چگونه در سال اول ازدواج موفق باشیم؟

وقتی با واقعیت ازدواج و زندگی زناشویی مواجه می شوید؛ بسیاری از زوج هایی که تازه ازدواج کرده اند با تجربه های جدیدی روبرو می شوند. مثل، مدیریت امور مالی ترکیبی، خصیصه های ذاتی همسرتان که اوایل آشنایی برایتان خیلی با مزه بودند، هماهنگ کردن برنامه های زمانی خود و همسرتان و بعضی از کارهای این چنینی، که ممکن است برای تازه عروس و دامادها خوشایند نباشد. با این حال، اگرچه سخت است ولی این کارها را باید انجام دهید. این مسئولیت ها، به شما کمک می کنند تا بدانید با پیشرفت رابطه تان، همیشه یک دوره تحول در زندگیتان خواهید داشت. با داشتن دانش کافی در این زمینه، هر دوی شما می توانید برای موفق بودن، در سال اول ازدواج تلاش کنید. مهم است همیشه به یاد داشته باشید؛ همسر شما دشمنتان نیست؛ بلکه دوست و رفیق شما است. در این مقاله چند نکته آورده شده است و شما را راهنمایی می کند که چگونه می توانید در سال اول ازدواج، یک زندگی عالی و بی نظیر داشته باشید!

خط قرمزها را مشخص کنید و عادات خوب ایجاد کنید.

دانستن اینکه چگونه خط قرمزهایتان را مشخص کنید و عادت های خوب و مفید در اول ازدواجتان ایجاد کنید؛ به شما کمک می کند تا راه درستی را در ازدواجتان پیش ببرید. حتی اگر شکست خوردید؛ دوباره امتحان کنید. دفعه بعد، برنامه ریزی هایتان بهتر پیش خواهند رفت. رشد به عنوان یک فرد یا به عنوان یک زوج، یک فرآیند ادامه دار است و مجموعه ای از یادگیری های مجدد را شامل می شود.

یاد بگیرید به خودتان اهمیت دهید.

زمانی که از لحاظ احساسی، جسمی و اجتماعی خسته هستید؛ مراقبت از خودتان برایتان سخت خواهد بود. با همسر خود گفتگو کنید و به درک از این موضوع برسید که هر چقدر زمان برای رسیدگی به خود اختصاص دهید؛ به نفع هردوی شما خواهد بود.

روابط دوستانه با زوج هایی که احساس خوشبختی می کنند و روابط سالمی دارند؛ برقرارکنید.

 روابطتان را با زوج هایی که می توانید روی آنها حساب کنید؛ بیشتر کنید. آن ها می توانند حرف های شما را بشنوند و در زمان لازم نصیحت های خوبی به شما ارائه دهند.

به قرارهای شبانه خود ادامه دهید.

حتی زمانی که احساس می کنید؛ دیگر این قرارها را دوست ندارید یا درگیر تعهدات دیگری شده اید؛ برنامه های شبانه برای خودتان ترتیب دهید. این برنامه ها به شما کمک خواهد کرد تا روابط عاشقانه و رمانتیک خود را تا سال های زیادی بعد از ازدواج، حفظ کنید.

عادات و خاطرات جدید بسازید.

 ایجاد عادت های جدید و خاطرات مشترک، پیوند شما را قویتر می کند. به علاوه، هیجان کشف چیزهای جدید، به ازدواج و روابط شما رنگ و لعاب دیگری می بخشد.

در فراز و نشیب زندگی مدرن، متأهل بودن، همیشه یک تخت پر از گل های رز رمانتیک را معنی نمی دهد. با این حال، چیزی که ازدواج و متاهل بودن را خاص می کند؛ این است که شما بهترین دوست خود را در کنارتان دارید و همین نکته، سفر زندگی شما را هیجان انگیز تر می کند.

مطالب پیشنهادی :

9 اشتباهی که ازدواجتان را نابود می کند؟

وقتی در ازدواجتان ناراحت هستید، چکار کنید؟

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...