متن درباره آدم های بی فرهنگ

آدم های بی فرهنگ در یک جامعه ممکنه آدم هایی با فرهنگ در جامعه ای دیگر شناخته بشن. در واقع تعریف آدم ها از فرهنگ با هم فرق میکنه و اون کسی که یک کار رو فرهنگ کامل میدونه، ممکنه یک آدم بی فرهنگ از نظر شخصی دیگه شناخته باشه. یامون باشه صرفاً به پای اینکه یک جامعه یک فرهنگ رو قبول داره، خودمون رو تغییر ندیم.

در ادامه این مطلب قصد داریم متن هایی رو باهاتون به اشتراک بذاریم که در مورد آدم های بی فرهنگ هست. اگه میخواین در این رابطه نکاتی رو خونده و اطلاعات بیشتری داشته باشید، پیشنهاد میدیم که حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

جملات کوتاه و زیبا درباره بی فرهنگی

جملات در مورد انسان های بی فرهنگ

بی فرهنگی این نیست که یک نوع لباس خاص که بعضیا مطابق با ارزش های جامعه نمیدونن رو بپوشیم، بی فرهنگی این نیست که یک طور خاص حرف بزنیم، بی فرهنگی این نیست که یک نوع رفتار خاص داشته باشیم، بی فرهنگی اینکه که به راحتی به خودمون اجازه دخالت در زندگی دیگران رو بدیم و بخوایم که عقاید و نظر اونها رو تغییر داده و به اون شکلی که خودمون می خوایم تبدیل کنیم. این عین بی فرهنگیه و چقدر از این دسته آدم های بی فرهنگ زیاد داریم.

********************

بعضی از آدم های بی فرهنگ هم هستن که با ادعای با فرهنگ بودن سعی دارن مدام ارزش های خودشون رو تو سر بقیه کنن و به زور اونها رو هم شبیه به خودشون کنن. در واقع این هم یک نوع بی فرهنگی و جاهلیته که انسان در اون گیر میکنه و حس میکنه که چون از نظر من رفتار و کارهام درسته، بقیه هم باید به همین شکل باشن و خودشون رو به سبک من تغییر بدن.

********************

بیاییم بی فرهنگ نباشیم و در کارهایی که به ما ربطی نداره دخالت نکنیم. از قدیم گفتن که به من چه رو یاد بگیریم تا به تو چه رو نشنویم. وقتی که کاری از طرف مقابل مون می بینیم که مطابق با ارزش های ما نیست، اول از همه از خودمون بپرسیم که به من چه؟ به من چه ارتباطی داره؟ من در زندگی اون فرد چه جایگاهی و اون در زندگی من چه جایگاهی داره؟ هر وقت تونستیم به این سوالات پاسخ درستی بدیم یعنی به ما ربط داره اما اگه نتونستیم پاسخی پیدا کنیم بهترین راه برای اینکه نشون بدیم با فرهنگیم اینه که حرفی نزنیم و به من چه رو با خودمون تکرار کنیم در غیر اینصورت با جار زدن اون موضوع نه تنها خودمون رو بی فرهنگ نشون دادیم بلکه باعث شدیم که احترام مون هم از بین بره و خیلی راحت بهمون به تو چه بگن.

********************

کاش جدای از تموم فرهنگ ها، یه فرهنگ به من چه هم میون آدم ها وجود داشت. خیلی از آدم ها به دیدگاه امر به معروف میخوان انسان ها را به سمتی هدایت کنن که خودشون صحیح میدونن. در واقع معروف از نظر اونها همون چیزی که خودشون تایید میکننه و خلاف اون رو منکر فرض میکنن. کاش فرهنگی در بین ما آدمها به وجود بیاد که جدای از همه این امر به معروف ها و نهی از منکرها، به من چه رو هم به همون یادآوری می کرد.

متن راجب آدم بی فرهنگ

فرهنگ خیلی چیز خوبیه و باعث میشه که خیلی جاها احترامت حفظ بشه. اما نگار بعضی از آدما به زیر پا گذاشتن حرمت شون عادت دارن. اونا از قصد کاری میکنن تا دیگران رو به نقطه جوش برسونن و حرفی که نباید رو از دهن اونها بشنون. خیلی ها نا آگاه این کار رو انجام میدن. کاش اونقدری فرهنگ داشته باشیم که حداقل برای خودمون ارزش قائل بشیم! اینجوری جلوی خیلی از بی فرهنگی های دیگه مون رو خواهیم گرفت.

********************

وقتی که انسان در محیط مناسبی بزرگ شده باشه، میشه ازش توقع فرهنگ داشت اما وقتی که جایی که اون بزرگ شده از طویله هم بدتره نمیشه ازش انتظار با فرهنگ بودن رو داشت. داستان خیلی از آدمای اطراف ما هم همینطوره. متاسفانه اونا در جایی بدتر از طویله بزرگ شدن و برای همین فرهنگ درستی ندارن.

********************

با فرهنگی این نیست که هر روز یک کتاب برداری و شروع کنی به خوندن، با فرهنگی این نیست که یک مدل لباس خاص بپوشی و همیشه به اون پایبند باشی، با فرهنگی لفظ قلم صحبت کردن هم نیست، با فرهنگی اینه که به تضادهای خودمون با دیگران احترام بذاریم، حرمت دیگران رو نگه داریم و ارزش های اونها رو زیر سوال نبریم. با فرهنگی اینه که ما بپذیریم عضوی از یک جامعه هستیم و به همین واسطه باید یک رفتار خاص از خودمون داشته باشیم. با فرهنگی اصلی اینه که خیلی ها اون رو نادیده میگیرن و برای نشون دادن با فرهنگ بودن شون به سمت کارهایی اشتباه از قبیل چیزهایی که مثال زده شد میرن.

********************

فرهنگ خیلی چیز خوبیه. فرهنگ همون ارزش هایی هست که باعث میشه یک جامعه حفظ بشه و روز به روز پیشرفت کنه و چه زیاد آدمهای بی فرهنگی هستن که مانع این اتفاق میشن. اون ها به قدری خودخواه هستن که حاضرن ارزش های جامعه رو به پای ارزش های خودشون از بین ببرن، حرمت جامعه رو نابود کنن تا احترام عقاید خودشون حفظ بشه و حاضرن جامعه رو به پسرفت بره تا خودشون باشن که پیشرفت میکنن. در واقع این ها رو میتونیم علف های هرز یک جامعه بدونیم که تا وقتی که هستن جامعه رنگ پیشرفت به خودش نخواهد دید.

متن در مورد اشخاص بی فرهنگ

هر وقت خواستیم دیگران رو بی فرهنگ بخونیم، به خودمون یادآوری کنیم که چرا اون شخص بی فرهنگه؟ خیلی وقت ها ما شخصی رو صرفاً به این دلیل بی فرهنگ خطاب میکنیم که رفتاری مطابق با خواسته ما نداره. در واقع شاید این موضوع بی فرهنگی اون شخص نباشه بلکه خودخواهی ما باشه که میخوایم اون طوری باشه که ما دوست داریم. در اینجا ما خودمون هم به نوعی بی فرهنگیم چون فرهنگ این رو نداریم که افرادی که خلاف ارزش های ما هستن رو بپذیریم و به اونها هم حق بدیم.

********************

هر چقدر هم که یک موضوع از نظر تو درست باشه باز هم ممکنه که خلاف ارزش های افرادی دیگه باشه. فرهنگ درست یعنی اینکه بپذیری که اونها هم دیدگاهی مخالف تو دارن و این اصلاً اشکالی نداره. بی فرهنگی واقعی اینه که تو سعی کنی اونها رو تغییر بدی و مثل خودت کنی، بی فرهنگی واقعی یعنی اینکه فقط به ارزش های خودت بها بدی و ارزش های دیگران رو نادیده گرفته و به راحتی از روشون رد بشی.

********************

یک آدم بی فرهنگ ارزشی هم نزد بقیه نداره. فرهنگ همون قانون های تعیین شده ای در جامعه هست که باعث میشه ما انسان ها با اونها بتونیم در کنار هم با وجود تمام تضادهامون یک زندگی آرامش بخش داشته باشیم. کسی که بی فرهنگه یعنی سعی داره ارزش های دیگران رو نابود کنه تا نظر خودش رو به دیگران قالب کنه و چنین شخصی از دیدگاه دیگران ارزش و احترامی نداره چرا که هر کسی از نظر خودش دیدگاهش درست ترینه.

متن های قشنگ در وصف آدم بی فرهنگ

آدم های بی فرهنگ جامعه روز به روز در حال تکثیر شدن هستند. بعضی از اونها از روی بی اطلاعیه که بی فرهنگن اما برخی هم اطلاع دارن که کارشون نادرسته اما باز هم میخوان که فرهنگ اشتباه و غلطشون رو جایگزین فرهنگ درست قرار بدن. شاید خود ما هم یکی از همین افراد باشیم. بیایم قبل از اینکه دیگران رو بی فرهنگ بخونیم به زندگی خودمون نگاهی بندازیم و ببینیم که آیا ما اینطوری نیستیم؟

********************

فرهنگ خیلی چیز خوبیه که متاسفانه بعضی ها ندارن. ما به پای بی فرهنگیشون نایده شون می گیریم و به زندگیمون راشون نمیدیم. پس دوست عزیزی که اینقدر تقلا داری وارد زندگی من بشی، قبل از همه اینها ببین که فرهنگت اصیل هست یا نه، اگه اینطور نبودی بهتره خودت بری وگرنه توی زندگی من جایی برای آدم های بی فرهنگی مثل تو نیست.

********************

زندگی خیلی از ما آدم ها صرفاً برای فرهنگی که میگه باید مطابق با خواسته دیگران باشم داره نابود میشه. اگه فرهنگ اینه که همیشه طبق خواسته های دیگران راه بریم، اگه فرهنگ اینه که همیشه خواسته های خودمون رو برای دیگران نادیده بگیریم، اگه فرهنگ اینه که ارزش خودمون رو از یاد ببریم تا نزد بقیه با ارزش یاد بشیم، پس بهتره همون آدم بی فرهنگی بشیم که همه ازش متنفرن تا اینکه برای خودمون تبدیل به یک آدم غریبه بشیم.

********************

فرهنگ چیه؟ انتظاری که بقیه از تو دارن. خیلی وقتی ها بقیه انتظارات بی جایی دارن، خیلی وقت ها دیگران خواسته های نا به جایی دارن و اگر تو مطابق با خواسته ها اونها رفتار کنی ممکنه با فرهنگ خونده بشی اما آیا این مسئله باعث میشه که تو آرامش داشته باشی؟ آیا این مسئله باعث میشه که تو از زندگیت لذت ببردی؟ وقتی که صرفاً برای خواسته های دیگران از خودت میگذری، از ارزش هات میگذری، نمیتونی اون زندگی با کیفیتی که همیشه میخواستی رو خلق کنی. پس یادت باشه فرهنگ هر چی که هست، تو باید قبل از اون به خودت و زندگیت نگاه کنی و بها بدی تا مبادا به واسطه این فرهنگ کیفیتش پایین بیاد.

متن ادم بی فرهنگ

خیلی چیزها هم هستن که به نام فرهنگ شناخته میشن اما کاملاً اشتباهن و باید نابود بشن. متاسفانه این فرهنگ های نادرست الان به شکل ارزش های جامعه هم شناخته شده و خیلی از مردم به اونها بها میدن در صورتی که شاید نمیدونن این فرهنگ غلط چقدر به زندگی شون لطمه وارد میکنه و آسیب میزنه. بیایم ما جزو این دسته از افراد نباشیم، بیایم قبل از اینکه چیزی رو به عنوان ارزش بشناسیم و اون رو فرهنگ بنامیم ببینیم که اصلاً درست هست یا نه و ببینیم که اصلاً موجب پیشرفت ما میشه یا نه. اینکه صرف نظر از درست بودن یک چیز، سرت رو پایین بندازی و دنباله رو اون بشی خودش عین بی فرهنگیه. پس اگه میخوایم که بی فرهنگ نباشیم، بهتره قبل از پذیرش هر فرهنگی در مورد درست بودن اون اطمینان پیدا کنیم.

********************

بی فرهنگ خطابت میکنن؟ میگن مطابق با ارزش های جامعه نیستی؟ پس چرا مجبوری بین عده ای که از تو به این شکل یاد میکنن زندگی کنی؟ یادت باشه که زندگی ارزشمنده و روز به روزش فرصتیه که دیگه بر نمیگرده پس به جایی اینکه این فرصت های ناب رو در میون آدم هایی بگذرونی که فرهنگی مطابق با فرهنگ تو ندارن، بهتره به جایی مهاجرت کنی که آدم هاش همونطوری هستن که تو میخوای و به همون شکلی زندگی میکنن که مطابق با فرهنگ تو هست. یادت باشه که اگه جامعه ای فرهنگ تو رو نپذیرفت به سراغ جامعه ای بری که اتفاقاً به فرهنگ تو بها هم میده.

********************

یک فرهنگ نه کاملاً میتونه درست و نه کاملاً غلط باشه چون در هر چیزی میشه نکات مثبت و منفی ای رو یافت. برای همین حتی اگه از نظر فرهنگ کار تو اشتباه محض بود، این کار تو میتونه جنبه های مثبتی هم داشته باشه که اون فرهنگ اونها رو نادیده میگیره. پس وقتی عده ای بهت میگن بی فرهنگ فقط از جنبه منفی به کاری که تو میکنی نگاه میکنن در صورتی که ممکنه باز یه عده از جهت مثبت به کارت نظاره کرده و تو رو انسانی با فرهنگ خطاب کنن.

********************

فرهنگ انسان ها با هم متفاوته و راز اینکه ما یک زندگی آرامش بخش داشته باشیم اینه که بین انسان هایی زندگی کنیم که فرهنگشون با ما یکیه. ما نمیتونیم میون یه عامله آدمی که یه فرهنگ خاص دارن زندگی کنیم که از قضا فرهنگ ما با اونها متفاوته. این فقط باعث اذیت شدن خودمون میشه. پس بهترین کار به جای اینکه با اون آدم ها سر و کله بزنیم و از نظرشون یک انسان بی فرهنگ خطاب بشیم اینه که به بین آدم هایی بریم که فرهنگی مطابق با فرهنگ ما دارن.

متن با عکس درباره بی فرهنگی

خدایا شر آدم های بی فرهنگ را از زندگی ما کم بفرما. خدایا، نه تنها از زندگی ما بلکه نقش آنها را در زندگی هر بدبخت و فلک زده دیگری هم ساقط بفرما چرا که اگر آنها در زندگی کسی حضور داشته باشند فقط زندگی او را رو به زوال خواهند آورد و طولی نخواهد کشید که آن انسان بیچاره به مانند ما به تنگنا خواهد آمد و اینگونه دست به دعا خواهد برداشت.

********************

خدایا، یا به آدم های بی فرهنگ اطرافمون یک فرهنگ درسته بده یا شرشون رو از زندگی هامون کم کن. اینها نه تنها زندگی خودشون بلکه زندگی ما رو هم به پای بی فرهنگی شون مختل کردن و روز به روز دارن این کار رو بیشتر انجام میدن. این آدما در واقع نوعی سم هستن که به زندگی هرکی وارد بشن زندگی اون بیچاره مختل شده و دیگه کیفیت قبلش رو نخواهد داشت. به امید اینکه هیچ آدم بی فرهنگی روی زمین وجود نداشته باشه.

سایر مطالب پیشنهادی :

متن در مورد آدم های بی ادب

جملات زیبا در مورد شخصیت انسان

مجموعه شعر درباره بیشعوری

عکس نوشته درباره بی ارزش شدن

متن های زیبا در مورد فهم و شعور

عکس پروفایل انسان بودن + عکس نوشته انسانیت

متن درباره بیشعوری بعضیا

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...