تعبیر خواب ارتفاع (2)

تعبیر خواب ارتفاع می‌تواند در برگیرنده‌ی نکات جالبی و حیرت انگیزی باشد. برخی از افراد فکر می‌کنند که افتادن از ارتفاع در خواب‌ می‌تواند خطرناک باشد. اما آیا واقعا خطری متوجه این افراد خواهد شد. شاید همه‌ی ما حداقل یکبار خاطره‌ی افتادن از ارتفاع یا مسائلی از این قبیل از اتفاقات در خواب را تجربه کرده باشیم. جدای از مراجعه به نظرات معبرین خواب در مورد دیدن خواب‌هایی در مورد ارتفاع دانشمندان هم در این زمینه اظهار نظرهای جالبی دارند. آنها معتقدند که تکان‌ها و حرکت‌های عضلات ما ناشی از انقباض آنها در خواب باعث می‌شود تا تجربه‌ای همچون افتادن از ارتفاع در خواب را تجربه کنیم. برای اینکه بیشتر در زمینه تعبیر خواب ارتفاع و مسائلی از این قبیل قرار بگیرید؛ این مقاله را بخوانید.

تعبیر خواب ارتفاع و پرتگاه و قرار گرفتن در لبه‌ی آن

قرار گرفتن در لبه ارتفاع و پرتگاه در عالم بیداری می‌تواند اتفاق و تجربه‌ای ترسناک و هولناک باشد اما اگر چنین خوابی را ببینیم چه تعبیری خواهد داشت؟ آنلی بیتون یکی از معبرین برجسته‌ی غربی در این زمینه معتقد است که فردی که چنین خوابی را ببیند در عالم بیداری و واقعیت دچار مصیبت و بدبختی بزرگی خواهد شد. در حقیقت وی معتقد است این مصیبت و بدبختی در آینده‌ای نزدیک گریبان فردی که چنین خوابی را دیده است؛ خواهد گرفت.

تعبیر خواب ارتفاع و پرتگاه و سقوط کردن از لبه‌ی آن

تعبیر خواب ارتفاع علاوه بر قرار گرفتن در لبه‌ی آن شامل سقوط کردن از آن هم می‌شود. البته هر کدام تعابیر متفاوت و مختلفی خواهد داشت. آنلی بیتون در جایی دیگر سقوط کردن از لبه ارتفاع و پرتگاه در خواب را بیانگر غرق شدن فرد خواب دیده در عالم بیداری در مصیبت و گرفتاری‌هایش می‌داند. در واقع چنین فردی در عالم بیداری دچار گرفتاری و مصیبت شده است و با دیدن چنین خوابی برای مدتی نخواهد توانست از شر این مصیبت‌ها و گرفتاری‌ها خلاص شود و غرق در آنها خواهد شد.

تعبیر خواب ارتفاع و افتادن از آن

یکی از موارد تعبیر خواب ارتفاع تعبیر خواب افتادن از آن است که با تعبیر خواب دیدن و سقوط کردن از لبه‌ی آن متفاوت است. آنلی بیتون در جایی دیگر معتقد است که اگر در خواب ببینید که از ارتفاع و پله‌ای افتاده اید تعبیر آن این است که در عالم بیداری و واقعیت برخی از دوستان و آشنایان از روی حسادت از شما متنفر و بیزار خواهند شد. این حسادت می‌تواند دلایل مختلف داشته باشد و طبق این خواب بهتر است از برخورد و معاشرت با اینگونه افراد جلوگیری و پرهیز کنید. منوچهر مطیعی تهرانی یکی از معبرین برجسته ایرانی در این زمینه معتقد است که رنج و سختی‌ای برای شما در عالم بیداری و واقعیت می‌رسد. اگر از ارتفاع توسط شخصی افتادید و به زمین خوردید طبق تعبیر مطیعی تهرانی رنج و سختی شما توسط فردی دیگر کمتر خواهد شد و اگر توسط شخصی بر روی آبی صاف و روشن افتادید، اتفاقاتی غیر ارادی و غیر مترقبه می‌افتد که به خوشی و شادی شما پایان می‌دهد و موجبات رنج و ناراحتی تان را فراهم می‌کند.

تهیه کننده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

19 نظر

  1. پارساپارساsays:

    باسلام .. خواب دیدم من و همسرم در نوک کوه بلندی هستیم و به قسمتی رفتیم که پرتگاه عظیمی بود و من ترسیدم و همسرم رو که جلوتر از من بود از لبه پرتگاه عقب کشیدم به جای امن . (البته در بیداری مرتب خونواده همسرم میخوان خونه زندگیش رو از دست همسرم دربیارن از روی حسادت و .. که ما داریم مجبور به نقل مکان میشیم) . وبعدش دیدم داداشم پشت فرمونه و در ب یه نونوایی ایستاد من رفتم نون بگیرم پولمم دادم ولی یه ساعتی الاف شدم همه نون میگرفتن و میرفتن و حتی یه بار نون منو کسی کش رفت که اون لحظه من نفهمیدم نون هایه شیرین میپخت بادستگاه . به بیرون که نگاه کردم دیدم نونوایی تو طبقات بالایی ساختمون شیشه ای هستش . با تشکر فراوان از سایت توپ تاپ که همیشه راهگشایه ما بوده .

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      باسلام تعبیر خوابتان نشانه موفقیت در زندگی است

  2. FereshtehFereshtehsays:

    سلام دیشب خواب دیدم لبه یه دیواری تو ارتفاع زیاد بودم که وسطش خالی بود باید ازون لبه رد میشدم اگ یکم خطا میکردم ازونجا پرت میشدم خیلی ترسیده بودم خواهرمم اونجا بود گفتم من نمیتونم من نمیام اما خواهرم گفت یکمشو بیا نترس بقیشو کمکت میکنم یکم از راه رو ک رفتم خواهرم دستمو گرفت کمکم کرد و رو دوتا دستاش منو گرفتو برد اونور جایی ک دیگ ترس و پرتگاه دیگ تموم شده بود،اونور دیوار ی جایی بود مثل سرسره که به جای سرسره پر بود از پله من سر خوردم با خیال راحت اومدم پایین،انگار میخواستم به بقیه بگم من تونستم یا دیدی ترس نداشت

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام ممکن است دچار نگرانی در سطح زندگیتان شوید

  3. فاطمهفاطمهsays:

    سلام من خواب دیدم توی یه ساختمون چند طبقم که توی طبقه ی بالاشم همه با طناب پایین میرن من میترسم خیلی زیاد همین طوری طنابو نگه داشتم که یه خانومه که خیلی خوشتیپ بود طنابارو گرفت دو تا یا یکیشو پاره کرد منو با آسانسور برد تعبیرش چی میشه؟

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام نشان دهنده ان است که در زندگی پیش رو ممکن است با اضطراب و نگرانی همراه شوید

  4. میرزاییمیرزاییsays:

    سلام من خواب دیدم دوستم منو در یک بلندی ای قرار داد و رفت. حالتی بود که قبل از اینکه برم روی بلندی خودم راضی بودم ولی بعد به حالت نشسته روی اون بلندی قرار گرفتم از ترس بلندی نمیتونستم بلند شم و جای دستی هم نبود. ممنون از سایت خوبتون.

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      خوابتان نشانه دوری از سختی ها و رسیدن به آرامش است

  5. آراد تقی خانیآراد تقی خانیsays:

    حدود سه روز پیش هم خوابی دیده بودم که سوار هواپیمایی بدونی خلبان شدم تا اونجایی که میشه ارتفاع گرفتم اما نه سقوط نه افتادنی درکار بود یعنی در همان ارتفاع بیدار شدم.میشه لطفا کمکم کنین

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      خواسته ها و آرزوهای جدیدی را در ذهنتان میپرورانید

  6. زهرهزهرهsays:

    سلام خسته نباشید خواهرم از مردی جدا شده و اون مرد با کس دیگه ازدواج کرده و یه پسر داره.خواب دیدم اومده خونمون وداره با لذت شام می خوره.خونمون عوض شده بود و تو اتفاع بود.جوری که از ساختمونای اطراف بلندتر بودیم و در آرامش غذامونو می خوردیم و اون حرف می زد.در واقعیت همیشه با اون مرد دعوا داشتیم ولی تو خواب خیلی مهربون شده بود و مدام می خندید و خاطرات گذشته رو یادآوری می کرد.انگار دل خوشی از زنش نداشت و از پسرش تعریف می کرد.بیشترین چیزی که تو خواب به چشم میومد مهربون بودن و خنده هاشه.من داشتم پتو جمع می کردم گفت پتو زیاد دارید؟ من و برادرم گفتیم آره خونمون پر پتوئه گفت شما دارید ما که نداریم.ببخشید طولانی شد.

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام. وقت بخیر. تعبیر این رویا به ریسک های زندگی شما مربوط می شود. هیچ ریسکی بدون تنش نیست.

  7. محمدمحمدsays:

    سلام خواب دیدم در خانه پدری روی دیوارباارتفاع خطرناکی ایستاده و طنابی را که از باجه اویزان است راگرفته ام طناب را کشیدم به کابل برقی متصل بود که یک سیمش باز و یک سیمش به طناب بسته شده بود.

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام. وقت بخیر. اتفاقاتی سریع و دور از انتظار در زندگی شما رخ می دهد.

  8. پوریاپوریاsays:

    سلام دیشب خواب دیدم که لبه ی پرتگاهی هستم ک پایینش ی دریاچه هست و چندبار نزدیک بود سقوط کنم ولی خودمو گرفتم ک نیفتم و دوبار هم پسرداییم منو گرفت ولی در اخر سقوط نکردم.چ تعبیری میتونه داشته باشه.

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام به نظر میرسد گرفتاری هایی در زندگی برایتان ایجاد شوده که سعی در حل ان هستید

  9. حمیدهحمیدهsays:

    سلام خواب دیدم پسرم خیلی اندامش درشت شده و روی بلندی ایستاده دستشو سمت آسمون می بره و دو تکه ابر سفید میاره و باهاش شکلک درست می کنه و مثل دود سیگار سمت من و دو برادر شوهرم می فرسته.(یکی از برادر شوهرم با یه خانم ثروتمند و خوب ازدواج کرده) به اینکه پسرم تو بلندی وایساده حسادت می کنه و هی بهش طعنه می زنه که اگه تو با زنم ازدواج می کردی چی می شدی.

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام این رویا بیانگر تجربیاتی است که ممکن است در زندگی برایتان ایجاد شود

  10. لیلالیلاsays:

    باسلام، من خواب دیدم درجایی شبیه کارخونه با مادرو برادرم داریم کارمیکنیم،دقیقا نمیدونم چطوری بگم ولی انگار یه گودالی بزرگ اونجا بود،که اجناس بزرگی که بود با غلتک از بالای سرمون واون گودالی رد میشد میرفت بالا، بعد یکی ازون جنسا،گیرکرد به برادرم،انداختش توی اون گودال، بعد من باتموم وجودم گریه میکردم و زار میزدم واسم برادرمو صدا میزدم،چه تعبیری دارد استاد؟

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      ممکن نسبت به چیزی نظر خوبی داشته باشین و فکر کنین براتون منفعت داره اما بهتره واردش نشین چون باعث ایجاد مشکلات براتون میشه

  11. صدیقهصدیقهsays:

    خواب دیدم از بالکن خونمون سرمو بیرون بردم و دارم با همشهریم که تو کوچه است حرف میزنم (درحقیقت اون خانم فروشنده است) شوهرش اومده بود خونه ما و من بعد از خریدلباس، داشتم با خانمش حرف میزدم، پدرم که سالهاست فوت شده داشت با شوهراون خانم حرف میزد که ناگهان من از لبه بالکن سُر خوردم و جوری شد که فقط پاهام به لبه بالکن چسبیده بود، بقیه بدنم آویزون بود و هرچی بابامو صداکردم کمکم کنه انگار نه انگار ، تا اینکه خودم خودمو کشوندم بالا و وارد خونه شدم و هیچ حرفی هم نزدم دیدم کلی گلدون دارم تو خونه ام، بابام داشت گلدونای طبیعی که خیلی زیبا و پرپشت بودن به اون آقا نشون میداد که یکی از شاخه هاش شکست، من اون شاخه شکسته رو برداشتمو اتفاقا یه قسمت از گلدونم که خالی بود اونجا کاشتم( یا تو آب گذاشتم ریشه بده بعد بکارم) و گلدونم کاملا پرشد

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      این رویا نشان دهنده ان است که ممکن است دچار سردرگمی و ناراحتی هایی است که در زندگی ممکن است برایتان ایجادشود

  12. نادینادیsays:

    سلام.من دیروز صبح خواب دیدم به همراه خانواده در باغ پدربزرگم هستم و یک زیر زمین ناآشنا که تاریک ونمور بود رو میدیدم که چندان خوشایند نبود و یکدفعه خود و خانواده ام را بر بالای بلندی دیدم،اینقدر بلند بود که تمام اطراف دیده میشدند و همه جا سرسبز و بسیار مناظر اطراف دلپذیر بودند،ممنون میشم تعبیر خوابم رو بگین،باتشکر

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      مشکلات شما حل می شود و به فراخی و راحتی می رسین

  13. فاطمههفاطمههsays:

    سلام من مجردم و خواب دیدم که در بالای بلندی ایستادم که شبیه به پشت بام خونه بود و خیلی ارتفاعش زیاد بود و پایین این بلندی از دو طرف دو تا استخر آب و دوتا هم نردبان چوبی بود نردبان چوبی بسیار بلند بود و من همش جیغ میزدم از ترس، و نه می تونستم به خاطر ارتفاع زیاد به داخل استخر بپرم و نه می تونستم با نردبان پایین بود و پاهام به نردبان نمی‌رسید که پاهامو روش بذارم و ناگهان دیدم بدون هیچ صدمه ای من از ارتفاع ترسناک پایین اومدم و تعجب کردم که چطوری اومدم پایین و انگار کسی منو پایین گذاشته بود و نجاتم داده بود ولی دیدم که در همون بلندی ترسناک جای من ، خواهرم ایستاده و قصد داره خودش رو از اون ارتفاع بالا پرت کنه به داخل همون استخر و من مطمئن بودم که داخل استخر نمیوفته و قطعا میمیره و این کارش شبیه به خود کشی بود و من با صدای بلند و و از ته وجودم جیغ میزدم و می گفتم: توروخدا بیا پایین ؛ ولی اهمیتی نمیداد و من اونقدر جیغ زدم از خواب پریدم . ممنونم

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام به نگرانی و ترس شما در مورد آیندتون اشاره داره ترس و نگرانی رو از خودتون دور کنید و مراقب افکارتون باشین

  14. الینازیالینازیsays:

    سلام خواب دیدم تو ارتفاع هستم انگار شهربازی رفته بودیم و ما سوار یه چیزی شده بودیم که ارتفاعش خیلی زیاد بود همون که رو یه نخ راه میرن همون بود . مثل این که از یه درخت خیلی بلند بالا اومده بودیم و اونجا رسیده بودیم ولی خیلی ترسیدیم و ادامه ندادیم حتی خواهرمم گریه کردبعد خواستیم برگردیم دیدیم درخته زیادی بلندی وامکانش نیس ازین پایین بیاییم بعد یه طرف دیگه انگار بام فلزی بود که وقتی خواهرم پاشو روش گذاشت کلا اونم خراب شد ومنم زیادی ترسیده بودم بعد یه جا دیگه ام بود میتونستیم بیاییم پایین که من دیدم یه عنکبوت هستش ‌و از عنکبوت میترسیدم ولی به هرحال باهزار دنگ و فنگ پایین اومدم. درضمن من این خوابو بعد نماز صبح تاقبل از ساعت۱۰ دیدم

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام به نظر میرسد کارهایی را انجام داده اید که از ان پشیمان هستید و باید سعی در بهبود روابط خود بکنید

  15. مهتابمهتابsays:

    سلام خواب دو تا بچه حدودا ۶یا۷ساله دیدم که خواهر وبرادر بودن داشتن انگار از مدرسه برمیگشتن‌چون هردو فرم مدرسه تنشون بود و فوق العاده ناز بودن من داشتم باهاشون صحبت میکردم که گفتن اسماشون لاله و میلان هست بعد یهو میلان که پسره بود رفت از پله های ی ساختمون رفت بالا که من داشتم میگفتم نرو بعد از بالا پرید سرش مچاله شد وخون اومد و مرد و کلی ناراحت شدم‌که‌چه‌ حیف لاله تنها شد بعد خانمی که انجا بود و انگار من‌میدنستم‌که مقصر اون بوده و عین خیالش هست بهش گفتم اینجا دوربین داره و میان چک میکنن و مبینن که مقصر تویی

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام این رویا میتواند نشان دهنده ناراحتی های روحی باشد

  16. مریممریمsays:

    سلام عرض ادب من خواب دیدم توی مکانی دوطرف پله های سنگی خیلی بزرگ بودمثل دوسمت یک خیابون یک طرفش به سمت پایین میرفت از اونجا باسختی وترس زیاد رفتم پایین بعدش رسیدم به جایی که باید از اونطرف میرفتم بالا، پله ها که خیلی بلند تر از قبلیا بود تا آخر راه با ترس و وحشت رفتم بعدش يه پله خیلی خیلی بلند بود هرکاری کردم نشد برم بعدش یک دختری با چهره مهربون انگار که آشنا بود اومد گفت بیا دستتو میگیرم بیا

  17. Capt.yekiwCapt.yekiwsays:

    سلام خسته نباشید من چند شب پیش خواب دیدم که از پنجره اتاقم خودم رو انداختم پایین (اون شب حالم زیاد خوب نبود و به فکر خودکشی افتاده بودم و تصمیم داشتم خودمو پرت کنم پایین ) بین زمین و هوا بودم که یک نفر من رو گرفت و آروم آروم من رو آورد پایین اما چهرشو اصلا ندیدم میخواستم ببینم تعبیرش چیه؟؟؟؟

  18. پارمیسپارمیسsays:

    سلام خسته نباشید من خواب دیدم که در ارتفاع هستم(فکر میکنم یوی از بازیهای ارتفاع دار شهر بازی بود)و من کمربند تبسته بودم چند بار حتی از روی اوت صندلی اویزون شدم ولی نیفتادم و خودم رو بالا کشیدم ممنون میشم تعبیرشو بفرمایید

  19. یاکشایاکشاsays:

    سلام و خداقوت من خواب دیدم تو یک ساختمان هستم که قسمتی از ساختمان ساخته شده و قسمتی نیمه ساز هست و خطرناکه زمانی که قصد خروج از ساختمان رو داشتم سر میخورم میخوام از ارتفاع بیفتم و بزور خودمو نگه داشتم و ناله میکنم که یکی از دوستانم که همراهم بود دستم رو میگیره نجاتم میده «با تشکر از وقتتان»