روش های طبیعی برای شکست آلرژی

از ورود بادها به خانه جلوگیری کنید

ممکن است روز زیبایی باشد و شما بخواهید از هوای تازه لذت ببرید امّا مقدار گرده ها هم بالاست، در این شرایط پنجره ها را ببندید تامانع ورود هوای بیرون به داخل شوید. همچنین می‌توانید یک فیلتر هپا در سیستم تهویه مطبوع خود نصب کنید.

درمان های جایگزین داشته باشید

گیاه باتربار یکی از امیدوارکننده ترین گیاهان زمینه ی آلرژی است که تحقیقات بسیاری روی آن انجام شده است. برخی تحقیقات نشان می دهند که عصاره ی آن به نام Ze339 حتّی از آنتی هیستامین هم بهتر عمل می کند.

شستن دست‌ ها

هر بار که به خانه خود وارد می‌شوید، تکه‌های کوچکی از دنیای بیرون را باخود به همراه می برید. بعد از اینکه از بیرون آمدید، لباس، کفش، مو و پوست شما با ذرات ریز از هر جایی که بوده‌اید پوشیده شده‌ است. دوش بگیرید و لباس‌ هایتان را عوض کنید تا ذرات آلرژی زا پاک شوند. کفش‌ها را هم پشت در بگذارید.

از ماسک استفاده کنید

زمانی که درحال جارو کشیدن هستید یا مجبور به کار کردن در حیاط هستید، ماسک از ورود مواد آلرژی زا به مجاری تنفسی شما جلوگیری می کند. ماسک N95 را از داروخانه تهیه کنید، این ماسک  از ورود بیش از 95% ذرات ریز جلوگیری می کند.

غذا های سالم بخورید

محققان در یک مطالعه نشان داند، کودکانی که سبزیجات تازه، میوه‌ها و آجیل به خصوص انگور، سیب، پرتقال و گوجه‌فرنگی میخورند علائم آلرژی کمتری دارند. آن ها هنوز در تلاشند تا این ارتباط را تشخیص دهند. اما شکی نیست که رژیم غذایی سالم برای کل بدن شما مفید است. حداقل یک وعده میوه و سبزیجات تازه به برنامه ی غذایی روزانه ی خود اضافه کنید.

شستشوی بینی

شستشوی بینی مخاط آن را تمیز می کند و می تواند علائم آلرژی را کمترکند. اینکار باکتری ها را می راند و آب ریزش بینی را قطع می کند.2/1 قاشق چایخوری نمک را با یک سرانگشت جوش شیرین و 200 گرم آب گرم استریلیزه مخلوط کنید. به سینک تکیه داده و به آرامی سوراخ های بینی را با آن شستشو دهید.

بیش از پیش نوشیدنی بخورید

اگر احساس خفگی می‌کنید و یا در اثر آلرژی آبریزش بینی دارید، آب، آبمیوه و یا نوشیدنی‌های غیرالکی زیاد بنوشید. مصرف مایعات بیشتر می‌تواند خلط را در مجاری بینی شما کمتر کند و باعث تسکین شما گردد. مایعات داغ مانند چای یا سوپ بیش‌ترین فایده را دارند.

از مواد طبیعی استفاده کنید

خانه ی خود رو تمیز نگه دارید تا از مواد حساسیت زای بیرون از خانه در امان بمانید. مواد شیمیایی می‌توانند مجاری بینی را تحریک و علائم شما را بدتر کنند. بنابراین تمیز کننده‌ های طبیعی را با موادی مثل سرکه یا جوش‌شیرین درست کنید. از جاروبرقی که فیلتر هپا دارد برای به دام انداختن مواد حساسیت زا استفاده کنید. اگر دچار آلرژی شدید شدید، از فرد دیگری بخواهید که خانه را مرتب کند.

بخور انجام دهید

کمی بخار استنشاق کنید. این ترفند ساده می‌تواند بینی گرفته را تسکین دهد و به شما کمک کند راحت‌ تر نفس بکشید. برای اینکار سر خود را روی یک کاسه گرم (اما نه بیش از حد داغ) نگه دارید و یک حوله بر روی سر خود بیاندازید.

از دود سیگار دوری کنید

دود سیگار می‌تواند خارش، گرفتگی و آبریزش بینی و چشم ‌ها را بدتر کند. رستوران‌ها، کلوپ‌های شبانه و اتاق‌ های هتل هایی را انتخاب کنید که اسموک فری باشند. از دودهای دیگری که می‌تواند علائم شما را بدتر کند، مانند اسپری و دود بخاری اجتناب کنید.

طب سوزنی را امتحان کنید

با این روش باستانی ممکن است کمی تسکین پیدا کند. نحوه ی تأثیر طب سوزنی بر آلرژی‌های بینی هنوز مشخص نیست. امّا چند مطالعه نشان می‌دهد که می‌تواند تأثیرگذار باشد. البتّه ابتدا با پزشک خود در این باره مشورت کنید.

علل آلرژی را بشناسید

ممکن است فکر کنید که مشکل را می دانید. امّا واقعأ مطمعنید؟ با یک متخصص آلرژی ملاقات کنید و از او بخواهید که آزمایش پوست برای تشخیص علل آلرژی انجام دهد، سپس برنامه ای برای اجتناب از مواد آلرژی زا تهیه کنید.

تهیه و ترجمه : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...