نحوه ترک سیگار با استفاده از کتاب آلن کار

یکی از راه‌های بسیار مؤثر برای ترک سیگار، استفاده از کتاب راه آسان برای جلوگیری از استعمال سیگار، نوشته آلن کار است. او فردی بود که بعد از 33سال، سیگار را ترک کرد. در این کتاب از روش‌های اساسی برای کسانی که قصد ترک سیگار دارند، توضیح داده شده است؛ چه افرادی که سیگاری قهار باشند و چه با مصرف که گدار!

بخش اول : انجام مراحل مقدماتی

آشنایی با آلن کار

خود را با آلن کار آشنا کنید. قبل از شروع روند ترك با استفاده از كتاب آلن کار، خود را با اینکه آلن کار چه کسی بوده و كارآیی روش وی آشنا كنید.

آلن کار یک حسابدار سابق بود، که روشی برای جلوگیری از استعمال دخانیات ایجاد کرد – روشی که بعداً برای بسیاری از اعتیادها و مشکلات دیگر به کار برد. او سیگاری سابق با استعمال 100 عدد در روز بود و پس از 33 سال با موفقیت سیگار را ترک کرد. او ابتدا به برخی از دوستانش کمک کرد که سیگار را ترک کنند و سرانجام میزبان سمینارهایی شد و این امکان را برای کسانی فراهم کرد که با سهولت سیگار را ترک کنند. او به قدری با مشتریانی (که با او از طریق کلمات یا حرف و حدیث‌ها آشنا شده بودند) درگیر شده بود ،که این روش را در یک کتاب پرفروش در سراسر جهان با عنوان"راه آسان برای جلوگیری از استعمال سیگار" به اشتراک گذاشت.

اثربخشی روش کار آلن، در طی سال‌های متمادی به موفقیت رسیده است و عمدتاً از طریق دهان به دهان گسترش یافته است. در حالی که مطالعات علمی در مورد روش آلن کار محدود است، یک مطالعه در سال 2014 نشان داد، که سیگاری‌هایی که از روش آلن کار استفاده می کنند، در مدت 13 ماه، 6 برابر، بیشتر از افراد سیگاری که از روش‌های دیگر استفاده می کنند، از مصرف دخانیات خودداری می‌کنند.

در سال 2017، مطالعه‌ای توسط دولت / وزارت بهداشت ایرلند آغاز شده بود؛ نتایج نشان داد که از استفاده از روش ترک آسان آلن کار، به شدت حمایت می شود. در حال حاضر یک کارآزمایی کامل و تصادفی کنترل شده در مقیاس بزرگ در روش آسان آلن کار، در حال انجام است (2017).

خرید نسخه راه آسان برای جلوگیری از استعمال سیگار

    یک کپی از نسخه راه آسان برای جلوگیری از استعمال سیگار را خریداری کنید. همچنان کتاب آلن کار هم به صورت آنلاین و هم در کتابفروشی‌ها، به طور گسترده‌ای در دسترس است. همچنین می توانید به راحتی نسخه‌ای از آن را در کتابخانه پیدا کنید. قبل از شروع استفاده از روش آلن کار، باید یک نسخه از کتاب را به دست آورید (با فرض اینکه ترجیح می دهید این کار را انجام دهید تا اینکه در یک سمینار زنده باشید - از دوره آنلاین استفاده کنید).

    تعیین تاریخ و مکان برای ترک سیگار

    برای ترک کردن سیگار، یک تاریخ و زمان تعیین کنید. اولین قدمی که آلن کار توصیه می کند، این است که یک زمان و تاریخ مشخص را برای ترک تعیین کند.

    شما باید در آینده نزدیک، زمانی را انتخاب کنید. آن را در تقویم خود به عنوان روزی که سیگار را ترک می کنید، علامت گذاری کنید.

    نباید سعی کنید قبل این تاریخ، مصرف را قطع کنید. هدف آلن کار این است که ارتباط سیگاری‌ها با نیکوتین را، با نشان دادن اینکه سیگار کشیدن سیگاری‌ها ربطی به بهبود لذت بردن از زندگی آن‌ها ندارد، قطع کند. قطع سیگار قبل از تاریخی که تعیین کرده‌اید، توجه بیشتری به این واقعیت که ترک می کنید نشان می دهد، به این ترتیب سیگار با ارزش‌تر به نظر می رسد.

    درک اینکه سیگار هیچ کاری برایتان انجام نمیدهد

      بدانید که سیگار هیچ کاری برای شما انجام نمی دهد. یكی از محرك‌هایی كه آلن كار در کتاب راه آسان برای جلوگیری از استعمال سیگار از آن استفاده می كند، اشاره به پوچ بودن مصرف سیگار به خودی خود است. این روش نشان می دهد که شما از اثرات بد سیگار بر سلامتی، سرمایه، سبک زندگی و عزت نفس خود صرف نظر کرده و در عوض، فکر کردن درباره فواید سیگار کشیدن را بررسی می کنید.

      کار اظهار داشت که با ترک سیگار، اساساً چیزی را از دست نمی دهید. اعتیاد هیچ لذت واقعی ندارد. به نظر می رسد این باور دشوار باشد اما این روش او توضیح می دهد، که چگونه افراد سیگاری به اعتقاد برعکس متصل می شوند. تنها هدف نیکوتین، معتاد نگه داشتن کاربران است. شما هیچ چیزی را از دست نمی دهید و به طور همزمان، تغییری چشمگیر در سلامتی و سبک زندگی خود ایجاد می کنید.

      سیگار برای سلامتی شما بسیار خطرناک است. شما این را از قبل می دانید و به همین دلیل است که آلن کار می گوید، از آسیب سیگار به تمام اعضای بدن و این واقعیت که باعث ایجاد بیماری‌هایی از جمله سرطان ریه می شوند و در نتیجه از سلامت عمومی کاربر کاهش می دهد، چشم پوشی می کنید. قطع سیگار به طرز چشمگیری و به سرعت، خطر ابتلا به بیماری ریه، بیماری قلبی عروقی و سکته مغزی را کاهش می دهد.

      روشن کردن آخرین سیگارهایتان

        آخرین سیگارهای خود را روشن کنید. کار خود را که با این روش انجام دادید، کار توصیه می کند که وقتی سیگار آخر خود را روشن می کنید، با خود عهد ببندید که دیگر هرگز سیگار نمی کشید و مهم نیست که فرایند ترک کردن چقدر دشوار باشد.

        تاریخ ترک خود را پیگیری کنید. روزی که می خواهید سیگار را کنار بگذارید، به فراموشی نسپارید.

        آنچه در مورد زندگی شما به عنوان یک سیگاری است که باعث می شود بخواهید آن را ترک کنید، ضبط کنید. فراموش کردن آنچه که باعث شده تا شما بخواهید سیگار را کنار بگذارید، آسان است – بنابراین یک یادآوری برای آینده مفید است.

          بخش دوم : آغاز روند

          آمادگی برای ترک عوارض نیکوتین

          برای عوارض ترک نیکوتین آماده شوید. در روزهای اول به ویژه، بدن شما احساسات خفیفی از عوارض ترک را خواهد داشت. زمانی که شما اصل روش آلن کار را درک کنید، این احساسات به سختی قابل توجه هستند.

          به یاد داشته باشید که عوارض ترک موقت هستند و طی چند روز می گذرند. همچنین، به خاطر داشته باشید که سیگاری‌ها هر روز از زندگی خود را از عوارض نیکوتین رنج می برند. این امر باعث می شود در مواقعی که نتوانند به سیگار دسترسی پیدا کنند، احساس بدبختی کنند. از آنجایی که اکنون یک غیر-سیگاری هستید، دیگر نیازی به تحمل آن علائم نیست.

          عوارض ترک نیکوتین اغلب به عنوان اضطراب، افسردگی، مشکلات خواب، افزایش اشتها، سردرد، مشکل در تمرکز و افزایش وزن ذکر شده است. اما با روش آلن کار می توان به راحتی از این موارد اجتناب کرد. این علائم ناخوشایند به جای اینکه ناشی از ترک نیکوتین باشد، در حقیقت احساسات جسمی ناشی از یک فرآیند فکری هستند. از فکر کردن "من یک سیگار می خواهم" .... "لعنتی من نمی تونم یک سیگار بکشم !!" ... و غیره. تا زمانی که شما از سیگار نکشیدن خوشحال باشید - هیچ احساس ناخوشایندی نخواهید داشت. در حقیقت فکر کردن در مورد سیگار بسیار دلپذیر است و نه ناخوشایند. این لینک نشان می دهد که سیگاری‌ها چگونه به اجتناب ناپذیر بودن عوارض سیگار فکر می کنند. [پیوست لینک]

          عوارض ترک نیکوتین، که واقعاً خفیف است، معمولاً طی چند روز از بین می رود (اگر در واقع، شما حتی از آن‌ها آگاه بشوید). این موردی است که - مهم نیست که شما چقدر زیاد یا کم سیگار کشیده باشید – اطلاعات غلط و نادرستی در این باره منتشر شده است – مانند این لینک.

          مقابله با موقعیت ها و محرک ها

            با موقعیت‌ها و محرک‌هایی که شما را به سمت سیگار می کشند، مقابله کنید. کار توصیه نمی کند که از بخش‌هایی از زندگی که سیگار کشیدن را به شما یادآوری می کنند، خودداری کنید. در عوض، او توصیه می کند که از بیرون رفتن و انجام آنچه معمولاً انجام می دهید، لذت ببرید. در این مواقع احساس وسوسه نخواهید کرد - در حالی که اگر از دوستان و موقعیت‌های اجتماعی خود دور شوید، احساس محروم بودن از دوستان و همراهی آن‌ها خواهید کرد

            در طول روز، مواقعی وجود دارد که به شما یادآوری می شود، قبلاً سیگار می کشیدید. برای مثال اگر همیشه با قهوه صبح خود سیگار می کشیدید، ممکن است به طور ناگهانی به فکر اینکه یک سیگار بکشید، بیفتید. اگر چنین اتفاقی بیفتد، مهم است که به یاد داشته باشید که از چیزی افتضاح فرار کرده‌اید و خوشحال هستید که آزاد شده‌اید، به جای این که فکر کنید "من الان نمی توانم سیگار بکشم"، در عوض فکر کنید، "عالی نیست که من آزاد هستم؟"

            از مناسبت‌های اجتماعی دوری نکنید. بیرون بروید و مردم را ببینید. اگر متوجه شدید مردم در حال سیگار کشیدن هستند، به آن‌ها حسادت نخواهید کرد - برای آن‌ها دلسوزی خواهید داشت. شما خود را از اعتیاد رها کرده و به آینده سالم متعهد می کنید.

            اگر کسی سیگار به شما پیشنهاد می دهد، به سادگی بگویید "نه متشکرم، من سیگار نمی کشم" و نگویید "نه متشکرم، من ترک کرده‌ام." نیازی به توضیح طولانی نیست.

            سعی نکنید از فکر کردن به سیگار خودداری کنید

              سعی نکنید از فکر کردن در مورد سیگار خودداری کنید. اگر بخواهید در مورد چیزی فکر نکنید، در مورد آن حتی بیشتر فکر خواهید کرد. فقط مطمئن شوید که در مورد آن درست فکر می کنید. روش آلن کار، این کار را بسیار آسان می کند.

              اگر چیزی را احساس می کنید که شبیه به احساس میل است، به جای فکر کردن به جمله "نمی‌توانم سیگار بکشم" به این جمله فکر کنید، "این عالی است که من الان سیگاری نیستم."

              اگر احساس درگیر بودن می کنید، به یاد داشته باشید که سازمان آلن کار مشاوره رایگان را به خوانندگان کتاب ارائه می دهد. اگر به وب سایت مراجعه می کنید - بر روی ارتباط با ما و سپس بر روی پشتیبانی کلیک کنید، می توانید مشاوره رایگان مشاوره ترک آسان آلن کار را توسط یکی ارشدهای این سازمان دریافت کنید.

                بخش سوم :  پایان دادن به روابط خود با نیکوتین

                پایان دادن روابطتتان با نیکوتین

                بدانید که چیزی به نام "فقط یک سیگار" وجود ندارد. بسیاری از افراد سیگاری پس از خودداری از سیگار کشیدن به مدت چند هفته یا چند ماه احساس ناراحتی می کنند. ممکن است فکر کنید که بازگشت به کشیدن سیگار، به صورت هر از گاهی، بی خطر است، اما این طور نیست.

                ترک سیگار به معنای قطع رابطه شما با یک ماده اعتیاد آور است. یک سیگار می تواند شما را به سرعت به دام بیندازد. هرگز به یک سیگار به عنوان تنها یک سیگار فکر نکنید؛ به عنوان بخشی از یک عادت کشنده در طول زندگی فکر کنید.

                نیکوتین یکی از اعتیاد آورترین مواد مخدر موجود است. به همین دلیل است که افراد سیگاریِ گه گداری، در نهایت به افراد سیگاری قهار تبدیل می شوند. نیکوتین از جهات مختلفی بر مغز تأثیر می‌گذارد – جدی‌ترین اثر این است، که معتاد را متقاعد می کند که سیگار باعث لذت یا حمایت از او می‌شود - در حقیقت - برعکس این قضیه درست است.

                انواع مطالعات وجود دارد که چگونگی عملکرد مغز را بررسی می کند - اما حقیقت این است که - اهمیتی ندارد - تا زمانی که از روش آلن کار استفاده می کنید – راه فرار را آسان پیدا می کنید.

                از هیچ جایگزینی برای ترک سیگار استفاده نکنید

                  از هیچ جایگزینی استفاده نکنید - از جمله مواردی که حاوی نیکوتین هستند. کار در مورد جایگزین‌های نیکوتین، مانند آدامس نیکوتین یا چسب نیکوتین، خودداری را توصیه می کند.

                  موارد جایگزین شما را تشویق می کنند که از نظر فداکاری به این ماجرا فکر کنید. شما با خلاص شدن از نیکوتین فداکاری نمی کنید، بلکه به خود و بدن خود به اندازه کافی برای ترک کردن احترام می‌گذارید.

                  همچنین، جایگزین‌ها، اعتیاد به نیکوتین را زنده نگه می دارند. هرچه زودتر احساس وابستگی را بشکنید، قطع سیگار راحت‌تر است.

                  عدم نگهداری سیگارهای اضطراری در کنارتان

                    سیگارهای اضطراری را پیش خود نگه ندارید. بسیاری از افرادی که سعی در ترک سیگار دارند، برای موارد میل شدید مصرف، سیگارهای اضطراری را در خانه خود نگه می دارند. شما نباید هیچ سیگاری را، بعد از اینکه آخرین سیگار خود را کشیدید، در خانه خود نگه دارید. شما به آن‌ها احتیاج نخواهید داشت و نگه داشتن آن‌ها، باعث ایجاد شک و تردید در تصمیم شما می شود.

                    نگه داشتن سیگار در دست به معنی تردید است. برای ترک موفقیت آمیز، باید با این مطلب که این بهترین انتخاب برای شما و عزیزانتان است، همراه بمانید.

                    به یاد داشته باشید، لحظه‌ای که آخرین سیگار خود را می کشید، شما یک فرد-غیر سیگاری هستید. شما دیگر نیازی به دخانیات ندارید. نگران نباشید اگر با یک سیگاری زندگی می کنید - تا زمانی که خود را از سیگار کشیدن حفظ می کنید – آن‌ها شما را آزار نخواهند داد.

                      بخش چهارم : تکمیل فرایند

                      آماده شدن برای برگشت به زندگی عادی

                      برای برگشت به زندگی به صورت حالت عادی، آماده شوید. پس از مدتی، سیگار نکشیدن احساس ناهنجاری را به وجود می آورد. شما شروع به بازگشت به روال معمول خود خواهید کرد و آیین‌ها و عادات جدیدی را در طول زندگی خود به عنوان یک فرد غیر-سیگاری برقرار می کنید.

                      هنوز هم ممکن است یک فکر زودگذر در مورد کشیدن "فقط یک سیگار" داشته باشید، به خصوص هنگامی که عادی شدن وضعیت از سر گرفته می شود. به یاد داشته باشید، این هرگز، فقط یک سیگار نیست. این یک زنجیره بدبختی مادام العمر است که شما از آن فرار کرده‌اید.

                      خود را در آن لحظاتی، مانند موقعیت‌های اجتماعی، در جایی که احساس آزادی می کنید، تقدیر کنید. به خود و این واقعیت که سیگار را ترک کرده‌اید، افتخار کنید.

                      در صورت داشتن مشکل به دنبال کمک حرفه ای باشید

                        اگر مشکلی دارید، در این زمینه به دنبال کمک حرفه‌ای بروید. اگر برای ترک کردن سیگار به تنهایی، مشکل دارید، باید در کنار کتاب آلن کار، خود به دنبال کمک حرفه‌ای دیگری باشید. گزینه بارز، اگر می خواهید استفاده از روش آلن کار را کنار بگذارید، تماس با سازمان وی از طریق وب سایت آن‌ها است. آن‌ها پشتیبانی رایگان را به خوانندگان کتاب ارائه می دهند.

                        گروه‌های حمایتی معمولاً در کلینیک‌های روانپزشکی در دسترس هستند، جایی که یک پزشک یا درمانگر آموزش دیده، با سایر افراد که قصد ترک سیگار را دارند، گفتگو می کند.

                        مواد مخدر ناشناس یک سازمان غیرانتفاعی است که برای ارائه پشتیبانی، میزبان جلساتی است. می توانید از طریق وب سایت NA جلسات منطقه خود را پیدا کنید.

                        اگر در گیر و دار برای ترک سیگار هستید، با پزشک خود صحبت کنید. همچنین می توانید از یک متخصص درمانگر حرفه‌ای بخواهید، تا ببیند که آیا مشکلات عاطفی اساسی، اعتیاد شما را افزایش می‌دهد یا خیر.

                        درخواست حمایت از دوستان و اعضای خانواده

                          از دوستان و اعضای خانواده خود درخواست حمایت مداوم کنید. به یاد داشته باشید، شما نمی توانید سیگار را به تنهایی ترک کنید. همچنان که روند بهبودی خود را ادامه می دهید، در مورد تصمیم خود برای ترک کردن سیگار، با دوستان و اعضای خانواده علنی صحبت کنید و از آن‌ها بخواهید که از شما حمایت کنند.

                          از افراد سیگاری موجود در خانواده بخواهید، که جلوی شما سیگار نکشند یا سیگار را به شما پیشنهاد ندهند.

                          از چند دوست یا اعضای خانواده سؤال کنید که آیا می توانید هنگام میل به کشیدن سیگار با آن‌ها تماس بگیرید. افرادی را انتخاب کنید که همدل بوده و راحت صحبت می کنند.

                          اگر کسی از تصمیم شما پشتیبانی نمی کند، بهتر است روابط خود را به صورت موقت از آن شخص جدا کنید. منفی بودن به اعتیاد سوخت می رساند.


                          پیشنهادهای جدید :

                          چگونه فوراً سیگار کشیدن را متوقف کنیم؟

                          چگونه بوی دود سیگار موجود در خانه را از بین ببرید؟

                          فوت و فن های بیرون دادن دود از دهان به شکل های مختلف


                            1 نظر

                            1. علیعلیsays:

                              بهترین روش هست باورکنید ۳ سال هست از این هیولا کوچک راحت شدم و همش به خاطر آلن و کتابش هست. حتما بخوانید حتی اکر قصد ترک ندارید