زیباترین متن در وصف پدر

پدر موجودی مهربونه که در هر جا نیاز باشه برای فرزندش از خودش میگذره و حاضره حتی جونش رو هم برای فرزندش بده. حتی زیباترین جملات و زیباترین متن ها هم در وصف پدر کافی نیستند چرا که هیچ کلمه و جمله زیبایی نمیتونه پدر رو اونطور که هست وصف کنه و توضیح بده.

در ادامه این مطلب متن ها و جملاتی زیبایی در وصف پدر تهیه کردیم که شما رو دعوت به خوندن اونها میکنیم. همراه ما باشید.

جملات زیبا درباره پدر

پدر، در وصف تو چه می توانم بگویم جز اینکه موجودی مهربان تر و فداکارتر از تو را ندیده ام. به راستی که خداوند چه مهر و علاقه ای در قلب پدران نسبت به فرزندشان قرار می دهد که انقدر فرزندشان را دوست دارند و به آنها عشق می ورزند که می توان به معنای واقعی عشق در رابطه آنها با فرزندشان پی برد. پدر عزیزم، خدا را بارها شکر میکنم که سایه تو بر سرم هست و من می توانم در سایه تو زندگی بگذرانم. تو را بی نهایت بار دوستت دارم و خواستم با گفتن تمام این حرف ها به همین جمله برسم.

*******************

پدر عزیزم، ارزش تو برای من بی نهایت زیاد است. من احساس میکنم که تو را حتی بیشتر از خودم هم دوست دارد. پدر، من حاضرم به من سخت بگذرد، زندگی ام مشقت بار شود و هر لحظه رنج بکشم اما شادی و حال خوب تو را ببینم و به اینکه تو واقعا حال درونی ات خوب است پی ببرم. پدر جان، تو نمونه بارز عشق محض و عاشقی کردن هستی و به من حق بده که اینگونه عاشق تو شوم. هر کس دیگری هم به جای من بود و تو آنقدر در حق او فداکاری میکردی و عشق میورزیدی حتی بیشتر از خودش تو را دوست می داشت..

*******************

پدر عزیزم، فقط یک چیز از تو میخواهم و آن هم این است که هیچوقت لبخند زیبای روی لب هایت را فراموش نکن و این لبخند را از روی لب هایت محو نکن. نمی دانی وقتی که لبخند به لب داری و شاد هستی فرزندت چقدر شکرگزار خدا می شود و چقدر حال دلش خوب می شود. پدر، لبخند تو دلیل حال خوب من است و من هر کاری میکنم تا تو همیشه لبخند به لب داشته باشی. تو همیشه کاری کردی که من لبخند بزنم و همین باعث شد که من بار هر بار تلاشت بیشتر عاشق تو شوم و بیشتر دوستت داشته باشم.

*******************

پدر عزیزم، می دانی عشق چیست؟ من عشق را در رابطه خودم با خودت معنا می کنم. تا به حال هیچ رابطه ای را ندیده ای که اینقدر میان دو طرف عشق و حال خوب وجود داشته باشد. پدر، من وقتی که تو را میبینم احساس خوب در تمام وجودم لبریز می شود. تو لازم نیست با من حرفی بزنی یا چیزی بگویی، آنقدر وجود تو سرشار از انرژی مثبت است و آنقدر وجود من سرشار از عشق به توست که همین ها باعث می شوند که بی آنکه حرف بزنی حال دل من با دیدنت بی نهایت بار خوب بشود.

*******************

پدر، اینکه حالم خوب است، اینکه میخندم، اینکه شادم، اینکه احساس خوشبختی میکنم و خوشحالم فقط برای وجود تو در زندگی ام است. شاید ندانی اما تو برای من خود انرژی مثبت هستی. وقتی که هستی من تمام وجودم غرق در حس و حال خوب است اما وقتی که از من فاصله میگیری واقعا گویی تمام انرژی ام از بین می رود. پدر، میخواهم که از تو قولی بگیریم، قولی برای همیشه بودنت. می دانم که با من میمانی و عشق پدرانه ات موجب فاصله گرفتنت از من می شود اما چون تو دلیل تمام حال خوب منی این قول را به من بده تا احساس خوب بیشتری داشته باشم.


مطلب پیشنهادی:

متن طولانی در مورد پدر فوت شده


پدر عزیزم، می گویند وابستگی خوب نیست و انسان نباید وابسته هیچ کسی بشود. انسان باید آزاد و رها باشد و تمام وجودش را وابسته به کسی نکند. اما من به این حرف ها کاری ندارم. من وابسته بودن تو در زندگی ام هستم و وقتی که تو هستی گویی حال دلم خوب است. پدر، اگر لحظه ای مرا ترک کنی تمام وجود من سرشار از حس غم می شود. من تمام وجودم را به وجود تو گره زده ام و بدون توجه به هر حرفی که در مورد وابستگی به انسان ها می گویند، میخواهم به تو بگویم که وابسته وجودت در زندگی ام هستم و اگر تو نباشی منی هم نخواهم بود.

*******************

پدر عزیزم، عاشقانه می گویم که دوستت دارم و حتی حاضرم که برایت جان بدهم. وقتی که تو حاضر شدی از بدو تولدم تا به اکنون فداکاری های بسیاری در حق من بکنی پس من چرا برای تو جان ندهم و از خود نگذرم؟ احساس میکنم این کارمم نمی تواند ذره ای از محبت ها و عشق بی کران تو را نسبت به من جبران کند. تو فداکاری های زیادی در حق من کردی، تو از زندگی خوب خود گذشتی تا زندگی من خوب شود و برای حال خوب من هر کاری کردی و این ها نمی توانند هیچ جوابی داشته باشند چرا که من هر کاری برای پاسخ به محبت های تو بکنم باز هم کم است.

*******************

پدر عزیزتر از جانم، کاش داشتن خدای دوم گناه نبود، آن موقع تردید نکن که تو خدای دوم من میشدی. خدا همیشه مراقبم هست، هر لحظه از زندگی حواسش به من است و نمی گذارد که در بیراهه زندگی گرفتار شوم. پدر عزیزم، وقتی که خوب فکر میکنم میبینم که تو هم برای من همین گونه هستی و همیشه مراقبمی و از من مواظبت میکنی تا مبادا به من بد بگذرد. فقط خواستم بگویم که به اندازه خدا دوستت دارم و عاشقت هستم. پدرم، ان شاء الله که سایه ات تا همیشه بالای سرم بماند، عاشقت هستم.

*******************

پدر عزیزم، حتی اگر دنیا را هم از من بگیرند چیزی نمی گویم اما خدا نکند که کسی نگاهی چپ به تو بکند، آن موقع با تمام وجودم خواهم جنگید تا مبادا تو را از من بگیرند. پدر عزیزم، تو از من و تمام دارایی هایم با ارزش تری و مگر انسان مهمترین دارایی زندگی اش را به راحتی از دست می دهد؟ یقینا نه، پس به من حق بده که برای نگه داشتن تو در زندگی ام هر کاری بکنم و با تمام وجودم برای اینکه بمانی و نروی بجنگم. پدر عزیزم، این هر کاری کردن و جنگیدن از عشق من به تو می آید، من عاشقانه تو را دوست دارم و در قلبم نسبت به تو عشقی عمیق نهفته است و برای همین دوست داشتن و عشق است که من هر کاری که از دستم بر بیاید برای تو و بودنت در زندگی ام انجام می دهم.

*******************

پدر مهربانم، عشق تو برای هر لحظه و هر ثانیه در قلب من غلیان می کند و من هر لحظه نسبت به تو از قبل عاشق تر می شوم. تو آنچنان به من مهربانی کرده ای و آنچنان لطف و محبتت را به من نشان داده ای که اگر این اتفاق رخ نمی داد جای تعجب داشت. خدا را شکر میکنم که سایه تو بر سرم است و من می توانم از دریای مهربانی ات همچنان بهره ببرم. امیدوارم هر دویمان تا ابد برای هم بمانم. پدر عزیزم، دوستت دارم.

*******************

پدر جان، وقتی که عاشق کسی هستی او را به مانند خدا و به اندازه او دوست داری. خواستم بگویی که من تو را به اندازه خدا دوست دارم و عاشقت هستم. از همان بدو تولد تا به اکنون فقط چهره مهربان تو بود که به من معنای واقعی امنیت و آرامش را نشان می داد. از خدا میخواهم که تا ابد سایه پدرم که اگر گناه باشد می خواهم بگویم خدای دومم را برایم نگه دارد و حفظ کند چرا که پدر جان، من به حس امنیت و حال خوبی که از تو میگیرم عادت کرده ام و اگر از پیش من بروی واقعا گویی تمام دنیا بر سرم خراب می شود.


مطلب پیشنهادی:

پدرم مریض است(عکس و مطلب درباره پدر مریضم)


پدر، می دانی کجا دقیقا حالم خراب شده و وجودم پر از حس بد می شود؟ دقیقا همان جا که اخم را به چهره تو می بینم. من دوست دارم که تو را همیشه خندان و شاد ببینم. پدر، باور میکنی که اخم به چهره تو نمی آید؟ تو با لبخند زیباتر از هر آنچه میشوی که تا به اکنون دیده ام. پدر عزیزم، لبخندهای تو دنیای از آرامش را به من هدیه می دهند پس قول بده که همیشه لبخند بزنی و اخم هایی که به هیچ عنوان به ابروهایت نمی آیند را به چهره ات نیاوری. دوستت دارم و عاشقت هستم.

*******************

پدر یعنی از خود گذشتگی، یعنی از حال خوب خود می گذرد تا فرزندش آرامش داشته باشد، یعنی خود را فراموش کرده و همواره فرزندش را به یاد دارد و یعنی هر کاری میکند تا خوشبختی فرزندش تضمین شود. پدر معنای واقعی فرشته نجات برای انسان است. انسان با وجود پدرش معنای واقعی آرامش، امنیت و حس خوب در این دنیا را می فهمد چرا که پدر او با تمام وجود برای فرزندش تلاش میکند تا اینها را تجربه کند. واقعا خوشا به حال هر آنکس که پدر دارد چرا که اینگونه طعم زندگی در بهشت خدا را هم میچشد.

*******************

پدر به مانند یک پشتوانه سفت و محکم است که هر موقع که از دنیا کم آوردی و هر موقع احساس کردی در حال شکست خوردنی می توانی به آن تکیه کنی و مطمئن باشی که کمکت می کند. پدر معنای واقعی امنیت است و وقتی که به او تکیه می کنی می توانی اطمینان کاملی نسبت به اینکه همیشه پشتت هست و مراقبت هست داشته باشی. با وجود پدر، هر چه حس ناراحتی و شکست است از تو دور می شود و هر چه حس آرامش و پیروزیست به سراغت روی می آورد.


همچنین تماشا کنید :

جملات زیبای بزرگان در مورد پدر


پدر یعنی دنیایی از آرامش. تو حتی اگر در بدترین حالت ممکن هم باشی کافیست لحظاتی با پدرت به صحبت بنشینی تا از آرامش بی کران او بهره ببری. پدر حتی در سرسخت ترین شرایط هم میفهمد که چه به زبان آورد و چه بگوید که فرزندش در آرام ترین حالت ممکن قرار بگیرد و از حس و حال بد به دور شود. گویی تمام پدران رمز خوشحالی فرزندان شان را می دانند و برایشان مهم نیست چه بر سر آنها آمده، آنها قلق فرزندان شان را بلدند و می توانند حال او را خوب تر از هر وقتش کنند.

*******************

پدر به مانند روانشناسیست که فرزندش را به خوبی درک می کند و میفهمد و می داند که در لحظه چه بر او می گذرد. شاید خیلی ها نظرشان این باشد که چون پدرشان مرد است پس نمی تواند انقدر که باید آنها را بفهمد پس برای همین به سراغ مادرشان می روند در صورتی که پدر درک میکند، می فهمد و هر آنچه که در وجودش فرزندش است را به صورت واضح می بیند و این دیدگاهی اشتباه است که نسبت به پدران به وجود آمده. اگر تو هم جزو افرادی هستی که این عقیده را داری، وقتی که با پدرت به صحبت بنشینی و در مورد خودت و احساساتت با او سخن بگویی می فهمی که در اشتباه کامل بوده ای.

*******************

برای پدر مهم نیست که مشکل فرزندش چه بوده و چه هست، برای او مهم این است که فرزندش دارای مشکل است و باید به او کمک کند. پدر هیچ گاه به این اهمیتی نمی دهد که چرا و چگونه فلان مشکل به وجود آمد بلکه به دنبال این می گردد تا هر طور که شده مشکل فرزندش برطرف شده و او از باتلاقی که در آن گرفتار شده است نجات یابد. شاید خدا خواسته که جانشینی از خود برای مراقبت از انسان ها بر روی زمین بیافریند برای همین پدر را آفریده تا همیشه دل انسان قرص و محکم باشد که اگر گرفتار شد، یکی هست که به او کمک کند.

*******************

پدر موجودی مهربان است که برای توصیف او باید از هر صفت زیبا استفاده کرد. در وجود پدران تمام صفات نیکو و زیبا وجود دارد. وقتی پدری فرزندش را در آغوش میکشد، تمام آن صفات قوی تر می شوند و پدر را نسبت به فرزند وابسته تر می کنند. گویی خدا در وجود پدران از همان ابتدا این صفات را می آفریند و تا آخر عمر آنها را در وجودشان زنده نگه می دارد.


در ادامه تماشا کنید :

دلنوشته های زیبا برای روز پدر

دلم برای پدرم تنگ است+عکس و متن

متن تبریک روز پدر برای پدران فوت شده + عکس

متن درباره احترام به پدر و مادر


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...