گام به گام نقاشی تراکتور برای کودکان

برای هزاران سال، انسان ها از حیوانات اهلی مثل اسب ها و گاوها که "ابزارهای قوی" کشاورزی بودند برای شخم زدن زمین، جابجا کردن وسایل سنگین و کارهای دیگر استفاده می کردند. ولی خیلی زود، وقتی که انسان شروع به ساختن ماشین های فلزی کرد؛ استفاده ازاین حیوانات تغییر کرد.

آموزش گام به گام نقاشی تراکتور: آموزش نقاشی برای کودکان و مبتدیان

پس از انقلاب صنعتی، کارهای معمول و رایج کشاورزی بر حوزه ی تراکتورسازی چرخید.

اولین تراکتورهای ساخته شده، زغال سوز بودند و با بخار حرکت می کردند. این ماشین های جانور مانند اغلب با چرخ های آهنی سنگین حرکت می کردند. تراکتورهای گازسوز اولیه هم کند بودند و خیلی آهسته حرکت می کردند، اما الان حتی تراکتورهای عظیم هم می توانند تقریباً با سرعت اتومبیل ها حرکت کنند.

حتی تراکتورهایی شبیه به یکی از این تراکتورهای کشیده شده در گام به گام، در بسیاری از کارتون ها نقش ایفا کرده اند.

به عنوان مثال ، در اتومبیل های دیزنی در سال 2006 - Lightening McQueen(لایتنینگ مک کویین)  و Tow Mater دو شخصیت کارتونی، به یک "تراکتورسازی" می روند - آنها با تراکتورهایی که خوابیده اند قائم باشک بازی می کنند، بوق هایشان را به صدا در می آورند تا آنها را بترسانند و وقتی بقیه تراکتورها می ترسیدند، آنها می خندیدند.

نمونه ی دیگر، سریال کارتونی تراکتور کوچولوی قرمز و تراکتور تام ساخته ی کشور انگلستان هست.

دوست دارید تراکتور کارتونی خودتان را بکشید؟ این گام به گام نقاشی  برای کمک به شما اینجاست. تمام چیزی که شما نیاز دارید یک مداد ، خودکار یا ماژیک و یک برگه کاغذ است. شاید بخواهید نقاشی پایانی خود را رنگ آمیزی کنید.

دستورالعمل های گام به گام برای کشیدن نقاشی تراکتور

در این قسمت مراحل کشیدن یک تراکتور را به ترتیب توضیح داده ایم.

نقاشی تراکتور برای کودکان مرحله اول

1. با کشیدن یک چهار ضلعی شروع کنید. نیازی نیست حتما هر چهار ضلع کاملا صاف باشند. این مستطیل کابین تراکتور را تشکیل می دهد، جایی که راننده در آنجا می نشیند.

نقاشی تراکتور برای کودکان مرحله دوم

2. سپس پنجره های کابین را رسم کنید. دو تا شکل مستطیلی دیگر داخل مستطیل اصلی که در ابتدا رسم کردید، بکشید. یکی از مستطیل ها باید باریک تر از دیگری باشد.

نقاشی کودکانه تراکتور مرحله سوم

3. یک مستطیل بسیار باریک دیگر در قسمت بالای کابین تراکتور بکشید. این مستطیل بایرک سقف کابین را تشکیل می دهد.

نقاشی تراکتور برای بچه ها مرحله چهارم

4. یک خط مستقیم از جلوی کابین به سمت پایین بکشید. بعد، یک خط صاف کوتاه به سمت راست در زیر کابین و چسبیده به خط قبلی بکشید. در مرحله ی بعد، دوتا خط موازی را به سمت بالا (کابین) یک کوچولو کج بکشید. از انتهای این دوتا خط، دو خط دیگر بکشید که نسبت به خطوط قبلی کمتر کج باشند. خط پایینی را تا همان اول کابین بکشید ولی خط بالایی را از داخل کابین ادامه بدید و آن را به صورت افقی تا آخر کابین بکشید. در آخر ، یک جفت خط را به صورت کج در قسمت پشت کابین بکشید و انتهای آنها را به همدیگر وصل کنید. این قسمت جای چرخ تراکتور را تشکیل می دهد.

آموزش نقاشی تراکتور برای کودکان مرحله پنجم

5. سه تا مستطیل باریک و کوچک زیر جای چرخ بکشید. بعد شکل پایینی (مستطیل سومی) را  با استفاده از چند خط صاف، از سمت راست به  سر دیگر جای چرخ وصل کنید.

نقاشی بچه گانه تراکتور مرحله ششم

6. دوتا ذوزنقه - چهار ضلعی با خط های کج - از جلوی کابین بکشید. ذوزنقه پایینی باید بزرگتر و وارونه باشد. یک مثلث کوچیک با گوشه های گرد در قسمت جلوی تراکتور بکشید؛ و در زیر ذوزنقه ی دوم، یک شکل بی قاعده از آخرین مستطیل زیر جای چرخ تا انتهای ذوزنقه بکشید.

نقاشی تراکتور برای کودکان مرحله هفتم

7. یک دایره که بر روی قسمت جلویی تراکتور می افتد، بکشید. اگر لازم بود، می توانید خطوط نقاشی شده ی قبلی را پاک کنید. بعد دوتا دایره ی کوچک تر داخل این دایره بزرگ برای تایر، چرخ و کلاهک توپی بکشید.

گام به گام نقاشی تراکتور برای کودکان مرحله هشتم

8. در این مرحله باید تایر عقب تراکتور را بکشید و اگر لازم بود خط های نقاشی شده ی قبلی را پاک کنید. اول، یک شکل دایره ای دندانه دار که از دو طرف با دوتا خط صاف کوچک به جای چرخ وصل شده، بکشید. بعد، دوتا دایره ی دیگر که یکی بزرگتر از اون یکی باشد؛ برای چرخ و توپی داخل تایر بکشید.

نقاشی تراکتور برای کودکان مرحله نهم

9. یک مستطیل باریک عمودی شکل برای اگزوز یا همان دودکش در قسمت جلویی تراکتور بکشید. با کشیدن خط های باریک مستطیلی شکل که با فاصله از هم قرار گرفته اند و دایره های کوچک روی بدنه تراکتور، به نقاشی تراکتور خود جزییاتی اضافه کنید. برای اینکه نشان بدهید که تراکتور شما روی زمین حرکت می کند، یک خط افقی صاف زیر تراکتور بکشید.

رنگ آمیزی نقاشی تراکتور

درپایان تراکتور خود را رنگ آمیزی کنید. رنگ های سبز و قرمز رایج ترین رنگ ها برای تراکتور هستند.


بچه های عزیز اگه این مطلب را دوست داشتید ، میتونید از مطالب پایین هم دیدن کنید :

نقاشی شاهین کارتونی برای کودکان با روشی ساده

نقاشی گام به گام بچه فیل برای کودکان

چگونه یک زرافه نقاشی کنیم


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...