9 اشتباهی که ازدواجتان را نابود می کند؟

به دست آوردن رابطه خوب در ازدواج، سخت است و حفظ آن، حتی سخت تر می شود. این مقاله به شما کمک می کند تا بدانید چه اشتباهاتی نباید در ازدواجتان مرتکب شوید تا بتوانید مزه خوشبختی واقعی را بچشید. اگر این 9 اشتباه را مرتکب شوید؛ عمر رابطه تان به زودی تمام خواهد شد.

1.قضاوت کنید!

آسیب دیدن از جانب هر کسی برای انسان، سخت است؛ پس، وقتی همسرتان برایتان درد و دل می کند و شما بلافاصله او را قضاوت می کنید؛ همسرتان احساس بدی پیدا می کند. این کار شما باعث می شود تا در آینده ای نزدیک، همسرتان نخواهد در مورد مسائل زندگی مشترکتان و کارهایی که انجام داده است؛ با شما صحبت کند و همین امر باعث می شود تا از لحاظ احساسی از هم دور شوید.

2. صبور نباشید!

هیچ کس کامل نیست، پس به شریک زندگیتان، زمان و فضا بدهید تا بتواند همسر بهتری باشد. صبور باشید، به حریم خصوصی یکدیگر تجاوز نکنید و یاد بگیرید چطور از اشتباهاتتان برای ساختن زندگی بهتر استفاده کنید. نباید از همسرتان انتظار داشته باشید دقیقا از شما تبعیت کند.

3. همه چیز را به او بگویید و در مورد همه مشکلاتتان به او تکیه کنید!

وقتی در یک رابطه عاشقانه هستید؛ شما از روی غریزه، احساسات درونی خود را با همسرتان در میان می گذارید. شما می خواهید فضایی امن در کنار همسرتان داشته باشید که مجبور نباشید رازهایی برای خودتان داشته باشید. این خیلی خوب است؛ اما، واقع بینانه نیست. به عنوان مثال، من متوجه شدم وقتی مشکلاتی که با دوستان و خانواده ام دارم را با همسرم در میان می گذارم؛ باعث می شود وقتی همسرم با آن ها ملاقات می کند؛ در وضعیت نا مناسبی قرار بگیرد. همسرم واقعا نمی داند که باید از من دفاع کند یا طرف خانواده ام را بگیرد؟ و یا از هر دویمان دفاع کند!

4. انتظارات غیر معقول داشته باشید!

من همیشه یک تصویر در ذهنم در مورد شخص ایده آلم داشتم. اما با مرور زمان، متوجه شدم که نمی توانم تمام ویژگی های دلخواهم را در یک شخص پیدا کنم. من کسانی را که با من قرار می گذاشتند تحت فشار قرار می دادم و روابط خوبم را به خاطر تمرکز بیش از حد روی انتظاراتم، خراب می کردم. در صورتی که می توانستم به جای این انتظارات غیر معقول، به دیگر جنبه های خوب آن ها توجه کنم.

5. مشکلاتتان را محرمانه نگه ندارید!

زمانی که شما با همسرتان مشکل دارید؛ طبیعی است که مسائلتان را با دوستانتان در میان می گذارید تا توصیه هایی از آن ها بگیرید. با این حال، در میان گذاشتن جزئیات محرمانه زندگی مشترکتان می تواند خطرناک باشد؛ چون اگر همسرتان بفهمد چیزی را که با اعتماد به شما گفته است، با کس دیگری در میان گذاشته اید؛ ممکن است دیگر نتواند به شما اعتماد کند. نه تنها به خاطر همین مسئله، بلکه وقتی شما عادت کنید تمام مسائل زندگی محرمانه تان را با دیگران در میان بگذارید؛ رابطه تان به تدریج تحلیل می رود.

6. گرایش های خودخواهانه داشته باشید!

وقتی به مقوله ازدواج می رسیم؛ تمرکز بر روی نیازها و خواسته های شما، به خصوص در سال های اول ازدواج، ساده است. اما در دراز مدت، این نگرش، خسته کننده می شود. اگر مایل به سازش نباشید؛ احتمالا همسرتان به زودی از تمرکز روی نیازها و خواسته های شما خسته خواهد شد و شما را ترک خواهد کرد و به دنبال کسی خواهد رفت که انعطاف پذیرتر باشد و خواسته های او را نیز در نظر بگیرد.

7. همسرتان را جدی نگیرید!

وقتی ازدواج می کنید؛ برخی از کارهایی که همسرتان انجام می دهد ممکن است شما را ناراحت کند یا بالعکس! با این حال، وقتی همسرتان مسئله ای را مطرح می کند که واقعا اذیتش می کند و شما آن را نادیده می گیرید و تلاشی برای بهبود رفتارتان انجام نمی دهید؛ ممکن است باعث شود همسرتان فکر کند که اگر مسائل جدی تری را مطرح کند؛ شما به هیچ وجه به او اهمیت نخواهید داد و او را جدی نخواهید گرفت.

 8. فکر کنید همه کارها را باید همسرتان به عهده بگیرید!

شما وقتی ازدواج می کنید و در رابطه ای هستید که احساس عشق و امنیت دارید؛ گاهی فراموش می کنید کارهایی انجام دهید که همسرتان نیز، احساس عشق و امنیت داشته باشد. بسیار مهم است همیشه به دنبال راه هایی برای تقدیر از همسرتان باشید؛ به طوری که رابطه تان دو طرفه پیش برود.

9. کاری کنید که همسرتان حدس بزند که چه احساسی در ازدواجتان دارید!

همسر عاشق شما، مطمئن نیست که شما هم عاشق او هستید؛ چون همیشه منتظر تایید عشق شما نسبت به خودش است. شاید به این دلیل باشد که شما هیچ وقت از کارهایی که برایتان انجام می دهد؛ قدردانی نمی کنید و یا درباره احساساتتان با او صحبت نمی کنید. شما انتظار دارید که او عشق شما را نسبت به خودش درک کند؛ اما صرف زمان برای اثبات عشق خود به همسرتان، مسئله ای ضروری است که باعث احساس امنیت در هر دوی شما می شود.

مطالب مرتبط و پیشنهادی :

10 چیزی که نباید از مردان انتظار داشته باشید انجام دهند!

10 جمله ای که همه مردان دوست دارند بشنوند

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...