دلنوشته های زیبا برای روز پدر

پدر برترین موجود در آفرینش خداست که مثل و مانندی ندارد و خاص است. پدر اگر از تو گرفته شود دیگر نمی توانی به مانند آن را بیابی. او با خاص بودنش نباید فقط یک روز بلکه باید تمام روزهای سال به نامش باشد هر چند که این هم در برابر شان و منزلت او بسیار اندک است.

اگر به دنبال دلنوشته هایی برای روز پدر و همچنین برای روز پدر فوت شده هستید، پس این مطلب را از دست ندهید چرا که در ادامه برایتان دلنوشته هایی زیبا و تاثیرگذار در این زمینه قرار داده ایم که با خواندن شان احساس تان برانگیخته خواهد شد. بیش از این توضیح نمی دهیم و به سراغ متن ها می رویم. همراه ما باشید.

دلنوشته های زیبا و کوتاه درباره روز پدر

متن دلنوشته درباره روز پدر

از عشقش مرواریدی ساخته و در قلبم نهادینه کرده ام. صدف قلبم برای همیشه از مروارید عشقش محافظت خواهد کرد، این مراورید دلیل تپیدن های این قلب است و اگر نباشد، دیگر این قلب دلیلی برای تپیدن ندارد. عشقِ پدرم را می گویم، این زیباترین و خاص ترین هدیه ای بود که خدا قبل از تولدم به من داد. خدای من برای زیباترین هدیه ات از تو متشکرم، عشق او ناب ترین چیزی بود که می توانستم در زندگی خود آن را تجربه کنم.

********************

چه زیباست وقتی که صدایم می زند، پسرم/دخترم. آن زمان احساس غرور میکنم و حس میکنم هیچ کس قدرتمندتر از من نیست، چون پدری دارم که همراهم است، پدری دارم که پشتم است، پدری دارم که وقتی مرا صدا می زند غرور تمام وجودم را در بر می گیرد. پدرم دلیل تمام افتخاری است که در زندگی دارم، او همچنین بزرگترین دلیلی است که برایش احساس عزت میکنم و خودم را ارزشمند می دانم. امروز روز اوست، کاش تمام روزها به نام او بودند، یک روز برای او کافی نیست.

********************

یادش بخیر، همیشه وقتی روز پدر میشد برای پدرم هدیه می خریدیم و به او می دادیم. چقدر آن لحظات شیرین و زیبا بود گویی که هیچ وقت قرار نیست دوباره تکرار شوند. هم اکنون خودم پدر شده ام و حالا می دانم آن شوق و شعفی که در وجود پدرم وقتی به او هدیه می دادیم چگونه بود. پدرم آنقدر عشق در وجودش داشت که با کوچکترین هدیه از سمت ما آنقدر خوشحال میشد و لبخند به لبانش می نشست که گویی بهترین هدیه دنیا را به او داده ایم. آری پدرم خاص بوده و هست و کاش من هم بتوانم به مانند او این خاص بودن را برای فرزندانم از خود نشان دهم.

********************

پدر عزیزم، سجده می کنم خدایی را که تو را به من داد. بدون تردید می گویم که تو دلیل سجده کرده های من به خدا هستی. شاید اگر تو در زندگی من نبودی، من هم دلیلی برای سپاسگزاری از خدا نداشتم چون احساس پوچی و هیچی می کردم. تو با بودنت به من احساس بودن دادی، احساس اینکه انسانم و حق زندگی در این دنیا را دارم. پدرم، به هر جا که برسم، به هر نقطه ای از زندگی که دست یابم می دانم که این دست مرحمت تو بود که همراه من شد و اگر تو همراه من نبودی، تو در زندگی ام نبودی شاید به هیچ یک از این ها دست نمی یافتم. دلیل شکرگزاری هایم، روزت مبارک.

********************

پدر جانم، خدا در هر کسی لیاقتی می بیند و به اندازه لیاقتش به او می بخشد، مگر خدا چقدر در من لیاقت دید که موجودی مانند تو را به من داد؟ مگر من چقدر ارزش و لیاقت پیش خداوند داشتم که تو پدر من شدی؟ این زیباترین اتفاقی است که می توانست برای من بیفتد و حالا که خدا تو را به من داده، احساس غرور میکنم، احساس لیاقت می کنم، احساس ارزش میکنم، بودن تو تمام این احساس ها را به من می دهد پس همیشه بمان که بودنت دلیل این همه احساس خوبیست که در درون فرزندت موج می زند. در این روز که روز توست، خواستم بگویم که چقدر برایم خاصی. بهترین هدیه خدا، روزت مبارک.

********************

پدرم، عاشقی، مهربانی، عطوفت، بخشندگی و هر آنچه حس خوب است را از تو آموخته ام. حس میکنم تو سر منشا تمام حس های خوب من هستی. تو که باشی مهم نیست در چه وضعیتی باشم، در همان وضعیت بهترین احساس ممکن را خواهم داشت. وجود تو گویی به من احساس قدرت می دهد، احساسی که به واسطه آن می توانم به جنگ سختی ها و مشکلات بروم و از پس آنها به راحتی بر بیایم. دوستت دارم چون تو بزرگ ترین دلیل شادی من هستی. همه وجود من، روزت مبارک.

********************

همه می گویند می خواهم به فلان هدف خاص برسم، همه می گویند می خواهم فلان زندگی را برای خودم بسازم و همه می گویند می خواهم فلان شخصیت را داشته باشم تا خوشبختی را احساس کنم اما من می گویم می خواهم لبخند پدرم را بابت رضایت از خودم به ارمغان آورم چون احساس میکنم این خوشبختی محض است. پدر عزیزم، وقتی که تو از من راضی باشی گویی که من هم به هر آنچه که در زندگی خواسته ام رسیده ام. دوستت دارم و دوستت خواهم داشت. روزت مبارک، همیشه برایم بمان.

********************

وقتی از من می پرسند که به عشق در نگاه اول اعتقاد داری با تمام وجود به این سوال پاسخ مثبت می دهم. حسم به من می گوید همان روز اول که من متولد شدم و پدرم مرا در آغوش خود گرفت، من عشق را احساس کردم و این همان عشق در نگاه اول است که از آن سخن می گویم. پدرم، من عاشقی را با تو آغاز کردم و چه چیزی زیباتر از این که من به محض به دنیا آمدنم عاشق شدم و تو همیشه عشق اول من بوده و هستی. هستی من روزت مبارک باشد.

********************

جدای از مادر، تنها چیزی که نمی توان جای خالی اش را مجددا پر کرد تو هستی. پدرم، این سخنان را از دلم می گویم، این حرف ها از قلبم نشات می گیرند. تو همانی هستی که هر لحظه زندگی در کنار او را به هر چیزی ترجیح می دهم چون می دانم بی بدیلی، چون می دانم بی مثالی و هیچ مانندی نداری. پدرم، هر ثانیه بودن در کنار تو خوشبختی محض را به من یادآوری میکند، هر لحظه بودن در کنار تو به من می گوید که چقدر خاصم چون خاص ترین چیزی که در دنیا وجود دارد را اکنون در کنارم دارم. خاص ترین آفریده خدا، همیشه مراقبت خودت باشد و بدان که فرزندت عاشقانه دوستت دارم. روزت مبارک.

********************

روز پدر را به پدرم تبریک میگویم که اگر همه نظرشان را از من بازمیگرداندند او همیشه به من نگاه می کرد، اگر شکست میخوردم او همیشه به من به دید یک قهرمان نگاه می کرد، اگر همه با من بد حرف میزدند او با من مثل یک انسان ارزشمند حرف میزد. پدرم، تنها کسی بود که بدون اینکه بداند که هستم و چه هستم مرا دوست میداشت و عشقش را خالصانه به پایم میریخت. خواستم در این دل نوشته یا بهتر است بگویم قلب نوشته به پدرم بگویم که پدر جانم، تو برای من خاص ترین موجود دنیایی و فارغ از اینکه در کجای دنیا قرار داری و چه نقشی را در آن ایفا می کنی دوستت دارم. روزت مبارک.

دلنوشته های زیبا درباره روز پدر فوت شده

احساس میکرد این دنیا برایش خیلی خسته کننده شده، حس میکرد که دیگر نمی تواند ادامه دهد برای همین رفت. او رفت و فرزندش را تنها گذاشت. حال میخواهم بگویم پدرم، عزیزتر از جانم، تو که رفتی و مرا تنها گذاشتی اما بدان که فرزندت هم خسته شده، فرزندت هم دیگر نمی تواند ادامه دهد. تو دلیل ادامه دادن های او بودی، حالا که او دیگر دلیلی ندارد برای چه ادامه دهد؟ امروز روز توست، به چه کسی امروز را تبریک بگویم؟ چرا امروز را خوشحال باشم؟ وقتی که تو نیستی و دست نوازشگر پدرانه ات نیست که مرا نوازش کند، دیگر من هم دلیلی برای خوشحالی نمی یابم.

********************

روزت مبارک. رفتی، خیلی زود از جای پسرت/دخترت رفتی اما بدان که او هیچوقت تو را از ذهن و قلبش پاک نخواهد کرد. مگر می تواند تو را از یاد ببرد؟ مگر می تواند تو را فراموش کند؟ تو تکیه گاهی امن برای او بودی، تو پشتوانه ای مستحکم برای او بودی، تو دلیل غرور و عزت او بودی. حال بگو که چگونه می خواهد تو را فراموش کند؟ نه! این این غیر ممکن است. حالا که پیش خدا رفته ای باز هم به تو روزت را تبریک می گویم و بدان که هنوز هم در زیباترین جای قلب من خانه داری.

********************

امروز روز تو هست و تو هم که نیستی پس چه دلیلی دارد که من این روز را جشن بگیرم؟ پدرم جشن من حالا گریستن بر سر مزار توست. این گریه ها مرا آرام می کند، این گریه ها مانند مسکنی برای من هستند. وقتی که تو بودی، جشن گرفتن و شادی کردن در کنارت مرا آرام می کرد اما حالا تنها چیزی که آرام وجود من است گریه بر درد فراق توست. کاش میبودی و مانند همیشه به من میگفتی گریه نکن، خدا بزرگ است، او حکمتی برای کارهایش دارد. پدر، حکمت خدا چه بود که تو را از من گرفت؟ این حکمت هر چه بود، دردی عمیق به جانم انداخت، دردی که هیچ مرهمی ندارد.

********************

گریستن بر سر مزارت کافیست، فکر میکنم تا اکنون هدیه روز پدر را به تو داده ام. پدر جانم، آنقدر گریه کرده ام که دیگر اشکی برایم نمانده. نمی خواهم منت اشک هایم را بگذارم اما فکر میکنم این بزرگترین هدیه من در روز پدر برای تو خواهد بود که توانستم آن را ارزانی ات کنم. کاش خدا این گریه ها را ببیند، کاش آنها را نظاره کند و یک بار هم که شده تو را به خوابم بیاورد، تا تو به خوابم بیایی و حتی یک بار شده در خواب حس زیبای پدر داشتن را دوباره تجربه کنم.

********************

بر حکمت خدا شکی نیست اما چرا تو؟ چه حکمتی در رفتن تو بود؟ میان این همه راه، میان این همه مسیر، آیا فقط رفتن تو می توانست موجب رشد و پیشرفت من در زندگی شود؟ آری می گویند اگر خدا اتفاقی را سر راهت سبز کرد بدان که آن اتفاق از سوی خدا بوده و آمده تا تو را رشد دهد، آمده که باعث پیشرفت تو شود. اما خدایا، چطور می توانم پدرم را دلیلی برای پیشرفت کردنم بدانم؟ خدایا امروز روز اوست و من دست نوازشگر پدرانه اش را می خواهم که بر سرم کشیده شود و آن انگیزه همیشگی به سراغم بیاید! اما دیگر این را ندارم حالا بگو چطور بدون این می توانم پیشرفت کنم؟ نوازش او انگیزه من بود که حالا دیگر ندارمش.

********************

از وقتی که تو رفتی، احساس امنیت هم در وجود من پر کشیده و رفته. پدر جانم، تا زمان زنده بودنت، هیچ کس و هیچ چیز نمی توانست دل مرا به لرزه درآورد چون می گفتم پدری دارم که مانند کوه پشت سرم است و هیچ چیز نمی تواند از من و او بگذرد. اما حالا، تو زیر خروارها خاک خفته ای و پسرت/دخترت به مانند ضعیف ترین موجود دنیا آمده و در امروز که روز توست بر سر مزارت می گرید. پدرم خیلی زود رفتی، خیلی زود پسرک/دخترک کوچکت را بی پناه کردی.

********************

همینکه کنارم بودی برایم کافی بود. لازم نبود به من کمکی کنی، لازم نبود از دارایی ات به من ببخشی، فقط همینکه بودی باعث میشد من انگیزه ای بگیرم تا خودم دست کمکی برای خودم شوم و خودم دارایی هایم را خلق کنم. من از تو نه دارایی هایت را خواستم و نه کمکت، پس چرا رفتی؟ آیا پسرت/دخترت لیاقت همین بودنت در کنارت را هم نداشت؟ پدر جانم، امروز روز پدر است و من هدیه ای برای تو آورده ام، این هدیه احساس بی لیاقتی دخترت/پسرت است، احساس بی لیاقتی ای که می گوید که تو حتی آنقدر لیاقت نداشتی که پدرت در کنارت باشد.

********************

پدر جانم، امروز روز پدر است و من بر سر مزارت آمده ام اما نمی گریم چون تو قوی بودن را به من یاد دادی. می خواهم به عنوان هدیه روز پدر به تو هدیه ای بدهم و هدیه ام این است که روحت ببیند که پسرت/دخترت چقدر بزرگ شده، حالا دیگری مردی/خانمی برای خود شده و حالا آنقدر قوی است که با وجود اینکه می بیند تمام دنیایش زیر خاک خفته، دنیا پدرش را از او گرفته ولی با این حال مقاومت میکند، با این حال کم نمی آورد و با قدرت می ایستد. پدر جانم، فکر میکنم این بهترین هدیه ای باشد که می توانم به تو بدهم. روزت مبارک.


در ادامه ببینید :

تبریک روز پدر با اسم دلخواه شما

متن تبریک روز مرد به دایی + عکس نوشته

متن های زیبا برای روز پدر همراه جدیدترین عکسها


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...