نقاشی شاهین کارتونی برای کودکان با روشی ساده

شاهین ها پرندگان شکاری هستند، شکارچیانی که طعمه خود را می ربایند. شاهین هایی با اندازه های گوناگون در سراسر جهان وجود دارند.شکار با شاهین یا همان شکار با باز، یک سرگرمی محبوب در طی قرن ها بوده است. شکار با شاهین شامل آموزش شاهین برای گرفتن طعمه به نفع صاحبش است. از آنجایی که این سرگرمی مخصوص اعیان بوده، شکار با شاهین معمولا در قطعه های هنری دیده می شود.شاهین از پرندگان شکاری است که برای انسان ها اهمیت خاصی دارد. این پرنده در نقاشی ها و کارتون ها ظاهر می شود. برای نقاشی پرنده راه ساده ای در ده گام توضیح داده شده است.

برای مثال یکی از این کتاب ها، کتاب هنر شکار با پرندگان است که در قرن 12 میلادی نوشته شده و تصاویر زیادی در آن به نمایش در آمده است.
امروزه شاهین ها در شکل های مختلف هنری، نشان تیم های ورزشی و شخصیت های کارتونی دیده می شوند. مثل شخصیت کتاب های کمیک از جمله مرد شاهینی، دختر شاهینی و هنری شاهینه.

اگر شما هم دوست دارید یک شاهین کارتونی بکشید، با این راهنمایی نقاشی ساده، بسیار آسان خواهد بود. همه وسایلی که لازم دارید یک مداد و یک تکه کاغذ و شاید یک پاک کن خوب است. شاید هم دوست داشته باشید از مداد شمعی استفاده کنید. برای رنگ آمیزی هم به رنگ یا ماژیک احتیاج خواهید داشت.

دستورالعمل گام به گام نقاشی شاهین مناسب کودکان

گام به گام نقاشی شاهین برای کودکان

1- نقاشی قسمت بیرونی سر شاهین: برای این کار باید یک خط بلند و یک خط کوتاه منحنی که روی هم قرار می گیرند، نقاشی کنید. قسمت هم پوشانی خطوط نشان دهنده پیشانی پرنده است.

نقاشی شاهین برای کودکان مرحله 2

2- منقار پرنده را نقاشی کنید. باید از تعدادی خطوط منحنی استفاده کنید. خطوط را تا نوک منقار ادامه دهید. قسمت داخلی منقار را با خطوط منحنی دیگری ببندید.

نقاشی شاهین برای کودکان مرحله 3

3- طرح کلی پرهای پایین گردن پرنده را نقاشی کنید. از تعدادی خطوط کوتاه منحنی که در انتها به شکل سر پر دندانه دار است، استفاده کنید.

نقاشی شاهین برای کودکان مرحله 4

4- طرح کلی بال های پرنده: از یک خط بلند منحنی برای یک طرف بال استفاده کنید. برای سمت دیگر، چند خط کوتاه تر بکشید. خط های منحنی را در انتها به هم برسانید تا پرهای پرواز پرنده را نقاشی کرده باشید.

نقاشی شاهین برای کودکان مرحله 5

5- بعد طرح کلی شکم پرنده، دم و بال پشتی را نقاشی کنید. یک خط طویل و منحنی برای سینه و یکی دیگر برای شکم بکشید. از چند خط منحنی که در انتها دوتایی می شود برای پرهای دم پرنده استفاده کنید. یک خط منحنی هم در پشت سینه برای نشان دادن بال دیگر پرنده نقاشی کنید.

نقاشی شاهین کارتونی برای کودکان مرحله 6

6- خطوط اضافی را پاک کنید.

نقاشی کودکانه شاهین کارتونی مرحله 7

7- نقاشی پای پرنده: برای کشیدن هر پا باید از خطوط کوتاه منحنی که نشاندهنده پرهای بالای پا است، استفاده کنید. سپس پا را نقاشی کنید. برای نقاشی انگشتان یک خط منحنی بلند بکشید و آن را به سمت عقب برگردانید. برای هر پا سه انگشت بگذارید. دو جفت انگشت به سمت جلو و یک انگشت به سمت عقب نقاشی کنید.

نقاشی شاهین کارتونی برای بچه ها مرحله 8

8- چنگال ها یا پنجه ها را در انتهای هر انگشت نقاشی کنید. برای هر چنگال دو خط منحنی که به شکل مثلثی در انتها با شیبی ملایم به هم می رسند بکشید. برای جزئیات انگشتان هم چند خط کوتاه خم روی انگشتان نقاشی کنید.

آموزش نقاشی شاهین کارتونی برای کودکان مرحله 9

9- برای کامل کردن شاهین تان چشم ها و زبان را نقاشی کنید. برای هر چشم، سه دایره بکشید. یک دایره کوچک داخل یک بیضی و هر دو داخل یک بیضی بزرگ تر. یک بیضی را مردمک در نظر بگیرید و دایره داخل آن برق چشمان شاهین است. یک خط منحنی S شکل بالای چشم ها نقاشی کنید و انتهای آن را به یک خط منحنی کوچک تر ختم کنید. برای نمایش سوراخ بینی یک بیضی کوچک روی منقار نقاشی کنید. یک خط منحنی داخل دهان باز پرنده بکشید تا داخل دهان را نشان دهد. برای زبان هم یک شکل منحنی نامنظم که محصور است نقاشی کنید. در نهایت یک خط منحنی کوتاه در وسط آن برای نمایش جزئیات زبان بکشید.

رنگ آمیزی نقاشی شاهین کارتونی

10- شاهین کارتونی تان را رنگ کنید. بیشتر شاهین­ها، عقاب ها و سایر پرندگان شکارچی به رنگ های قهوه ای، کرم، قرمز و نارنجی هستند.


در ادامه ببینید:

نقاشی گام به گام بچه فیل برای کودکان

چگونه یک زرافه نقاشی کنیم

چگونه یک سنگ نقاشی کنیم


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...