آلرژی و حیوانات خانگی

همه ی سگ ها مواد آلرژی زا در پوست، بزاق و مدفوعشان دارند. مهم نیست که چقدر موهایشان بلند یا کوتاه باشد یا از چه نژادی باشند، هیچ سگی واقعا ضد آلرژی نیست.

موی حیوانات تحریک کننده ی آلرژی است

آلرژی به موی حیوانات خانگی بسیار رایج است. موی آن ها ممکن است روی زمین بیافتند، یا روی مبلمان و لباسهایتان باشند. آلرژی به سگ های مو بلند و موکوتاه به یک میزان است. البتّه در برخی از نژادها ریزش مو کمتر است که به معنی عطسه و آبریزش بینی کمتر می باشد

کدام سگ ها کمترین ریزش مو را دارند؟

باشگاه کنل آمریکا لیستی از نژادهایی که ریزش مو ندارند را تهیه کرده است. آن ها ممکن است پشمشان مقدار استانداردی بریزد، امّا ریزش زیر کرک ندارند و به همین دلیل است که شوره ی کمتری دارند. چه نژادهایی در این لیست قرار دارند؟ بدلینگتون تریر، بیچون فرایز، کاکل دار چینی، اسپانیل ایرلندی، کری بلو تریر،سگ مالتیز، پودل، سگ پرتغالی، شناوزر، سگ بی موی مکزیکی.

وقتی صحبت از آلرژی می شود، ویژگی های فردی سگ بیشتر از نژاد او اهمیت دارد. برا مثال سگ های با شوره ی سر بیشتر، آلرژی بیشتری ایجاد می کنند. نژداهایی که به صورت ارثی شوره ی سر دارند شامل سگ کاکر اسپانیل، سگ اسپانیل (از نوع اسپرینگر)، سگ های شکاری، سگ تریر سفید کوهستان غربی، داکسهوند، لابرادور و گلدن رتریور هستند.

کنه ی گرد و غبار سگ ها را دوست دارد

اگر عطسه می کنید، احتمال دارد که مشکل سگ شما نباشد بلکه مشکل کنه ی گرد و غبار باشد. این کنه ها که جز دلایل عمده ی آلرژی محسوب می شوند، بیشتر در مکان هایی که سگ ها وقت می گذرانند رشد می کنند. برای بهبود شرایط بهتر است جای خواب سگ ها را بعد از یک سال تعویض کنید، مخصوصاً اگر خانه ی شما دارای تهویه هوای مناسب نیست یا محل خواب او در زیرزمین است.

گربه ی ضد حساسیت وجود ندارد

بزاق گربه ها حاوی یک ماده ی حساسیت زای قوی است و درست همانند سگ ها بلندی موی آن ها دلیل ایجاد مشکل نیست. برخی از نژادهای گربه ها مثل گربه های سیبری و گربه های آبی روسی آلرژی کمتری ایجاد می کنند.

علائم آلرژی به حیوانات خانگی چیست؟

اگر نسبت به حیوان خانگی حساسیت دارید، علائم شما شبیه به دیگر آلرژی‌ها خواهد بود:

سرفه و خس‌خس سینه

قرمزی و خارش چشم‌ها

آبریزش، گرفتگی و خارش بینی

عطسه

واکنش‌های پوستی

آزمایش خون یا پوست به نام RAST " آزمون راديوآلرگوزوربنت" به شناخت علت آلرژی کمک می کند. بهتر است آن را امتحان کنید، چون ممکن است نسبت به گرده و یا کپک آلرژی داشته باشید و نه به حیوان خانگی خود، البتّه این آزمایش ها قطعی نیستند.

معرفی پنج روش برای مبارزه با آلرژی

حتی زمانی که یکی از اعضای خانواده آلرژی داشته باشد، حدود ۲۵ درصد از خانواده‌ ها حیوان خانگی خود را نگه می‌دارند. اگر او باعث عطسه شما شود راهکارهای زیر را امتحان کنید:

حیوانات خانگی را از اتاق‌خواب‌ دور نگه دارید

با آن‌ ها در بیرون از خانه بازی کنید

دستان خود را بعد از لمس کردن آن‌ها بشویید

سگ ها را حداقل یکبار در هفته بشویید

از قالیچه و فرش استفاده نکنید

شاید خداحافظی با حیوانات خانگی بهترین راه حل باشد

آلرژی و آسم مشکلات ساده ای نیستند. اگر فرزندتان مشکل شدید آلرژی دارد شاید بهترین گزینه پیدا کردن خانه ای جدید برای حیوانتان است. حتی بعد از این کار احتمالاً پاک سازی خانه 6 ماه یا بیشتر طول بکشد.

آیا حیوان خانگی وجود دارد که مشکل آلرژی نداشته باشد؟

اگر شما یا خانواده تان جز 10% از مردمی هستید که به حیوانات خانگی آلرژی دارند، برای داشتن حیوانی بدون کرک و پر اقدام کنید. لاک‌پشت، خرچنگ، ماهی، یا مار را امتحان کنید. فقط بدانید که این موجودات هم برای سلامتی خطرهایی دارند. اینگونه حیوانات خانگی ممکن است سالمونلا یا بیماری‌های دیگری را انتقال دهند.

بیشتر بخوانید :

چرا حیوانات خانگی سلامتیتان را ارتقاء می دهند؟

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...