9 مسئله ای که تمام زوج ها، قبل از ازدواج باید در موردش بحث کنند.

در این مقاله، لیستی از مسائلی  را آورده ایم که نیاز دارید قبل از ازدواج با شریکتان، بررسی کنید. این لیست، در مورد عادت های خواب یا مسائلی از این قبیل نیست؛ بلکه در مورد مسائل مهمتری است.من مدتی است که ازدواج کرده ام و فراز و نشیب های زندگی زناشویی را شاهد بوده ام. در این جا لیستی برایتان تهیه کرده ام تا قبل از ازدواجتان در موردشان با شریکتان صحبت کنید و ازدواج خوبی داشته باشید.

مقاله زیر را بخوانید و نکاتی را که نیاز دارید؛ با شریکتان بررسی کنید.

1.مطمئن شوید که در مورد باورها و ایدئولوژی های شریک زندگی خود آگاه باشید.

این موضوع، به طور طبیعی شکننده نیست؛ اما، اختلاف نظرهای شما در مورد این موضوع، در دراز مدت باعث نابودی رابطه تان می شود.

2. آشنایی با زبان عشق شریکتان، همیشه برایتان مفید است.

با وجود اینکه زبان عشق، یکی از مهمترین عامل های ازدواج موفق است؛ با این حال، سازگاری بین زبان عشق و رابطه جنسی، نقش مهمتری را در حفظ ازدواجتان ایفا می کند. این نکته را بدانید و در موردش با شریکتان صحبت کنید.

3. نظراتتان را در مورد داشتن فرزند و سبک های فرزندپروری را نادیده نگیرید.

به دنیا آوردن فرزند، در عصر حاضر، یک انتخاب آگاهانه است. توصیه می کنیم که در مورد علاقه به بچه دار شدن، سبک فرزندپروری و یا انتخاب فرزند خوانده، با یکدیگر توافق کنید.

4. مسائل مالی، چیزی است که حتما باید درموردش توافق کنید.

قبل از شروع زندگی مشترکتان، باید در مورد مخارج کلی، بدهی های پرداخت نشده و سرمایه گذاری هایتان صحبت کنید. دقت کنید که قبل از ازدواجتان، پول هایتان را جدا کنید. پول قدرت زیادی دارد؛ از آن برای ساختن زندگیتان استفاده کنید و اتحادتان را به خاطر پول و مسائل مالی، خراب نکنید.

5. تاریخچه پزشکیتان را مطرح کنید و در موردش بحث کنید.

وقتی تصمیم می گیرید بقیه زندگیتان را با کسی که دوستش دارید؛ سپری کنید؛ پارامترهای سلامتی را نباید نادیده بگیرید. مطمئن شوید که شریک عاطفی تان، از مشکلات جسمی و ذهنی رنج نمی برد. این کار، اعتماد را در رابطه تان بالا می برد و رابطه تان را مستحکم تر می کند و شاید هم، مجبور شوید به خاطر این مسئله، همدیگر را ترک کنید. به هر حال باید در این مورد با هم، رو راست باشید.

6. در مورد مکان زندگیتان توافق کنید

هرکدام از شما ممکن است جای بخصوصی را برای زندگی انتخاب کرده باشید. اگر نظرات شما مثل هم نباشند؛ چاره چیست؟  اگرچه این موضوع، یک انتخاب شخصی است اما توصیه می شود که حتما در موردش به توافق برسید.

7. اتفاقات ناگوار و غیرمنتظره را مورد بحث قرار دهید.

یک سوال ناخوشایند مطرح کنید تا سطح بلوغ رابطه تان را بسنجنید( مثلا بپرسید اگر در یک تصادف فلج شوید؛ عکس العمل همسرتان چه خواهد بود؟). به نظر، افسرده کننده می رسد ولی این سوالات، ارتباطتان را با شریکتان قوی تر می کند. صحبت کردن در مورد این مسائل، نشانه این است که به اندازه کافی برای ازدواج آماده هستید.

8. والدینِ خود و والدین همسرتان را در نظر بگیرید.

ما به والدینمان مدیون هستیم. برخی از انسان ها این مسئله  را تا زمانی که خودشان صاحب فرزند نشوند؛ درک نمی کنند.

به طور واضح، در مورد مشکلات و نیازهای والدینتان صحبت کنید و بگویید که هر چند وقت یک بار باید به ملاقات آن ها بروید؟ تا چه حد می خواهید به آن ها کمک مالی بکنید؟ مطرح کردن این مسائل قبل از ازدواج، به تداوم ازدواجتان کمک شایانی می کند.

9. انتخابهای شغلی، تصمیمات مهمی هستند.

و در نهایت، شغل شما مسئله ای است که برنامه های ده سال آینده شما را تعیین می کند. آیا حاضرید در مسائل مهم تری سرمایه گذاری کنید؟ بررسی کنید که شغل شما برای رسیدن به هدف ها و برنامه هایتان مناسب است؟ پیشرفت های شغلی و ارتقاء پست، مسائلی هستند که همیشه باید در نظر بگیرید.

به طور کلی، قبل از ازدواجتان، سعی کنید در مورد هر چیزی که به نظرتان می رسد؛ گفتگو کنید. در مورد موضوعات جزئی، مانند باروری، مسائل خانه داری و ... بحث کنید و به نتایج قابل قبول، برای هر دویتان برسید.

مطالب مرتبط :

5 جمله که هر روز بگویید و ازدواجتان را تقویت کنید!

چگونه در سال اول ازدواج موفق باشیم؟

9 اشتباهی که ازدواجتان را نابود می کند؟

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...