چگونه بوی دود سیگار موجود در خانه را از بین ببرید؟

دود سیگار یکی از معضلات افراد سیگاری است که در برخی مواقع این بو برای آن ها مشکلاتی به وجود می آورد. دود سیگار بسیار تند و زننده است، پس در این متن روش هایی برای از بین بردن دود سیگار موجود در محیط و اشیاء خانه توضیح داده شده است.

بوی دود سیگار و نیکوتین می تواند به دیوارهای داخلی خانه، پرده پنجره ها، و ملافه و فرش های خانه چسبیده و بو بگیرد و بوی نامطبوع در کل خانه ایجاد کند. بوی دود ناشی از سیگار در تار و پود آن ها باقی می ماند که دفع زدایی این بو کار دشواری است. برای از بین بردن بوی دود موجود در خانه شما ممکن است نیاز به تمیز کردن کامل خانه، تصفیه هوا و حتی تعویض فرش و رنگ دیوارهای خانه در صورت آسیب دیدگی ناشی از دود سیگار باشد.

آماده سازی برای خوشبو کردن خانه تان

استفاده از دستکش یکبار مصرف

دستکش یکبار مصرف بپوشید. هنگام استفاده از محصولات تنباکودار و یا استفاده از مواد شیمیایی تمیز کننده، دستکش یکبار مصرف یا لباس محافظ دیگری استفاده کنید. این امر به جلوگیری از تماس نامطلوب و سوزش پوست به دلیل مواد شیمیایی موجود در بعضی از پاک کننده ها کمک می کند.

از بین بردن تمام منابع دود سیگار

تمام منابع دود سیگار را از بین ببرید. ته سیگار، انتهای سیگار مانده، زیرسیگاری و غیره را از خانه و فضای خانه خارج کنید. وجود این وسایل در خانه شما منجر به جذب مداوم بوی دود خواهد شد. پس از خاموش شدن کامل این وسایل را دور بریزید. قبل از انداختن در سطل زباله در فضای باز، آنها را در یک کیسه مواد غذایی قرار دهید و کامل ببندید.

تمام در و پنجره ها را باز کنید

تمام در و پنجره ها را باز کنید تا هوا از خانه بیرون برود. این کار را به طور مکرر در طول فرآیند تمیز کردن و از بین بردن انجام دهید.

شما می توانید برای افزایش جریان هوا، پنکه ها را به صورت استراتژیک در سراسر خانه خود قرار دهید. پنکه های خود را در گوشه و کنار اتاق قرار دهید، زیرا ممکن است جریان هوای مطلوبی وجود نداشته باشد تا هوا را به بیرون از خانه منتقل کند. یا پنکه ها را به سمت در و پنجره ها راهنمایی کنید تا هوای خانع بع بیرون منتقل شود.

محصولات ضدعفونی کننده خریداری کنید

محصولات ضدعفونی کننده خریداری کنید. برخی از محصولات تبلیغاتی مانند کنترل بو یا از بین بردن بو را تبلیغ می کنند. با این حال، این موضوع مهم است که شما از محصولاتی استفاده کنید که یک ماده تمیز کننده باشد. محصولاتی که بوی ساده را از بین می برند، بوی دود را نمی توانند از بین ببرند. به دنبال محصولاتی باشید که دارای:

جوش شیرین. جوش شیرین به طور طبیعی بو را خنثی می کند و این کار را با آوردن مولکول های بو از حالت اسیدی به pH یا حالت خنثی تر انجام می دهد.

ذغال فعال. ذغال سنگ اغلب برای فیلتر کردن خاک و ذرات آب استفاده می شود، اما به عنوان یک ماده خوشبو کننده عالی که جذب کننده بو است عمل می کند.

آب اکسیژنه. پراکسید هیدروژن با دادن اکسیژن به یک ناحیه آلوده بورا از بین می برد. با این حال، این ماده شیمیایی می تواند مانند سفید کننده عمل کند و باید با دقت و فقط در سطوح خاصی مورد استفاده قرار گیرد. قبل از استفاده گسترده از آن، یک آزمایش را روی یک ناحیه کوچک انجام دهید. همچنین در صورت سفیدتر شدن پارچه، از دستکش و لباس های قدیمی استفاده کنید. برای نگهداری حتماً در پراکسید را محکم ببندید.

از بین بردن بوها از فرش ، لباس و ملحفه ها

لباس ، ملحفه ، بالش و پرده های خود را جمع کنید

تمام لباس، ملحفه ها، بالش و پرده های خود را جمع کنید. هر چیزی که لباس یا ملحفه باشد و قابل شستشو باشد باید درون کیسه هایی جمع گردد، تا شسته شود.

ممکن است فکر کنید یک ملحفه یا لباس بو ندارد، اما ممکن است بینی شما به آن را حس نکند. این بدان معنی است که شما به بوی دود عادت کرده اید و دیگر نمی توانید آن را از محیط متمایز کنید. به جرات می توان گفت اگر چیزی در خانه بوی دود سیگار بدهند، بیشتر یا همه لوازم احتمالاً بوی دود می دهند.

تمام موارد را بشویید و خشک کنید. قبل از برنامه ریزی برای تمیز کردن بقیه خانه، تمیز کردن لباس و پارچه ها، ملافه و بالش بسیار مهم است. پارچه و ملحفه ها قادر به بو گرفتن زیاد نسبت به سایر مواد هستند. با کنار گذاشتن آنها، تمیز کردن سطوح دیگر راحت تر می شود. در نظر داشته باشید که پارچه ها و ملافه های تمیز خود را در بیرون از خانه شسته و نگهداری کنید. بازگرداندن آنها به خانه پس از تمیز کردن باعث می شود وسایل خیس شما دود موجود در خانه را بدهد.

پرده ها و سایه بان ها را شستشو کنید

یادتان باشد که پرده ها و سایه بان های خود را تمیز شستشو یا جایگزین کنید. بسیاری از افراد تمیز کردن پرده ها و سایه بان ها را که نقاط اصلی استقرار و نفوذ دود سیگار در آن هستند فراموش می کنند. پرده ها یا سایه بان های خود را پایین آورده و آنها را بشویید. همچنین اگر سایه بان های شما پیر و بدبو است، می توانید سایه بان های جدیدی نیز بخرید.

برخی از آویزهای دیواری نیز ممکن است از جنس پارچه باشد. به یاد داشته باشید که این موارد را پایین بیاورید و آنها را با صابون ملایم، آب و یک دستمال تمیز پاک کنید. به سادگی آنها را تمیز کنید و آنها را در خارج از خانه نگهدارید تا زمانی که فرآیند از بین بردن دود به پایان برسد.

بررسی کردن فرش

فرش خود را بررسی کنید. اگر بسیار کثیف شده و بوی دود شدید است، در نظر بگیرید که آن را عوض کنید. اگر نمی توانید، آن را توسط:

آن را شامپو بکشید. شما می توانید یک بخارشوی فرش را اجاره کنید و خود فرش را شامپو کنید. یا می توانید برای تمیز کردن فرش برای خود یک فرد حرفه ای استخدام کنید.

جوش شیرین زدن. مقدار دلخواهی جوش شیرین را در روی سطح فرش خود بپاشید و بگذارید یک روز خیس شود. جوش شیرین باعث جذب بوی دود و هرگونه رطوبت موجود در فرش می شود. سپس فرش را خالی کنید تا جوش شیرین خارج شود. شما می توانید این کار را چندین بار در هفته انجام دهید تا بوی آن از بین برود.

پاک کردن مبلمان و فرش ها با جوش شیرین

مبلمان و فرشهای پوشیده شده از پارچه خود را با جوش شیرین پاک کنید. شما ممکن است استفاده از یک ماده پاک کننده قوی شیمیایی مانند OdoBan را انتخاب کنید. این محصول دفع کننده توسط متخصصانی که پس از آتش سوزی سعی در بهسازی خانه ها دارند، استفاده می شود.

اگر می توانید کاورهای کوسن را جدا کنید ، آنها را مرطوب کنید و با دست یا در ماشین لباسشویی با مخلوط جوش شیرین بشویید. بگذارید کمی خشک شود، سپس هنگامی که هنوز کمی مرطوب هستند، آنها را دوباره روی بالشتک ها قرار دهید. این به آنها اجازه می دهد تا بدون ایجاد چروک، در اندازه مناسب کشیده شوند.

از بین بردن بوی دود از سطوح خانگی

از سرکه برای پاک کردن سطوح غیرپارچه ای استفاده کنید

برای تمیز کردن سطوح غیر پارچه ای از سرکه یا سفیدکننده رقیق استفاده کنید. سفیدکننده و مخصوصا سرکه، به خوبی دود سیگار را از تار و پود خانه بین می برد. بوی سفید کننده و سرکه ممکن است در ابتدا خنثی شود ، اما این بوها به موقع از بین می رود.

سرکه مقطر سفید و آب گرم را به قسمت مساوی با هم مخلوط کنید تا یک محلول تمیز کننده ایجاد شود.

1/2 فنجان (115 میلی لیتر) کلر سفید را به 1 گالن (4 لیتر) آب مخلوط کنید تا سطحی مانند دوش، وان، حمام، روی میز، کاشی لعاب دار و کف را تمیز کنید. همیشه سطح ها را بعد از تمیز کردن با آب بشویید. در همان سطح استفاده شده از مخلوط سرکه و سفید کننده استفاده نکنید.

شستن کف ، دیوار ، سقف ، پنجره و ...

کف، سقف، شیشه پنجره ها، دیوارها و وسایل دیگر را بشویید. ممکن است برای رسیدن به تمام سطوح قابل شستشوی خانه خود به نردبان احتیاج داشته باشید.

فراموش نکنید که فضای داخلی کمد و کمد دیواری و همچنین دیوارهای زیرزمین ها، راهروها را بشویید.

پاک کردن مبلمان و وسایل چوبی با سرکه سفید مقطر

تمام مبلمان و وسایل چوبی، پلاستیکی و فلزی را با سرکه سفید مقطر پاک کنید. سرکه را درون یک بطری اسپری قرار دهید و با یک دستمال تمیز کنید.

چند قطره روغن اسطوخودوس، مرکبات یا گلاب را برای جبران بوی سرکه در آن بریزید. اگر تصمیم به انجام این کار ندارید، با تمیز کردن همه چیز بوی سرکه نیز کم تر می شود.

تمیز کردن گرد و غبار لوازم تزئینی

گرد و غبارهای لوازم تزئینی را تمیزکنید یا بشویید. به سادگی آنها را پاک کنید یا آنها را در صابون ملایم بشویید. ممکن است بخواهید تا زمانی که تمام سطوح تمیز شوند، آنها را از خانه بیرون ببرید.

تمیزکردن دیوارها

دیوارهایتان را بشویید

دیوارهایتان را بشویید. برای شستن دیواره ها و از بین بردن کثیفی، لکه و بو می توانید از انواع محصولات شوینده یا راه حل های تمیز کننده استفاده کنید.

بیشتر نقاشان حرفه ای از TSP یا همان تری سدیم فسفات برای تمیز کردن دیوارها استفاده می کنند فقط کافی است 1 فنجان TSP را به 20 فنجان آب مخلوط کنید یا یک اسپری TSP بخرید تا روی دیواره های شما اعمال شود و با یک دستمال مرطوب پاک کنید. حتما هنگام استفاده از دستکش استفاده کنید.

استفاده از  پرایمر ضدعفونی کننده

از یک پرایمر ضدعفونی کننده بر روی دیوارهای شسته شده استفاده کنید. محصولاتی مانند Zinsser Bullseye و Kilz یک گام اساسی برای از بین بردن بوهای دود در مدت طولانی هستند. رنگ مجدد نمونه بوی آن را از بین نمی برد و فقط بوی دود را در رنگ به دام می اندازد.

نقاشی کردن قسمت های دیگری از خانه

قسمت های دیگری از خانه خود را نقاشی کنید. به عنوان مثال، اگر یک قطعه مبلمان قدیمی بوی دودی می دهد، می توانید آن را بشویید، آن را با یک پرایمر خوشبو کننده آغشته کنید و برای خلاص شدن از بو آن را رنگ کنید.

تصفیه کانال هوا

تصفیه کانال هوا

فیلترهای هوا، فیلترهای گرمایشی و فیلترهای تهویه مطبوع خود را تعویض کنید. هوایی که مجبور می شود وارد خانه شما شود، هنوز بوی دود خواهد داد، بنابراین با جایگزین کردن همه فیلترهای تصفیه هوا رفت و آمد هوای پاک و تمیز در خانه آغاز خواهد شد.

می توانید فیلترها را در محلول های TSP تمیز کنید. با پوشیدن دستکش، به راحتی فیلتر را در محلول TSP خیس کنید و بیش از یک ساعت آن را به هم بزنید. از یک برس استفاده کنید تا بیشتر خاک و بو ازبین برود و بعد از تمیز کردن برس را کاملا بشویید.

یک تصفیه کننده هوا بخرید

یک تصفیه کننده هوا بخرید. شما می توانید تصفیه کننده هوا را در سیستم هوای منزل خود نصب کنید یا می توانید دستگاه تصفیه خانه هایی را که می توانند در یک اتاق واحد قرار بگیرند را خریداری کنید. حتما اندازه اتاق یا خانه را در نظر بگیرید و تجهیزات منسب آن اندازه و با قدرت کافی را خریداری کنید.

توجه داشته باشید که بیشتر دستگاه های تصفیه کننده هوا آلاینده های گازی ایجاد شده توسط دود را از بین نمی برند. به هر حال این گزینه را امتحان کنید. تحقیقات دیگری را در مورد گزینه های در دسترس انجام دهید تا دریابید که در صورت وجود چه اثری در از بین بردن بوی دود دارد.

قرار دادن کاسه ذغال سنگ در اطراف خانه

کاسه ذغال سنگ را در اطراف خانه قرار دهید. ذغال چوب فعال برای جذب بو مناسب است که با گذشت زمان کار می کند. کاسه های ذغال سنگی را در جاهایی از خانه خود قرار دهید که امکان پخش آن وجود نداشته باشد، مانند اتاق بدون پنجره یا فضای کمد. هر زمان که بوها موجودباشد ذغال چوب را باید خیس کنید.


در ادامه ببینید :

نحوه از بین بردن بوی دود سیگار + عکس


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...