند اثر انگشت! بااینکه در فیلم های سینما و تلویزیون خیلی وقت است که از این فناوری استفاده میشود اما بعید نیست که این فناوری خیلی زود به واقعیت تبدیل شود. در واقع، در حال حاضر بعضی از فرودگاه ها به طور آزمایشی از فناوری" شناسایی عنبیه" استفاده میکنند.

هنرمندان به چشم ها از منظر دیگری نگاه میکنند. اطراف چشم ها را ماهیچه های کوچک بسیاری احاطه کرده است؛ حرکت هرکدام از این ماهیچه ها نشان دهنده احساسی خاص در صورت انسان هاست. برای مثال، احساساتی مانند شادی، غم، عصبانیت، ترس ، هیجان و بی حوصلگی را میتوان به راحتی در چشم هایمان دید.

بنابراین، چشم ها وسیله ی مهمی برای بیان این احساسات در هنرهای تجسمی هستند. با این حال بسیاری از نقاشان باور دارند که به تصویر کشیدن چشم های انسان کاری بسیار سخت است. جالب تر از همه آنکه، چشمان هنرمند عضوی است که بیشترین مسئولیت را در قبال به تصویر کشیدن دقیق چشم های دیگران دارد.

تقریبا هر نقاشی از انسان ها یا حیوانات شامل چشم ها، چه باز و چه بسته، است. به همین دلیل سبک های زیادی برای کشیدن چشم وجود دارد. ساده ترین آنها نقطه ای سایه زده شده یا نقطه ای سایه زده شده در وسط یک دایره است. در مانگا و انیمه های ژاپنی معمولا چشم ها با خطوط مستقیم و گوشه های مربعی رسم میشوند.

شما هم میخواهید یک جفت چشم بکشید؟ شاید دارید روی کشیدن چهره دوست یا یکی از اعضای خانواده تان کار میکنید! با دنبال کردن مراحل ساده زیر به راحتی یک جفت چشم واقعی بکشید!

تمام چیزی که نیاز دارید مداد، کاغذ و پاک کن است. اگر بخواهید میتوانید از مداد شمعی، مداد رنگی، ماژیک یا آبرنگ استفاده کنید تا نقاشی خود را سایه بزنید. در هر مرحله تصویری برای توضیحات بیشتر قرار داده شده است. خطوط جدید با رنگ آبی نمایش داده شده اند.

گام به گام نقاشی چشم برای کودکان را در ادامه تماشا کنید:

نقاشی چشم برای کودکان مرحله اول

1: با کشیدن دو خط خمیده برای بالای چشم ها شروع کنید.

نقاشی چشم برای کودکان مرحله دوم

2: دو خط خمیده دیگر در پایین بکشید تا شکل چشم ها را کامل کنید.

نقاشی چشم برای کودکان مرحله سوم

3: پلک ها را بکشید. ابتدا خطی کوتاه و خمیده در گوشه بیرونی چشم ها بکشید؛ سپس با خط خمیده دیگری گوشه داخلی چشم را به آن وصل کنید.

نقاشی چشم کودکانه مرحله چهارم

4: با توجه به تصویر در گوشه داخلی چشم ها دو خط کوتاه خمیده بکشید، و دو خط خمیده کوچک را نیز در بالای چشم ها قرار دهید.

آموزش نقاشی چشم زیبا مرحله پنجم

5: خطوط راهنما را از گوشه چشم ها پاک کنید.

نقاشی چشم برای بچه ها مرحله ششم

6: گوشه ی چشم ها را با خطوط خمیده دیگری ببندید. برای کشیدن عنبیه، یا قسمت رنگی چشم، دایره ای را در وسط چشم بکشید.

گام به گام نقاشی چشم مرحله هفتم

7: مژه ها را بکشید. خطوط بلند خمیده ای را در قسمت بیرونی بالای پلک بکشید. خطوط مشابه، اما کوتاه تری را در پلک پایین بکشید.

آموزش نقاشی چشم مرحله هشتم

8: همین کار را برای کشیدن مژه های چشم دیگر انجام دهید.

مراحل نقاشی چشم برای کودکان مرحله نهم

9: جزییات را به عنبیه چشم اضافه کنید. در داخل آنها دو خط خمیده در دو طرف عنبیه بکشید و آنها را با نیم دایره ای بهم وصل کنید تا مردمک چشم نیز ایجاد شود. برای طبیعی تر شدن چشم ها برای نشان دادن نوری که به چشم ها تابیده است، درون مردمک چشم دایره کوچکی بکشید. همین کار را نیز برای چشم دیگر تکرار کنید.

رنگ آمیزی نقاشی چشم

10: رنگ مورد نظر خود را برای رنگ آمیزی چشم ها انتخاب کنید. در انسان ها رنگ چشم ها معمولا قهوه ای تیره، آبی، سبز، خاکستری و حتی گاهی بنفش است.


بچه های عزیز اگه این مطلب را دوست داشتید از مطالب پایین هم دیدن کنید :

گام به گام نقاشی گل کارتونی برای کودکان

گام به گام نقاشی تراکتور برای کودکان

نقاشی شاهین کارتونی برای کودکان با روشی ساده


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...