متن درباره بیشعوری بعضیا

بیشعوری آدما رو از دو تا چیز میشه فهمید. اول از نحوه صحبت کردنشون و بعد هم از نحوه رفتارهاشون. با بیشعورها هیچ کاری نمیشه کرد مگه اینکه ازشون فاصله گرفت. توی بیشعورا فقط یه دسته هستن که میشه دوباره عاقل بشن و اون هم کسایین که نمیدونن بیشعورن. وگرنه کسی که بدونه بیشعوره و به بیشعوریش ادامه بده رو هیچ کاری نمیشه کرد.

بیشعوری آدما از نحوه صحبت کردنشون و طرز رفتار ها و عکس العمل هاشون مشخصه. ما هم توی این مطلب سعی کردیم متن هایی رو درباره بیشعوری در صحبت ها و بیشعوری در رفتارها بیاریم که به شما بیشتر کمک کنه بیشعورهای اطرافتون رو بشناسید. حتی از این متن ها میتونید برای شبکه های اجتماعی و تیکه انداختن به بقیه هم استفاده کنید. خب بریم سراغ متن ها. همراه ما باشید.

متن درباره بیشعوری بعضیا

متن درباره بیشعوری در صحبت بعضیا

بعضیا حرف دهنشون رو نمیفهمن و فقط یه چیزی میگن که گفته باشن. اما شنونده ها باید عاقل باشن. همچین آدمایی رو دیگه نمیشه درست کرد چون اختیار زبون خودشون رو ندارن و اگه میخوای از زخم زبون اونها مصون بمونی، باید کلا ازشون دوری کنی.

******************************

بعضی ها بیشعوری از تک تک کلماتی که به زبون میارن میباره اما با این حال فکر میکنن عاقل ترینن و بهترین حرف ها رو میزنن. کاش کسی بود که به این ها میگفت که حرف هایی که میزنید، حتی تو دبستان به بچه دبستانی ها هم یاد داده نمیشه بس که مبتدی و پیش پا افتاده هست.

******************************

اگه کسی با زبونش خواست به تو زخم بزنه، یادت باشه که به هیچ وجه ازش ناراحت نشی. اینجور آدما یاد گرفتن که چطور باعث ناراحتی بقیه بشن و اگه تو میخوای که اتفاقی که اون میخواد نیفته، به راحتی ازش دوری کن و یا اگه در موقعیتی بودی که نتونستی این کار رو بکنی، سعی کن باهاش کمتر وارد تعامل بشی.

******************************

جواب ابلهان خاموشیست و این ضرب المثلیه که خیلی از ماها در خیلی از زمان ها فراموش میکنیم. هر کسی ارزش بحث کردن نداره و هر کسی ارزش این رو نداره که تو وقتت رو براش بزاری و باهاش صحبت کنی تا در مورد یک موضوع خاص حرف بزنی. بعضی ها ابلهی و بیشعوری از تک تک کلماتی که روی زبونشون میاد میباره.

******************************

صحبت کردن بعضیا از فحش هم بدتره؛ بس که بیشعور تشریف دارن. یعنی اگه یکی رو بذاری جلوت که صبح تا شب بهت فحش بده و بهت بد و بیراه بگه، باز هم تاثیر این فحش ها خیلی کمتره نسبت به حرف هایی که اون طرف بهت زده.

******************************

فراموشی بهترین کاری هست که در قبال حرف های بیشعور ها میتونی انجام بدی. اونا کنترل زبونشون رو ندارن و هر حرفی که به اونها مربوط نیست رو به زبون میارن. اما تو که نمیخوای به خاطر حرف های یک بیشعور خودت رو ناراحت کنی! میخوای؟ پس اگه نه که کلا نه تنها حرف هاش رو بلکه کل شخصیت و وجودش رو فراموش کن.

******************************

بعضی ها رو هم باید نادیده گرفت و گذاشت که فقط حرف بزنن. اینجور آدمایی نه تنها بلد نیستن که حرف بزنن بلکه بلد هم نیستن که خفه بشن!

******************************

به صحبت های آدم های بیشعور هیچ وقت نباید توجه کرد. اونا هر حرفی رو که نباید به زبون میارن. اصلا واژه بیشعور رو برای همچین آدمایی ساختن تا در چنین زمان هایی ما این واژه رو روی اونها بزاریم و با این واژه اونها رو صدا کنیم.

******************************

بیشعورترین آدم ها همون هایی هستن که بدون فکر حرفی رو به زبون میارن و اون حرف رو اول مزه مزه نمیکنن که ببینن حرف خوبیه یا نه. نباید از همچین آدمایی ناراحت شد. چون اونا اگه شعور داشتن که قطعا چنین حرف هایی رو به زبون نمیاوردن. برای همچین آدم هایی فقط بی محلی میتونه جوابگو باشه که به هر چی که میگن توجه نکنی و کلا نادیده شون بگیری.

******************************

بیشعوری، بیشعوری میاره! پس هیچ وقت سعی نکن با یک آدم بیشعور وارد بحث بشی و با اون هم کلام بشی، وگرنه کم کم تو رو هم مثل خودش میکنه! یک آدم بیشعور اونقدر حرف های بی منطق و بی پایه و اساس بهت میزنه که کم کم منطق تو رو هم ممکنه از بین ببره. یادت باشه که بهترین راهکار برای همچین آدمایی اینه که اصلا باهاشون وارد بحث نشی.

******************************

بعضی ها هستن که ناخواسته یک حرف رو به زبون میارن ولی بعضی ها هم هستن که از قصد حرفشونو میزنن. دسته اول که تکلیفشون مشخصه و ندونسته یک کار رو انجام میدن؛ اما دسته دوم نه و برازنده ی اسم دسته اونها، دسته ی بیشعورهاست. اونها فکر میکنن که اگه از قصد فلان حرف رو بزنن و فلان شخص رو برنجونن، کار فوق العاده ای کردن و همین باورشون نشون میده که چه انسان های بیشعوری هستن.

******************************

زبون وزنی نداره اما همین تکه گوشت کوچک در دهان میتونه باعث بشه که یک نفر تا مرز خودکشی هم پیش بره. مراقب حرفامون باشیم و هر حرفی رو به هر کسی نگیم. سنگین ترین چیز در دنیا حرف هست که ممکنه روی کسی تاثیر بذاره و باعث بشه که اون شخص مسیر زندگیش به کلی عوض بشه. پس قبل از استفاده از این تکه گوشت کوچک و ادای کلمات، به چیزی که میخوایم بگیم خوب فکر کنیم تا مبادا کسی رو از خودمون برنجونیم. وگرنه میشیم مثال همون آدم بیشعوری که بقیه ازش دوری میکنن تا مبادا با زخم زبون هاش برنجن.

******************************

فحش دادن کار راحتیه، حرف های سبک زدن کار راحتیه، اینکه به کسی بی احترامی کنی هم کار راحتیه اما حرف های درست و به جا زدن کار خیلی سختیه! البته این کار برای بیشعورها فوق العاده سخت تره. همون ها که به زدن حرف های سبک و بی پایه و اساس عادت دارن.

******************************

یکی از مشخصه های بیشعوری آدما طرز حرف زدنشونه. اونا حتی ممکنه که خودشون هم ندونن ولی با حرف هاشون کاری میکنن که اطرافیانشون فوق العاده ناراحت بشن. بیایم و فکر کنیم که نکنه همون آدم بیشعوره خود ما باشیم.

******************************

همیشه انگشت اتهام رو به سمت بقیه نبریم. وقتی که به سمت یک نفر اشاره میکنیم، اگه دو انگشت به سمت اونه، سه انگشت دیگه به سمت خودمونه. پس اول از همه خودمون رو بسنجیم که نکنه من همون آدمی باشم که فکر میکنم بقیه هستن! قبل از اینکه روی حرف زدن بقیه تمرکز کنیم و بگیم که آدم بیشعوری هست یا نه، باید اول حرف های خودمون رو بسنجیم و اون چیزی که در ذهنمون مرور میشه رو بررسی کنیم که مبادا خودمون همون آدم بیشعوره باشیم و خبر نداشته باشیم.

متن درباره بیشعوری در رفتار بعضیا

یادت باشه که تو مسئول رفتار بقیه نیستی. بقیه هر طور که خواستن رفتار کنن، اونا مسئول اعمال خودشونن و تو هم همینطور. اگه زمانی دیدی که حتی نزدیک ترین فرد بهت رفتاری نشون داد که نشون از بیشعوریش داشت، یادت باشه که تو به خاطر این رفتار اون مسئول نیستی.

******************************

بیام یه بار برای همیشه قبول کنیم که اگه کاری میکنیم که نشون از بیشعوری ماست، نه به خاطر جمعی هست که توی اون بزرگ شدیم و نه فرهنگی که داشتیم! همه اش به گردن خود ماست و خود ما خواستیم که اون رفتار رو از خودمون نشون بدیم. یادمون باشه که تا وقتی که مدام تقصیر رو به گردن هر چیزی به غیر از خودمون بندازیم، هیچ تغییری نمیکنیم. بیشعورها توجه کنن لطفا!

******************************

قابل توجه بیشعورهای گرامی. وقتی که یک رفتاری رو از سر بیشعوری انجام میدید و ما نادیده اش میگیریم، فکر نکنید که دفعه ی بعد بازخورد کارتون رو نمیگیرید. انسان تا یه حدی میتونه در مقابل بیشعوریه بقیه تحمل از خودش نشون بده. یه وقتی میبینین این تحمل سرریز میکنه و اونجاست که عواقبش با خودتونه.

******************************

واقعا میخوام بدونم که دیدگاه این بیشعورها نسبت به دنیا چجوریه. یعنی اونا دنیا رو چجوری میبینن که اینقدر از شعور و فهم عاجزن و فقیرترینن توش. خیلی دوست دارم بدونم طرز تفکرشون چیه که در نهایت منجر میشه چنین رفتارها و عکس العمل هایی رو از خودشون نشون بدن.

******************************

چیزی که امروز میشه ازش پول درآورد و مردم هم خوب استقبال میکنن، بیشعوریه. هر چقدر که بیشتر بیشعور باشی و بیشعور بودن رو جار بزنی، انگار برای مردم عزیزتری. اینو از اتفاقاتی که توی فضای مجازی رخ میده و مردم ازش استقبال میکنن، به خوبی میشه فهمید.

******************************

عاقل بودن سخته و به خاطر همینم هست که خیلی ها بیشعور بودن رو انتخاب میکنن. آخه لازم نیست برای هر کارشون و هر رفتارشون فکر کنن و بدون فکر یک کار رو انجام میدن. خب این خیلی راحت تره نسبت به اینکه بخوان نسبت به کارشون تفکری داشته باشن. تبریک میگم به بیشعورهای گرامی به خاطر راحتی کارشون.

******************************

بعضی ها برخی رفتارها رو از خودشون نشون میدن که نمونه ی بارز بیشعوریه و بعد هزاران دلیل میارن که نه من این رفتار رو به خاطر فلان مسئله انجام دادم. کاش ما آدما یکم مسئولیت پذیر بودیم و مسئولیت بیشعوری هایی که کردیم رو به گردن می گرفتیم. اینجوری خیلی زودتر میتونستیم عاقل بشیم.

******************************

بیشعور بودن حتی اگه از صحبت های طرف مشخص نشه، از رفتاراش مشخص میشه. چون اون میتونه روی صحبت هاش حالا به هر شکلی فیلتر بذاره اما هیچوقت نمیتونه رو رفتار و عکس العملهاش فیلتر بذاره.

******************************

یاد بگیریم که وقتی که کسی داشت یک مسیری رو میرفت که خلاف عقاید ما بود، ولی دلایل خودش رو برای رفتن به این مسیر داشت، هیچوقت با بیشعوریمون عقایدمون رو براش فریاد نزنیم. هر کسی مختاره به هر شکلی که دوست داره زندگی کنه تا وقتی که به کسی آسیب نزنه. پس سعی نکنیم که کسی رو از راهی که داره میره، فقط به خاطر اینکه مسیرش با عقاید ما متضاده، منع کنیم. چون اینجوری با زبون بی زبونی بی شعوری خودمون رو فریاد میزنیم.

******************************

یک آدم بیشعور رو پیشونیش برچسب نمیزنه که سلام من یک بیشعور هستم! لطفا من رو بشناسید. بلکه کاملا میشه از رفتارهاش و حتی از صحبت هاش هم متوجه این شد. متاسفانه مشکلی که خیلی از بیشعورها دارن، اینه که خودشونم نمیدونن بیشعورن ولی رفتارهاشون و صحبت هاشون کاملا این مسئله رو نشون میده.

******************************

اگه از نظر تو همه بیشعور هستن فقط چون اونطوری که تو میخوای رفتار نمیکنن، اشکال نداره! حالا تو که شعور داری چرا همش سرت تو زندگی بقیه هست و مدام رفتارهاشون رو تحلیل میکنی؟! مگه از خودت زندگی نداری؟

******************************

یادت باشه که اگه کسی فلان خواسته رو داشت و نسبت به داشتن اون خواسته هم اطلاعات کافی داشت، اگه بیشتر از یک دفعه بهش تذکر بدی که ممکنه اون خواسته به نفعش نباشه، داری بیشعوری خودت رو نشون میدی و این سه دلیل داره. اول اینکه اون نخواسته بود که تو درست بودن یا درست نبودن خواسته اش رو براش بگی، دوم ایکه اون اگه میخواست همون بار اول به حرفت گوش میداد و سوم اینکه تو برای این بیشعوری چون تو کار بقیه دخالت کردی.

******************************

از اخلاق بعضی ها خوشم میاد. چون اونا خوب بلدن در برابر بعضی چیزها بیشعور باشن. ممکنه ما بیشعوری رو چیز بدی بدونیم! اما یادتون باشه که بیشعوری همیشه هم بد نیست. مثلا وقتی که بدخواه هات دارن بدت رو میگن تو بیشعوره یشعور باشی و اصلا به حرفشون توجه نکنی یا مثلا وقتی که سعی دارن جلوی پات سنگ بندازن تو بیشعورتر از اون باشی که برای رسیدن به موفقیت هات درگیر اون سنگ ها بشی. گاهی وقتا این نسخه بیشعوری میتونه حتی به ما تو زندگی هم کمک بکنه.

******************************

یادمون باشه که تا کسی بهمون گفت که تو بیشعوری، فوراً این رو قبول نکنیم. بیشعور بودن ما فقط به این خاطره که حرف یا رفتار ما با عقاید اون شخص مخالف بوده و شاید رفتار و حرف ما درست بوده. به جای اینکه سر تعظیم فرود بیاریم، با منطقمون و اینکه چرا ما رو بیشعور خونده و دلیلش چی بوده اون رو ساکت کنیم که دفعه بعد نخواد چنین وصله ای رو به ما بچسبونه.

******************************

وقتی یکی کاری رو انجام میده که کاملا مشخصه اشتباهه ولی دلایل خودش رو داره و همچنین اون شخص نشون داده که آدم عاقلیه، بیشعوریه محضه که بخوایم ما بهش تذکر بدیم. چون قطعا اون خودش هم به درست نبودن کارش فکر کرده که داره اون کار رو انجام میده و حتما دلیل خاص خودش رو هم داره.

******************************

اگه کاری کردیم که یکی از رفتارمون برنجه و مجدداً با علم بر اینکه میدونستیم اگه این کار رو بکنیم دوباره ممکنه یکی دیگه هم برنجه، باز هم اون کار رو کردیم، باید به خودمون تبریک بگیم. چون ما یک بیشعور به تمام معنا هستیم.

******************************

دوره و زمونه طوری شده که آدما توی بیشعور بودن از همدیگه سبقت میگیرن. الان آدما به شکلی در اومدن که یکی یک کار اشتباه رو انجام میده و یکی دیگه هم به خاطر اینکه روی اون رو کم کنه، کار اشتباه تری رو انجام میده.


در ادامه ببینید :

مجموعه شعر درباره بیشعوری

عکس پروفایل انسان بودن + عکس نوشته انسانیت

مجموعه متن کنایه دار و سنگین به دوست

عکس نوشته درمورد نفهمی بعضیا


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...