جملات زیبا و تاثیرگذار درباره حجاب

داشتن حجاب و نداشتنش امری اختیاری است که با جبر نمی توان آنها را به کسی تحمیل کرد. تا عقاید انسان ها تغییر نکند آنها نمی توانند نسبت به داشتن حجاب یا نداشتن آن تصمیم خود را عوض کنند و این مسئله در جامعه ای که در آن زندگی می کنیم کاًملا مشهود و مشخص است.

در ادامه این مطلب متن هایی زیبا و فوق العاده درباره حجاب قراره داده ایم که شما را دعوت به خواندن آنها می نماییم. همراه ما باشید.

متن در مورد حجاب

حجاب دارم، نه برای اینکه جامعه میخواهد، نه برای اینکه دینم می گوید و نه برای اینکه خانواده ام مرا مجاب به داشتن حجاب میکنند، من حجاب دارم چرا که حجاب را دوست دارم. من وقتی که حجاب میکنم در آرامشم، در امنیتم و همین امنیت و آرامش من می ارزد به آنکه بخواهم به مانند هزاران انسان دیگر حجاب را از سر بردارم و به قول خودشان آزاد و رها باشم. البته که من آنها را محکوم نمی کنم، آنها هم حق دارند حجاب کنند یا آن را از سر بردارند اما طوری که من آرامش دارم، طوری که من امنیت دارم و طوری که خود را آزاد و رها احساس میکنم بودن در سایه حجاب است پس تا جان در بدن دارم، برای امنیت و آرامشم ارزش قائلم و حجاب را از سر بر نمیدارم.

*************

من حجاب دارم چرا که آن را دوست دارم و به من آرامش میدهد اما به هیچ انسانی زور نمی گویم و هیچ انسانی را محکوم به نداشتن حجاب نمیکنم. من حجاب دارم چرا که قدرت اختیار دارم و حجاب را اختیار کرده ام اما شاید شخصی دیگر اینگونه نباشد، شاید او با نداشتن حجاب راحت تر باشد، شاید او اینگونه احساس آرامش کند. من حقی ندارم صرفاً برای اینکه او به مانند من پوشش نمیکند و عقاید و اعتقاداتش به مانند من نیست در سبک زندگی اش دخالتی کند. من هیچ کسی را صرفاً برای اینکه مانند من حجاب ندارد تحت فشار نمی گذارم و احساس میکنم که یک جامعه پویا و زیبا، جامعه ای است که افراد در آن آزادی عمل و آزادی انتخاب دارند و به عمل و انتخاب یکدیگر هم احترام می گذارند.

*************

داشتن یا نداشتن حجاب کاملاً به شخص و سلیقه شخصی او باز میگردد. هیچ کس نمی تواند بر او و اعتقاداتش فشار بیاورد که چرا حجاب بر سر دارد یا چرا حجاب می کند. تا وقتی که شخصی با رفتار و عملش به زندگی ما آسیبی وارد نکرد حق دارد هر کاری که دوست دارد انجام دهد و دیگران حق ندارند که در زندگی او دخالتی داشته باشند. کاش کمی بیاموزیم، کاش قبل از اینکه چوبی بر سر کسانی که حجاب دارند یا برعکس حجاب ندارند به دست بگیریم به خود بگوییم که زندگی آن شخص و سبکی که پوشش می کند کاملاً شخصیست و ما حق دخالت در آن ها را نداریم.

*************

چقدر زندگی ما انسان ها و جهانی که در آن زندگی می کنیم زیباتر میشد اگر یاد می گرفتیم که با عقاید و اعتقادات یکدیگر کنار بیاییم. ما انسانیم، هر کدام دارای قدرت انتخاب و تصمیمی گیری هستیم! شخصی تصمیم می گیرد که حجاب داشته باشد و برای این کار خود دلایلی کاملاً منطقی می آورد و شخصی هم انتخاب می کند که حجاب را از سر بردارد و برای کار خود هم دلایلی کاملاً منطقی می آورد. کاش ما یاد می گرفتیم که با عقاید یکدیگر و تصمیماتی که میگیریم کنار بیاییم و دلایل منطقی خود را به مانند چوبی بر سر کسی که عقایدی خلاف ما دارد نزنیم. اگر اینطور میبود آن موقع جامعه فوق العاده زیباتر و پیشرفته تر میشد. اگر ما یاد میگرفتیم که با عقاید هم کنار بیاییم، به جای درگیری بر سر موضوعات پیش پا افتاده می توانستیم کاری کنیم که جامعه روز به روز پیشرفته تر و متعالی تر شود و به هدف اصلی انسان بودن که گسترش جهان است جامه عمل می پوشاندیم. اما حیف که اکنون اینگونه نیست! اکنون جامعه تشکیل شده از کسانی که مخالف و موافق حجاب اند و بسیاری از اینها به جای کنار هم بودن و در یک مسیر قرار گرفتن شروع به مخالفت با عقاید شخصی یکدیگر می کنند و همین است که جامعه را به جای پیشرفت رو به زوال و پسرفت می برد.

*************

آهای کسی که دختری که حجاب داره رو صرفاً برای اینکه مثل تو نیست امل و دهاتی میخونی، تو باید بدونی که عقاید، اعتقادات و افکار تو بسیار امل تر و دهاتی تر از اون دختری هست که حجاب داره. تو هنوز درک نکردی که نباید در زندگی و سبک پوشش دیگران دخالت کنی، تو هنوز درک نکردی که اون دختر قدرت انتخاب داره و حجاب رو انتخاب کرده همینطور که تو نداشتن حجاب رو انتخاب کردی، تو هنوز درک نکردی که در دنیایی زندگی می کنی که بی نهایت تفاوت وجود داره و اون دختری که حجاب میکنه با تو متفاوته پس همین مسئله نشون دهنده افکار پوسیده تو هستند! اگه به این دقت کنی اون موقع هست که میفهمی افکار دهاتی گونه و امل وار برای چه کسی هست.

*************

دنیا با تفاوت هاست که ساخته شده و کسی که بخواد با دنیا سر جنگ برداره در نهایت خودش هست که شکست میخوره. این حرف دقیقاً در مورد حجاب داشتن یا نداشتن هم صدق میکند. دنیا پر از انسان های متفاوته که سلیقه ها و عقاید متفاوتی دارن. کسی که بخواد با این تفاوت ها بجنگه و بخواد شخص یا اشخاصی رو مثل خودش بکنه از همون ابتدا که جنگ رو شروع کرد باید بدونه که شکست خورده میدون خودش خواهد بود چرا که داره با تفاوت هایی میجنگه که دنیا رو ساختن. کسی که حجاب داره خودش انتخاب کرده که حجاب داشته باشه و این اشکالی نداره ولی اگه بخواد با افرادی که حجاب ندارن بجنگه در نهایت خودش شکست میخوره چون اونها با این شخص تفاوت دارن، عقاید شخصی خودشون رو دارن و هیچ جوره حاضر نیستن از عقاید خودشون بگذرن. کاش ما انسان ها این مسئله رو درک میکردیم.

*************

نسبت به هر چیزی که حساسیت وجود داشته باشه، اون چیز بیشتر و بیشتر میشه. در زمان های قدیم نسبت به داشتن حجاب حساسیت وجود داشت و همین مسئله باعث شد که افراد زیادی رو به حجاب بیارن و در زمان اکنون هم حساسیت های زیادی نسبت به بی حجابی وجود داره که همین مسئله هم باعث میشه که افراد زیادی به سمت بی حجابی روی بیارن و این رو میشه کاملاً در جامعه مشاهده کرد. کاش به جای تحت فشار گذاشتن و ایجاد حساسیت، هر کدوم از ما اعضای جامعه فقط یاد بگیریم که دیگران رو دعوت به داشتن عقاید خودمون بکنیم و اگر دیدیم مخالفت میکنن حساسیتی به وجود نیاریم اون موقع شاید این همه تضاد وجود نداشته باشه.

*************

حجاب زیباست و من حجاب را دوست دارم. حجاب مرا به بهشتی که روی زمین است می برد، این حجاب در سایه خود به من سعادت و خوشبختی را هدیه می دهد. شاید شخصی که عقاید مرا نداشته باشد این مسئله را درک نکند و من به او احترام می گذارم اما چیزی که بارز است حال خوب من با داشتن حجاب است، سعادت و خوشبختی من با داشتن حجاب است. من وقتی که حجاب دارم، حال خوبی دارم پس آن را حفظ میکنم و تا جان در بدن دارم از داشتن حجاب کوتاه نمی آیم.

*************

دختر به مانند نگین است و حجاب به مانند صدفی است که از این نگین محافظت می کند. حالا نگینی انتخاب میکند که صدفی نداشته باشد، ایرادی ندارد اما باید با تبعاتش کنار بیاید. تبعات این کار این است که هر کسی زیبایی های او را میبیند، دیگر سپری در برابر نگاه ناپاکان ندارد و شاید آرامشی که در صدف داشته را دیگر نداشته باشد. نگین که از صدف بیرون می آید در دریایی قرار می گیرد که با پر از صیاد است و باید این را بداند و با علم بر این صدفش را کنار بگذارد.

*************

حجاب میکنم حتی اگر مرا امل و عقب افتاده بدانند، حجاب میکنم حتی اگر نگاه های حقیرانه ای به من بکنند. اما کاش بدانند که حجاب حقارت نیست، اینکه آنها نمی توانند با شخصی که با خودشان متفاوت است کنار بیایند حقارت است.

*************

من دختری هستم که به حجاب اعتقادی ندارم اما دوستانی دارم که کاملاً با حجاب اند و ما نزدیکترین دوستان به هم هستیم. ما با هم می گوییم، می خندیم، سفر می رویم و کارهای مختلفی را انجام می دهیم اما هیچگاه عقاید یک دیگر را به روی هم نمی آوریم. من و دوستانم می دانیم که هر کدام مان می توانیم انتخاب کنیم که چطور زندگی کنیم و چطور پوششی داشته باشیم. این طرز نگاه ما به زندگی و این کنار آمدن هایمان با تفاوت های هم باعث شده که از کنار هم بودن لذت ببریم و هیچ مشاجره ای بین مان شکل نگیرد. همانطور که آنها مرا به حجاب دعوت کردند، من هم آنها را به نداشتن حجاب دعوت کردم اما وقتی دیدیم که این کار فایده ای ندارد و فقط باعث ایجاد تنش بین ما می شود دیگر به سراغ موضوعات این چنینی نرفتیم و اکنون ما زندگی شادی در کنار هم داریم. دنیا چقدر زیبا میشد، دنیا چقدر پر از دوستی های عمیق و قشنگ میشد اگر همه افراد بی حجاب و با حجاب به مانند ما بودند و قدرت کنار آمدن با عقاید مخالف خودشان را داشتند.

*************

من با حجابم اما حجابم را چوبی بر سر دیگران نمی کنم و آن را ملاک برتری خود بر دیگران نمی دانم. چیزی که مهم است انسانیت است، چیزی که مهم است داشتن منشی درست و کرداری مناسب است، اینهاست که آدمی را واقعاٌ به خدایش نزدیک تر میکند. حجاب گرچه زیباست اما اگر من آن را سلاحی کنم و به واسطه آن آرامش را از کسانی که حجاب ندارند بگیرم چه بسا که همین حجابم ابزار گناه بشود چرا که دیگران را از داشتن زندگی همراه با آرامش سلب کرده ام. من در درجه اول انسانیت و منش و کردار درست را در اولویت قرار می دهیم و با توجه به همین ها دیگران را به حجاب دعوت میکنم اما اگر نپذیرفتند، دیگر از آن سلاحی هم نمی سازم که بخواهیم به واسطه اش آرامش را از آنها سلب کنم.

*************

می گویند چرا من باید حجاب کنم؟ چرا من باید زیر سلطه قانون حجاب قرار بگیرم؟ مردم نگاه نکنند، چشم شان را به سمتی دیگر بپرخانند. اما واقعیت حجاب فقط برای پوشاندن زیبایی های خود در برابر چشم نامحرمان نیست. حجاب حس زیبایی به انسان می دهد، وقتی که حجاب میکنی احساس ارزش بیشتری میکنی. نه اینکه بدون حجاب ارزشی نداشته باشی ولی وقتی که حجاب میکنی احساس ارزشمندی خاصی به سراغت می آید که بی بدیل است. کسانی که حجاب ندارند کافیست یک بار حجاب کنند، یک بار تن به حجاب دهند تا ببینند که این کار بیشتر به جای اینکه برای دیگران باشد، برای خودشان است. حجاب جدای از حس ارزشمندی، حس امنیت، آرامش و حالی خوب هم به آدمی هدیه می دهد که همین هاست که آن را خاص می کند.

*************

من داشتن حجاب را به مانند راه میانبری می دانم که مرا زودتر به سوی خدا می برد. من حس میکنم که اگر حجاب داشته باشم راه سعادت و کمال را زودتر می پیمایم و زودتر به خدا نزدیک می شوم. من حجاب را تنها راه رسیدن به خدا نمی دانم، شاید راه بدون داشتن حجاب کمی طولانی تر شود اما شاید در نهایت آدمی می تواند با آن به خدا برسد. با این آگاهی من با راهی که دیگران انتخاب میکنند تا به خدا و کمال برسند احترام می گذارم. من راهی که خود تشخیص داده ام میانبر است را در پیش میگیریم و گرچه بنا بر عقایدم مسیر دیگرانی که حجاب ندارند طولانی تر است اما هرگز به خاطر این موضوع به آنها فشاری نمی آورم و می گذارم تا با توجه به عقاید خود مسیر زندگی را در پیش بگیرند چرا که آنها هم به من اجازه داده اند تا مسیری که به زعم خودم درست است را انتخاب کنم و در آن قدم بگذارم. اگر ما با هم بر سر مسیرهایی که در پیش گرفته ایم سر جنگ برداریم، شاید هیچ کدام نتوانیم در نهایت به مقصدی که هدف همه ماست برسیم.

در ادامه تماشا کنید :

دلنوشته زیبا درباره عفاف و حجاب

مجموعه شعر درباره حجاب برای کودکان

عکس نوشته عاشقانه با حجاب برای پروفایل

عکس دختر های نجیب و محجب دختران چادری و مومن

متن های زیبا در مورد چادری ها

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...