نحوه از بین بردن بوی دود سیگار + عکس

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است بخواهید بوی دود سیگار را از بین ببرید. ممکن است دوستان و خانواده شما بوی دود سیگار را دوست نداشته باشند، ممکن است شما در مصاحبه شغلی شرکت کرده باشید، یا ممکن است همسایه یا یکی از اعضای خانواده خود وجود دارد که زیاد سیگار می کشد. برای از بین بردن کامل بوی دود باید خود، خانه و ماشینتان را تمیز کنید.

خودتان را بود زدایی کنید

خودتان را بوزدایی کنید.

مسواک بزنید. برای خلاص شدن از شر بوی دود سیگار در تنفس، دندان های خود را بیشتر مسواک بزنید. هنگام بیرون رفتن مسواک خمیردندان خود را به همراه داشته باشید تا بتوانید قبل از وقت گذراندن در اطراف دیگران که ممکن است با بوی دود سیگار مشکلی داشته باشند، مسواک بزنید. می توانید مسواک مسافرتی را از هر داروخانه یا فروشگاه عمومی خریداری کنید. همچنین می توانید از آدامس استفاده کنید و یا دهانشویه به همراه داشته باشید. هر چیزی که رایحه ای تمیز و تازه به دهان شما بدهد.

بعد از مصرف سیگار دست هایتان را بشویید

دستهایتان را بعد از استعمال سیگار بشویید. بوی دود سیگار مدت زیادی پس از سیگار کشیدن روی دستان شما باقی می ماند. نیکوتین و ذرات ناشی از دود به سطح دستان شما چسبیده و باعث بد بو شدن آن ها می شود. دستان خود را با یک صابون خوش بو بشویید تا دستانتان از بوی دود سیگار خلاص شود. همچنین می توانید بعد از شستن دست ها از لوسیون معطر استفاده کنید تا طراوت بوی دستانتان بیشتر شود. لوسیون ممکن است دفعه بعد که سیگار می کشید به جذب بوی دود کمک کند. اگر نمی توانید دستان خود را بشویید، یک ضدعفونی کننده معطر را امتحان کنید تا بوی دود سیگار را از دستان خود محو کنید.

لباس هایتان را بشویید

لباس هایتان را بشویید. ممکن است فکر کنید که لباسهایتان بوی دود سیگار نمی دهد، اما به این دلیل است که شما به بوی سیگار عادت دارید. دیگران به محض دیدن شما قادر به حس کردن بوی دود سیگار خواهند بود. لباس های خود را بعد از هر بار شستشو دهید تا از بی بو بودن اطمینان حاصل کنید. همچنین باید از سیگار کشیدن در اطراف لباس خود دوری کنید زیرا قبل از این که شما لباس را بپوشید لباس بوی دود سیگار می دهد. اگر بوی دود از بین نرفت، سعی کنید یک فنجان سرکه را به مایع شستشو اضافه کنید تا به طور کلی بوی بد از بین برود. لباس های ضخیم به خصوص لباس پشم بوی دود سیگار را جذب می کنند، بنابراین مطمئن شوید که این لباس ها به خوبی شسته شده اند. آستین پیراهن شما نسبت به سایر قسمت های لباس شما مستعد بوی دود است. آستین های خود را هنگام سیگار کشیدن بالا بکشید تا در حین بیرون بودن بوی دود لباس خود را محو کنید. اگر هوا سرد است ، هنگام سیگار کشیدن کت بپوشید. می توانید در محل کار ژاکت را در بیاورید و آن را آویزان کنید. به این ترتیب بوی دود سیگار به جای لباس روی ژاکت می ماند. در صورت انجام این کار حتماً کاپشن های خود را نیز بشویید.

موهایتان را ببندید

موهایتان را ببندید. دود سیگار پس از سیگار کشیدن به موهای شما می چسبد. برای جلوگیری از این امر موهای خود را با کلیپس یا کش مو از صورت خود بیرون بکشید. این باعث می شود موهای شما کم تر در معرض دود قرار بگیرند. حتماً هر شب موهای خود را بشویید تا هر بویی که در طول روز به آن وارد شده است را از بین ببرید. از استفاده بیش از حد محصولات مو خودداری کنید. ژل و موس مو باعث جذب بوی زیاد موهای شما می شود. شامپو های معطر مرکبات را امتحان کنید که می تواند به شما کمک کند تا بوی دود سیگار را از بین ببرید.

در هوای آزاد سیگار بکشید

در هوای آزاد سیگار بکشید. اگر داخل یک اتاق یا ساختمان سیگار می کشید، بوی دود سیگار می تواند در تمام بدن شما رخنه کند. هنگام سیگار کشیدن در داخل خانه، سعی کنید در نزدیکی یک هواکش، زیر یک پنکه سقفی، یا در نزدیکی یک پنجره باز، سیگار بکشید. این باعث می شود که دود به جای اینکه به بدن شما بچسبد، از شما دور خواهد شد. می توانید یک هواکش جعبه ای را از پنجره اتاقی که سیگار می کشید نصب کنید تا به مکیدن دود به خارج از اتاق کمک کند. هنگامی که بیرون سیگار می کشید، پشت خود به سمت جهت وزش باد کنید تا دود از شما دور شود.

از عطر استفاده کنید

از عطر استفاده کنید. ادکلن یا عطر را همراه خود داشته باشید. اگر وقت ندارید لباس های خود را بشویید قبل از اینکه مردم به بوی دود سیگار پی ببرند، سعی کنید برای پوشاندن آن از ادکلن یا عطر استفاده کنید. اسپری، ادکلن یا عطر ممکن است بوی دود را به طور کامل از بین نبرد، اما به پوشاندن بوی دود برای مدتی کمک خواهد کرد. اگر می خواهید بوی دود سیگار را از بین ببرید، به راحتی می توانید بیش چند بار از عطر استفاده کنید. از استفاده بیش از یک یا دو اسپری به طور همزمان خودداری کنید.

خانه را بوزدایی کنید.

تمام سطوح خانه را بوزدایی کنید

تمام سطوح خانه را تمیز کنید. دلیل اینکه از خانه افراد سیگاری بوی دود می آید به خاطر لایه ای از ذرات سیگار است که به مرور زمان روی تمام سطوح جمع می شوند. برای از بین بردن بوی دود سیگار، تمام سطوح داخلی خانه خود را تمیز کنید تا از شر بوی بد خلاص شوید. از پارچه ای خیس شده با آب صابون ملایم یا سرکه و آب برای تمیز کردن دیوارها، کف های چوبی، کابینت ها، کشوها یا هر سطح سفت دیگر در خانه خود استفاده کنید. فراموش نکنید که سقف و دیوارهای خانه خود را تمیز کنید. در این مناطق و در نزدیکی در و پنجره ها، ذرات زیادی تمایل به جمع شدن دارند. به این دلیل که هوا در این مناطق جریان دارد. حتماً به این مناطق توجه ویژه ای داشته باشید.

مبلمان خانه را تمیز کنید

مبلمان خانه را تمیز کنید. بوی دود سیگار توسط مواد موجود در خانه جذب می شود. برای بیرون کشیدن این بوها ، باید اثاث و لوازم داخلی خانه تمیز گردد. هر ماده ای را که به راحتی در ماشین لباسشویی تمیز نمی شود، باید ضد عفونی کنید. شما می توانید این کار را با بخارشو، اسپری ضدعفونی کننده یا سایر محصولات پاک کننده بو انجام دهید. مطمئن شوید اسپری هایی را خریداری نمی کنید که فقط بوی آن را بپوشانند. این به از بین بردن بوی دود خانه شما کمک نمی کند.

فرش خانه را تمیز کنید

فرش خانه را تمیز کنید. فرش شما نیز بوی دود را به خوبی نگه می دارد. برای شستشوی کامل و بوزدایی فرش از دستگاه های بخار شو استفاده کنید. قبل از تمیز کردن فرش خود، می توانید با پاشیدن جوش شیرین روی فرش مقداری از بو را کم کنید. قبل از شستن فرش را یک شب در هوای آزاد بگذارید. حتماً این کار را برای تمام فرش های خانه خود، اتاق های کوچک انجام دهید.

کاسه سرکه را در اتاق بگذارید

کاسه سرکه در اتاق بگذارید. کاسه سرکه را در هر اتاق قرار دهید. سرکه سفید به طور طبیعی بو را از بین می برد. برای بیرون کشیدن بوی دود سیگار از یک اتاق، کاسه سرکه سفید را در همان اتاق قرار دهید. کاسه را برای چند روز در اتاق بگذارید تا به بیرون کشیدن دود از هوا و اشیاء موجود در اتاق کمک کند. اگر بوی سرکه برای شما خیلی اذیت کننده است، سعی کنید روغن اسطوخودوس یا هر روغن دیگری را که دوست دارید به آن اضافه کنید. همچنین می توانید جوش شیرین را با آب مخلوط کنید تا به ازبین بردن بوی دود سیگار اتاق کمک کند.

پنجره ها را باز کنید

پنجره ها را باز کنید. پنجره های خود را باز کنید. یک راه خوب برای پوشاندن هر بوی دود باقیمانده در خانه این است که اجازه دهید هوای تازه وارد خانه شود. در یک روز خوب، در و پنجره ها و خانه خود را باز کنید تا هوای تازه در خانه شما گردش کند. پنجره ها و یا درها را در چند طرف خانه باز کنید تا هوا بتواند از طریق در یا پنجره ها یک جریان ایجاد کند. این امر همچنین با سرعت زیاد به کاهش بوی دود کمک می کند.

تمیز کردن واحدهای گرمایشی

واحدهای گرمایشی را تمیز کنید. هنگام سیگار کشیدن، بو و ذرات سیگار هر روز به درون واحدهای گرمایشی و هوایی شما مکیده می شود. برای از بین بردن بوی دودسیگار در هوا ، واحدهای گرمایشی خانه خود را به صورت حرفه ای تمیز کنید تا از شر باقی مانده ذرات سیگار خلاص شوید. این به خانه شما کمک می کند که بوی بهتری داشته باشد. برای اطمینان بیشتر، فیلترها را نیز در واحدهای گرمایشی عوض کنید. شما همچنین باید یکبار در ماه فیلترهای خود را عوض کنید تا با گردش هوا و گرما، بوی دود سیگار در خانه جریان پیدا نکند.

استفاده از خوشبو کننده های هوا

از خوشبو کننده های هوا استفاده کنید. اگر سعی می کنید با کمترین رایحه، عطر و بوی دود را در خانه خود ازبین ببرید، می توانید از شمع های معطر برای پوشاندن بو استفاده کنید. همچنین می توانید از پلاگین های معطر دیواری یا اسپری های خوشبو کننده هوا استفاده کنید، که به بیرون کشیدن رایحه دود از هوا و پارچه ها برای مدت زمان کوتاه کمک خواهد کرد. شما می توانید یک نوع شمع به نام شمع سیگاری را خریداری کنید که دارای آنزیم هایی است که به شما کمک می کند بوی دود سیگار را از بین ببرید و بوی بد را خنثی کنید. عطرهای اسطوخودوس، وانیل و مرکبات برای پوشاندن بوها مفید هستند.

استفاده از ذغال سنگ

از ذغال سنگ استفاده کنید. ذغال سنگ ماده ای ارزان است که برای حمله به دود از آن استفاده می شود. تکه هایی از ذغال پیچیده شده را در اطراف خانه خود بگذارید یا چند ذغال سنگ را بیرون بگذارید تا به ازبین بردن بوی دود سیگار موجود در هوا کمک کند. حتی می توانید کیسه های کوچکی برای نگه داشتن زغال سنگ درست کنید. می توانید برای اینها پوشش های تزئینی بسازید تا دکوراسیون خانه شما را خراب نکنند.

استفاده از گیاهان خانه

از گیاهان در خانه استفاده کنید. گیاهان به کاهش 80 درصد آلاینده ها در هوا کمک می کنند. قرار دادن آنها در اتاق هایی که بوی دود موجود است، به بهبود کیفیت هوا در این اتاق ها کمک می کند. هیچ نوع گیاهی بهتر از گیاه دیگری نیست، بنابراین گیاهانی را که دوست دارید انتخاب کنید. مراقبت از گیاهان معلق آسان است. اغلب می توانید این گونه را در گلخانه ها پیدا کنید.

ماشین خود را بوزدایی کنید.

پاک کردن مناطقی که در آن ذرات جمع می شود

مناطقی که ذرات در آن جمع میشود پاک کنید. مناطقی از ماشین شما وجود دارد که ذرات بیشتری را نسبت به سایر مناطق جمع می کند. این مناطق بیشتر در قسمت جلوی اتومبیل قرار دارد. داشبورد، سطح های جلو و سطح پنجره ها بیشتر از سایر موارد ذرات جمع می کنند. برای ازبین بردن بوی دود سیگار، این نواحی را اغلب شسته و تمیز کنید. اگر قسمت از ماشین شما بدو رنگ و دارای چسبندگی است، این قسمت ها را بهتر بشویید. شما می توانید دستمال های مرطوب کننده را در ماشین خود نگه دارید، تا بتوانید به سرعت این مناطق را تمیز کنید و بوی دود سیگار را پنهان کنید.

تمیز کردن کفپوش ماشین

کفپوش ماشین را تمیز کنید. تمیز کردن کفپوش هرگونه بوی دود سیگار ناشی از جذب الیاف را از بین می برد. برای تمیز کردن آنها، جوش شیرین را روی کفپوش های خود بپاشید و بگذارید این مخلوط به مدت یک ساعت قبل از کشیدن جارو برقی روی کفپوش بماند. همچنین می توانید آن را شامپو کنید تا بوی دود سیگار از بین برود. اگر کفپوش به شدت بو می داد، می توانید به جای آن ها از کفپوش دیگری استفاده کنید.

استفاده از دمنوش مرکبات

از دمنوش مرکبات استفاده کنید. مرکبات یک خوشبو کننده طبیعی هستندکه به پوشاندن و از بین بردن بوی دود سیگار از ماشین به شما کمک می کنند. شمع هایی از پوست مرکبات را در اطراف خودرو خود قرار دهید تا رایحه دود را بپوشانید. همچنین می توانید داخل ماشین خود را با یک ماده پاک کننده معطر مرکبات تمیز کنید تا به از بین رفتن بوی دود سیگار کمک کند. میوه را در داخل ماشین خود پوست بکنید تا سریع بوی دود رفع شود. پاک کننده هایی با روغن مرکبات موجود در آنها را امتحان کنید تا تاثیر بیشتری روی رایحه بگذارد.

مجاری هوایی ماشین را تمیز کنید

مجاری هوایی ماشین را تمیز کنید. سیستم هوایی شما در اتومبیل بوی دود سیگار را حفظ می کند و این باعث می شود هنگام استفاده از گرما یا تهویه مطبوع، بو به وجود بیاید. برای کمک به از بین بردن این بوها، تهویه هوا را در حالت تخلیه کامل قرار دهید. دریچه ورودی هوای ماشین که معمولاً در زیر گلگیر جلو در سمت مسافر یافت می شود، بیابید. یک خوشبو کننده ی هوا را درون دریچه ورودی اسپری کنید. به تنظیمات تهویه بروید و دوباره کار را تکرار کنید. پس از انجام این کار حتماً هوا را بیرون هدایت کنید. اگر اینگونه نباشد، بوی تهویه هوا بسیار قوی بوده و باعث مشکلات تنفسی می شود. مطمئن شوید که از اسپری خوشبوکننده استفاده می کنید نه فقط خوشبو کننده هوا. این امر به از بین بردن بو کمک نمی کند.

باز کردن پنجره هنگام مصرف سیگار

هنگام استعمال سیگار پنجره را باز کنید. یکی از راه های کمک به کم تر شدن بوی دود سیگار در اتومبیل سیگار کشیدن با پنجره ی باز است. با این حال دود هنوز به داخل اتومبیل می رسد، اما این باعث می شود بوی آن کم تر آشکار می شود. مطمئن شوید که دود خود را از پنجره نیز به بیرون فوت می کنید، بنابراین میزان قرار گرفتن در معرض دود داخل خودرو را محدود می کنید.

تمیز کردن زیرسیگاری

زیرسیگاری را تمیز کنید.زیرسیگاری می تواند مدت طولانی پس از اتمام استعمال سیگار بوی دود را در ماشین شما حفظ کند. اگر در اتومبیل خود یک زیرسیگاری دارید، باید هر بار که از ماشین خارج می شوید، آن را خالی کنید. این به از بین بردن هرگونه بوی دود سیگار قوی در اتومبیل کمک خواهد کرد. همچنین برای خلاص شدن از بو باید زیر سیگاری را با یک پاک کننده خوشبو تمیز کنید.


شاید علاقمند باشید :

فوت و فن های بیرون دادن دود از دهان به شکل های مختلف


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...